karte iz The Steward's Fear (3.c 1.AP - Outlands)

Lord of the Rings LCG

Moderatori/ce: Vicko,Gujoslav

Odgovori
Avatar
mado
Reactions:
Postovi: 2276
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 1179 puta
 pohvaljen: 1170 puta
Kontakt:

karte iz The Steward's Fear (3.c 1.AP - Outlands)

Post Postao/la mado »

Against the Shadow je treći ciklus proširenja. Njegova baza je treće deluxe proširenje Heirs of Numenor čiji scenariji se odvijaju u Gondoru. Tako je i s ovim prvim od šest adventure packova. U dosadašnjim ciklusima AP-ova, posljednji, tj. šesti AP je bio najbolji. U ovom ciklusu bi to moglo biti sasvim drukčije, jer bi se ovaj AP mogao pokazati kao najbolji u ciklusu. Zapravo je među najboljima uopće, toliko da ga se isplati kupiti samo zbog heroja i saveznika koje sadrži, bez da imate Heirs koji vam je nužan za igranje scenarija. Inače se scenarij odvija u i oko Minas Tiritha gdje heroji pokušavaju razotkriti izdajnice među narodom i u podzemlju.
Ajmo vidjeti u čemu je čar ovog AP-a.

Heroj
Hirluin the Fair (Leadership 8/1/1/1/4) Outlands. Ranged. You may use resources from Hirluin the Fair's resource pool to pay for Outlands ally cards of any sphere.
Već smo imali heroja koji je mogao plaćati saveznike svih sfera (Elrond), a Hirliun može to isto, ali je ograničen samo na Outlands područje kojem i sam pripada. Upravo su ti saveznici čar ovog AP. Njegove ne baš sjajne početne statistike mogu postati fenomenalne preko Outlands saveznika u igri, pa on može imati 4 WP, 4 napada i obrane, te čak 7hp. Još da se stave 2 Citadel Platea na njega, može imati 15hp! Van Outlands decka je beskoristan heroj.

Eventi
Gaining Strength (Leadership 0) Action: Discard 2 resources from your hero's resource pool to add 3 resources to that hero's resource pool.
Ova karta zapravo daje samo jedan resurs. Ima boljih karata za dobivanje resursa, ali će biti korisna u decku koji je fokusiran na dobivanje resursa, u igri s više igrača i sl.
Mithrandir's Advice (Lore 1) Action: Draw 1 card for each hero you control with a printed [Lore] resource icon.
Ovaj ciklus proširenja je počeo nagrađivati monosferne deckove, kada su igraču svi heroji pripadnici iste sfere. Ova karta nagrađuje Lore heroje. Platiti 1 resurs za 1 kartu nije baš isplativo, ali kad su sva 3 heroja Lore, onda su to 3 karte, a to je već odlično.

Attachmenti
Gondorian Shield (Tactics 1) Armor. Item. Attach to a hero. Restricted. Limit 1 per hero. Attached hero gains +1 [Defense]. (+2 [Defense] instead if attached hero has the Gondor trait.)
Lijepo pojačanje obrane, posebno jako na Gondor herojima. To će biti jako korisno u scenarijima ovog ciklusa gdje neprijatelji redovito napadaju s 3-5, a često i više.
Ring of Barahir (unique Spirit 1) Artifact. Item. Ring. Attach to a hero. Attached hero gets +1 hit point for each Artifact attachment attached to it. If attached hero is Aragorn, he also gains a [Lore] resource icon.
Zanimljiva karta čija snaga ovisi o drugim kartama koji se nalaze kod dotičnog heroja. Već sama za sebe daje +1hp, što je za cijenu od 1 dobro. Nema puno karata koje dižu hp herojima. Dodatni bonus je što će Leadership Aragorna pojačati Lore sferom (tematski jer je to aragornov prsten).

Saveznici
Anfalas Herdsman (Lore 1/0/0/0/1) Outlands. Each Outlands character you control gets +1 hit point.
Ovaj jeftini saveznik očajnih početnih statistika brzo može postati moćan. Sebi i ostalim Outlands likovima daje +1hp, pa kad su sva 3 u igri, to je +3hp svakom Outlands liku.
Knights of the Swan (Tactics 1/0/0/0/1) Outlands. Each Outlands character you control gets +1 [Attack].
Drugi jeftin saveznik očajnih početnih statistika. On pojačava napad, do najviše +3.
Ethir Swordsman (Spirit 2/1/1/1/1) Outlands. Each Outlands character you control gets +1 [Willpower].
Treći saveznik za Outlands deck je malo skuplji, ali je već bolji od prošla 2. Svojih početnih 1WP može pojačati na 4WP čime postaje jedan od najboljih questera u igri.
Warrior of Lossarnach (Leadership 2/1/1/1/1) Outlands. Each Outlands character you control gets +1 [Defense].
Četvrti saveznik je sličan prošlom. Košta 2 i po defaultu mu ništa nije na nuli, a pojačava obranu svim svojim kolegama.

Nije lako staviti u igru 12 saveznika. Treba ih prvo sve dobiti u ruke ili ih odigrati direktno s decka. Pogodnos je cijena od samo 1 ili 2 resursa. Kako ulaze u igru, tako pojačavaju svog heroja i sve svoje sunarodnjake. U najboljem slučaju se može dobiti +3 na sve statistike svima njima i njihovom heroju. To znači da je 6 saveznika na 3/3/3/4, drugih 6 na 4/4/4/4, a heroj na 4/4/4/7. Takva vojska gazi sve pred sobom. U punoj cijeni je to samo 18 resursa što i nije tako teško za platiti Leadership sferi kojoj pripada heroj Hirluin.

Outlands deck je samo u jednom AP-u postao ravnopravan moćnim patuljcima po čistim brojkama. Neki igrači obožavaju igrati s njima, dok je drugima premehanički. U ostalim AP-ovima dolazi još nekoliko karata Oultands tipa, pa taj deck postaje još moćniji (pogotovo sa ludim saveznikom u slijedećem AP koji može imati auto-ready u svakoj fazi!!!)!!

Ima kritika među igračima da su Outlandsi premoćni. Navodno prolaze Massing at Osgiliath i ostale ultrateške scenarije bez problema. Prva 4 proširenja ovog ciklusa sadrže Outlands karte, ali peto već nema nijedno. Treba još vidjeti hoće li biti koje karte tog tipa u zadnjem AP. Na netu se koplja lome oko pitanja dal se FFG zaletio i predstavio prejaki deck. U malo proširenja (njih 4) su stavili puno međusobno pojačavajućih saveznika. Patuljaka ima više u knjigama, pa su ih rastegnuli naširoko. Rohan, Hobbit, Eagle, vilenjačke i druge deckove su isto razbili na puno proširenja. Ovdje praktički u jednom proširenju se dobije jaki deck, a još jači u par proširenja. Ali, uvijek ima taj ali :) Ali, koliko god da su Outlands likovi moćni, tj. mogu postati moćni u svim fazama igre, zapravo su nemoćni pred raznim treacheryjima i shadow efektima, jer nemaju evente i attachmente kakve imaju ostali deckovi. Trebat će isprobati ovaj deck na svim scenarijima. Mislim da će lako prolaziti one gdje se traži čista snaga, ali da će biti ranjivi kao i ostali deckovi u scenarijima koji imaju podle trikove i jake neprijatelje koji se ne daju lako zaobići.

Do sad sam samo dva put igrao s njima, ali ne samo s Outlands likovima iz ovog AP, nego i s Hunter of Lamedon (2/1/1/1/1) koji pomaže dobivanju saveznika u ruke. Zatim Forlong iz slijedećeg AP (3/1/1/1/3) koji na pola igre ili ranije dobije auto-ready na početku svake faze igre. Tu je i unique attachment koji jednom Gondor savezniku daje Outlands riječ. Zatim event cijene X koji iz hrpe za odbacivanje vraća X Outlands saveznika. Takav deck treba ojačati kartama za dobivanje resursa, dodatnih karata i odigravanje saveznika direktno s decka. Kad se sve to skupa upogoni, nakon 4-5 krugova igre, na stolu ispred sebe trebate imati puno slobodnog mjesta, jer uz 3 heroja imate 10-tak jako moćnih saveznika. U solo igri questanje postaje smiješno. Heroji to uopće više ne moraju raditi, nego pošalješ 2-3 saveznika koji to rade za minimalno 6-12 WP. Ostane još puno saveznika za obranu, pa onda i za napad. Problem je što se svi oni ne znaju obraniti od treacheryja niti znaju spuštati threat niti se znaju liječiti. Prvi problem je najopasniji, jer će brzo dovesti do poraza. Dovoljno je da imate 10-20 likova u igri i dođe karta koja kaže "Dignite threat za 1 za svakog lika u igri koji ne questa." ili "Dignite threat za 1 za svakog saveznika u igri" ili "Odbacite sve saveznike." Ima naravno lijekova (karata) za ove nedaće, ali je teško biti spreman za njih. Drugi problem je threat. Treba sve te saveznike dobiti u ruke, a onda imati resurse za sve to platiti. Za to je potrebno nekoliko krugova igre, kad threat lijepo raste. Još nek nekakav Doomed X digne threat svako malo, igrač se nađe na preko 40 kad je Outlands stroj upogonjen. Bez karata za smanjivanje threata, još malo krugova preostane za pobijediti i u dužim scenarijima to postaje nemoguće. Naravno i za to ima lijeka, ali to su već 2 lijeka na koje treba misliti. Treći problem je liječenje. To je zapravo najmanji problem koji niti nije nužan za riješiti. Postoji više karata za vraćanje saveznika iz hrpe za odbacivanje, ali je bolje liječiti nego spriječiti. Zato treba dodati pokojeg saveznika koji će liječiti, a Warden of Healing je najbolji kandidat, jer liječi po 1 ranu na 2 lika po krugu. Sve skupa je to dosta problema za riješiti u samo 50 karata. 24 karata otpada samo na Outlands karte (6 saveznika, 1 attachment, 1 event), a treba još pojačati dobivanje karata i resursa, pa riješiti 3 problema ili barem threatcheryje i threat.

Nakon ovih par igranja, zaključak mi je da Outlandsi moguće jesu prejaki. Moram isprobati sve scenarije i napraviti deck koji će moći riješiti sva 3 problema koji Outlandsi imaju (tj. ako se broje karte i resursi), ali to ne bi trebalo biti teško. Čini se da bi se mogao napraviti jedan deck koji će biti uspješan protiv skoro svih scenarija. Nije mi jasno zašto su dizajneri to napravili. Da su barem svakog saveznika poskupili za 1. Ovako se čini da su napravili premoćnu kombinaciju ako posjeduješ sva proširenja za igru, tj. imaš na raspolaganju sve karte. Problem je ako nove scenarije budu playtestali s Outlands deckom i naštimavali težinu u odnosu na njega. Onda će svi drugi deckovi biti nemoćni i samo će se s ovim moći pobjeđivati, a to bi moglo onda uništiti igru. Bilo bi dobro da Outlandsima testiraju nightmare scenarije, a obične ne. To bi možda riješilo problem, jer jednostavno možemo ne igrati s Outlandsima.
Puno je rasprava na netu na tu temu i vrijeme će pokazati što je Outlands deck dugoročno napravio igri.

Jel netko drugi igrao s njima? Dojmovi? Bilo bi zanimljivo u 2 igrača, da oba igrača imaju Outlands saveznike u igri (+6 na sve na njih 30) :D
Odgovori

Natrag na “Lord of the Rings LCG”