Print & forget

Teme vezane uz igre, igranje, druženje, obitelj i psihologiju igranja
Vukozec
Reactions:
Postovi: 560
Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 654 puta
 pohvaljen: 552 puta

Re: Print & forget

Post Postao/la Vukozec »

stoka je napisao/la: 15 sij 2019, 15:19 ha, prva je stvar da je hobi još malen...šta god neki od nas mislili...
Ovo. Slažem se. Siguran sam da se Monopoly i dalje prodaje puno više i od Catana i TtR zbrojeno, a kamoli od recimo Gloomheavena (koji je #1 BGG). Ja zadnjih par godina širim BG evanđelje gdje god stignem. U firmi sam održao i ppt prezentaciju i organizirao igranja i slao BG šoping vodiče oko Božića. Feedback na sve to je bio turbo pozitivan. Ima nešto ljudi koji su već ušli u hobi, no većina nije imala pojma da postoji ni Carcassonne, a to je igra koja je evergreen, dostupna svugdje i stalno u printu. Igre koje je najviše ljudi otišlo i kupilo nakon što sam ih upoznao sa njima su Codenames (pictures) i Dobble. Dakle party/dječje igre su ono što ima najširi appeal. No čak i da svi postanu svjesni postajanja modernih igara, hobi će i dalje ostati malen. Za odigrati pošten board game treba strepljenja za početni learning curve. Sjesti, naučiti pravila, pronaći društvo, naučiti druge pravila, složiti igru, pospremiti igru. Većini je jednostavije umjesto toga sjesti pred ekran i upaliti novu seriju.

Što nas dovodi do zanimljivog aspekta. Neki su usporedili industriju društvenih igara sa relativnom sličnom industrijom izdavanja filmova ili knjiga. No dok većina film ili knjigu komzumira jednom ili eventualno par puta, društvene igre su uglavnom takve da se mogu igrati puno puta. Znači društvene igre imaju duži životni vijek, a manje tržište i tako će i ostati.

No ne mislim da je stvar sa out-of-print toliko crna ni da joj se ne može doskočiti. Kao prvo, mnoge igre nude slične mehanizme i ono što ih stvarno razlikuje su tema i par nijansi. Dakle, uglavnom postoje alternative za neke igre. Drugo, ako vam je baš stalo nabaviti neku igru, mogućnost uglavnom postoji. Možda imate lokalnu igraonicu u kojoj se može posuditi, a vrlo vjerojatno možete nabaviti second-hand kopiju. Većina nas ima praksu da kolekciju rotiramo, nekih se igara rješimo da bi ušle nove i second-hand market cvjeta. A zahvaljujući poplavi naslova imamo to da na second-hand tržištu za mali broj primjeraka neke igre imamo i mali interes, pa cijene ostaju prihvatljive, tojest manje od originalnih (a bile bi veće da se svi otimamo za istih par naslova).
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vukozec za post (ukupno 2):
dadofpol
slika
vedran87
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 76
Pridružen/a: 10 vel 2019, 20:14
Ima zahvala: 42 puta
 pohvaljen: 59 puta

Re: Print & forget

Post Postao/la vedran87 »

Komentar na koji ja nailazim stalno, čak od ljudi za koje znam da su već igrali board gejmove i voljeli ih, je da nemaju vremena. Ili nemaju volje učit pravila i pazit na njih nego rađe konzumiraju nešto di netko drugi ( mobitel, kompjuter ) vodi računa o pravilima za njih.

Tako da da, i ja mislim da je interes zapravo problem i da kompanije puno bolje od nas znaju ako reprintaju igru koliki je zapravo rizik da će se dobro prodat.

Evo ja krivim moderno društvo di prosječan čovjek nema vremena sjesti par sati za stol u komadu i odigrati poštenu igru. Direktna implikacija toga je da se rijetko nađe vremena, pa se onda i pravila zaborave, pa ih treba ponovno naučiti itd itd.. pa na kraju igra stoji i skuplja prašinu. Za one koji obitelj nemaju ili obitelj nije zainteresirana dodatan problem je naći ekipu i usuglasiti termin. Mission impossible.

