Rekao bih da smo zaspamali thread o izboru najbljih igara raspravom o temi.
Stoga predlažem da to prebacimo ovdje. I idemo krenuti od početka. Što je za vas tema u igri i na koji način se za vas ona manifestira?
Nuuq, Gordan, dlakar i kockica su započeli lijepu debatu. Zaniljivo je da Nuuq i Gordan imaju isto mišljenje, ali se ne slažu oko njegove implementacije na primjeru Scythea i Marsa. I obojica negiraju prisutnost teme u ovom drugom. Po meni obje igre su bogate temom. Itekako.
U svom glasanju dao sam prednost Scytheu jer, eto, volim story driven igre i ovdje mi je to prisutno. Postoji backstory i postoji neka šira slika unutar koje se radnja odvija. I to mi se sviđa i sve što radim unutar igre radim unutar te slike.
Isto je i u Marsu. Tema je jasna i dobro razrađena i prisutna u svakoj komponenti. Ali zericu mi se više sviđa ona u Scytheu.
Ali ajmo na početak. Što je tema? U kojim igrama ju najbolje osjećate i zašto? Je li ona uopće bitna za igru? Čini li igru boljom ako je jača, ili je samo dovoljno da bude prisutna u nekoj dozi, a igru dobrom čine mehanike?
Tema
- dendarii42
- Reactions:
- Postovi: 701
- Pridružen/a: 24 sij 2018, 13:37
- Ima zahvala: 811 puta
- pohvaljen: 677 puta
- Kontakt:
- dlakar
- Reactions:
- Postovi: 842
- Pridružen/a: 22 vel 2016, 16:46
- Ima zahvala: 677 puta
- pohvaljen: 664 puta
- Kontakt:
Re: Tema
Za početak, ja ne patim toliko za temom. Bitnija mi je mehanika i većinu igara igram bez nekog pretjeranog udubljivanja u sadržaj priče. Neke igre, bez obzira na sve, jednostavno prate tu priču i tema je nezaobilazna. Ona izlazi iz igre, izbor igrača je hoće li ju prihvatiti ili ne. Što su po meni tematske igre? To je po meni igra koja svoje akcije implementira u samu temu i sve ima neki logičan slijed. Dakle, igra je bazirana oko priče i mehanike su izrađene na temelju iste. Kako je nastala rasprava oko Marsa i Scytha, ne mogu razumjet da se Scythe stavlja tematski ispred Marsa. Kužim da neko više preferira ovaj ili onaj setting, ali kako Scythe svojim potezima prati temu? Možeš ti sebi zabrijavati da radiš ovo ili ono, ali isto tako možeš zamisliti bilo koju drugu priču. Reci mi u kojoj drugoj igri vidiš Mars? Što bi drugo mogao napraviti od nje? Morao bi se svojski potruditi stvoriti neku drugu temu a da ne bude teraformiranje nekog drugog planeta.
For a while, I thought of myself as an atheist until I realized it was a belief, too.
-
- Reactions:
- Postovi: 564
- Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 654 puta
- pohvaljen: 557 puta
Re: Tema
Primjeri igara u kojima se tema logično nadovezuje na mehaniku (ili obrnuto), pojačava mi flavour igre dok igram:
- Agricola
- Viticulture
- Colt Express
- Shogun
- Pandemic
- Imperial
- Brass
- 1960/Twillight Struggle
- K2
- Geister Geister
Primjeri igara u kojima je tema potpuno odsutna, nimalo je ne osjećam dok igram:
- Dominion
- 7 wonders
- Sankt Petersburg
- Lost Cities
- Keltis
- Agricola
- Viticulture
- Colt Express
- Shogun
- Pandemic
- Imperial
- Brass
- 1960/Twillight Struggle
- K2
- Geister Geister
Primjeri igara u kojima je tema potpuno odsutna, nimalo je ne osjećam dok igram:
- Dominion
- 7 wonders
- Sankt Petersburg
- Lost Cities
- Keltis
- Gordan
- Reactions:
- Postovi: 852
- Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
- Lokacija: Split
- Ima zahvala: 352 puta
- pohvaljen: 703 puta
- Kontakt:
Re: Tema
Prihvacam da se nekom vise svidja prica iz Scythea, nego li SF (s velikim naglaskom na S) iz Marsa. De gustibus... Prihvacam da se ljudi vole udubit u temu koja im je draga do mjere da ubace i roleplay element u poteze u igri. Znam da su se u Scythe fransizi potrudili oko backstory momenta, artworka, generalno podebljavanja price i to nacelno jako cijenim. Meni je cijela ta tema potpuno bez veze, ali to je samo moj subjektivni dojama. Ono sta nikako ne mogu prihvatit je teza da je tema u Scytheu dobro uklopljena u samu igru. Sorry, al... nidje veze. Mozemo se mi trudit oko price iza svakog poteza, ali to je iskljucivo pitanje necije maste, ne dobre integracije teme u igru.
