Savjeti za izradu decka

Za raspravu i savjetovanje o L5R deckovima.

Moderator/ica: Tenkazu

Zaključano
Avatar
Tenkazu
Postovi: 139
Pridružen/a: 21 lip 2011, 14:28
Lokacija: Zg
Ima zahvala: 2 puta
 pohvaljen: 1 put
Status: Offline

Savjeti za izradu decka

Post Postao/la Tenkazu » 15 ruj 2011, 22:43

Kako bi početnici lakše prevazišli probleme oko izgradnje decka, evo ove teme koja bi u tome trebala pomoći dajući osnovne savjete i (ugrubo) pokrivajući različite tipove decka koji se mogu pojaviti. Naišao sam na ovaj članak pa ću pisati slijedeći ga/ prevodeći dijelove. Naravno, podrazumijeva se da ste odigrali barem dvije partije i/ili da ste donekle upoznati s pravilima; ako ništa drugo, barem s tipovima karti. Još je bitno znati da ova pravila ne vrijede za sve deckove te da se za potrebe ove teme uzima u obzir najosnovniji tip decka koji se može napraviti.

Veličina špilova
U L5R-u se igra s dva različita špila no to već sigurno znate. Minimalni broj karti koje se trebaju nalaziti u svakome je čarobna brojka 40 čime se tvori najmanji mogući deck (od 80 karti) koji bi bio legalan za nekakvu igru osnovnog, službenog formata. Različiti tipovi decka možda imaju mogućnost i/ili potrebu za više karti no generalno, više od ovoga vam ne treba jer želite što prije povući sve te super karte koje ste spakirali unutra.

Dynasty špil
U Dynasty decku obično ima najmanje varijacija ovisno o tome kojem tipu pobjede težite tj. kojeg nastojite ostvariti. U decku su najvažnije Personality i Holding karte jer Holdinge trebate kako biste kupili druge stvari, a Personality karte uglavnom razbijaju protivničke provincije ili imaju nekakvu interakciju s njegovim kartama. Relacija je otprilike sljedeća: Holding > Personality > pobjeda.

S time na umu, deck bi vam trebao sadržavati otprilike ovaj omjer karti:
Holding: 13-16
Personality: 19-24
Ostatak: preostali tipovi karti - Event/ Region/ Celestial/ Holding koji ne daje Zlatnike i drugo

Omjeri Holding karti su takvi jer se Zlatnici koje dobijete od Holdinga ne mogu proizvoljno dijeliti već svaki može platiti samo jednu kartu ili ih više može sudjelovati u plaćanju jedne karte i pritom se svi Zlatnici koje vam Holdinzi daju moraju potrošiti upravo na tu kartu, makar je platili više no što je potrebno. Tako, na primjer, na prvom potezu najviše možete kupiti dvije Holding karte plaćajući Holdingom i Strongholdom što je idealno za većinu deckova. Što manje Holding karti imate u decku to je manja vjerojatnost za ovakav idealan prvi potez.

Personality karte su okosnica svakog decka jer bez njih ne možete pobijediti, a većina Fate karti zahtijeva da imate nekog Personalityja u igri. Ovaj omjer Personalityja je idealan jer želite imati dovoljno (različitih) ljudi koji će se boriti za vas, a istovremeno ne želite usred igre biti zatrpani Holdinzima u provincijama jer to zna biti odlučujući trenutak. Naravno, pri biranju Personalityja je bitno paziti na cijenu svakog od njih jer obično, što je Personality skuplji to je bolji no to je isto veća vjerojatnost (barem u prvih nekoliko poteza) da ćete kupovati samo po jednog ili dva Personalityja na potezu dok bi s jeftinijim ljudima mogli izbacivati tri ili četiri po potezu. Unique ljudi obično imaju bolje sposobnosti/ statove za svoju cijenu u odnosu na druge, prosječne, Personalityje sličnog tipa i značajno podupiru temu decka no isto tako ne treba ovisiti isključivo o njima niti ih imati previše kako ne bi zagušili deck.

Prema tome, recimo da želite imati u decku 0-6 jeftinih ljudi (boxable) koje možete kupiti samo sa Strongholdom i klanskim popustom, te 3-6 Unique karti dok će ostatak sačinjavati "obične" Personality karte tj. one koje će zapravo obavljati sav posao.

Onaj ostatak biste možda također željeli iskoristiti za Personality karte no u decku je dobro imati Event/ Celestial/ Region karte zato što one obično imaju dobre/ jake efekte koje ćete teško pronaći drugdje ili pak pokrivaju posebnu slabost vašeg decka. Osim toga, ovi tipovi karti automatski izlaze iz provincije čime se samo ubrzava dostupnost preostalih karti. Nije mnogo, ali pomaže.

Fate špil
U Fate špilu zapravo imate najviše slobode oko omjera karti jer ne postoji sigurna formula koja će vam dati najbolji raspored karti u ruci. Fate deck je, moglo bi se reći, zahtjevniji jer karte u njemu su vam manje dostupne tj. sporije ih povlačite od onih u Dynasty decku. Ipak, nekakav omjer prema kojemu se većina igrača ravna je sljedeći:

Strategy: 28-36
Attachment: 3-10
Ring: 1-2

Deckovi koji se fokusiraju na Attachmente mogu ih imati i više. To možda najviše vrijedi za Spellove koji se mogu smatrati Strategy kartama koje ostaju na stolu (dok ih se ne uništi, jel'). Opet, ne treba pretjerivati pa i takvi deckovi obično ne stavljaju više od 20 Attachmenta. Ringovi imaju dobre sposobnosti koje se mogu iskoristiti u stilu Strategy karti no ako se spuste u igru vrijede mnogo više.

