Scoring

Teme vezane uz igre, igranje, druženje, obitelj i psihologiju igranja
Avatar
Mago de Umago
Reactions:
Postovi: 880
Pridružen/a: 15 sij 2021, 12:03
Ima zahvala: 843 puta
 pohvaljen: 981 put
Kontakt:

Scoring

Post Postao/la Mago de Umago »

Nekidan sam nesto razmisljao o ovome i onda jucer vidio da se dado zali na nacin bodovanja u Castles of Tuscany (btw,nisam igrao) pa bas me zanimaju vasa razmisljanja.

Koji nacin bodovanja preferirate? Pros/cons?

Koja igra vam ima najbolji sistem bodovanja?

My 2 cents...Iako mislim da ne postoje 2 identicna nacina bodovanja ovako napamet bi ih podijelio u 3 kategorije:

1)

Ovaj sistem kod Castles of Tuscany moze biti zeznut jer i sa psiholoske strane ako igrac pobjegne dosta nakon prve runde ovaj drugi ce malo teze (ovisno od osobe do osobe) zadrzati motivaciju, pogotovo ako zna koliko je to tesko dostici i mozda ce donositi neke povrsne odluke i nece izvuci neki max iz svoje igre, koji bi mozda izvukao da nije u takvoj situaciji.

Slicno imaju i Teotihuacan i Tawantinsuyu, malo bodovanja tokom runde, bodovanje nakon svake od 3 runde + neki final scoring.

2)

Osobno jako volim sistem koji ima Terraforming Mars gdje se VP-ovi dizu cijelo vrijeme tokom igre dok se ne postignu uvjeti za kraj igre + na kraju milestonsi, awardsi i bodovi na karticama. Dosta neizvjesno do samog kraja u vecini slucajeva.

Sad se ne mogu sjetiti neke druge igre sa slicnim sistemom.

3)

Jucer sam prvi put igrao Trismegistus i jako mi se svidja nacin bodovanja jer iako je igra podijeljena u 3 runde bodovi se broje samo na kraju. Moguce je i tokom igre skupiti par bodova,ali to je sitno. Ovaj nacin mi se svidja jer nemas onaj osjecaj da ti je protivnik pobjegao pa nece doci ni do onog eventualnog psiholoskog pada. Dakako moguce je pratiti protivnikove karte, koliko je formula otvorio i ako bas zelis mozes okvirno vidjeti kako stojite,ali i dalje je to samo okvirno i ne vidim neki smisao.

Tu bi uvrstio i igre kao sto su Wingspan, 7 wonders, GWT u kojima se isto bodovi broje tek na kraju, a razlika je samo sto nemaju traku za VP-ove nego papirice. Bit cu ekoloski osvijesten pa cu dati minus zbog papirica. :D

Dosta sam zelen u svijetu BG-ova pa me zanima misljenje vas veterana. :D
slika
Avatar
wm_lsmm
Reactions:
Postovi: 108
Pridružen/a: 13 stu 2018, 13:26
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 59 puta
 pohvaljen: 184 puta
Kontakt:

Re: Scoring

Post Postao/la wm_lsmm »

Nadovezat ću se samo na ovaj "psihološki pad": meni je super kako je to riješeno u npr. Quacks of Quedlinburg gdje oni repovi štakora(miševa?) to balansiraju. Dobro... nije da je to neka hc igra i doslovno sve se promijeni u trenu al ono...
slika
Avatar
CrazyBunnyGuy
Reactions:
Postovi: 794
Pridružen/a: 15 svi 2018, 15:36
Ima zahvala: 283 puta
 pohvaljen: 608 puta
Kontakt:

Re: Scoring

Post Postao/la CrazyBunnyGuy »

On Mars ima sličan neizvjestan sustav bodovanja. Tijekom same igre jako malo Opportunity Pointsa se direktno skuplja, tek za izgradnju koloniji potrebnih građevina i to u točno određenom trenutku; ali zato tijekom final scoringa počnu bodovi letjeti naprijed-natrag (da, ima i negativnih ako nisi ostvario određeni contract ili blueprint), tako da je zabavno. Nije pretjerano teško izračunati bodove, ali do zadnjeg trena ne znaš hoće li druga strana uspjeti scorati određene elemente jer dosta toga ovisi o poziciji njihovog "astronauta" blablablabla...