Za usporedbu, u Marsu mozete totalno ignorirat postojanje teme, ne citat flavor tekst i nazive karata i pravit se da je samo rijec o skupu mehanika, al ako ste igru odigrali do kraja - tema se dogodila. Projekti su izvrseni, asteroidi baceni, sume posadjene, zivotinje ugojene... Ne mozete odvojit temu ni da hocete.
Osobno, dobra tema mi je samo bonus koji dobru igru moze ucinit jos boljom, a losoj ne moze pomoc. Scythe mi je odlicna igra i nezanimljiva prica i losa integracija teme mi ne smeta previse, jer uzivam u mehanici igre. Kod Marsa takodjer ne pridajem previse pozornosti temi jer je jednostavno prebogata “mehanickim” stvarima na koje se koncentriram, ali isto mi je drago ponekad procitat simpatican i prikladan flavor tekst ispod karte ili primijetit da je naziv karte izvrsno prikladan obzirom na njen efekt.
Dobar primjer igre koju mi odlicno uklopljena tema zbilja cini osjetno boljom je Spartacus. Da nisam gledao seriju ili da je tema losije integrirana, vjerojatno mi igra ne bi bila toliko dobra koliko je. Sama mehanika mi ne bi bila toliko zanimljiva.
Za usporedbu, u Marsu mozete totalno ignorirat postojanje teme, ne citat flavor tekst i nazive karata i pravit se da je samo rijec o skupu mehanika, al ako ste igru odigrali do kraja - tema se dogodila. Projekti su izvrseni, asteroidi baceni, sume posadjene, zivotinje ugojene... Ne mozete odvojit temu ni da hocete.
Osobno, dobra tema mi je samo bonus koji dobru igru moze ucinit jos boljom, a losoj ne moze pomoc. Scythe mi je odlicna igra i nezanimljiva prica i losa integracija teme mi ne smeta previse, jer uzivam u mehanici igre. Kod Marsa takodjer ne pridajem previse pozornosti temi jer je jednostavno prebogata “mehanickim” stvarima na koje se koncentriram, ali isto mi je drago ponekad procitat simpatican i prikladan flavor tekst ispod karte ili primijetit da je naziv karte izvrsno prikladan obzirom na njen efekt.
Dobar primjer igre koju mi odlicno uklopljena tema zbilja cini osjetno boljom je Spartacus. Da nisam gledao seriju ili da je tema losije integrirana, vjerojatno mi igra ne bi bila toliko dobra koliko je. Sama mehanika mi ne bi bila toliko zanimljiva.
-
- Reactions:
- Postovi: 37
- Pridružen/a: 31 kol 2019, 05:40
- Ima zahvala: 23 puta
- pohvaljen: 28 puta
Re: Tema
Bravo za topic, vrlo je interesantan. Jasno je da se priča zavrtila oko Scythea i Terraforming Marsa, ali zanimljivost teme i kontroverze oko nje sežu i dalje od ta dva tabora. Rekao bih da su u nekoj krajnjoj liniji igre većinom neki abstrahirani oblik stvarnosti. Potrebna je određena doza uvjerljivosti da se igrač uživi u tematski svijet igre u tolikoj mjeri da se mu mehanike igre čine logične, a ne odabrane na temelju nekog kriterija koji nije povezan temom, koji ruši iluziju. Uglavnom je ta granica prilično subjektivna, što se pokazalo i na primjeru Scythea i Terraforming Marsa. Vjerojatno ljudi zato tako gorljivo brane svaki svoju ideju o temi u igrama, jer je riječ o vrlo osobnoj poziciji.
