Virgin Queen - mali tutorial

Pitanja vezana uz društvene igre
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Virgin Queen - mali tutorial

Post Postao/la Igor »

Dosta igrača zamolilo me je da im pokažem kako se VQ igra,obzirom da meni nije moguće pojedinačno sa svakim proći osnove, odlučio sam napisati ovaj tutorial.Namjera mu nije da zamjeni čitanje rulbuka,te će sadržavati samo osnove bez dodavanja kompleksnosti,kako bi se novi igrači upoznali sa terminologijom korištenom u igri,te da im tako olakša čitanje rulbuka.
Koristiti ću engleske nazive/termine čim više mogu kako bi se izbjeglo prevođenje i moguća zabuna uslijed toga.
Igrači vode jednu od šest sila :Osmanlije,Španjolska,Engleska,Francuska, Sveto Rimsko Carstvo (Holy Roman Empire )i Protestanti ,te nekoliko manjih,neovisnih država-gradova koje igrači pokušavaju pridobiti na svoju stranu ulaganjem CP-a (Command Pointa) te time dobiti veću vojsku i key-eve /square spaces na mapi koji osim što donose bodove omogućuju da jedna sila poveća svoj broj karata u ruci.

Šest glavnih sila:Ottomans,Spain,England,France,HRE i Protestants.
Države gradovi:Papacy,Venice,Scotland,Irleand i Portugal.

Na početku igre svaka sila dobiva onaj broj karata koliko im je naznačeno na Power Card-u i dodatnu kartu ukoliko administrativni rejting leadera postoji.

Engleska – ukupno 4 karte za prvi turn.

slika

Square control markeri ili key nalazimo u važnim gradovima svake sile,zauzimanjem nečijeg key-a smanjuje se broj karata dostupnih tom igraču a povećava pobjedniku.Square control ili Key smatra se Fortified space.
Postoji nekoliko načina pobjede u igri:

-Standardna pobjeda – ukoliko jedna sila ostvari 25VP i zadrži ih do kraja impulsa.
-Dominantna pobjeda – ova vrsta pobjede počinje važiti nakon Turna 4,ukoliko je broj VP-a neke sile manji od 25VP a veći za 5VP od svake druge sile.
-Automatic Military Victory – kada bilo koja sila putem osvajanja drugih Key-eva ukolni svoj posljednji Key marker sa Power Card.

slika

-Religijska pobjeda – ukoliko protestanti uspiju proširiti religijski utjecaj na više od 50 mjesta (spaces),odmah pobjeđuju,ukoliko broj Katoličkih mjesta (spaces) padne na 9 Španjolska pobjeđuje Catholic Religious Victory.

-Catholic Rebellion Victory – popularni Gunpowder Plot – za ovu pobjedu potrebno je stvoriti posebne uvjete,3 jezuita u Engleskoj i više od 4 mjesta pod katoličkim religijskim utjecajem na teritoriju Engleske,ukoliko uspije Španjolska postavlja Katoličkog monarha na tron Engleske.

Bonus VP

Dodjeljuju se kada se ostvare sljedeći uvjeti u igri
• Piracy VP awarded
• Patronage VP received by scientist or artist
• Assassination VP (1 VP for each kill)
• Circumnavigation (2 VP first; 1 VP second)
• Virgin Queen (1 VP per turn unmarried)
• Marriage VP for positive result on table
• Virginia Dare VP from a colony
• Cyprus VP for Ottoman control of Cyprus
• Suez Canal VP (2 VP if constructed)
• War Winner VP for successful Foreign Wars
• Paris control VP (za svaku turn 1VP ako je Pariz pod kontrolom francuza)
• Master of Central Europe VP (HRE kada zauzme i zadrži Budu)
• Master of the Netherlands, Polish Royal Election, Dutch Revolt,
and Enterprise of England VP from events

I eventi koji oduzimaju VP.
• Slave Trader (–1 VP)
• Mary Queen of Scots Executed (–1 VP)