Al evo moja sestra, šogor i nećaci konačno igraju bar neki board gejm bez mene ( dixit ) mislim da je to zato jer je relativno brz i pravila se lako pamte.

Ipak, optimističan sam i nadam se da će ljudi radije otići više u društvenom smjeru pa igrat board gejmove nego da se jednog dana nađemo u društvu di svi većinu slobodnog vremena provode s VR naočalama na glavi.

Mislim moje iskustvo je da ljudi kad nađu neki board game koji je kvalitetan i koji im odgovara da su zadovoljni, no da tako nešto postoji je još uvijek velika nepoznanica za većinu. Tako da treba raditi na marketingu stalno i bez umora pa da se to ispravi :).

Fingers crossed.
Ovi su korisnici zahvalili autoru vedran87 za post (ukupno 2):
dadogrof
Creation requires influence. Everything we make is a remix of existing creations, our lives and the lives of others.
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8428
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1579 puta
 pohvaljen: 2356 puta
Kontakt:

Re: Print & forget

Post Postao/la grof »

Plus, ljudima je u prirodi da se druže i komuniciraju u živo jer smo tako i biološki koncipirani. Ovo digitalno druženje je samo blijedi pokušaj prave, životne socijalizacije i svi koji su jednom okusili draž druženja i igranja s društvenom igrom na stolu dobro razumiju što pričam.

Mislim da polako to ljudima dolazi do svijesti i da se vraćamo tim korijenima, ali to ide jako polako. Digitalizacija nas je jako ulijenila. Općenito se manje čita, manje trudi oko nečega i sl. Ništa nam se ne da i strašno smo zagušeni tom "digitalnom bukom". Gledam po svojim klincima i po sebi samome...
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Stips
Reactions:
Postovi: 954
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 587 puta
 pohvaljen: 576 puta

Re: Print & forget

Post Postao/la Stips »

Ha gle, kad vidiš na BGG da njih 50 vapi za reprintom nekog naslova, sjeti se da je to 50 ljudi iz cijelog svijeta. Što tebi vrijedi ako se igra prodaje po duplo na BGG markeplaceu, kad stoji istih pet primjeraka po mjesec dva? Ako si prokleta firma, dakle ne jedna ili nekolicina entuzijasta, tebe zanimaju tisuće i deseci tisuća!

Dodatno, postojanje communityja može tržišno biti i negativan faktor. Zašto bi se mučio sa repovima kad tržište (kad igramo onda smo igrači; kad kupujemo onda smo kupci) halapljivo kupuje novo i nepoznato? Pogledajte samo uvrede koje stari fanovi Eclipsa pišu po bgg uredništvu nove edicije.
Vukozec
Reactions:
Postovi: 560
Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 654 puta
 pohvaljen: 552 puta

Re: Print & forget

Post Postao/la Vukozec »

grof je napisao/la: 12 vel 2019, 12:17 Plus, ljudima je u prirodi da se druže i komuniciraju u živo jer smo tako i biološki koncipirani. Ovo digitalno druženje je samo blijedi pokušaj prave, životne socijalizacije i svi koji su jednom okusili draž druženja i igranja s društvenom igrom na stolu dobro razumiju što pričam.

Mislim da polako to ljudima dolazi do svijesti i da se vraćamo tim korijenima, ali to ide jako polako. Digitalizacija nas je jako ulijenila. Općenito se manje čita, manje trudi oko nečega i sl. Ništa nam se ne da i strašno smo zagušeni tom "digitalnom bukom". Gledam po svojim klincima i po sebi samome...
Ovaj fenomen je definitvno također prisutan. Uz društvene igre bih također povukao paralelu sa jednom sličnom aktivnosti, pub kvizovima. Oboje imaju bum zadnjih godina i siguran sam da to možemo zahvaliti tome što ovom dobu virtualnih društvenih mreža, ljudi osjećaju potrebu sudjelovati u aktivnostima koje potiču socijalizaciju uživo. Dok im je ta "živa" socijalizacija ranije dolazila sama od sebe, sad je potreban neki povod, neka aktivnost koja će ljude potaknuti na nju. No, to je kontraefekt vremena u kojem živimo. Efekt kojem je on kontra, koji ide niz bujicu ovog vremena, jest da smo stalno prikopčani na razne zaslone, da u njih buljimo čak i kad smo u restoranu ili na piću sa drugim osobama, šizofreno provjeravamo statuse, mailove, vijesti i postove.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vukozec za post (ukupno 2):
grofPapaver
slika
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8428
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1579 puta
 pohvaljen: 2356 puta
Kontakt:

Re: Print & forget

Post Postao/la grof »

Eto, početi ćemo kao udruga nuditi terapiju iskopčavanja iz Matrixa. :D (ideja za novi PR)
Ovi su korisnici zahvalili autoru grof za post (ukupno 2):
VukozecCrazyBunnyGuy
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Vukozec
Reactions:
Postovi: 560
Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 654 puta
 pohvaljen: 552 puta

Re: Print & forget

Post Postao/la Vukozec »

Malo sam analizirao kult novoga na primjeru BGG Top100:

Igara starijih od 1980. = 1 (Crokinole iz 1876.)
Igara iz 1980ih = 1
Igara iz 1990ih = 2
Igara iz 2000ih = 18
Igara iz 2010ih = 100 - (18+2+1+1) = 78

OK, produkcija je veća i raznovrsnija no ikad. Sasvim je izvjesno da se u novom mileniju digla i kvantiteta ali i kvaliteta.
Ima tu i nešto igara koje su zapravo starije, ali je na listi njihove recentni 3rd ili 4th edition.

Ali da je baš 8 od 10 najboljih igara svih vremena nastalo u zadnje 3 godine (2018. treba izuzeti jer bgg-ov weighted sistem glasovanja ipak dozvoljava rezervu prema najsvježijim naslovima, ove godine će naslovi iz 2018. sigurno ići prema gore) je malo sumnjivo.

Ja nisam igrao nijednu od top 10 osim Twillight Struggle pa i ne mogu dati pošten komentar je li to zasluženo. Što mislite vi koji ste probali dosta toga?
slika
Avatar
dendarii42
Reactions:
Postovi: 700
Pridružen/a: 24 sij 2018, 13:37
Ima zahvala: 811 puta
 pohvaljen: 677 puta
Kontakt:

Re: Print & forget

Post Postao/la dendarii42 »

Ja sam od top 10 igrao njih 5. I od tih 5 su samo dvije za koje bih rijetko odbio partiju (scythe i mars). Ostale su mi dosta dobre ali nisu nešto što bih igrao bilo kad. Osobne preferencije dosta u tome imaju ulogu. Sigurno je da ovih 10 ima visoku ocjenu zbog kvalitete, ali isto tako i zbog velikog broja igrača i recentnosti. Igre koje su OOP teško mogu skupiti puno glasova bez obzira na kvalitetu.

Mislim da je najveći problem sa BGG što ekipa daje visoke ocjene prije nego je odigrala igru. Otvori bilo koju igru koja je u najavi i vidjete ćeš ocjene 10 uz komentare poput "super izgleda, jedva čekam da odigram".
slika
Vukozec
Reactions:
Postovi: 560
Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 654 puta
 pohvaljen: 552 puta

Re: Print & forget

Post Postao/la Vukozec »

Ne znam točno kako ide bgg sistem, ali ne bi trebao veliki broj igrača dizati ocjenu igrama koje su prešle limit kad ocjene prestaju biti amortizirane. Znači bgg za igre koje još imaju mali broj glasova amortizira ocjenu pa se razlikuje geek i avg rating, no kad se prijeđe taj limit (treshold) geek i avg rating bi trebali biti jednaki ili bar vrlo blizu. Tako da ako je taj limit recimo 10000 je onda svejedno ima li igra 10k ili 100k ocjena, smatra se da je uzorak dovoljno velik da je prosjek reprezentativan.
slika
Butch
Reactions:
Postovi: 249
Pridružen/a: 19 stu 2018, 16:14
Ima zahvala: 44 puta
 pohvaljen: 139 puta
Kontakt:

Re: Print & forget

Post Postao/la Butch »

BGG-u ne vjerujem nista.
Radije cu gledati igre na Dice Toweru i slusat njih trojicu.
Odgovori

Natrag na “Općenito o igrama i igranju”