Za stare igrače: Promjene u pravilima

Legend of the Five Rings CCG

Moderator/ica: Tenkazu

Odgovori
Avatar
Tenkazu
Reactions:
Postovi: 139
Pridružen/a: 21 lip 2011, 14:28
Lokacija: Zg
Ima zahvala: 2 puta
 pohvaljen: 1 put

Za stare igrače: Promjene u pravilima

Post Postao/la Tenkazu »

Samo jedna napomena: Promjene u pravilima koje ću navesti su u odnosu između trenutne edicije (Celesial) i one koja se posljednja aktivno igrala kod nas prije X godina (Diamond). Naravno, ovo će biti pojednostavljena verzija za one kojima se ne da ili ne stignu pregledati članke na portalu, priručnik ili službeni rulebook. Ovo je prva verzija, ako što bude nedostajalo, dodati ću kasnije.

Početak igre

Gifts and Favors Holding se više ne koristi, kao ni A Favor Returned. Umjesto da ih igrači iskopavaju iz deckova, sada svaki igrač jednostavno počinje igru s Holdingom Border Keep. Onaj igrač koji kreće drugi igru također započinje s Bamboo Harvesters Holdingom koji ulazi u igru bowan i straightena se tek na drugom potezu.

Nakon što se postavi stol itd., svaki igrač vuče šest (6) karti s vrha Fate špila koje mu tvore ruku. Prije se vuklo pet (5) karti na početku igre. Maksimum karata u ruci je i dalje osam (8).

Prvi igrač je onaj čiji Stronghold ima najveći Family Honor. Za ovo pravilo nisam siguran da li je i prije postojalo (ne da mi se gledati u Rulebook), ali nije na odmet spomenuti ga. U slučaju da je izjednačeno, nekom alternativnom metodom se odredi tko igra prvi (bacanje kocke, novčića, papir-škare-kamen itd.).


Dynasty karte i kupnja Personalityja

Postoji novi tip Dynasy karte - Celestial. Karta predstavlja utjecaj božanskih sila u Rokuganu. Celestial na neki način djeluje poput Eventa. Kada se otvori u provinciji (bilo kada, ne samo u Events fazi) odmah ulazi u igru. Za sada svaki Celestial ima nekakav trait i nekakav ability koji poprilično pomažu ili nekako već koriste. Svaki igrač može u igri imati samo jednu Celestial kartu. U slučaju da je jedna u igri kada se druga otvori, ova prva se odbacuje, a nova ulazi u igru.

Sada više nije potrebno obazirati se toliko na Honor Requirement jer se Personality može uvesti u igru iako igrač nema dovoljno Family Honora. Pravila su sljedeća i vrijede samo za one Personality karte koje pripadaju igračevu klanu:

- Ako imaš dovoljno Honora, Personalityja možeš kupiti za dva Golda manje, ali ne dobiješ njegov Personal Honor na Family Honor.
- Ako imaš dovoljno Honora, Personalityja možeš kupiti za punu cijenu i u tom slučaju dobiješ njegov Personal Honor na Family Honor, no samo jednom po potezu se PH može pridodati na FH.
- Ako nemaš dovoljno Honora, Personalityja možeš kupiti za punu cijenu pritom ignorirajući Honor Requirement.
- Ako nemaš dovoljno Honora, Personalityja možeš kupiti za dva Golda više ukoliko želiš ignorirati Honor Requirement i pridodati njegov Personal Honor na Family Honor (također se jednom po potezu dobiva Honor).


Fate karte

Ability kao tip karte više ne postoji (one crvene karte). Sada se takve karte zovu Strategy.

Ringovi sada imaju ability koji se može jednokratno iskoristiti odbacivanjem iz ruke no ako se spusti u igru tada se normalno koristi bez odbacivanja i obično sam ability funkcionira bolje.

Followeri sada pridonose ukupnoj snazi vojske iako je njihov Personality bowan. Prije je Personality morao biti unbowan kako bi sve ostale unbowane karte u unitu pridonosile ukupnoj snazi vojske.

Bowani Personalityji mogu koristiti Spellove ukoliko na Spellu ne piše drugačije ili se zahtijeva da se Personality bowa za korištenje Spella.


Keywords

Dodani su neki novi keywordovi dok je jedan stari (Naval) nešto izmjenjen.

Loyal - Ovaj Personality se može staviti samo u onaj deck koji dijeli njegov Clan Alignment.