Kako sam već dotaknuo neke termine kao space ili home space,to ću obraditi kao i kretanje na mapi,ali prije toga potrebno je napomenuti da se karte koriste za evente,koji su nekada i predmet trgovanja u fazi Diplomacije ili se koriste za Command Pointe koji služe za kretanje,podizanje vojske,gradnju brodovlja ili za politički utjecaj mjesta preko kojega se krećemo npr. – ukoliko Francuzi stanu na mjesto van utjecaja francuske oni moraju na to mjesto politički utjecati plaćajući 1CP i stavljaju svoj Control Marker.Karte se igraju ili za Event ili za CP.Na početku igre u špilu se nalaze 63 karte a u kasnijim turnovima se dodaje još karata,ovisno kako je na njima naznačeno.

slika

LINK sa manifestom svih karata.

Igra se po Impulsnom redu, jedna karta po igraču:
-Ottomans
-Spain
-England
-France
-HRE
-Protestants


Jedan Impuls u igri jednako je igranju jedne karte (4-5 godina u terminima igre),ukoliko neka sila ima 5 karata to je jednako 5 Impulsa,kartu-dvije moguće je zadržati za sljedeći turn ukoliko administrativni rejting vladara dozovoljava (vladari umiru tijekom nekih odigranih evenata a novi koji dolaze mogu imati nizak administrativni rejting).Mandatory event nemože se zadržati i mora se odigrati.Igrač ne smije reći Pass ukoliko nije odigrao svoju Home Card – sve sile imaju jednu ili dvije Home karte koje ne mogu biti predmet trgovanja tijekomDiplomatske faze ali eventi na njima mogu.Kada svi igrači odigraju sve karte u ruci ili kažu pass – turn je gotov.


Kretanje i mjesta na mapi

Sva mjesta (spaces) na mapi su utvrđena ili neutvrđena.Utvrđena mjesta su Keys iili krug sa osam krakova. Sva spaces se smatraju Home Space one sile kojoj pripadaju,te sukladno tome su u istoj boji.
Za kretanje između spaces povezanih punom crtom potrebno je iskoristiti 1CP,dok isprekidana crta predstavlja planine ili teško prohodan teren te kretanje uzima 2CP-a.Na mjesto na koje jedna sila stane tijekom kretanja a nije njezino Home Space,ta sila mora potrošiti 1CP na politički utjecaj i staviti svoj Control Marker,bez toga nije moguće se kretati dalje. Vojska ukoliko bude napadnuta nema se gdje povući(jer nema space sa njihovim utjecajem) i biva uništena a Leaderi zarobljeni.
Jedinice mogu politički utjecati na na susjedno (adjacent) mjesto (space),bez ulaska u to space ukoliko takođe nema neprijateljske vojske koja je isto susjedna (adjacent) tom istom mjestu.Na primjeru sa slike španjolska jedinica nije mogla koristiti tu opciju i prebaciti politički utjecaj Touluse-a jer ih dijeli Mountain pass te samim time predstavlja prepreku.A i Touluse ima susjednu (adjanced) francusku vojsku.Međutim sada kada je Touluse osvojen,španjolska vojska može bez ulaska u Montpellier prabaciti ga na Španjolski politčki utjecaj,i postaviti marker,naravno ukoliko nema niti jedne francuske jedinica susjedne (adjacent) Montpellier-u.

slika

Gradnja utvrda – samo jedna po impulsu,osim Španjolske koja može i više ali to ovisi o science bonusu.
slika




Maksimalan broj vojske koji se može kretati bez leadera je 4.Kolikim brojem jedinica jedan leader može zapovjedati a i kretati se,objašnjeno je na slici.Na primjeru Schwendija imamo 8 jedinica (8 kocki) + 1 koju dodaje njegov Battle rating.Leaderi mogu biti zarobljeni tijekom bitke te predmet Diplomatskog trgovanja,gdje se obično razmjenjuju za kartu-dvije.
Kopnene jedinice smatraju se van utvrda ukoliko njihov broj prelazi 4 tj. do 4 jedinice mogu se povući u utvrdu tijekom napada.U svakom drugom slučaju vodi se Field Battle,gdje se zbraja ukupni broj jedinica – što je jednako broju kocki koje se bacaju + Leader Battle Rating i eventualno moguće je odigrati neku Combat kartu.Ovdje mora biti istaknuta velika važnost leadera,jer samo oni mogu pomicati velike skupine vojske,ako su zarobljeni ili uklonjeni nekim eventom od planova velikih osvajanja neće biti ništa.Tu je bitno osigurati se tijekom Diplomatske faze.