I kad govorimo o osobnom... Često me igra privuče ili odbije na osnovu teme, ali ipak na kraju većinom pobijedi dobra mehanika. Igrao sam priličan broj igara koje su mi tematski bile bezveze, ali su se pokazale kao vrlo igrive i zanimljive i obratno. Na kraju mi je tema samo šlag na torti. Ak je biskvit loš, uzalud svi ukrasi, koliko god ih volio.
I kad govorimo o osobnom... Često me igra privuče ili odbije na osnovu teme, ali ipak na kraju većinom pobijedi dobra mehanika. Igrao sam priličan broj igara koje su mi tematski bile bezveze, ali su se pokazale kao vrlo igrive i zanimljive i obratno. Na kraju mi je tema samo šlag na torti. Ak je biskvit loš, uzalud svi ukrasi, koliko god ih volio.
- Satarash
- Reactions:
- Postovi: 334
- Pridružen/a: 05 vel 2014, 14:24
- Ima zahvala: 191 put
- pohvaljen: 235 puta
- Kontakt:
Re: Tema
Nisam igrao niti Scythe, niti Terraforming mars jer mislim da trenutno ne bi prošle kod nas. Ali evo, ovako na prvu, sad da stanem u trgovini ispred obje, vjerojatno bi zbog teme odabrao Scythe. Čisto zato jer mi se tematski čini privlačnija od nekakvog stvaranja života na marsu. A sad koliko je stvarno tematski vezana.....očito ovisi o tome koliko se čovjek uživi.
- Vintijakna
- Reactions:
- Postovi: 75
- Pridružen/a: 04 sij 2019, 20:08
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 48 puta
- pohvaljen: 92 puta
- Kontakt:
Re: Tema
Tema znaci i određuje "prezentacijski" nivo na kojemu "logički" nivo, odnosno sama mehanika igre počiva.
Rekao bi da u euro svijetu prezentacijski nivo nije toliko bitan kolko u ameritrash-u buduci da euro stavlja logiku ispred prezentacije.
Meni osobno tema znaci puno; kod mene se manifestira na nacin u građenju ambijenta i atmosfere, odnosno samog dozivljaja igre, sto je kod mene, buduci da ne gejmam board gejmove "sportski", bitan (ako ne i najbitniji) faktor. Moze igra imat najbolju mogucu mehaniku ikad, no ako je tema zaljepljena preko nje meni osobno neintersantna, necu je ni pogledat ("Severina the board game"? ).
Mogao bi povuc paralelu sa filmom - na moju generaciju je "Conan the Barbarian (1982)" ostavio jak utisak, no da taj film nema tako jebeno dobar soundtrack nebi mi bio upola dobar kolko je ovako. Nismo ni svjesni kolko je u umjetnosti (da, po meni su igre oblik umjetnosti) ambijent/atmosfera zapravo bitna.
Sto se marsa i scythe-a tice, drugaciji su zanrovi, no po meni obje igre imaju dobro razradjenu temu. Iako mi je scythe bolja igra, dao bi blagu prednost marsu - osobno mi je vise "immersive". Za primjer lose razradjene teme bi uzeo Great Western Trail, u kojemu je western tema nis drugo nego skin; bez veze...
Rekao bi da u euro svijetu prezentacijski nivo nije toliko bitan kolko u ameritrash-u buduci da euro stavlja logiku ispred prezentacije.
Meni osobno tema znaci puno; kod mene se manifestira na nacin u građenju ambijenta i atmosfere, odnosno samog dozivljaja igre, sto je kod mene, buduci da ne gejmam board gejmove "sportski", bitan (ako ne i najbitniji) faktor. Moze igra imat najbolju mogucu mehaniku ikad, no ako je tema zaljepljena preko nje meni osobno neintersantna, necu je ni pogledat ("Severina the board game"? ).
Mogao bi povuc paralelu sa filmom - na moju generaciju je "Conan the Barbarian (1982)" ostavio jak utisak, no da taj film nema tako jebeno dobar soundtrack nebi mi bio upola dobar kolko je ovako. Nismo ni svjesni kolko je u umjetnosti (da, po meni su igre oblik umjetnosti) ambijent/atmosfera zapravo bitna.
