Probao ovaj vikend nekoliko puta
https://boardgamegeek.com/boardgame/343905/boonlake
Meni je ovo po osjećaju kao Pfister meets Feld. U ovom apsolutno nimalo tematskom lijepom euro-game engine builderu, point saladu i tableau builderu u kojem cijelo vrijeme vidiš gdje i kako dobiti bodove, i straightforward je kako to napraviti, ali je uključen klasičan Pfisterov pristup gdje se daje tempo igri kad će se događati interim skoranja (4 ukupno) i kad će završiti igra, pa je neke ključne poteze jako bitno odraditi što prije.
Ovaj engine builder je onako kao da stisneš gas do kraja zadnjih nekoliko poteza i ispuniš jako puno tog, iako smo zadnji game puno više 'rushali' kraj igre, stekao sam isti osjećaj bez obzira što je prije završilo i sigurno bilo manje poteza.
Action selection je takav da na svakoj akciji svi igraju nešto (najviše odigra onaj koji bira akciju naravno) i
uvijek trebaš biti spreman i imati resurse za odigrati nešto, a akcije koje se ne igraju postaju nešto moćnije za određivanje kad će se događati skoranja i kraj igre.
I potpuno novo što nisam prije vidio je kako funkcionira koliko resursa imaš dostupno. Uglavnom na svojoj ploči pomičeš brodiće lijevo desno ispod resursa koji ti treba i pomičeš ih bilo kad, ali za pomicanje u desno te ne košta ništa dok te pomicanje u lijevo košta. Resursi su bitni za odigravanje kartica.
Tu je i to neko ludo skoranje 4 puta tokom igre gdje moraš planirati što ćeš koji put točno skorati od 4 ponuđene opcije, pa je long term strategy jako bitan.
Player board
Main board
Akcije
Boonlake me najviše podsjeća na Felda jer u svakoj Feldovoj igri ideš da maksimiziraš većinu toga, i tako je u Boonlakeu, možeš napraviti doslovno sve, ali i protivnici će napraviti sve jer će te svi imati dovoljno poteza, a na kraju je bitno ko je bolje optimizirao poteze i prilagodio taktiku na svoj long term strategy.
Jedina zamjerka je što je rulebook u jako bitnim detaljima užasan, al to će sigurno ispraviti.
Uglavnom Boonlake je odličan, sviđa mi se jako, pogotovo jer je lakše probavljiviji od sljedećeg čuda.
https://boardgamegeek.com/boardgame/323612/bitoku
Pročitao sam bio da je ovo kao Arnak na steroidima i po meni apsolutno je, u Arnaku se utrkuješ na 2 tracka i sa 2 radnika ko će prije stati na ploču, eventualno ko će prije kupiti karticu. Ovdje se utrkuješ na 5 trackova, jednom ili dva posebna puta(ovisno o broju igrača), imaš 3 workera koje moraš staviti što prije ispod rijeke, kako bi ugrabio što prije 5 različitih vrsta pločica od kojih svaka ima još barem 3 podvrste, onda se nakon stavljanja tih workera opet utrkuješ da ugrabiš što bolje opcije iznad rijeke, i naravno postoje i game-end kartice koje moraš pratiti, a interakcija je doslovno na svakom potezu brutalna, i da workeri su kockice pa je uključen i dice-manipulation. Mislim s toliko opcija nije da zeliš/možeš pratiti što drugi igrači rade, ali jednostavno
moraš pratiti da vidiš gdje ti je bolja opcija ići.
Uglavnom uključena je hrpa mehanika koje funkcioniraju fenomenalno, a najbolji je dio da si konstantno kroz cijelu igru u interakciji s drugima u borbi za pozicije. Sve je jako odlično dizajnirano i sa strane arta, komponenti i funkcionalnosti komponenti, ti neki detalji kod spajanja pločica i slaganja kartica. Simbola ima jako puno ali su dosta jasni i art je apsolutno predivan. Jedina zamjerka je što je ploča mrvicu nepregledna, ali jedino na dijelovima za Kodama-trackove (a ima ih 5) i rulebook je dosta čudan, neke blesavo jednostavne stvari su super-over-explained, a neka skoranja za koja i dalje nisam siguran jel ih dobro radimo objašnjena u pola rečenice.
Igrao sam u 3 i u 2 igrača i u oba slučaja igra funkcionira odlično, doslovno nema nikakve razlike jer je ploča skroz varijabilna za svaki broj igrača sa nekim posebnim pravilima.
Bitoku će se svakako igrati, pogotovo kad će biti onako malo više vremena za skuriti mozak.
Player board
Worker placement mjesta
Main board za 2 igrača