slika

Za kretanje vojske preko mora,potrebno je imati u svakoj Morskoj Zoni (Sea Zone) ili luci jedan brod,tvoreći tako transportnu liniju.Bez obzira na prisutnost leadera preko mora je moguće transportirati samo 5 jedinica + Leader.Na primjeru - Mehmed Pasha sa 5 Regulara da bi se iskrcao kod Marseja mora utrošiti 4CP-a i imati u svakoj Sea Zone po jedan brod,pretpostavljamo da Španjolska flota u Messini neće pokušati presresti osmanlijsko brodovlje.Od luke u Lepantu preko Jonskog mora,Berberske obale,Lionskog zaljeva do ulaska u luku Marsej.
Kopnene jedinice postoje u nekoliko denominacija,te nisu sve dostupne svim igračima,ovo odražava prosječnu vojnu moć u tom periodu u povijesti.
slika

Vrste kopnenih jedinica

1 Regular = 10.000 vojnika
slika

-Regulari,skupe jedinice ali nisu podložne pobunama kao plaćenici,za podizanje 1 Regulara potrebno je utrošiti 2CP-a

-Mercenaries su jeftine jedinice ali podložne pobunama tj. eventima koje će zasigurno odigrati vaš protivnik,nisu dostupni Osmanlijama,za podizanje 1 Mercenarie potrebno je utrošiti 1 CP.
slika

Cavalry – dostupni samo Osmanlijama,jeftine jedinice,nemaju utjecaja na opsade,sprječavaju protivnika da izbjegne bitku,za podizanje 1 Cavalry potrebno je utrošiti 1CP.
slika

Primarni cilj vojske je zauzimanje Key-eva kako bi povećali bodove i broj karata u ruci.Da bi se jedno mjesto/key osvojilo potrebno ga je prvo staviti pod opsadu a tek u drugom impulsu (ne turnu) pokušati osvojiti,plaćajući 1CP za Assault.
Podizanje vojske moguće je samo na svojim Home Spaces,mjesta politčki i vojno zauzeta ne računaju se kao Home Space jedne sile.

Opsada (Siege) - da bi se jedno utvrđeno mjesto (Key ili Fortress) stavilo pod opsadu,vojska mora biti brojčano veća nego vojska branitelja,ukoliko tijekom Assaulta broj opsadnih vojnika padne ispod broja nego što ih se nalazi u utvrdi (Key ili Fortress) opsada se prekida,napadač se mora povući onim putem kojim je i došao,ili u space koji je dostupan,ukoliko takvo mjesto (space) no postoji sva vojska je eliminirana a lideri zarobljeni.

-Jedinice se nemogu povući (retreat) u space pod Unrestom ili space koji sadrži neprijateljsku vojsku.
-Kopnene jedinice nemogu se povući u Sea Zone.
-Jedinice se nemogu povući u Independent (Neutralno - sivo obojana spaces) mjesto ili mjesto kontrolirano od neke druge sile,osim ako ta sila nije saveznik jedinica koje se povlače.
-Ako je defender izgubio bitku,njegove jedinice nemogu se povući u mjesto (space) iz kojeg je neprijateljska vojska došla.
-Ako je Aktivna Sila (igrač čiji je red-impuls) izgubio bitku,njegove jedinice moraju se povući odakle su i došle.(To znači da Neaktivni igrač - non active player tj. defender ima opciju da se povuče u bilo koje dostupno space koje zadovoljava gore navedene uvjete)