Sto se marsa i scythe-a tice, drugaciji su zanrovi, no po meni obje igre imaju dobro razradjenu temu. Iako mi je scythe bolja igra, dao bi blagu prednost marsu - osobno mi je vise "immersive". Za primjer lose razradjene teme bi uzeo Great Western Trail, u kojemu je western tema nis drugo nego skin; bez veze...
- Ovi su korisnici zahvalili autoru Vintijakna za post (ukupno 2):
- Officer Barbrady • Vukozec
- Gordan
- Reactions:
- Postovi: 852
- Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
- Lokacija: Split
- Ima zahvala: 352 puta
- pohvaljen: 703 puta
- Kontakt:
Re: Tema
Istina, euro igre u pravilu imaju zanimljive mehanike, a teme budu “pljuni pa prilipi”
E da, sjetio sam se jos jedne jako tematske igre - Dead of Winter. Mehanika je ok, ali bas dobra tema, tj atmosfera koju stvara, mi vozi igru.
E da, sjetio sam se jos jedne jako tematske igre - Dead of Winter. Mehanika je ok, ali bas dobra tema, tj atmosfera koju stvara, mi vozi igru.
- CrazyBunnyGuy
- Reactions:
- Postovi: 794
- Pridružen/a: 15 svi 2018, 15:36
- Ima zahvala: 283 puta
- pohvaljen: 608 puta
- Kontakt:
Re: Tema
Sve ovisi o tome koliko se netko "da" u igru, odnosno koliko će roleplayjat. Npr, iako ne volim i ne znam igrati šah (da, ajde sad, svi se fino oporavite, hoćete mirisne soli?) tj. znam kako se tko kreće ali imam nula posto želje igrati ga niti mi se da razmišljati - dosadan mi je, ono malo što sam igrao sam i tu čak roleplayjao. Kraljica bi vrištala kada bi netko stao pred nju i zamišljao sam je kako diže suknju i bježi po ploči, kralj je vikao i zazivao stražu kad god bi netko došao u šah i tako... Naravno, nisam bio popularan protivnik u šahu, kad bih zgrabio figuru i trčkarao njome po ploči... Možda ga zato i ne igram jer je bolesno dosadan ako ne smijem oživjeti figure.
Scythe ima dobru temu i priču i to najbolje dolazi do izražaja u Fenrisu, rekao bih. Mars jest tema. Upravo zbog predominatne SF- teme nisam ni kupio Turmoil jer mi se nikako nije uklapao, onako puca mi quqi za političare i glasovanja, daj mi da rokam asteroide i nabacujem krave ili ribe kad je klima povoljna...
Scythe ima dobru temu i priču i to najbolje dolazi do izražaja u Fenrisu, rekao bih. Mars jest tema. Upravo zbog predominatne SF- teme nisam ni kupio Turmoil jer mi se nikako nije uklapao, onako puca mi quqi za političare i glasovanja, daj mi da rokam asteroide i nabacujem krave ili ribe kad je klima povoljna...
- Ovi su korisnici zahvalili autoru CrazyBunnyGuy za post (ukupno 2):
- Gordan • grof
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8436
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1584 puta
- pohvaljen: 2358 puta
- Kontakt:
Re: Tema
Da te utješim ni meni šah nikada nije bio nešto iako sam ga par puta zaista želio naučiti konkretnije igrati. Sjećam se da sam ga tako pokušao iole ozbiljnije igrati u bivšoj vojsci (JNA), no na kraju sam ekipu navukao na home made Othello, pa smo to igrali noćima u prijavnici. Bijaše to godina 1989.CrazyBunnyGuy je napisao/la: ↑27 pro 2019, 08:23 Npr, iako ne volim i ne znam igrati šah (da, ajde sad, svi se fino oporavite, hoćete mirisne soli?)
Nedugo zatim pokušali su me naučiti i Belu. No, ne znam kako (kako to?) uz tu Belu je uvijek išlo i vrlo agresivno društvo koje ti skine sve po spisku ako nisi odigrao nešto kako su oni zamislili, pa sam to još brže zamrzio.
Stoga, nemaš se zakaj pravdati. Živjeli svi euroi i treševi! Spasili su mi život i vratili me u igru.
- Ovi su korisnici zahvalili autoru grof za post (ukupno 2):
- CrazyBunnyGuy • dado
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw