Svi ste čuli za Print & Play igre. A jeste li čuli za Print & forget?
Zanimljiv blog Ignacy Trzewiczeka koji vrijedi prokomentirati: https://boardgamegeek.com/blogpost/85073/one-print-era
Gledao sam malo konkretni Lewis & Clarke (BGG#153 - 2013.) i stvarno da nema nigdje za kupiti u Europi. Nedavno je Ares Games najavio da neće reizdati odličan Battle of Five Armies (BGG#401 - 2014.), a moj omiljeni Clash of Cultures (BGG#230 - 2012.) je odavno Out-of-Print U zagradama su godine izdanja tih igara i trenutne pozicije na BGG-u. Igre su izašle praktički jučer, a već su prastare po mjerilima Kulta Novog.
Print & forget
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8433
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1581 put
- pohvaljen: 2356 puta
- Kontakt:
Re: Print & forget
Da. Moram priznati da su mi čudne odluke izdavača da ne izdaju reprint, a interesa (dakle novca od kojeg i žive) ima u izobilju za takve naslove. Ne znam što ih povodi pri donošenju takvih odluka? Jasno mi je kad se radi o naslovima koji jednostavno "ne idu", ali kod igara koje imaju tržište, takve odluke mi djeluju glupo i štetno.
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
-
- Reactions:
- Postovi: 954
- Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
- Ima zahvala: 588 puta
- pohvaljen: 577 puta
Re: Print & forget
To je naličje ove 'renesanse' našeg hobija.
Dok si prije imao manji broj super plejtestanih igara sada imaš zilijon malih naslova koji se bore za mjesto pod suncem.
Neka! Neka raste tisuću cvjetova. Dolje sa velikim nakladama, želimo izbor goddamnit!
Samo isto tako, prije nije imalo smisla govoriti o potrošivosti igre jer su bile napravljene za zilijon partija
Glavno da je prisutna 'scena', da se može skupljati statistika, da možeš razglabati sličnosti i razlike pojedinih naslova, pa što je Zee rekao, pa što su SuSD rekli...
Twist na to je, dobro da se pravila ne mogu zaštititi (još). Možda se preokrene pa ako netko napravi reskin Lewisa i Clarkea npr u svemiru, možda neće više biti lopov, nego - spasitelj.
Dok si prije imao manji broj super plejtestanih igara sada imaš zilijon malih naslova koji se bore za mjesto pod suncem.
Neka! Neka raste tisuću cvjetova. Dolje sa velikim nakladama, želimo izbor goddamnit!
Samo isto tako, prije nije imalo smisla govoriti o potrošivosti igre jer su bile napravljene za zilijon partija
Glavno da je prisutna 'scena', da se može skupljati statistika, da možeš razglabati sličnosti i razlike pojedinih naslova, pa što je Zee rekao, pa što su SuSD rekli...
Twist na to je, dobro da se pravila ne mogu zaštititi (još). Možda se preokrene pa ako netko napravi reskin Lewisa i Clarkea npr u svemiru, možda neće više biti lopov, nego - spasitelj.
- joezg
- Reactions:
- Postovi: 337
- Pridružen/a: 17 kol 2011, 11:03
- Ima zahvala: 24 puta
- pohvaljen: 201 put
- Kontakt:
Re: Print & forget
Mislim da prilično griješiš. Mnogostruko je jeftinije napraviti reprint nego novu igru, pa je i zarada po prodanoj jedinici veća. Nijedan izdavač nije lud da ne napravi print run za igru koji će odmah (ili u razumno kratkom vremenu) plasirati distributerima. Problem je upravo u interesu. Interesa nema dovoljno.grof je napisao/la: ↑15 sij 2019, 11:52 Da. Moram priznati da su mi čudne odluke izdavača da ne izdaju reprint, a interesa (dakle novca od kojeg i žive) ima u izobilju za takve naslove. Ne znam što ih povodi pri donošenju takvih odluka? Jasno mi je kad se radi o naslovima koji jednostavno "ne idu", ali kod igara koje imaju tržište, takve odluke mi djeluju glupo i štetno.
Neki naslovi su jednostavno uspješni i mogu se reizdavati u nedogled. Konkretan primjer je dao Stephen Buonocore (Stronghold games) u podcastu Board Game Insider kad je objasnio koliko njima znači Terraforming Mars, kao igra koju mogu stalno printati i imati stabilan cash flow za nove projekte. Prije nje su u manjoj mjeri imali (i još uvijek imaju) Survive u istoj ulozi. Svaki izdavač želi evergreen naslov radi financijske stabilnosti.
A čini se i da nisi pročitao post koji je Mado poslao, jer tamo piše:
Dakle, ako postoji dovoljan interes i nema zakonskih prepreka (kao npr. sukob oko autorskih prava) svaka igra će biti reizdana.When the reprint arrived, nobody was interested in the game anymore. Eyeballs and attention moved to the new shiny. My friend's company - after great success with the release of the game - ended up with a warehouse full of reprint nobody wanted now. They lost a ton of money.
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8433
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1581 put
- pohvaljen: 2356 puta
- Kontakt:
Re: Print & forget
Ja sam konkretno mislio na spomenute igre od strane @madoa:Lewis & Clarke i Clash of Cultures koje nekako po meni i te kako imaju pozencijala za reprintove. Naravno da je teško raditi evergreene tip Pandemic, TTR, pa i Catan koji se prodaju u vječnost, ali da Clash of Cultures nema potencijala za reprint mi je malo čudno.
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
- Antomon
- Reactions:
- Postovi: 1243
- Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
- Lokacija: Rijeka
- Ima zahvala: 1189 puta
- pohvaljen: 920 puta
- Kontakt:
Re: Print & forget
Pitanje je kolika je publika za Lewis & Clark i Clash of Cultures. Dok postoje pojedinci koji su glasni na internetu i traže te igre, pitanje koliko bi se brzo prodao jedan print run navedenih igri.
Ja bi volio da više poduzeća preuzme sustav kao što je P500 u tim situacijama. Ako postoji stvarni interes za igru, skupit će se potrebne narudžbe.
Ja bi volio da više poduzeća preuzme sustav kao što je P500 u tim situacijama. Ako postoji stvarni interes za igru, skupit će se potrebne narudžbe.
-
- Reactions:
- Postovi: 954
- Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
- Ima zahvala: 588 puta
- pohvaljen: 577 puta
Re: Print & forget
+1 za P500.Antomon je napisao/la: ↑15 sij 2019, 14:38 Pitanje je kolika je publika za Lewis & Clark i Clash of Cultures. Dok postoje pojedinci koji su glasni na internetu i traže te igre, pitanje koliko bi se brzo prodao jedan print run navedenih igri.
Ja bi volio da više poduzeća preuzme sustav kao što je P500 u tim situacijama. Ako postoji stvarni interes za igru, skupit će se potrebne narudžbe.
Premda da se razumijemo, ni P500 nije imun na CotN niti na hype niti na influencere. Problem je sistemski. A netko je to već i rekao u linkanoj raspravi.
No P500 barem komunicira potražnju za reprintom.
btw, odličan link, hvala Mado! Puno misli koje mi se motaju glavom je u raspravi lijepo artikulirano.
Ha influenceri su uspjeli uvesti priču o razvoju u domenu kartona i plastike... Nema veze koliko je dobar dizajn, uvijek postoji _percipirani_ razvoj. Naprosto Cult of the New (kojem svi barem djelomično pripadamo) se hrani zastarjevanjem ,to je njegovo gorivo i to je temelj na kojem postoji.grof je napisao/la: ↑15 sij 2019, 11:52 Da. Moram priznati da su mi čudne odluke izdavača da ne izdaju reprint, a interesa (dakle novca od kojeg i žive) ima u izobilju za takve naslove. Ne znam što ih povodi pri donošenju takvih odluka? Jasno mi je kad se radi o naslovima koji jednostavno "ne idu", ali kod igara koje imaju tržište, takve odluke mi djeluju glupo i štetno.
- stoka
- Reactions:
- Postovi: 786
- Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
- Ima zahvala: 731 put
- pohvaljen: 545 puta
- Kontakt:
Re: Print & forget
ha, prva je stvar da je hobi još malen...šta god neki od nas mislili...
onda, neke igre zapadnu u birokratsku zamku, odnosno prava na igru ostanu u rukama nekog ko nema interesa da se printanje pokrene (recimo napoleon triumph)...
a tu smo opet mi...kako ide onaj vic o psu koji kod kuće neće ništa, a u susjedovom bi vrtu sve rastrgao...evo recimo jedno vrijeme su svi vikali COIN, COIN, dok je bio oop, a sad kad ima 6 vrsta coina, ne vidim da iko igra, niti stavlja AAR ni išta...
onda, neke igre zapadnu u birokratsku zamku, odnosno prava na igru ostanu u rukama nekog ko nema interesa da se printanje pokrene (recimo napoleon triumph)...
a tu smo opet mi...kako ide onaj vic o psu koji kod kuće neće ništa, a u susjedovom bi vrtu sve rastrgao...evo recimo jedno vrijeme su svi vikali COIN, COIN, dok je bio oop, a sad kad ima 6 vrsta coina, ne vidim da iko igra, niti stavlja AAR ni išta...
- joezg
- Reactions:
- Postovi: 337
- Pridružen/a: 17 kol 2011, 11:03
- Ima zahvala: 24 puta
- pohvaljen: 201 put
- Kontakt:
Re: Print & forget
Svejedno i dalje vrijedi da izdavači nisu ludi. Možda griješe, ali nisu ludi i imaju razloge zašto ne izdaju igru. To što ih mi ne znamo, ne znači da ih nema.grof je napisao/la: ↑15 sij 2019, 14:31 Ja sam konkretno mislio na spomenute igre od strane @madoa:Lewis & Clarke i Clash of Cultures koje nekako po meni i te kako imaju pozencijala za reprintove. Naravno da je teško raditi evergreene tip Pandemic, TTR, pa i Catan koji se prodaju u vječnost, ali da Clash of Cultures nema potencijala za reprint mi je malo čudno.
Malo sam zagooglao clash of cultures i reprint. Autor igre želi reprint i autorska prava na igru i naslov su mu vraćena, međutim nema pravo na artwork i minijature, koji su autorsko pravo z-mana, odnosno asmodeea. Dakle čovjek može naći novog publishera (ili izdati sam), ali će to biti potpuno nova edicija s potpuno novim troškovima za art, minijature pa i produkciju (novi noževi za punchboardove, novi kalupi za minijature). Samim tim to više nije reprint nego izdavanje nove igre pa se potencijalnim publisherima možda više isplati napraviti novu igru.
Pitanje je zašto Asmodee neće izdati reprint. Negdje sam, neslužbeno, pročitao da im CoC ugrožava drugi IP, što bi lako mogla biti istina. Takva odluka nas može smetati, ali bi mogla biti poslovno opravdana. A, kao što rekoh, možda i griješe.
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8433
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1581 put
- pohvaljen: 2356 puta
- Kontakt:
Re: Print & forget
Ajd, ovo mi ima poslovnog smisla.
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw