Omiljeni mehanizmi igara?

Teme vezane uz igre, igranje, druženje, obitelj i psihologiju igranja
Odgovori
lenco
Reactions:
Postovi: 21
Pridružen/a: 27 lip 2016, 20:58
Ima zahvala: 15 puta
 pohvaljen: 3 puta
Kontakt:

Omiljeni mehanizmi igara?

Post Postao/la lenco »

Evo ekipa interesira me koji su Vam omiljeni mehanizmi? dodajte jednu Vašu top igru uz mehanizam :thumbs
JA: deck pooling/ deck building - Orleans/ Hero Realms
worker placement: Rajas of Ganges/Everdell, Champions of Midgard, Razno Uwe Rosenberg
tile placement nešto slićno: Patchwork i Carcasson
hand managament: 7 Wonders

Pa da Vas čujem :)
Avatar
Minsc1610
Reactions:
Postovi: 255
Pridružen/a: 18 lis 2018, 00:04
Lokacija: Osijek
Ima zahvala: 278 puta
 pohvaljen: 322 puta
Kontakt:

Re: Omiljeni mehanizmi igara?

Post Postao/la Minsc1610 »

Bez konkurencije mi je Worker placement broj jedan mehanika: waterdeep, viticulture, gugong, Stone age, everdell
Volim tableau building: everdell, empires od the North,
Volim deck / pool building: aeons end, direwild, Thunderstone Quest, quacks,
A naaaajsretniji sam kad je sve to pomiješano u jednu miš maš loptu: tako da su mi najbolje Everdell, In the Hall of the Mountain King, City of kings, Gugong

I onda jedna van konkurencije: Cloudspire. Ne znam šta je al je obožavam :)
slika
Vatanen
Reactions:
Postovi: 415
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 255 puta
 pohvaljen: 425 puta

Re: Omiljeni mehanizmi igara?

Post Postao/la Vatanen »

Dice worker placement (obavezno s dice mitigationom, a fakultativno i s dice draftingom) je vjerojatno moja najdraža euro mehanika trenutno, a nekada je to bio rondel koji mi je i dalje u vrhu, ali najdraži euri su mi žešći miš-maševi raznih mehanika.

Najdraže igre općenito su mi igre naglašene povijesne teme i tu je ustvari paradoksalno da neke klasične wargame mehanike zapravo ne volim nego trpim zbog cjeline doživljaja (CDG), a očajno sam loš u area controlu.

Mrzim deck i hand building, kao i take that, nemam niš protiv tabloa ako je pregledan, ne volim aukcije u kojima ne mogu odrediti intrinzičnu vrijednost, volim negotiation ako je dio veće cjeline... Pick up and deliver teoretski volim ali ga još nisam vidio dobro napravljenog. Tile laying me načelno živcira, ali postoje dvije uistinu sjajne iznimke.

E ali bag building, pa još kad je s push your luckom - radije bih jeo smrdljivu prokulicu i mahune svaki dan do kraja života nego to igrao.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vatanen za post:
mljeko
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
osaka
Reactions:
Postovi: 35
Pridružen/a: 16 lip 2017, 14:47
Ima zahvala: 12 puta
 pohvaljen: 58 puta
Kontakt:

Re: Omiljeni mehanizmi igara?

Post Postao/la osaka »

Hand i Resource management, Tablo building, Route building

Igre:
slika
Ovi su korisnici zahvalili autoru osaka za post:
lenco
slika
lenco
Reactions:
Postovi: 21
Pridružen/a: 27 lip 2016, 20:58
Ima zahvala: 15 puta
 pohvaljen: 3 puta
Kontakt:

Re: Omiljeni mehanizmi igara?

Post Postao/la lenco »

Vatanen je napisao/la: 13 tra 2020, 02:18 Dice worker placement (obavezno s dice mitigationom, a fakultativno i s dice draftingom) je vjerojatno moja najdraža euro mehanika trenutno, a nekada je to bio rondel koji mi je i dalje u vrhu, ali najdraži euri su mi žešći miš-maševi raznih mehanika.

Najdraže igre općenito su mi igre naglašene povijesne teme i tu je ustvari paradoksalno da neke klasične wargame mehanike zapravo ne volim nego trpim zbog cjeline doživljaja (CDG), a očajno sam loš u area controlu.

Mrzim deck i hand building, kao i take that, nemam niš protiv tabloa ako je pregledan, ne volim aukcije u kojima ne mogu odrediti intrinzičnu vrijednost, volim negotiation ako je dio veće cjeline... Pick up and deliver teoretski volim ali ga još nisam vidio dobro napravljenog. Tile laying me načelno živcira, ali postoje dvije uistinu sjajne iznimke.

E ali bag building, pa još kad je s push your luckom - radije bih jeo smrdljivu prokulicu i mahune svaki dan do kraja života nego to igrao.
Troyes? navedi par igara :bravo
Avatar
dado
Reactions:
Postovi: 1257
Pridružen/a: 16 lis 2014, 16:54
Ima zahvala: 3373 puta
 pohvaljen: 2001 put
Kontakt:

Re: Omiljeni mehanizmi igara?

Post Postao/la dado »

Ako pogledam kolekciju najviše imam tile laying igara pa izgleda da najviše gravitiram prema tome. :D
Bilo što s kockama, pogotovo s custom simbolima na njima isto volim (osim Sagrade, ona mi nije sjela).
Od ostalih može area control, worker placement, set collection, roll n write, co-op...

Ono što ne volim je real time i dexterity (osim Men at Work, ta mi je ok).
E da i još čekam da me neki pick up and deliver obori s nogu.
Ovi su korisnici zahvalili autoru dado za post:
lenco
slika
Vatanen
Reactions:
Postovi: 415
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 255 puta
 pohvaljen: 425 puta

Re: Omiljeni mehanizmi igara?

Post Postao/la Vatanen »

Troyes? navedi par igara :bravo
Za dice placement Voyages of Marco Polo i Burgundy, Cosmic Run Regeneration, Pulsar 2849 i Tiny Epic Galaxies, Lorenzo i Coimbra, donekle Teotihuacan. Alien Frontiers je po meni zastario u tom smislu, Troyes mi jednostavno osobno nije draga igra, a Rajas of Ganges nije ni objektivno posebno dobra igra. Circadians su ok, ništa posebno. Marco i Burgundija bi mi osobno bili najbolji u smislu te mehanike, Pulsar je rubno ta mehanika ali je najbolja igra od navedenih, Tiny Epic Galaxies je ta mehanika u malom pakiranju (iako je isto ruban), a Coimbra mi je draža od Lorenza i baš mi je lijepa i draga igra (ima i dice drafting, a koji recimo jako hejtam u Grand Austria Hotelu), dok Teotihuacan jest dice worker igra ali bez mitigationa i ustvari kocke se ne koriste nego tek kao markeri. Ali je zato primjer suvremenog rondela koji je mislim izvrstan. Klasični primjeri rondela su sve igre Maca Gerdtsa prije Concordije, a najbolja je vjerojatno Imperial. Kompleksniji rondel je recimo Shipwright, ali i Trajan (križan s mankalom), a u nekoj mjeri i prekrasni Glen More. Glen More je ujedno ta fantastična tile laying iznimka od pravila (druga je Santa Maria, a u Marsu mislim da to stvarno nije centralno). Tablo bilderi najdraži su mi baš Mars i klasični Rftg. Mislim da sam pretjerao kad sam rekao da mrzim hand building jer ga toliko igara koristi da izjava baš i nema smisla - da preciziram, nije mi se svidio u Great Western Trailu, ali jest u Mombasi i mnogim drugim igrama. Deck building znaš i sam što je i kako je - u Star Realmsu mi je bio podnošljiv jer traje kratko, ali ni tu igru više ne igram. Također sam volio i cijenio bazni Android Netrunner, ali bez ikakve gradnje decka - samo out of the box pre-made frakcije i deri.

Dobre igre koje u sebi imaju i negotiation po meni su New Angeles, Fief i Here I Stand. Rising Sun je dobra igra, ali negotiation više-manje, čak mislim da je igra malo broken u neparnom broju igrača zbog toga, ali svejedno mi je draga. Sidereal Confluence je vrlo čudan hibrid ozbiljnog eura i live negotiationa koji za mene ne funkcionira, ali ima svoje lude poklonike. Kada je sveden na malo pakiranje i social deduction, mislim da negotiation isto funkcionira, ali to su više aktivnosti, a manje igre.