Military deckovi
Military su oni deckovi kojima je cilj uništiti sve protivničke provincije. Deck mora biti efikasan u napadu, ali i biti spreman na obranu od sličnog decka. Iz tog razloga se najviše cijene Strategije koje uništavaju, bowaju ili šalju protivničke jedinice kući (točno tim redom). To su tzv. proaktivne akcije jer sprječavaju protivnika da iskoristi akcije na kartama koje ste uništili/ bowali/ poslali kući čime mu, dakle, smanjujete opcije.

Osim toga, tu su i karte koje će poništiti, preusmjeriti ili drugačije zaobići protivničku akciju/ efekt. Bilo da unbowate kartu nakon što je protivnik bowa, da spriječite uništenje karte, da vratite jedinicu u borbu ili drugo - to su ove karte. Trebaju vam jer ćete se vrlo brzo naći u problemu ako ne možete napraviti "undo" ili drugačije povratiti prednost/ opciju.

Attachment karte su bitne jer daju zaštitu od, barem, 50% karti no problem s njima je što na njih uglavnom morate potrošiti Zlatnike (što znači da ćete kupiti manje Personalityja/ Holdinga u Dynasty fazi) i kako se mogu pridružiti Personalityjima samo kao Limited akcija, to znači da će neiskorišteni Attachment biti mrtva karta u ruci ako je povučete usred borbe ili sl.

Ostale karte su tzv. support akcije što uključuje i Ring karte i pokrivaju razne slabosti decka ili mu daju razne prednosti. Previše ovakvih i biti ćete u situaciji sličnoj kao s Attachment kartama. Pojam je prilično opširan pa nema smisla ulaziti dublje već sami prosudite. Primjer ovih karti su: Sneak Attack, Strike From the Shadows, Reinforce the Gates, Outer Walls itd.

Uvijek vrijedi pravilo da što više opcija imate, to ćete bolje proći. Prema tome, uvijek je bolje pakirati one karte koje na sebi imaju više od jedne sposobnosti tj. dvije različite akcije. Također, kao što sam spomenuo iznad, radi sporosti Fate decka želite karte koje će vam povlačiti više karti ili barem imati one koje će popuniti prazno mjesto u ruci nakon odigravanja (tj. dati vam drugu kartu). Posljednja bitna stvar koju treba paziti jest da karte bude što jednostavnije za odigrati tj. ne želite imati karte koje traže da se ispune, recimo, tri različita uvjeta kako bi je mogli odigrati. Ponekada takve karte imaju jake efekte, ali njihovo igranje ovisi o vjerojatnosti da te uvjete doista ostvarite.

Pasivni Honor/ Dishonor
Pasivni je onaj deck koji nastoji izbjeći borbu i pritom ostvariti pobjedu kroz Honor ili Dishonor. Ovdje je teško reći i napraviti onakvu podjelu kao za Military deck jer ovaj tip decka treba dobru dozu Open/ Limited kontrole i istovremeno biti bolji (brži) od sličnog protivničkog decka te dovoljno Battle akcija u slučaju da je borba neizbježna. E sad, u članku iznad piše da ovaj tip decka ide kroz 50/50 karti no nema potrebe za time osim ako užasno brzo trošite karte iz ruke i/ili povlačite druge ili ako igrate Duel deck. Ostali se mogu zadržati na 40/40.

Ovdje obično želite karte s Open akcijom koje sprječavaju protivnika da pošalje jedinice u borbu ili one koje će vam omogućiti da ih odigrate bez da imate jedinicu u borbi, to su tzv. anti-military karte. Osim njih, u decku svakako želite i one koje ćete moći iskoristiti u borbi u slučaju da je ne možete izbjeći jer ćete obično biti primorani poslati slabe i krhke Personalityje u borbu. Tu naravno vrijedi pravilo kao i za Military: kill > pošalji doma > bow > smanji snagu, no osim toga, želite stvari koje će vam pomoći spasiti provinciju (i onu posljednju) i istovremeno omogućiti da pređete potrebni prag za pobjedu. Ako je riječ o posljednjoj provinciji tada borbu ne morate pobijediti, samo imati dovoljno jaku vojsku da protivnik ne može uzeti provinciju kako bi dočekali potez na 40 Honora ili imali priliku protivniku oduzeti posljednji bod Honora.

Ostale karte koje tražite su one koje će ubrzati dostizanje uvjeta za pobjedu tj. one koje vam daju Honor ili one koje tjeraju protivnika da gubi Honor. Karte koje uz neku od potrebnih akcija još daju i Honor ili tjeraju protivnika da ga gubi, su prvo što vam treba. Osim njih, karte koje će vam dati više drugih karti su uvijek korisne (nikada dosta karti u ruci) jer ovaj tip decka se možda najviše i oslanja upravo na ono što povlačite.

Za kraj
Ovo je općeniti pogled na sastavljanje deckova i možda se ne mogu primijeniti na svaki tip decka pa zato svakako treba kombinirati samostalno i isprobavati nove stvari, analizirati deckove, tražiti slabosti i činiti deck što otpornijim odnosno što sposobnijim za pobjedu.
Hida Kuon, Crab Clan Champion
November 2000 - October 2009
slika
Awaiting L5R LCG.

Zaključano

Natrag na “Deckovi i strategije”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.