S druge strane Tapestry mi ima užasno antiklimaktičan sustav bodovanja. Činjenica da igrači mogu završiti u različito vrijeme i to na način da jedan završi, otpiči naprijed s bodovima i ti vidiš da imaš još ono, tri-četiri poteza možda, ovisno o resursima, ali što god da napraviš nemaš šanse da prestigneš onog prvog, jednostavno ti se ni ne da igrati, čemu?
Avatar
Mago de Umago
Reactions:
Postovi: 880
Pridružen/a: 15 sij 2021, 12:03
Ima zahvala: 843 puta
 pohvaljen: 981 put
Kontakt:

Re: Scoring

Post Postao/la Mago de Umago »

wm_lsmm je napisao/la: 03 ožu 2021, 20:12 Nadovezat ću se samo na ovaj "psihološki pad": meni je super kako je to riješeno u npr. Quacks of Quedlinburg gdje oni repovi štakora(miševa?) to balansiraju. Dobro... nije da je to neka hc igra i doslovno sve se promijeni u trenu al ono...
Mozes malo pojasniti to s tim repovima? Ili netko drugi...
CrazyBunnyGuy je napisao/la: 03 ožu 2021, 20:56 On Mars ima sličan neizvjestan sustav bodovanja. Tijekom same igre jako malo Opportunity Pointsa se direktno skuplja, tek za izgradnju koloniji potrebnih građevina i to u točno određenom trenutku; ali zato tijekom final scoringa počnu bodovi letjeti naprijed-natrag (da, ima i negativnih ako nisi ostvario određeni contract ili blueprint), tako da je zabavno. Nije pretjerano teško izračunati bodove, ali do zadnjeg trena ne znaš hoće li druga strana uspjeti scorati određene elemente jer dosta toga ovisi o poziciji njihovog "astronauta" blablablabla...

S druge strane Tapestry mi ima užasno antiklimaktičan sustav bodovanja. Činjenica da igrači mogu završiti u različito vrijeme i to na način da jedan završi, otpiči naprijed s bodovima i ti vidiš da imaš još ono, tri-četiri poteza možda, ovisno o resursima, ali što god da napraviš nemaš šanse da prestigneš onog prvog, jednostavno ti se ni ne da igrati, čemu?
Vec vidim da ce mi se On Mars svidjati...:D

Ovo kod Tapestry bi onda trebai napraviti na nacin da nema scoranja tokom igre pa i ako ti ostane 3-4 poteza onda pokusas izvuci iz njih najvise sto mozes.
slika
Avatar
realuka
Reactions:
Postovi: 386
Pridružen/a: 27 ožu 2020, 15:29
Ima zahvala: 984 puta
 pohvaljen: 1010 puta
Kontakt:

Re: Scoring

Post Postao/la realuka »

Mago de Umago je napisao/la: 04 ožu 2021, 07:15
wm_lsmm je napisao/la: 03 ožu 2021, 20:12 Nadovezat ću se samo na ovaj "psihološki pad": meni je super kako je to riješeno u npr. Quacks of Quedlinburg gdje oni repovi štakora(miševa?) to balansiraju. Dobro... nije da je to neka hc igra i doslovno sve se promijeni u trenu al ono...
Mozes malo pojasniti to s tim repovima? Ili netko drugi...
Sistem Catch the Leader, kad vodeći igrač pobjegne s bodovima, ovisno kolko si udaljen od njega, imaš bolji start u sljedećoj rundi, a kako se radi o Push Your Luck igri to je super mehanika za ovu igru.



A što se bodovanja tiče, najnapetije mi je kad se skora do nekih određenih bodova i igra tad završava ali malo je igara koje drže tu napetost do zadnjeg turna (tipa Viticulture), a većina ih je (Tapestry, Root ponekad) da znaš već 2-3 poteza, ako ne i više, prije kraja da je gotovo i ko je pobjednik.
Također u to ulaze i race games, tipa Steampunk Rally i New York Zoo gdje sve ovisi za polje ili za jedan turn tko će biti pobjednik.
Zadnja izmjena: realuka, dana/u 04 ožu 2021, 08:41, ukupno mijenjano 1 put.
Avatar
Deni
Reactions:
Postovi: 581
Pridružen/a: 28 lip 2015, 19:46
Ima zahvala: 664 puta
 pohvaljen: 1026 puta
Kontakt:

Re: Scoring

Post Postao/la Deni »

sve ovisi o igri, nekad pase tokom igre, nekad na kraju, nemam tu neke preferencije, ali evo, prvo sta mi pada na pamet su Concordia i Graphil games (north sea, west kingdom itd). Nema veze s mehanizmom bodovanja nego izvedbom.