Primjer (bez dodatnog modificiranja die rolla Combat/Response kartom) – Mehmed sa vojskom kreće se prema Pressburgu plaćajući 1CP za kretanje –stavlja Pressburg pod opsadu i u sljedećem impulsu plaća 1CP za Assault – Pressburg je utvrda i iako nema vojske brani se sa bacanjem jedne kocke (5 ili 6 je jedan pogodak).Nakon što Pressburg padne odmah prelazi pod političku kontrolu Otomana ( ne treba plaćati 1CP za političku kontrolu jer space je osvojen) a zatim plaća 1CP za kretanje do Beča,koji stavlja pod opsadu i može ga tek napasti (Assault) u sljedećem Impulsu.
Pressburg je utvrđeno mjesto,ali kako jedno utvrđeno mjesto nema vojsku,broj jedinica napadača se ne dijeli sa 2 - napadaju sa punim sastavom 9 vojnika = 9 kocki.

Schwendi ima 4 jedinice i to mu dozvoljava da se povuče u utvrdu.Napadač – Otoman mora kod Assaulta prepoloviti jačinu svoje vojske jer napda utvrđeno mjesto ali koje sadrži vojsku branitelja - ima 9 vojnika 9/2=4.5 round up na 5 + Mehmedov battle rating 1 = ukupno 6 napadačkih kocki,naspram 5 + 1 Schwendijevih – 4 jedinice vojske = 4 kocke + 1 kocka za defendera u fortified place + 1 Schwendi battle rating = total 6 odbrambenih kocki.
***Vrlo rizičan napad za Osmanlije,ukoliko nemaju kod sebe neku Combat kartu ili igranje iste dogovoreno sa nekim drugim igračem u njihovo ime trebali bi izbjeći ovakav odnos snaga.***

slika

Vrste brodova
Osim što služe za transport jedinica,korisne su i kod piratstva,uništavanja neprijateljskog brodovlja kako bi ostvarili dominaciju na moru.Na primjeru vidimo da neoprezni Francuzi,nakon što im je flota uništena od strane Engleza a zatim zauzet Calais,ne mogu staviti grad pod opsadu dokle god ne savladaju englesko brodovlje u Kanalu.

slika




Galley – manje efikasne kada se bore u zoni Atlantika (-1DR)
slika

Corsairs – mogu ih graditi samo Osmanlije i sa njima mogu piratizirati i onu silu sa kojom nisu u ratu.
slika

Galleon – bore se jednako efikasno bilo gdje na mapi,ali imaju negativni -1DR kod pokušaja presretanja i izbjegavanja bitke na Mediteranu.Nisu dostupne Osmanlijama.
slika

Race-built Galleon – moguća gradnja kada se Naval Leader (Drake) posveti gradnji istih,imaju isti ekvivalent kao Galleons ali uzimaju manju štetu kada se bore na Atlantiku. Nisu dostupne Osmanlijama.
slika

Armada – dostupno samo Španjolskoj,gradnja počinje odigravanjem Home Card „Spanish Armada“ koja dolazi u Turnu 4.Može biti samo konstruirana u lukama Seville,Coruna ili Lisbon.Nije dostupno Osmanlijama.
slika

Patrols – konstruirane od strane Španjolaca kako bi zaštitili bogatstva Novog Svijeta od pirata.Nije dostupno Osmanlijama.
slika
Za razliku od kretanja kopnene vojske gdje se plaća ulazak u svaki space,za 1CP moguće je pokrenuti sve brodove istovremeno za jednu Morsku zonu.
Brodovi se mogu kretati i bez Naval Leadera.
Denominacija naznačena na bilo kojoj vrsti broda jednaka je broju kocki koje se bacaju - 2 Galleon = 2 kocke.Dvije dobivene petice (5) ili šestice (6) potapljaju jedan brod.Primjer - Španjolska sa 6 Galley's (kocki) napada Osmanlijsku flotu koja broji 6 Galley's (6 kocki) - španjolski igrač dobiva rezultat 5,5,6,1,1 i 3 dok Ottomani dobivaju 5,5,3,1,2 i 2 - Španjolci dobivaju ovu pomorsku bitku,dvije petice eliminiraju jedan brod a jedna šestica dodatni brod Otomana,to im dozvoljava pobjeda u ovoj bitki,dok španjolski igrač gubi 2 Galley's.Ovaj primjer je bez korištenja Naval Ratinga leadera i bez science bonusa,ako ga ima.

Naval leaderi imaju svoj Piracy rating (dodatne kocke),te Battle Rating,a oni koji plove i do Novog Svijeta imaju naznačen Navigation Rating koji im pomaže kod lošeg rezultata bacanja kocke tijekom plovidbe uz vjetar (nije nužno da se plovi tako ali može se uštedjeti koji CP) ili oplovljavanja opasnih točki npr. Cape Horn-a u pokušaju da oplove Svijet.Ukoliko brod Naval Leadera bude oštećen popravak traje do sljedećeg turna ukoliko igrač odluči vratiti kapetana natrag na Stari kontinent,u suprotnom ostaje oštećen i čeka kraj zime u nekoj koloniji kako bi na proljeće nastavio put.Također Naval Leaderi mogu izgubiti bitku sa izdajničkim vodama nepredvidljivog Oceana....naravno izglede za preživljavanje moguće je povećati nekom Response kartom.

Naval leader
slika



Politička i Religijska kontrola dva su odvojena pojma

Politička kontrola mjesta/grada - bitna da bi se jedinice mogle nesmetano kretati,postavljanje Jezuita,povlačenja usljed izgubljene bitke,kod Spring Deploymenta omogućuju da se jedinice pošalju van granice svoje države na neprijateljski teritorij.

Religijska kontrola mjesta/grada - važna radi religijskih ratova,ukoliko broj mjesta (spaces) pod religijskom (ne političkom) kontrolom protestanta premaši brojku 50 donosi automatsku pobjedu Protestantima,dok suprotno,ako broj mjesta padne ispod 9;pobjeda je Španjolske.Utječe na VP koji se sukladno broju mjesta dodaju-oduzimaju svim silama koje igraju,osim Otomana,te posebnim eventima dodjeljuju se stalni VP nekoj sili koja u tom momentu zadovoljava uvjete odigranog eventa.

Spaces sa bijelom bojom su pod utjecajem Protestantizma,dok potpuno obojana spaces smatraju se Katoličkim (Poradi jednostavnosti reći ćemo da spaces otomana nemaju nikakav utjecaj na ovu podjelu).Na slici se vide podijeljenja spaces i takva mjesta smatraju se Home Spaces dvije sile ,Protestanata i Francuza – računa se samo donja boja,a Protestantsko može postati tijekom pobune kada i mijenja religijski status.Ovo je bitno iz razloga što Protestanti startaju igru van mape i plaćajući 2-5CP za pobune na upravo tim podijeljenim mjestima – to može raditi i svaka druga sila (osim ottomana) ali to odmah dvije sile stavlja u stanje rata.Ovisno koliko jedna sila spreman je uložiti CP toliko kockica baca u pokušaju religijskog konvertiranja mjesta/space.Rezultat 5 (manja konverzija) ,dok 6 (veća konverzija) omogućava "gađanje" key-a i širenje religijske baze odakle se dalje koristi manja konverzija (5).Ovo je u vrlo pojednostavljeno objašnjenje a detaljna procedura sa slikama nalazi se u rulbuku.

slika

Home space od HRE ali pod kontrolom Španjolaca....