Duelist - Ako Personality s ovim keywordom izazove na dvoboj ne-Duelist Personalityja s jednako ili više Chija, tada ovaj Personality (izazivač) ima prvu priliku da Fokusira kartu u dvoboju (ne može je iskorisiti za Strike). Može se reći da je ovaj zamijenio Double Chi keyword.

Kensai - Personality može imati na sebi dva oružja (Weapon).

Naval - Naval sada spada pod Player Abilities (vidi ispod). Uglavnom, kada osoba koja napada ima više Naval karti u vojsci od protivnika tada može kao Reakciju targetati nekog svog Naval Personalityja koji će zatim izvesti akciju (vidi ispod).

Unique - Sada svatko može imati vlastitog Unique Personalityja iako je već isti u igri, pod kontrolom drugog igrača.

Cavalry i Tactician u stvari funkcioniraju kao prije kao i Singular, Shugenja i druge.


Player Abilities

Wind karte se više ne koriste pa kako bi Imperial Favor imao nekakvu ulogu, svaki igrač može iskoristiti Imperial Favor za neku od sljedećih stvari, ali samo jednom po potezu:

Political Limited: Discard the Imperial Favor and a card: Draw a card.
Political Battle: Discard the Imperial Favor: Move a target attacking enemy unit home.

Ovdje se još klasificiraju Tactical i Naval akcije te seppuku (koji jednako funkcionira kao prije).


Abilities (općenito)

Svaki ability na karti se može iskoristiti samo jednom po potezu osim ako ne piše drugačije. Prije je, koliko se sjećam, svaki mogao biti korišten neograničen broj puta po potezu osim ako nije pisalo drugačije. Ako se karta nekako našla izvan igre i zatim se nekako vratila u igru, ona se računa kao nova karta i njezin ability se može iskoristiti još jednom.

Open akcije se sada više ne mogu odigravati tokom borbe već isključivo i samo pod Action fazom.

Bowana karta ne može koristiti svoje abilityje ali to ne znači da ne može izvoditi akcije (vidi ispod).


Izvođenje akcija

Sada se karte u principu dijele na one koje izvode Personalityji ili Followeri i one koje jednostavno imaju nekakav efekt.

Primjer 1: Battle: Target your opposed Personality: Bow target enemy card.
Primjer 2: Battle: Target your performing Personality: Bow target enemy card.
Primjer 3: Battle: Attach target Follower from your discard pile to your attacking Personality.

Prva dva primjera izvodi Personality (isto bi vrijedilo da piše Follower). Izvođenje se označava nekakvim tekstom između dvije dvotočke (:) i to ukoliko tamo piše nešto tipa "performing Personality" ili "Target ... Personality". Drugi primjer bi Personality mogao izvesti čak i dok je bowan (što prije uglavnom nije bilo moguće) no prvi ne bi jer u njemu postoji uvjet da Personality mora biti unbowan.

Treći primjer je primjer efekta. Nitko ga ne izvodi, jednostavno se dogodi. Jer nigdje ne piše "performing", ne piše "Target... Personality" ili slično.

Razlikovanje je bitno radi Naval reakcije ili karti koje same po sebi prave razliku oko toga što netko može izvesti ili ne.


Dvoboj (Duel)

Dvoboj funkcionira drugačije. Kada dva Personalityja uđu u dvoboj događa se sljedeće:

1. Svaki igrač odlaže karte u ruci sa strane i povlači tri karte s vrha Fate špila. Te karte su njegov Focus Pool.
2. Onaj tko ima prvu priliku da Focusa ili Strikea, može to učiniti. Ide se naizmjenice dok netko ne Strikea. Onaj tko ne može Focusat, mora Strikeat. Jednom po dvoboju, igrač može Focusat jednu kartu iz ruke umjesto one iz Focus Poola.
3. Sve Focusane karte se okreću prema gore i sada aktivni igrač može odabrati kojim redosljedom će se razriješiti otkriveni Focus Effecti (vidi ispod).
4. Dvoboj završava uobičajeno, ovisno o rezultatu. Sve što se Focusalo se odbacuje dok višak ide na dno Fate špila.

Focus Effect je trait tj. par dodatnih linija na nekim kartama koji se aktivira samo unutar dvoboja. FE se mora aktivirati osim ako ne piše drugačije.
Hida Kuon, Crab Clan Champion
November 2000 - October 2009
slika
Odgovori

Natrag na “Legend of the Five Rings CCG”