Kao što su i drugi rekli, sajam je bio dosta manji. Asmodee, CMON, Fantasy Flight, Wizkids 0 bodova. Shodno tome je većina sajma bila euro-orijentirana
Isprobao sam svega par igara:
Voidfall: Od tima ljudi koje stoje iza Anachrony-a, riječ je o euro pristupu 4x igri, taman im je završavao KS taj vikend pa rekoh da probam. Imao sam zadovoljstvo da nam je igru teachao Dávid Turczi himself i mogu reći da bi lik mogao držati master class o game teachu. Što se tiče mehanika igre, the man himself ju opisuje kao "Concordia meets Lacerda" i mislim da je opis spot on
Svaku rundu birate jednu kartu iz ruke i odigravate 2 od 3 akcije prikazane na njoj. Akcije vam pomažu upgradeati vašu rasu, vaš presence na boardu, proizvodnji resursa i širenju galaksijom u plemenitoj potrazi za bodovima. Combat je uglavnom bio protiv NPC-ova i kompletno je deterministički. Ovisno o scenariju može biti više i manje player interakcije. Također ima hrpetina rasa koje su dosta asimetrične
Otišao sam od stola oduševljen tako da eto... bye-bye, ušteđevina
Monumental: Dokaz da nije zlato sve što sija
Igra je na papiru apsolutno sve što volim od tematike i mehanika: Civilization deck builder sa area controlom
(ne škodi ni to što izgleda fenomenalno) Na žalost, igra dosta faila na području samog gameplaya. Kritike na internetu su da ima puno AP-a, međutim frendovi i ja se ne slažemo. Mislimo da je problem u tome što se decision tree grana tijekom igračevog poteza a ne između. Npr: krene potez, dodaš si neke resurse u pool i počneš raditi stvari (so far so good). Zatim napraviš neku akciju na mapi i dobiješ neki random token koji ti da dodatne resurse/akcije. Zatim završiš gradnju čuda u svom gradu pa to triggera još stvari. I puno toga triggera još više toga pa na kraju igračev potez traje minimalno 5 minuta bez ikakvog AP-a. A za to vrijeme ostali igrači vrte palčevima jer nemaju nikakav utjecaj na razvoj događaja. Igrali smo u troje i imao sam preko 10 minuta pauze između većine svojih poteza. Dodajmo tome paprenu cijenu od 150€ za base game i stvar je jasna. Hard pass.
Azul: Queen's Garden: Preskočio sam sve Azule nakon prvog a i osjećao sam se mazohističko pa sam stao u pozamašan red pričekati da zaigram ovu divotu. Igra je textbook Azul: Predivne komponente i apstraktan gameplay sa vrlo zaboravljivom temom. Ono što ju čini drugačijom od prethodnih (prve) je kompleksnost. Dok je prvi Azul bio odličan gateway game, ovo je medium/heavy po težini. Osjećali smo se dosta izgubljeno prvu rundu igre (a nije pomogao ni dosta loš teach od osobe koja se mučila sa engleskim). Dosta kompliciran i zadovoljavajuć spatial puzzle kojeg su svi za stolom cijenili više od originala. Svi osim mene, to jest. Ipak preferiram jednostavnost originala, da ovo stavim nekom non-gameru za stol bi im vjerojatno mozak iscurio na uši i ne bi više htjeli dolaziti kod mene igrati društvene
Mobile Markets: A Smartphone Inc. Game: Simpatičan small box euro gdje proizvodite mobitele i prodajete ih jadnom puku po apsurdnim cijenama. Sjećam se nekoć davno kad je čovjek plaćao 3000 kn za flagship telefon sa svim bells and whistles kojeg sam mogao poželjeti, a ne sad tu da moram dizati 2 hipoteke samo zato što sam veliko dijete i želim imati telefon sa foldable ekranom
Khm. Dakle cijeli pull igre su te neke dve pločice što ih imate pred sobom te ih svaki potez morate nekako preklopiti, te zatim dobijete sve resurse prikazane na ikonicama koje niste prekrili. Pametno zamišljeno jer kako ih god okrenete ne možete dobiti sve. Simpatičan euro ali mislim da nema previše varijacije te da bi mi brzo dosadio.
(zaboravio sam slikati
keep scrolling)
Mosaic: A Story of Civilization: Igra je bila nedavno na KS-u, tada sam bio na 1€ pledgeu pa sam se probio laktovima kroz gomilu ljudi (žešća dramatizacija) da probam i vidim jel to čemu. Igra je tableau builder sa set collectionom i area controlom u tipičnom civ stilu. Nešto što se ističe je combat, bolje rečeno nedostatak istog. Postoje vojske ali služe isključivo kao neki influence na stolu da se odredi area majority. Ostatak je više manje generičan, skupi resurse da kupiš stvari i budeš najbolji. Što vam je veći population to imate bolji production ali kako gradite gradove tako vam dostupan population pada (ljudi očito sam chillaju u gradovima, objesi zimmer frei, lezi pod palmu i uživaj) Igra je...ok? Niš ne smrdi na njoj, solidno sve, dosta tečno idu potezi, nemam neku primjedbu, rado bih opet zaigrao. A sad, hoću li dat 100+€ za neku fensi verziju igre s plastičnim gradovima... teško.
(isto nisam slikao, lack of foresight da ću pisati tu neki review...)
Similo: VRH. Vrlo jednostavna igra gdje će jedna osoba odabrati 1 od 12 slika te vam zatim potez po potez davati hintove kroz druge slike koje vam pomažu da eliminirate tih 11 krivih. Ima više raznih paketa i toplo preporučujem da kupite barem dva jer tako igra procvjeta! Primjerice: 12 karata na stolu je iz historical figures paketa. Preostali špil su halloween monsters i sa njim morate davati hintove. Kako da natjeram ove tukce da pogode da mislim na Abrahama Lincolna sa ovom mumijom u ruci?
Sve u svemu, odličan mali party game, topla preporuka.
(u retrospekciji, možda sam trebao staviti prvo igre bez slika, ovako sam samo postavio neki standard kojeg sad failam već treći put za redom...
srećom, na kraju smo liste
)
I eto, to je više manje to. Spiel je uvijek super, čak i kad je osrednji. Veselim se sljedećoj godini!