Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Forum za podjelu iskustva s igranjem društvenih igara u obrazovnim ustanovama

Moderator/ica: sadistiko

Avatar
mado
Reactions:
Postovi: 2277
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 1179 puta
 pohvaljen: 1170 puta
Kontakt:

Re: Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Post Postao/la mado »

64 karte iz Timeline Discoveries: https://boardgamegeek.com/image/2906935 ... size=large
105 karata iz Timeline Inventions: https://boardgamegeek.com/image/1160736 ... size=large

Uglavnom, mislim da ima puno sličnih igara gdje se može zabavljali i učiti istovremeno.
miki0102 je napisao/la: 14 ožu 2018, 13:55 Na kraju dosta toga što se pojavljuje u igri nema gotovo nikakvu povijesnu vrijednost kao npr. otvarač za konzerve, karton za mlijeko, wiski, prvi katapult, pojava barometra, termometra, prvog vijka, računalnog miša, olovke, pametne kartice, tapeta, paste za zube...
Tvrdnja da ovi pobrojani pojmovi nemaju baš nikakvu povijesnu vrijednost je razlog zašto bih baš uveo ovu igru u škole, pa da se raspravlja kako su konzerve i njihovi otvarači za konzerve utjecali na prehranu na dalekim putovanjima, ekspedicijama, opskrbi vojnika u ratu itd. Slično i mlijeko i pića u tetrapaku... Barometar, termometar da su nebitni?? szbunjen Računalni miš koji je praktički doveo kompjutere u skoro svaki dom, neposredno doveo do toucha na smartfonima, tabletima... Pametne kartice??? Pa još malo, pa će nestati gotovine iz općeg korištenja... itd. Da se raspravljati o svim tim pojmovima. Nije povijest samo datumi, tko je koga i kada ubio i sl. Mislim da su čovječanstvo više oblikovali brojni izumi, često i naizgled mali i nebitni, a koji onda promijene društvo na veliko...
Ovi su korisnici zahvalili autoru mado za post:
kockica
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4954
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3569 puta
 pohvaljen: 3666 puta
Kontakt:

Re: Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Post Postao/la sadistiko »

KO KAŽE DA WISKEY NIJE VAŽAN??? KO? Da ga ja vidim!
Ovi su korisnici zahvalili autoru sadistiko za post (ukupno 2):
miljenkoValsim
slika
Avatar
miki0102
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 476
Pridružen/a: 22 vel 2017, 22:55
Ima zahvala: 283 puta
 pohvaljen: 413 puta
Kontakt:

Re: Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Post Postao/la miki0102 »

mado je napisao/la: 14 ožu 2018, 14:33 64 karte iz Timeline Discoveries: https://boardgamegeek.com/image/2906935 ... size=large
105 karata iz Timeline Inventions: https://boardgamegeek.com/image/1160736 ... size=large