U tim igrama me nenormlano nervira sto nema score sheet, pogotovo u garphil games. Concordia barem ima score track oko mape, ali dugo smo raspravljali cemu isti kad se koristi samo za end game scoring

U carcassoneu me nervira score track do 50, a partija obicno ode preko 200 bodpva pa treba pamtiti koliko si krugova napravio

Skicnuo sam kolekciji nabrzinu i prvo sta mi je zapelo za oko je jedan od najneizvijesnijih sustava bodovanja a to je onaj u AuZtraliji. Nakon partije, ako Chutulu nije porazen, it itself takodjer scorea po svojim pravilima i na kraju cesto ispadne gusta utrka
Ovi su korisnici zahvalili autoru Deni za post:
realuka
slika
gogo666
Reactions:
Postovi: 327
Pridružen/a: 19 vel 2018, 17:58
Ima zahvala: 17 puta
 pohvaljen: 242 puta

Re: Scoring

Post Postao/la gogo666 »

Sta nije da ako igra ima previse catch up mehanizama i previse je balansirana na tijesne rezultate, da zapravo gubi znacajnost odluka tijekom igre. Odnosno, sve jedno je jel se trudis tijekom igre, kad ce se igra pobrinut da je zavrsnica tijesna
slika
Avatar
Papaver
Reactions:
Postovi: 405
Pridružen/a: 02 ruj 2016, 16:46
Lokacija: Zagreb-Pula-Slatina
Ima zahvala: 936 puta
 pohvaljen: 658 puta
Kontakt:

Re: Scoring

Post Postao/la Papaver »

Deni je napisao/la: 04 ožu 2021, 08:27 U carcassoneu me nervira score track do 50, a partija obicno ode preko 200 bodpva pa treba pamtiti koliko si krugova napravio
Mi kad pređemo prvi krug polegnemo skorajućeg meeplea, kad pređemo drugi opet ga uspravimo. :thumbs
To radimo i za npr. Ethnos i Blood rage, samo flipamo token.

Inače, trenutno najzanimljivije bodovanje mi ima Dune: Imperium gdje je igra gotova kad netko dođe do (samo!) 10 bodova, ali runda se igra do kraja, a postoje šanse i za dodatna end-game bodovanja.
slika
Avatar
realuka
Reactions:
Postovi: 386
Pridružen/a: 27 ožu 2020, 15:29
Ima zahvala: 984 puta
 pohvaljen: 1010 puta
Kontakt:

Re: Scoring

Post Postao/la realuka »

gogo666 je napisao/la: 04 ožu 2021, 08:44 Sta nije da ako igra ima previse catch up mehanizama i previse je balansirana na tijesne rezultate, da zapravo gubi znacajnost odluka tijekom igre. Odnosno, sve jedno je jel se trudis tijekom igre, kad ce se igra pobrinut da je zavrsnica tijesna
Pa da, ako je to neki euro-game, al u Quacksima nema smisla da nema catch-up mehanizma, frustracija bi bila ogromna tokom svake igre.
Avatar
DarkDefender
Reactions:
Postovi: 513
Pridružen/a: 09 ožu 2015, 11:36
Ima zahvala: 271 put
 pohvaljen: 464 puta

Re: Scoring

Post Postao/la DarkDefender »

Papaver je napisao/la: 04 ožu 2021, 08:50 Mi kad pređemo prvi krug polegnemo skorajućeg meeplea, kad pređemo drugi opet ga uspravimo. :thumbs
Meeple ima vise od 2 pozicije. Nas je stajao i naglavacke :)

Sad imam ekspanziju koja je dala tokene za 50+, 100+ i sl.
Odgovori

Natrag na “Općenito o igrama i igranju”