Spiel des Jahres

Teme vezane uz igre, igranje, druženje, obitelj i psihologiju igranja
Odgovori
Avatar
Gordan
Reactions:
Postovi: 852
Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
Lokacija: Split
Ima zahvala: 352 puta
 pohvaljen: 703 puta
Kontakt:

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la Gordan »

DarkDefender je napisao/la: 16 lis 2018, 23:16
Gordan je napisao/la: 16 lis 2018, 22:44 Također ima nešto i u poznavanju decka i ocjeni vjerojatnosti da ti korisne karate dođu.
Čuj, sad u totalno bit snob, al odigrao sam vjerojatno 5-znamenkasti broj partija (ozbiljno). Da je igra luckfest, vjeruj mi da to ne bi bio slučaj. Mislim da mogu nešto bolje procijenit igru od nekog tko je odustao u startu.
Mogu prihvatiti da igra ima nesto vise strategije nego sto se meni ucinilo, ali svejedno mislim da to ne moze biti nesto puno. Plus, ponavljam kako to nije samo moje misljenje nego cijele gaming grupe u kojoj ima igraca koji su dosta igrali igru (vjerojatno ne ko ti, ali svejedno). Poznavanje decka... opet... ne znam mogu li to nazvati strateskim elementom. U bilo kojoj push your luck igri znas sto te moze zadesiti i koje su sanse.

Ne zelim reci da je igra cista sreca, ali nije ni strategija.

Ostatak tvog komentara necu komentirati jer si i sam naglasio kako zvuci. :)
OK u pravu si, RFTG je push your luck igra bez strategije (ovo su na bgg zajebali type). :thumbs Pozdravi doma, pazi priko ceste.
I reče Jahve Drakuli: "Nećeš, razbojniče!" (©WinkDickerson)
slika
Avatar
DarkDefender
Reactions:
Postovi: 513
Pridružen/a: 09 ožu 2015, 11:36
Ima zahvala: 271 put
 pohvaljen: 464 puta

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la DarkDefender »

Gordan je napisao/la: 17 lis 2018, 00:56 OK u pravu si, RFTG je push your luck igra bez strategije (ovo su na bgg zajebali type). :thumbs Pozdravi doma, pazi priko ceste.
Haha, super si. :) Znaci igra je strategija jer je ti ne bi igrao da nije i zato sto na bggu tako pise. Super mi je kako upotrno trivijaliziras sto govorim.

Ajde probat cu malo drugacije reci.
  • U igri mozes odigrati nesto i do kraja partije ne dobiti nesto sto se slaze s time.
  • Planiranje obavezno ukljucuje nadu da ce ti doci nesto korisno
Ono zasto igra djeluje strateski je zato sto:
  • Na svakom krugu imas nesto za razmisliti
  • Mozes sloziti nekakav engine pa imas osjecaj kako si to super isplanirao
Ocito je da igranjem postajes bolji u igri i ocito je da u igri ima razmisljanja. U vecini igara postoji veci ili manji element srece. Isto tako u vecini igara postoji veci ili manji element strategije. Uvijek imas neku odluku koju moras donijeti.

Evo najbanalniji moguci primjer (nemoj pomisliti da usporedjujem RTFG s time). U Covjece ne ljuti se, svaki krug donosis neke strateske odluke. Mozes odluciti hoces li pojesti figuru ili ne (mozda je na nekom polju gdje je veca sansa da ce onda netko pojesti tvoju) ili hoces li izvaditi novu figuru ili maknuti onu na stolu, ili hoces li juriti s jednom figurom ili ces pokusati polako napredovati s cijelom ekipom.

Sve sto zelim reci je da je u RTFG, iako ima strategije, element srece previse velik da, za mene, to bude strategija.


Mozda mi mozes dati primjer nekih strategija/taktika (dakle, ne koje karte dobro rade s kojima jer to vidim i sam, nego nesto sto mogu isplanirati i za nekoliko krugova viditi plodove toga) pa mozda probam zaigrati ponovno i reevaluirati svoju poziciju.