Uglavnom, mislim da ima puno sličnih igara gdje se može zabavljali i učiti istovremeno.
miki0102 je napisao/la: 14 ožu 2018, 13:55 Na kraju dosta toga što se pojavljuje u igri nema gotovo nikakvu povijesnu vrijednost kao npr. otvarač za konzerve, karton za mlijeko, wiski, prvi katapult, pojava barometra, termometra, prvog vijka, računalnog miša, olovke, pametne kartice, tapeta, paste za zube...
Tvrdnja da ovi pobrojani pojmovi nemaju baš nikakvu povijesnu vrijednost je razlog zašto bih baš uveo ovu igru u škole, pa da se raspravlja kako su konzerve i njihovi otvarači za konzerve utjecali na prehranu na dalekim putovanjima, ekspedicijama, opskrbi vojnika u ratu itd. Slično i mlijeko i pića u tetrapaku... Barometar, termometar da su nebitni?? szbunjen Računalni miš koji je praktički doveo kompjutere u skoro svaki dom, neposredno doveo do toucha na smartfonima, tabletima... Pametne kartice??? Pa još malo, pa će nestati gotovine iz općeg korištenja... itd. Da se raspravljati o svim tim pojmovima. Nije povijest samo datumi, tko je koga i kada ubio i sl. Mislim da su čovječanstvo više oblikovali brojni izumi, često i naizgled mali i nebitni, a koji onda promijene društvo na veliko...
Gle mado kao prvo nisam napisao da ti pojmovi nemaju baš nikakvu povijesnu vrijednost ali u kontekstu povijesnih zbivanja su nebitni. Svrha nastave povijesti je, što ti izgleda ne znaš, naučiti učenike kako konstruktivno razmišljati, kako razumjeti povijesne događaje, uočiti uzroke koji su te događaje pokrenuli te kakve su posljedice ti događaji prouzročili. Također učenici trebaju uočiti pogreške ljudi u prošlosti kako iste ili slične oni ne bi radili u sadašnjosti i budućnosti. Steći na nastavi znanje o prvoj pasti za zube, prvom vijku, prvom tetrapaku, prvom katapultu, tapeti ili sličnome je nebitno, ako se ne stavi u nekakav širi povijesni kontekst te kao takvo ostaje samo suhoparna neupotrebljiva informacija što se npr događa na nastavi kada sa obrađuju pusti izumi i pronalasci iz vremena prve i druge industrijske revolucije (da bi se išlo dublje u problematiku nema se vremena). Kada bi se nastava povijesti okrenula u tom smjeru da se trivijalne stvari kao pojava paste za zube i tapeta izučavaju kao nešto važno ta nastava nikako ne bi imala smisla te bi umjesto prosvijetlila učenika dodatno ga oglupila što i inače danas rade svi pusti mediji koji šund prodaju kao nešto iznimno bitno bez čega se danas nikako ne može.

Ja razumijem da bi svi mi rado ugurali društvene igre u npr. nastavu povijesti jer mislimo da bi one poboljšale nastavni proces no one to ne bi učinile jer su one i dalje samo igre te je njihova obrazovna (ne odgojna) vrijednost u odnosu na vrijeme njihova trajanja poprilično mala. Daleko bi se bolje mogle uključiti u nastavu povijesti računalne igre kao npr Total War serijal jer daju šiti povijesni kontekst zbivanja, a i omogućuju uzročno-posljedično zaključivanje. Društvene igre se mogu koristiti u nekim projektima škole ili recimo kao izvannastavna aktivnost, te na satima razredne zajednice (Social Deduction igre),ali nikako kao dio nastavnog procesa koji je opsežan i i naguran.
Da se sad još osvrćem na tvoje tvrdnje o važnosti miš kao presudnog faktora za ulazak računala u domove, neću, ali ću samo dodati da je računalo bez miša i dalje računalo, a miš bez računala običan komad plastike te su računala i prije "izuma miša" bila stanovnik domova kao npr. Commodore računala, a ona miša nisu poznavala.

Toliko od mene i nemam se namjere više na ovo sve osvrtati.
Lp
Ovi su korisnici zahvalili autoru miki0102 za post:
djuka
slika
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4954
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3569 puta
 pohvaljen: 3666 puta
Kontakt:

Re: Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Post Postao/la sadistiko »

ček malo, i ti tvrdiš da bi povijest to trebala raditi u nastavi i da to radi?
To što pričaš je istina i to bi trebala biti prava povijest, ali što se zapravo uči u školi...?? Jesi ti išao u školu?
Ja se iz povijesti sjećam i uvijek sam je mrzio baš radi glupih godina, kad je Papa III proglasio ovo, kad je Đingis Kan upao u Europu i samo to i tuci po godinama. S druge strane, nekako kako sam ostario, sad me zanimaju ti događaji, ali stvarno mi nije bitno jel Revolucija u Francuskoj počela ove ili one godine. Mislim da se i sada tako uči jer često čujem klince kad imaju slobodno pod mojim satom da ponavljaju glupe godine. Izleda se nije puno promijenilo...
Ma općenito je sav ovaj svijet stavljen naopako, što sam stariji, sve više bježim s ekipom rađe na igranje društvenih igara (i jedva čekam naš utorak ili srijedu navečer) nego da pratim što se sve događa u našoj zemlji ali i oko nas, sve to ode u finu materinu...
Ovi su korisnici zahvalili autoru sadistiko za post:
miki0102
slika
Avatar
miki0102
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 476
Pridružen/a: 22 vel 2017, 22:55
Ima zahvala: 283 puta
 pohvaljen: 413 puta
Kontakt:

Re: Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Post Postao/la miki0102 »

sadistiko je napisao/la: 15 ožu 2018, 09:04 ček malo, i ti tvrdiš da bi povijest to trebala raditi u nastavi i da to radi?
To što pričaš je istina i to bi trebala biti prava povijest, ali što se zapravo uči u školi...?? Jesi ti išao u školu?
Ja se iz povijesti sjećam i uvijek sam je mrzio baš radi glupih godina, kad je Papa III proglasio ovo, kad je Đingis Kan upao u Europu i samo to i tuci po godinama. S druge strane, nekako kako sam ostario, sad me zanimaju ti događaji, ali stvarno mi nije bitno jel Revolucija u Francuskoj počela ove ili one godine. Mislim da se i sada tako uči jer često čujem klince kad imaju slobodno pod mojim satom da ponavljaju glupe godine. Izleda se nije puno promijenilo...
Ma općenito je sav ovaj svijet stavljen naopako, što sam stariji, sve više bježim s ekipom rađe na igranje društvenih igara (i jedva čekam naš utorak ili srijedu navečer) nego da pratim što se sve događa u našoj zemlji ali i oko nas, sve to ode u finu materinu...
Evo da popunim ovaj post kojeg sam praznog objavio. :D
Gle u školu jesam išao i još idem i učenicima u dvije osnovne škole držim nastavnu povijesti pa sam upućen u nastavni plan i program tog predmeta.
Kad kažeš da se program nije previše promijenio od vremena kada smo mi išli u školu grdno se varaš. Sam se program bitno promijenio i usmjeren je ka razumijevanju povijesnih događaja, a ne na njihovom štrebanju na pamet no i učenici su se promijenili pa na nastavu dolaze s iznimno oskudnim predznanjem tako da većini učenika nastava povijesti izgleda kao obično štrebanje faktografije jer za ono više jednostavno u tom trenutku nemaju znanja. Ostali bez problema razumiju povijest, uzročno-posljedične veze i značenje tih povijesnih događaja u prošlosti, kao i njihovo značenje za današnji život ljudi.
Dati ću ti primjer sa današnjeg nastavnog sata povijesti gdje smo obrađivali građanske ratove i trijumvirate. Dvadeset i pet učenika tog razrednog odjeljenja sam priupitao jesu li ikada čuli za Gaja Julija Cezara (zanimalo me jesu li samo čuli, a ne da mi i nešto o njemu ispričaju), a od njih dvadeset i pet samo je jedan čuo za tu povijesnu ličnost pa sad ti meni reci kako na primjeru trijumvirata razgovarati s učenicima o problemu građanskih ratova kad oni prvo moraju naučiti aktere zbivanja, a tek onda mogu biti spremni za nešto više. Pitam ja tebe si ti u petom razredu znao tko je Cezar!? Si čitao kad Asterixa? Zamisli kako bi učenici u naše vrijeme odreagirali kad bi Cezara pročitao kao Geja Janka Centara (bio bi najveći sprd u razredu) kao jedan klinac danas, no danas je "normalno" da klinci ne znaju čitati u petom razredu osnovne škole. Pitaj Kristinu ex Apanović (Domagojevu suprugu) kakve ona borbe vodi s klincima u Okučanima oko čitanja i čitanja sa razumijevanjem pa će ti biti sve jasno.
Zadnja izmjena: miki0102, dana/u 15 ožu 2018, 11:13, ukupno mijenjano 1 put.
Ovi su korisnici zahvalili autoru miki0102 za post (ukupno 2):
sadistikodjuka
slika
Avatar
DarkDefender
Reactions:
Postovi: 513
Pridružen/a: 09 ožu 2015, 11:36
Ima zahvala: 271 put
 pohvaljen: 464 puta

Re: Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Post Postao/la DarkDefender »

Ja se slazem da je obrazovna vrijednost drustvenih igri zanemariva. Ima onih koje su bas dizajnirane obrazovno, ali misim da cak ni tada ne govorimo o nekom velikom obrazovanju. Puno bi korisnije bilo mozda uklopiti neke elemente drustvenih igara u obrazovanje, da djeca uce kroz igru, ali to je prica za sebe i nije ogranicena samo na drustvene igre.

Glavna vrijednost drustvenih igara, po meni, je sto, u vrijeme kad dominiraju racunalne igre, uce djecu da se ipak okupe i druze uzivo i mislim da se kao takve trebaju i promovirati.
Ovi su korisnici zahvalili autoru DarkDefender za post (ukupno 4):
miki0102Stipskockicagrof
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4954
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3569 puta
 pohvaljen: 3666 puta
Kontakt:

Re: Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Post Postao/la sadistiko »

@miki0102 , slažem se s tobom, i zato sam i onako reagirao na kraju svog posta jer znam što sam djecu učio 2003. u informatici kad sam počeo raditi i kad sam sam slagao program i što ih danas učim i koliko trebaju znati da bi dobili 2 (što je žalosno, jer ima i takvih koji se bore da jedva dobiju 2 po ovom današnjem programu).

@DarkDefender , ma ja sam upravo radi toga i krenuo na društvene igre u školi. Prvo sam par godina znao koji sat donest igre da vidim jel bi to njima ipak bilo zanimljivo bez obzira na mobitele i igre koje im se nude na netu i kompovima/mobovima. I bio sam iznenađen da djecu to ipak zanima, da se vole nadmudrivati u živo s prijateljima. Ono što me još više iznenadilo, da kad sam imao jednog problematičnog klinca, pustio sam ga da igra s nama jednom 7 Wonders (a mislio sam da on neće moć ostat koncentriran na igru do kraja partije), bio sam iznenađen da je on skoro najbolje odigrao, da nije bučio niti lupao niti ometao druge dok je igrao, nego se potpuno uključio od početka do kraja, što govori da društvene igre ipak imaju vrijednost i po pitanju socijalizacije, a i ipak treba uključiti klikere.
Nakon tih prvotnih povremenih "testova" igranja s klincima u sve tri škole krenuo sam s ovom grupom koju sad vodim.
Imam redovnih 5 učenika i još kojih 5 koje nisu tako redoviti, ali imam i vanjskog suradnika (Dam Dama :-) ) koji je postao redovan i može pomoći kad objašnjavamo klincima nove igre, a i mi nabacimo koju partiju. Također se uključio i prof. povijesti koji isto dolazi redovito, tako da je ovo sad stvarno Klub Društvenih Igara kako smo ga nazvali u nedostatku boljeg imena.
U ovoj grupi sad opet imam jednog "življeg" učenika koji voli odigrati igre, nije baš redovan, vidim da se suzdržava, ali ipak nekad popusti taj njegov oklop pa malo "živne" :-) Al dobro, bitno je da ih maknem malo od tih usranih youtubera koji se bogate na klincima koji ih slijepo prate, a i igara koje im oduzimaju previše vremena (mada kad se sjetim sebe prije koji 20 godina kad sam i sam dane i noći provodio na kompu znam da im nije lako :-) ).
Ovi su korisnici zahvalili autoru sadistiko za post (ukupno 3):
miki0102StipsDarkDefender
slika
Avatar
miki0102
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 476
Pridružen/a: 22 vel 2017, 22:55
Ima zahvala: 283 puta
 pohvaljen: 413 puta
Kontakt:

Re: Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Post Postao/la miki0102 »

sadistiko je napisao/la: 15 ožu 2018, 11:30 @miki0102 , slažem se s tobom, i zato sam i onako reagirao na kraju svog posta jer znam što sam djecu učio 2003. u informatici kad sam počeo raditi i kad sam sam slagao program i što ih danas učim i koliko trebaju znati da bi dobili 2 (što je žalosno, jer ima i takvih koji se bore da jedva dobiju 2 po ovom današnjem programu).

@DarkDefender , ma ja sam upravo radi toga i krenuo na društvene igre u školi. Prvo sam par godina znao koji sat donest igre da vidim jel bi to njima ipak bilo zanimljivo bez obzira na mobitele i igre koje im se nude na netu i kompovima/mobovima. I bio sam iznenađen da djecu to ipak zanima, da se vole nadmudrivati u živo s prijateljima. Ono što me još više iznenadilo, da kad sam imao jednog problematičnog klinca, pustio sam ga da igra s nama jednom 7 Wonders (a mislio sam da on neće moć ostat koncentriran na igru do kraja partije), bio sam iznenađen da je on skoro najbolje odigrao, da nije bučio niti lupao niti ometao druge dok je igrao, nego se potpuno uključio od početka do kraja, što govori da društvene igre ipak imaju vrijednost i po pitanju socijalizacije, a i ipak treba uključiti klikere.
Nakon tih prvotnih povremenih "testova" igranja s klincima u sve tri škole krenuo sam s ovom grupom koju sad vodim.
Imam redovnih 5 učenika i još kojih 5 koje nisu tako redoviti, ali imam i vanjskog suradnika (Dam Dama :-) ) koji je postao redovan i može pomoći kad objašnjavamo klincima nove igre, a i mi nabacimo koju partiju. Također se uključio i prof. povijesti koji isto dolazi redovito, tako da je ovo sad stvarno Klub Društvenih Igara kako smo ga nazvali u nedostatku boljeg imena.
U ovoj grupi sad opet imam jednog "življeg" učenika koji voli odigrati igre, nije baš redovan, vidim da se suzdržava, ali ipak nekad popusti taj njegov oklop pa malo "živne" :-) Al dobro, bitno je da ih maknem malo od tih usranih youtubera koji se bogate na klincima koji ih slijepo prate, a i igara koje im oduzimaju previše vremena (mada kad se sjetim sebe prije koji 20 godina kad sam i sam dane i noći provodio na kompu znam da im nije lako :-) ).
Budeš i sad na kompu no iz bitno drugih pobuda nego prije 20 g. :D Ja ti s klincima jednom tjedno u vrijeme kad su slobodni tj. nemaju izbornu nastavu igram igre kao One night werewolf i klinci takve igre obožavaju no način na koji oni pokušavaju igrati takve igre (kažem pokušavaju jer im ne dam da igru igraju krivo :D ) meni je neprihvatljiv. Od njih desetorice njima sedmorici je najvažniji dio igre uperiti pištolj u nekoga i upucati ga bez da istraže je li on vukodlak ili nije pa od pet rundi možda jednom slučajno nabodu vukodlaka i oni su s time zadovoljni. Takav njihov način igranja najbolji je pokazatelj svijeta u kojem oni žive gdje su instant rješenja najbolja rješenja, a to ispraviti je iznimno teško. Taj sat čuvanja mi je jednako opterećenje kao i cijeli dana rada u nastavi. :)
Ovi su korisnici zahvalili autoru miki0102 za post:
sadistiko
slika
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Post Postao/la kockica »

Vi koji radite sa djecom, ne zavidim vam. Meni i ženi ove dvije starije znaju nabaciti toliko sijedih kada vidimo kako povremeno imaju deformirane poglede na svijet, ali s druge strane još smo i zadovoljni kada vidimo da su one sušto zlato naspram njihovih vršnjaka. Nažalost, potpuno smo prestali išta igrati s njima.
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post:
miki0102
Stips
Reactions:
Postovi: 954
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 587 puta
 pohvaljen: 576 puta

Re: Društvene igre kao izvannastavna aktivnost

Post Postao/la Stips »

miki0102 je napisao/la: 15 ožu 2018, 11:52 Od njih desetorice njima sedmorici je najvažniji dio igre uperiti pištolj u nekoga i upucati ga bez da istraže je li on vukodlak ili nije pa od pet rundi možda jednom slučajno nabodu vukodlaka i oni su s time zadovoljni.
Pogrešna igra za tu grupu.
Odgovori

Natrag na “Društvene igre u školama”