Solidni pick up and delivery su mi Merchant of Venus i Serenissima (ona Splotterova igra ne bi radila za mene, kao i ništa njihovo jer je sve što rade ustvari dizajnirao markiz De Sade osobno), ali problem je što bi za dobar pick up and deliver bilo po mojoj fikciji potrebno da dostava bude teška i naporna, dugotrajna i puna nedaća, pa onda naposljetku zadovoljavajuća. To bi značilo da je potrebna neka priča, a društvene igre ne znaju pričati priče na takav izravan način (pročitaj karticu ili paragraf), samo na apstraktnijoj razini, recimo onoj povijesnog razvoja, načelnih okvira nekog događaja, bitke, stereotipa o povijesnim vođama itd. Možda je Wasteland Express takva igra, ali nisam je imao prilike odigrati.

Primjeri mrskog mi bag buildinga su Automobiles, Orleans i svakako daleko najgori Quacks of Quedlingburg.

Najmrže igre svih vremena su mi Dominant Species (jer je zao, dakle take that, plus križan s area controlom u kojem sam loš plus ima temu koja mi je odbojna plus je unforgiving, plus ima glupi sistem bodovanja), Roll for the Galaxy jer prekrasnu kartašku igru vrlo lijeno pretvara u igru s premalim kockicama, Tiny Epic Defenders jer je jednostavno užasna igra, Innovation jer je random kaos... Također mrzim kad netko uspije upropastiti weuro abrubt endingom - klasičan primjer je Mare Nostrum Empires, ali Stonemaier Games su doktori takvih nedojebanih završetaka i plitkih igara iza epske fasade.

Dobri primjeri kako tretirati istoriju u igrama su mi TS i 1960 i drugi CDG-jevi i klasični hex and counteri, ali naročito izvrsni u tom pogledu su Churchill, Sekigahara, Polis, Here I Stand, Fief, Triumph and Tragedy i Colonial, kao i uglavnom svi bolji civ builderi ala 7 Ages, TTA, Historia, Clash of Cultures, Nations... ali nađe se i poneki euro kao Florenza ili Mombasa (općenito na tom teritoriju cijenim i manje napore - kao recimo u Gugongu ili Lewis and Clarku). Šteta je što ne postoje ameritrash povijesne igre (ne brojim one neke Sam Healy gluposti ala Komandosi ili Tanhojzer), ali Far East War se malo igra s time kroz abilityje generala.

Posebno treba cijeniti igre s tezom, tj. s idiosinkratičnim tumačenjem povijesti kao što su one Phila Eklunda i njegovog pokućnog strimlajnera koji je kažu nadmašio učitelja Colea Wehrlea, s time da one obično slabo funkcioniraju kao igre ili u novije doba funkcioniraju, ali nisu moj Alubari zbog tendencije ka kaosu, take thatu i disbalansu s obzirom na broj igrača.

Jesam bio dovoljno ekstenzivan? :-D
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vatanen za post (ukupno 9):
blahblahfpolroverandomStipskockicadadodgalesic2000stokamiljenko
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Stips
Reactions:
Postovi: 954
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 588 puta
 pohvaljen: 577 puta

Re: Omiljeni mehanizmi igara?

Post Postao/la Stips »

Igra se, svaka čast :thumbs
Avatar
Deni
Reactions:
Postovi: 581
Pridružen/a: 28 lip 2015, 19:46
Ima zahvala: 664 puta
 pohvaljen: 1026 puta
Kontakt:

Re: Omiljeni mehanizmi igara?

Post Postao/la Deni »

Dice placement mi je definitivno najzanimljiviji, ali opet i tu pazim da ne ponavljam igre u kolekciji. Zato imam: Marco Polo, Santa Maria, Burgundija i Cubist. Svaka posebna na svoj nacin

Tile (hex) placement, dosta sirok apekt igara pokriva i ugl se kombinira s nekom drugom mehanikom, ali ako cemo govoriti o igrama koje iskljucivo koriste tile placement kao glavnu mehaniku onda su mi tu najdraze: patchwork, carcassone, kingdoms, samurai

a od hibrida: heaven and ale, terraforming mars, quadropolis, akrotiri, pa cak i robinson crusoe i eclipse ako exploration spada pod tile placement

Abstraktne igre, jos siri pojam, ali: Azul i Reef su mi dvije najdraze iz te kategorije, naravno, od odigranih

Worker placement je presirok pojam da bi neku igru volio samo zbog toga, ali recimo Lords of Waterdeep, Manhattan Project, Midgard champions i Demon Workers mi prve padaju napamet kao good fun s tom mehanikom
slika
Odgovori

Natrag na “Općenito o igrama i igranju”