U svakom slucaju mislim da ne trebamo vise spamati ovaj thread.
Vukozec
Reactions:
Postovi: 560
Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 654 puta
 pohvaljen: 552 puta

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la Vukozec »

Ljutiti se zato što se nekome ne sviđa igra koja se tebi sviđa nema previše smisla. Evo, ja ne podnosim Power Grid, jednu od legendarnijih i dugovječnijih igara. Bring it on Powergriders :)

No, raspravljati ima smisla, pa @@DarkDefender:

Ovo dolje...
"U igri mozes odigrati nesto i do kraja partije ne dobiti nesto sto se slaze s time.
Planiranje obavezno ukljucuje nadu da ce ti doci nesto korisno"
...vrijedi valjda za svaku card-drawing igru.

A ako želiš igrati isključivo igre u kojima planiraš nekoliko poteza unaprijed i neovisne o sreći, onda trebaš igrati samo igre poput šaha i go-a. Većina modernih igara koje igramo namjerno sadrži element sreće i nepredvidljivosti, upravo zato da ih se odmakne o iskustva sličnog šahu koji je sa razlogom vrsta sporta, dakle ovisan o talentu i treningu. Elementom sreće koji je ipak uvijek zadržan u modernim igrama premda su one puuuuno strateškije od klasičnih igara poput Rizika i Monopola, im se nastoji ograniči trajanje, smanjiti learning curve i balansirati tako da i slabiji igrači mogu biti konkurentni.

Postoje moderne igre koje su poput šaha, uglavnom moderne apstraktne igre, plus igre koje ti u svakom trenutku daju sve infromacije, premda mislim da su one pravi zero-luck isključivo kad su 2-player. Čim je više igrača u igri, raspored igranja unosi element sreće.

"Poanta je da ja imam nekoliko karata u ruci i imam 2 opcije, odabrati nesto sto mi najvise pogoduje trenutno, ili odabrati nesto sto ce mi mozda pogodovati vise ako uspijem izvuci nesto drugo"

Ovo nije istina, to da imaš samo dvije opcije. Kao prvo, osvisno o broju igrača, na početku moraš odabrati 2 od 7 ili 9 opcija, dakle odabrati koje faze će se igrati ovaj krug. A to radiš imajući na umu što očekuješ da će protivnik/ci odigrati, i imajući već na umu što bi mogao odigrati sljedeći krug, jer nije da RftG svaki krug bacaš sve karte iz ruke, uglavnom imaš karte koje zadržavaš za sljedeći krug. A onda po pojedinoj fazi opet imaš odluku što napraviti (ta odluka je uglavnom jednostavnija i nosi manju težinu od odabira faza, ali svejedno je moraš donijeti). Također, ja volim igre u kojima moraš mijenjati taktiku u hodu s obzirom na razvoj situacije više nego igre u kojima si zacrtaš svoju strategiju i onda samo čekaš da se odvije, smatram da su prve izazovnije i bolje pokazuju tko je lucidniji, druge samo pokazuju tko ima više iskustva i zna bolje taktike. I za kraj, da, slažem se da postoje puno strateškije igre i da u RftG kao i svakoj igri u kojoj vučeš karte naslijepo, ima dosta sreće.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vukozec za post (ukupno 2):
Sodapop69Papaver
slika
Avatar
fpol
Reactions:
Postovi: 306
Pridružen/a: 03 sij 2012, 17:07
Ima zahvala: 246 puta
 pohvaljen: 190 puta
Kontakt:

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la fpol »

DarkDefender je napisao/la: 16 lis 2018, 14:07 Nisam jos igrao Terraforming Mars, ali od ljudi s kojima se ja igram sam cuo da ima isti problem kao Race for the Galaxy. A to je da je igra na srecu s iluzijom strategije.
DarkDefender je napisao/la: 16 lis 2018, 23:16 U bilo kojoj push your luck igri znas sto te moze zadesiti i koje su sanse.
Molim? Sto?


Zadnjih 10 godina sam zivio u zemlji s najboljim politicarima, sa najvisim standardom zivota, najboljim socijalnim mjerama... valjda sam u tom uzivanju propustio trenutak kada je race for the galaxy od igre za koju treba 100+ partija samo da bi shvatio sta se sve moze, postao push your luck game.

Race ima strategy forum na bgg-u sa 217 topica, pitaj boga koliko postova. Ljudi o strategiji u toj igri pisu clanke, na bgg-u i drugim mjestima npr :
https://linnaeus.wordpress.com/2009/01/ ... mentals-1/
https://boardgamegeek.com/thread/295249 ... tegy-guide

Razne strategije imaju imena, opise ...

Usporedbe radi, welcome to the dungeon je push your luck igra, meni osobno dosta draga. Za nju na strategy forumu ima 2 topica, sa ukupno, dao sam si truda, 13 postova, od kojih u jednom savrseno opisuju strategiju u igri :
"So whoever wins is the one who passed or didn't at the right time… :)" :D

Dobro malo se salim, ali otkud to da je rftg push your luck igra? Cak niti mehanizam ne odgovara.
DarkDefender je napisao/la: 17 lis 2018, 01:57
Sve sto zelim reci je da je u RTFG, iako ima strategije, element srece previse velik da, za mene, to bude strategija.


Upravo o tome se radi, "za tebe". Iako mi je sasvim jasno da je subjektivno koja igra se nekome svida ili ne, u definiciji nekih opcih pojmova ne moze biti subjektivnosti, barem ne u toliko velikim kolicinama kao sto je to ovdje. Javnost, vecina ljudi se slaze sta je to strategija u board gameovima i to je pokrepljeno nekim cinjenicama, primjerima, koje su vec navedene u ranijim postovima. Ako ti isti taj pojam zelis koristiti moras se prilagoditi njegovoj opce prihvacenoj definiciji.


Da se malo vratim na pocetak posta, sta ste pomislili gdje sam zivio zadnjih 10 godina. Odgovor je u Hrvatskoj, ali da li je itko to pomislio. Da li mi stvarno imamo najbolje politicare ili socijalne mjere, nemamo, te iako to stvarno moze biti moje subjektivno misljenje, hahaha, ono je toliko razlicito od opceg misljenja potkrepljenog cinjenicama i primjerima da je jednostavno krivo.


Vrlo slicno razmisljenje naravno vrijedi i za TM.
Ovi su korisnici zahvalili autoru fpol za post (ukupno 2):
dlakarGordan
Avatar
DarkDefender
Reactions:
Postovi: 513
Pridružen/a: 09 ožu 2015, 11:36
Ima zahvala: 271 put
 pohvaljen: 464 puta

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la DarkDefender »

@Vukozec Zapravo se slazem s ovime sto si napisao.

Mislim da se svi mozemo sloziti da je cista strategija igra u kojoj svi igraci imaju sve informacije i pobjedi onaj koji je odigrao strateski bolju partiju (vec spomenuti sah i sl., sve se vidi).

Volim i ja kad igra ima elemente srece. Mijenjati taktiku s obzirom na razvoj partije je normalno, ali mijenjanje taktike bi trebalo doci kao posljedica poteza drugog igraca.

@fpol Nisam rekao da je RFTG Push your luck, to je izvuceno iz konteksta. Zapravo sam htio reci da cinjenica da nakon puno odigranih partija znas deck i sanse da ti se nesto pojavi nema veze sa strategijom. Strategija se mjeri u odlukama kad 2 igraca imaju iste informacije. Ko da se 2 covjeka utrkuju po gradu i jedanome je to rodjeni grad, a drugi je tu prvi put. To ne znaci da je ovaj koji pozna grad bolji strateg. I onda sam rekao kako racunanje na poznavanje decka postoji u svakoj push your luck igri da dodatno naglasim poantu.

Istina je, igras i te faze i sl., ali opet donosis odluku prema procjeni (ne znanju) kako ce netko igrati, niti koje opcije ima. Ko u Citadels. Ja uzmem Lopova jer sam zakljucio kako ce netko s puno para uzeti Kralja i sad kradem od Kralja nadajuci se da se tako odviti stvari. Opet, da ne budem krivo shvacen, ovdje ti odluka vise znaci nego u Citadels i mozes cak i bolje pretpostavljati sto ce ljudi igrati.

To sto puno ljudi kaze da je neka igra strategija, to ne znaci da ta igra odgovara definiciji strategije. Puno ljudi je isto tako i Indiani nekoc izglasala da Pi iznosi 3. To ne znaci da je tako.

Igra ima onaj efekt da te pusta da procjenjujes sto ce se dogiditi. Svako toliko dobro procijenis i onda imas onaj nalet ne znam cega sto ti kaze kako si to pametno odigrao. Ti sve nesto planiras i bivas pametan, ali svaka odluka koju napravis u igdi ukljucuje vecu ili manju kolicinu srece.

Pogledat cu malo po forumu sto ljudi kazu. Mozda sam se ja samo razocarao jer sam ocekivao nesto drugo. Jer ljudi su mi to preporucili kao stratesku igru. Ne kazem da nema neke strategije u igri, ali previse srece da nekome to reklamiras kao stratesku igru. Sve sto zelim reci.

@Vukozec Ne volim ni ja Power Grid, previse je autobalansirana. Ako si prvi, koci te, ako si zadnji, gura te. Na kraju se svede na ono bidanje. :)
Ovi su korisnici zahvalili autoru DarkDefender za post:
fpol
Avatar
joezg
Reactions:
Postovi: 337
Pridružen/a: 17 kol 2011, 11:03
Ima zahvala: 24 puta
 pohvaljen: 201 put
Kontakt:

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la joezg »

DarkDefender je napisao/la: 17 lis 2018, 11:39 Strategija se mjeri u odlukama kad 2 igraca imaju iste informacije.
Ne bih se složio. Strategija i taktika su potekle iz vojne terminologije i prilično sam uvjeren da ratna strategija i taktika ne podrazumijevaju poznavanje svih parametara i ne podrazumijevaju izostanak sreće. Isto tako izvrstan vojni strateg bi mogao izvojevati vojnu pobjedu i na tuđem teritoriju.

Isto je i u igrama. RFTG kao i većina igara ima i strategiju i taktiku, s tim da bih ja rekao (laički jer nisam odigrao previše partija) da postoji relativno malen strateški prostor i strateške odluke su razmjerno jednostavne, dok je bogatstvo taktičkih mogućnosti veliko i nije jednostavno. Dobar igrač u RFTG-u koji dobro poznaje taktiku će sigurno pobijediti u većem postotku partija znatno lošijeg igrača. Pitanje je samo koliki je taj postotak. Ja bih procijenio da je taj postotak negdje oko 75%. Kod nekih drugih igara koje imaju manje elemenata sreće je taj postotak vjerojatno veći. U Šahu ili Caylusu koji su perfect information game, taj postotak se vjerojatno penje blizu 100%.

Meni, opet, nije jasno zašto postoji to neko "objektivno" razmišljanje da su luck based igre lošije? Reiner Knizia u svojoj knjizi
Dice games properly explained ima poglavlje o igrama koje su potpuno ovisne o sreći i igrači ne mogu donijeti ni jednu jedinu odluku. I ljudi u narodu, svejedno, igraju masovno takve igre i pri tom se dobro zabavljaju. Ja takve igre ne volim, ali nisam baš ni veliki ljubitelj perfect information igara.

Problem je kad igri, koja iziskuje puno truda i igračevih odluka, rezultat u najvećoj mjeri (i u velikom postotku partija) ovisi o slučaju. Mislim da je to, objektivno, loš dizajn. RFTG u dva igrača traje 15tak minuta i još mi se čini da će ipak bolji poznavatelj igre pobijediti u većem broju partija. Ja tu ne vidim problem, iako nisam veliki ljubitelj igre.

Ja recimo volim igrati Camel Up u kojem igrač nema baš puno kontrole (pogotovo u više igrača), ali je igra uzbudljiva i zabavna. Još k tome, omogućuje da se pokuša napraviti obrat igrajući na malu šansu. I onda se to desi što je meni jako uzbudljivo i zabavno, ili se ne desi što je opet zabavno. Bitno da postoji uzbuđenje. Jednako mi je i kad izgubim na malu šansu jer igram igre da se družim s ljudima i da se zabavim.

U Caylusu toga nema. Ako je netko znatno bolji, to će se vidjeti već u pola partije i ništa se tu ne može promijeniti. Naravno, Caylus može biti uzbudljiv kad su igrači podjednaki, barem do trenutka dok netko ne napravi grešku. Slično kao i u Šahu gdje je dosta normalno da igra završi predajom nekog igrača.

I da, push your luck igra nisu isto što i igre na sreću. Ovdje je, čini mi se, dosta dobra definicija. Poanta je da se akcija ponavlja koliko god to aktivni igrač želi, ali da se sa svakim ponavljanjem mijenja ulog i da je taj ulog moguće izgubiti. Can't Stop je dosta dobar primjer, ali ih svakako ima još.
Ovi su korisnici zahvalili autoru joezg za post (ukupno 3):
ahriShichgrof
Avatar
DarkDefender
Reactions:
Postovi: 513
Pridružen/a: 09 ožu 2015, 11:36
Ima zahvala: 271 put
 pohvaljen: 464 puta

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la DarkDefender »

@joezg Prihvacam sve sto si ovdje rekao.

Takodjer, ne mislim da je igra koja ima srece losija, dapace Catan mi je jedna od najdrazih igara.

Ono sto me muci u RTFG je sto ostavlja dojam da omogucava vise strategije nego sto to zapravo cini. Pa se ne osjecam dobro kad je igram.
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8428
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1579 puta
 pohvaljen: 2356 puta
Kontakt:

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la grof »

@joezg odlično sročeno.

Pročitao sam u jednoj knjizi o game dizajnu vrlo zgodnu opasku: Sreća u igri je vrlo jak začin. U prijevodu, igra bez trunke sreće može biti suhoparna i manje uzbudljiva, čak bezukusna, a opet ne valja niti ako se s njom pretjera. ;)
Ovi su korisnici zahvalili autoru grof za post:
Gordan
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la kockica »

joezg je napisao/la: 16 lis 2018, 18:14 Meni je Kindomino, npr. izvrsna igra. Netko je napisao da je u jednoj partiji vidio sve što Kingdomino pruža i to mi je zazvučalo kao kritika. Mogu se, donekle, složiti da je to i istina, ali ne vidim zašto je to loše. Meni je igra dobra ako se zabavljam dok je igram. Za zabavu mi nije potrebno da mogu u svakoj partiji otkriti nešto novo. S obzirom na to koliko novih igara igram i koliko često igru igram samo nekoliko puta, pada mi na pamet kako bi meni loš aspekt mogla biti činjenica da igru treba otkrivati kroz mnoge partije.
@joezg
Osobno mi je skupo kupovati igre koje igram svega nekoliko puta ako i toliko a kako nemam mogućnosti odlaziti u igraonicu, zbog toga itekako preferiram igre koje su mi svaki put iznova svježe, primjeri su igre koje su totalno promašile ovu temu :D Race for the Galaxy i Terraforming Mars. Nije mi žao koliko sam ih ukupno platio, sa svim ekspanzijama, ali itekako su vratile novac u odnosu na uloženo. Zato sam se i složio sa @Gordan kako uz TM nemam potrebe za nabavom novih igara. Pa mislim, samo za ovu godinu su mi samo tri igre došle/doći će u moj dom, od toga jedna je osvojena kao nagrada, a jedna je namijenjena kao božićni poklon mom najmlađem djetetu. Obožavam te igre koje me tjeraju da iznova i iznova nešto novo naučim i kombiniram, a ne da su nakon nekoliko partija iscrpljene.

Time ne mislim da je tvoje razmišljanje pogrešno, a moje pravilno, jednostavno imamo drugačija životna iskustva. Također mislim da sve ovisi o prvotnom dojmu, ako se nekom ne sviđa igra nakon jedne-dvije partije, nema smisla preporučivati da igra još x broj partija da je zavoli i shvati. Neće.

Što se tiče ovog sa igrama sa udjelom sreće, lijepo sročeno.

Nastavno na ovu raspravu o sreći u RftG, generalno žena i ja zajedno ulazimo u nove igre i zajedno ih igramo pa smo izjednačeni po stjecanju iskustva, ali RftG se pokazao zanimljivim gdje smo primjerice žena i ja bili otprilike izjednačeni po broju pobjeda, a davno smo premašili troznamenkasti broj partija, ali onda se jrednom desilo da mi je bilo dosadno dok preko tjedna nisam kod kuće, pa sam počeo igrati igru na Keldonu. Sramio sam se samog sebe koliko sam loš, možda 1 dobivena partija od njih 10, vjerojatno i puno više, a s tim programom sam vjerojatno dosegnuo 4-znamenkasti broj partija. I sad se desilo nešto zanimljivo, kada smo žena i ja ponovo počeli igrati zajedno, brutalno sam je gazio, u 100-injak partija je ostvarila možda 10 pobjeda. Jednostavno sam shvatio učivši na Keldonu kako se prilagođavati tijeku igre, zanemario sam kako moram prvo izgraditi snažan engine pa krenuti u juriš na bodove, nego je juriš krenuo od početka. Bile su partije gdje bih prije iskustva sa Keldonom, pomislio na početku igre kako će moja žena sigurno pobijediti jer ima ove ili one kartice, sad to više nije ni blizu slučaj, pobjeđuje me doslovce samo kada mi baš nikako ne idu kartice to uglavnom tijesno. Također nije samo nekoliko opcija, ima daleko više izbora, od izbora faza, koje ćeš kartice zadržati, u kojem trenutku ih odigrati, hoćeš li ih na kraju ipak žrtvovati zbog novih kartica ili promjene tijeka partije itd.

Također je fora i u RftG i TM kako napreduje razmišljanje o igri, od onih ove su kartice prejake, ove klinca valjaju, do toga da su sve kartice dobre i često možeš i dalje parirati protivniku. Drugi su to bolje opisali, ali RftG definitivno nije samo sreća.

Što se tiče same teme, nemam veliku kolekciju ali evo sljedećih igara;

Bez obzira ne podcjenjivački stav, Kingdomino mi je zgodna igra, igrali smo je na jednom DDI ali definitivno nije za ženu i mene, i to samo zato što smo ovu razinu gateway igara odavno prevazišli, ali mogu zamisliti da je igram sa nongamerima, primjerice svojim starcima, i razumijem razlog zašto je bila SdJ, i da je netko ovdje ponudi za 100 kn mislim da bih odmah kupio tu igru svojim starcima za Božić.
Hanabi, ne znam je li baš zaslužilo biti SdJ, ali meni je to vrlo dobra igra.
Carcassonne, izvrsna gateway igra i ona je bila naša ulaznica. U dvoje vrlo strateška, u većem broju igrača čista sreća. Premda sa sadašnjim iskustvom igranja, vjerojatno se ne bi danas okretali za takvom vrstom igara. logično.
Dixit, prekrasna igra koju bih iznova i iznova igrao
Camel Up, igra je čista zajebancija, kao i prethodna igra, svejedno mi je da li pobjeđujem uili gubim dok se zabavljam.
Codenames, zgodna igra, ali nažalost je nisam prečesto igrao.

Imam i nekoliko Kinderspiel igara koju igram sa svojom maleckom (Geister, der verazauberte Turm, Da ist der wurm drin, i to su mi, s obzirom na tome kome je namijenjeno, vrlo dobre igre).

Imam i nekoliko igara koje su nominirane za SjD ili Kennerspiel, recimo Magic Maze koji mi je daleko bolji od Kingdomino, Rokoko, prekrasna igra koju sam baš opet ovaj vikend igrao da uzmemo malo pauzu od Marsa.
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post (ukupno 3):
VukozecGordanjoezg
Vukozec
Reactions:
Postovi: 560
Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 654 puta
 pohvaljen: 552 puta

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la Vukozec »

kockica je napisao/la: 17 lis 2018, 14:30 ...primjeri su igre koje su totalno promašile ovu temu :D Race for the Galaxy i Terraforming Mars.
Izvini, ali TM nije promašio temu, što smo dokazali u već nekoliko postova :D
kockica je napisao/la: 17 lis 2018, 14:30 Također mislim da sve ovisi o prvotnom dojmu, ako se nekom ne sviđa igra nakon jedne-dvije partije, nema smisla preporučivati da igra još x broj partija da je zavoli i shvati. Neće.
E, imam kontra primjer. Imperial(2030) je igra koja mi se nimalo nije svidjela na prvu i bio sam za to da je više nikad ne igramo. Onda je nakon par godina opet došla na stol (čak sam je ja forsirao da se odmaknemo od Powergrida kojeg smo jedino igrali kad nas je 6, a to je često) i ajde, kao bilo mi je puno bolja. Međutim, tek sad, nakon 50+ partija mi je ta igra odlična i tek sad znam što zapravo mislim o njoj: našao sam na jednom drugom topicu svoj stari post gdje preporučam Imperial kao igru za 6 igrača. Krivo! Imperial je grozan u 6 igrača i nikome ga ne bi preporučio (možda je drugačiji ako ne igrate sa investor karticom, to nismo dovoljno probali). Najbolji je u 4, pa u 3, pa u 5, a 2p nisam probao. Također mislim da Imperial velika većina igrača neće shvatiti nakon prve ili prvih nekoliko partija, a bit će i onih kojima će biti odbojan (premda bi ga kasnije mogli shvatiti i zavoljeti, kao što je to bilo u našem društvu). Imperial jednostavno ima mehaniku koja je za mnoge kontra-intuitivna i zahtjeva praksu.

Znači opet sam završio u istom problemu da nemamo igru za 6 igrača, pa sam morao tome doskočiti (inače mi ne bi bilo spasa od Power Grida) tako da napravim mali research i odriješim vlastitu kesu :)
kockica je napisao/la: 17 lis 2018, 14:30 Jednostavno sam shvatio učivši na Keldonu kako se prilagođavati tijeku igre, zanemario sam kako moram prvo izgraditi snažan engine pa krenuti u juriš na bodove, nego je juriš krenuo od početka.
Ja sam to naučio igrajući solo protiv "robota". Dok tako nisam počeo igrati nisam uopće kužio bit RftG-a, već kao što si rekao, ajmo graditi što veći i jači engine. Sad znam pobijediti sa +12 kartica u tableu ili sa samo 3-4 :)
Ali da kažem, da sam ja na sve koji su odigrali 3- ili 4-znamenkasti broj partija još uvijek vrlo zelen.

PS: meni ne smeta offtopičarenje na mom topicu dok god je rasprava zanimljiva :)
slika
Odgovori

Natrag na “Općenito o igrama i igranju”