slika



Naravno da je ovo samo grubi presjek jedne (vojne) mogućnosti koje igra pruža.I kako je na početku napomenuto,namjera je da se olakša čitanje rulbuka i upozna terminologija kojom se koristi.Ovo je prezentacija samo jedne vojne opcije i osnova kretanja po mapi,tu nisam niti htio ulaziti u taktike povlačenje,presretanja a niti dotaknuo se nisam relgijskih sukoba i diplomatske faze koje su jako robusne,sklapanja brakova,savezništva i šta sve ona nose sa sobom,spoznoriranja naučnika i umjetnika, istraživanja Novog Svijeta.
Kako svaka sila ima svoje specifičnosti – npr. Francuska vrlo lako dolazi do VP putem brakova,dok HRE može u kratkom vremenu podići zastrašujuću vojsku- u prijevodu to znači ukoliko se nekoj od sila dozvoli da ide linijom manjeg otpora ta partija ima tendenciju da brzo završi.Bodovi se vrlo teško skupljaju u ovoj igri,i kada neko ima varljivih 23 boda realno je daleko 20 bodova do 25 a ne 2.
Ako imate kakvih pitanja slobodno pitajte.
Zadnja izmjena: Igor, dana/u 16 tra 2015, 12:41, ukupno mijenjano 2 puta.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post (ukupno 14):
burazKillaVatanensadistikodgalesic2000ValsimkockicaShichLourdinigor1970 i još 4 korisnika
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3120
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2291 put
 pohvaljen: 2358 puta
Kontakt:

Re: Virgin Queen - mali tutorial

Post Postao/la Valsim »

Svaka čast, ali stvarno :bravo :bravo :bravo :bravo .

Nadam se da će se naći jednog dana taj dan kada će se poklopit sve zvijezde u univerzumu pa da i ja isprobam ovu igru.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post:
Igor
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
dgalesic2000
Reactions:
Postovi: 78
Pridružen/a: 04 lis 2011, 15:57
Lokacija: Zagreb, Podsused
Ima zahvala: 267 puta
 pohvaljen: 73 puta
Kontakt:

Re: Virgin Queen - mali tutorial

Post Postao/la dgalesic2000 »

Možda bi stvarno mogli napraviti neko lokalno Vassal igranje....
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4954
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3569 puta
 pohvaljen: 3666 puta
Kontakt:

Re: Virgin Queen - mali tutorial

Post Postao/la sadistiko »

Ja moram priznati da sam se nakon par tutorijala koja sam do pola pregledao (pošto samo intro traje po 2 sata :nee ) još više usrao i teško da ću u skoro vrijeme naći toliko vremena i dobrano proučiti pravila :-(
slika
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Virgin Queen - mali tutorial

Post Postao/la Igor »

Dok sam pisao ovaj kratki tutorial shvatio sam kako je teško pokušati nešto objasniti a da i drugi razumiju logiku iza.U toj želji zapravo se postigne da nešto vrlo jednostavno dobije nekoliko stranica A4 formata.Stres koji ide s time možda najbolje opisuje moje buđenje oko 1:30 u noći,shvativši u snu da čitanje osobina Pomorske bitke nije dobro opisano,zapravo implicira krivi zaključak...paljenje kompjutera i prepravke....
Međutim sve je vrlo jednostavno,sjećam se prvi put kada sam radio setup VQ,trebalo mi je 4 sata;danas mi treba 30 min.Početak,kao i svaki početak,po defaultu je težak,i kada se jednom prođu te "muke" ova igra vraća to mnogostruko.Nakon godinu dana svakodnevnog igranja,pa čak i sa istim igračima,nismo uopće dotakli a gdje iscrpili sve mogućnosti.
Slijedom slobodnog vremena i profila igrača VQ - svi sa kojima igram trenutno su zaposleni,neki na visokim funkcijama,kao zanimljivost, i manje slobodnog vremena posljedicom .Od razvojnih managera u HP,odvjetnika,računovođa...itd.Oni zadnjih godinu dana uredno,svaki dan,odigraju kartu-dvije.
Zadnja izmjena: Igor, dana/u 31 ožu 2015, 19:45, ukupno mijenjano 1 put.
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Stips
Reactions:
Postovi: 954
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 587 puta
 pohvaljen: 576 puta

Re: Virgin Queen - mali tutorial

Post Postao/la Stips »

@dgalesic - ak se kaj organizira i ak ima mjesta, count me in.

@sadistiko - ma nikakav bauk. Igra je fiddly al to jednom kaj sam igrao, kako nisam znao u kaj se upuštam pa sam samo preletio pravila večer prije, sam zapravo čisto fino odigrao. Jer pravila je toliko da se računica slama i sve postaje intuitivno - kako poslijedice djela skakuću partijom ko potočić preko stijena, jednostavno radiš ono što ti se čini kao ok. A što bude bit će: tko ne ulaže u znanost/umjetnost/otkrića sigurno im neće pobrati plodove, no onaj tko ulaže ionako mora baciti kocku. Tako da i nema neke mistike, ok? Impresivno da, nadnaravno ne.

@igor - fala za tutorial, super je.
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4954
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3569 puta
 pohvaljen: 3666 puta
Kontakt:

Re: Virgin Queen - mali tutorial

Post Postao/la sadistiko »

e da. Jako sam se iznenadio kad sam pročitao/čuo da se u borbi koriste kocke. Čak malo i razočarao. Nadam se da se to na kraju ne naslanja previše na sreću. Jerbo imam dovoljno takvih. I Twilight Imperium i Eclipse oboje koriste kocke što mi je zapravo najgora stvar u tim igrama, al opet, ajd u Eclipse se puno utječe s raznim dijelovima brodova.
slika
Marijan
Reactions:
Postovi: 118
Pridružen/a: 28 lis 2014, 23:59
Ima zahvala: 84 puta
 pohvaljen: 49 puta

Re: Virgin Queen - mali tutorial

Post Postao/la Marijan »

Ovisi, recimo u Twilight Struggle zasad nijednom nije presudila kocka, tako mislim da i u igrama s boljom mehanikom skoro nikada ne presudi kocka; makar je naravno moguće.
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4954
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3569 puta
 pohvaljen: 3666 puta
Kontakt:

Re: Virgin Queen - mali tutorial

Post Postao/la sadistiko »

Ma ono znate. Nadam se da to nije slučaj u VQ, ali da se čovjek ne pati toliko s pravilima, a na kraju te vrlo lako porazi puno slabiji protivnik radi par loše bačenih kocki. Znam da smo već o tome pričali i da se u povijesti već bezbroj puta desilo da je slabiji protivnik pobijedio ali opet...
slika
Vatanen
Reactions:
Postovi: 414
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 252 puta
 pohvaljen: 425 puta

Re: Virgin Queen - mali tutorial

Post Postao/la Vatanen »

Ni u jednom ozbiljnom wargameu, mada ih veliki broj koristi kocke za "resolve" bitki, ne može se dogoditi da slabiji protivnik porazi jačeg isključivo temeljem sreće na kocki, a da takva situacija nije opravdana povijesnim specifičnostima kampanje/rata ili sl. Tj. u onoj mjeri u kojoj je sreću na boljnom bolju i u stvarnosti potrebno očekivati, primjerice gubitak jedne bitke koja ne znači i rat, ona je prisutna i u dobrom wargameu, što VQ jest.

U mehaničko-matematičkom smislu, broj bacanja kocki koji je ovdje izuzetno velik, raznorazni modifieri koji utječu ne samo na kocke (u ovoj igri konkretno najčešće broj kocaka, a ne dobivene vrijednosti), već i na combat factore (u igrama koje ih imaju), broj jedinica koji može napasti, pa raznorazne tablice (primjerice, vremenskih uvjeta, gubitaka, bilo u bici bilo zbog zime, slabe logistike ili sl.)... uvijek će kompenzirati faktor sreće u razumnoj mjeri. Predlažem doista čitanje Bolanovog Trećeg Reicha o kojemu sam ovdje na forumu pisao, a koji briljantno prikazuje kako sreća na kocki jest vrlo prisutan element ozbiljnog wargaminga, ali element koji u pravilu ne odlučuje partije.

That being said, u slučaju HIS-a/VQ-a može se diskutirati o tome kako je mnogim elementima igre posvećena iznimna pažnja, dok se resolve s kockicama koje pogađaju samo na 5 i 6 može činiti pomalo banalnim rješenjem u tom kontekstu. Iako su, velim, uvijek prisutni modifieri, u slučaju primjerice istraživanja Novog svijeta u HIS-u stvar se uistinu svodi na to da će igrači izvući (ili memorirati) tablicu Novog svijeta i baciti kocku nadajući se najboljem - rezultatu će, međutim, dodati faktore istraživača kojeg su poslali, eventualne male boginje ili sl. chit i pročitati rezultat. Stječe se dojam da u ovom konkretnom slučaju (Novi svijet) radost više proizlazi iz bacanja kocke i iščekivanja nego li iz pažljivog planiranja.

Igrači najčešće ne ulaze dublje u razloge zašto neki rezultati na kocki u tablici daju određene rezultate, no ti su rezultati najčešće dobro promišljeni od strane dizajnera - dobar primjer je fantastična "sve u jedan" tablica Unconditional Surrendera. U HIS-u i VQ-u takve tablice rezultata bitaka nema i apstrahiranje pogodaka u brojke 5 i 6, mada zasigurno ima svoju matematičku logiku, može se činiti nepromišljenim. U praksi, dakako, stvar funkcionira besprijekorno - ako bacaš 14 kocaka možeš se nadati povijesno gledano vrlo razumnom broju pogodaka i promašaja. Ali da, HIS i VQ jesu u određenoj mjeri dice festovi - baca se puno kocaka, a naročito u prvoj fazi igre ta se rabota može recimo papi u HIS-u činiti razmjerno besmislenom jer igra predviđa da protestant manje-više dobiva konverzije - no to je pitanje balansa koji do izraza dolazi tek odigravanjem cijele igre.

Ne namjeravajući braniti wargame kao žanr iznad svih drugih, ističem kako se u svom razvoju u velikoj mjeri služio kockom te je zanimljivo da nije pratio razvoj modernih igara euro tipa s njihovim uklanjanjem kocke, a kako je nesumnjivo da je neki razvoj i sam prošao, čini se da rat (ili bar simulacija bitaka) možda ipak ima neke veze i s kockom.
Što naravno ne znači da Sekigahara nije ratna, i to štoviše izvrsna, igra :-)

Moje frustracije su, recimo, mnogo veće nad pretjeranim korištenjem CDG mehanika, nego li nad upotrebom kocke, iako me kocka mnogo puta vrlo bolno opekla primjerice u TS-u (iako i tu treba reći da ako uložiš puno resursa - tj. kartu vrijednosti 4 - u neki državni udar, e onda su ti šanse da on bude uspješan naravno višestruko veće)... U kompleksnijim ratnim igrama koje koriste više kocaka ili veći broj modifiera nikada nisam osjećao da "nisam imao sreće pa sam izgubio igru" - dapače!, kad se dogodilo da sam zbog kocke izgubio bitku bio sam oduševljen jer sam fantazirao o tome kako su loše vrijeme, pijani general ili sl. zaustavili napad Golijata na Davida, a još i više jer sam bio gotovo 100% siguran da ću sljedeću takvu bitku dobiti - jedino što sam izgubio bilo je vrijeme, kao vrlo važan faktor, ali i vrlo realan.

Igre poput PoG-a primjerice pak, uz pomoć i kocke, perfektno simuliraju rat koji prikazuju i time što je velik broj bitaka ustvari poraz za obje strane - s velikim gubicima i linijom fronte koja se miče malo ili ništa. Često bi bilo bolje ne napraviti ništa na svom potezu, ali kad vidiš devet njemačkih armija (najkvalitetnijih u igri) stackanih po tri jednu do druge ne možeš si pomoći da ne napadneš...

Nakon svog trkeljanja, treba reći da ako netko baš jako ne voli kocku i nije sklon oprostiti ponekad razmjerno nečistu čisto-stratešku liniju (u smislu u kojem je Imperial recimo gol, posve otvoren i savršeno jasan), često zagušenu detaljima, tko više voli graditi engine u euro stilu, imati jasan plan s resursima i njihovom konverzijom... da taj u wargamingu žanru treba vrlo vrlo pažljivo birati igre koje bi mu odgovarale.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vatanen za post:
Igor
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”