Vidim tema je malo zapostavljena, nisam očekivao pošto je igra bgg#1 a i potraje dok je se odigra, no evo, da je malo oživim.
Ja sam je napokon uključio u svoj gaming raspored i mogu raspisati jedan kraći:
DNEVNIK BOARDGAMINGA POD KORONOM: GLOOMHAVEN (dio 1) spoiler free
Prvo moram priznati da ja jesam mali bgg freak, to znači da jako cijenim igre koje dobro kotiraju na bgg-u i naravno, čim je Gloomhaven isplivao na vrh, počeo sam pogledavati prema njemu. Međutim, isto sam tako jako brzo odustao od njega. Naprosto, sve što sam pročitao o toj igri činilo se neodrživim u mom rasporedu. S ekipom igram relativno rijetko (2-3 puta mjesečno), pa onda kako se rijetko susrećemo ne volimo gubiti puno vremena na setup i osim toga dosta rotiramo igre. Ponekad neku zaigramo i 2-3 puta zaredom, ali uglavnom vrtimo i nikad ne radimo planove unaprijed jer nikad ne znamo kad ćemo ponovo za stol. Sve ovo nije pasalo uz Gloomhaven koji zahtjeva baš te kvalitete: češće susrete, kontinuirano igranje i dugi setup.
I onda je došla karantena, a suigrač u stanu odrastao. Ima nas dvoje, stalno dostupni - to je to! Naručio igru, i nakon 10 scenarija evo prvih dojmova, čisto subjektivnih i bez storywise spoilera, možda tek uz minimalne mehaničke spoilere. Spoilere je zapravo nemoguće izbjeći jer je igra koncipirana na taj način. Ima 30 stranica jednostavnih pravila u kojima gotovo ništa o igri (osim mehanike) nije razotkriveno i jednom kad igrač krene po Scenario booku, sve što pronađe je novo i dotad neotkriveno.
Recimo, igra dolazi sa 20+ klasa koje su uglavnom sakrivene u zalijepljenim kutijama, osim 6 početnih koje su u otvorenim kutijama. Međutim, to što su otvorene ne znači da bi smjeli kopati po njima i analizirati ih - ne - igrač bira klasu na osnovu ikone i imena klase i sve nakon toga je otkrivanje.
Moram priznati, to nam je dosad i najveća dilema dok igramo. Npr, igra nam dopušta da idemo na jednu od lokacija 5, 6 ili 7. Mi znamo samo imena tih lokacija i nešto malo opisa. Da li ćemo onda birati iduću avanturu po imenu ili ćemo ipak malo proviriti u Scenario book pa bar odoka vidjeti što na tim lokacijama ima? Jako se teško suzdržavamo od virenja
Dakle odigrali smo 10 scenarija u 7 dana, 8 pobijedili i 2 izgubili. Svaki se scenarij može igrati kao easy, normal i hard. Kad smo pročitali pravila osjetili smo se ohrabreni, a kako smo i iskusni - idemo hard. Kakav poraz. Jao.
Onda smo naučili bolje. Zatim smo odigrali još koju na normal i tek nakon 2-3 partije sam počeo shvaćati divne finese mehanike.
I tu sad ide još jedna stvar koja me apsolutno oduševila. Uz puno dodatnih mehanika, pojednostavnimo li princip, igrač zapravo igra sa svojih 10 karata u ruci (+-). Samo 10 karata! A meni je trebalo 3 igranja da shvatim kako ih optimalno koristiti, i onda, kad sam ih naučio, došle su nove i sad je trebalo prilagođavati se novima a to je jedan divan i uzbudljiv proces.
Anyway, mehanika igranja 2 karte svaki potez, i odbacivanja jedne karte kad se svi odigraju pa nanovo igranje s preostalima je jako deep, posebno što nisu karte sve već je tu i situacija ne terenu (njam heksagoni), nepredvidljivi monsteri, još nepredvljidljiviji suigrači - sve u svemu sjajno i izazovno.
No to je tek core game, ono što i inače imamo u board gaming svijetu.
Ono što mi je bilo posve novo i nikad doživljeno je legacy element. Igra se mijenja svakim igranjem, tvoj karakter se mijenja, ti se s njim povežeš, postajete tim: ti i tvoj karakter, između misija ga nadograđuješ, hoćeš li mu kupiti neki item, ili ćeš mu ojačati neku kartu ili se koncentrirati na perkove... Puno izbora koje su izuzetno immersive.
Legacy element me apsolutno oduševio. Naprosto, nema šanse da sad igram nešto drugo, a lik me tamo čeka, treba mi još samo jedan battle goal i moći ću ubaciti nove karte u attack modifier deck, a pokupim li nešto loota kupit ću onaj item koji već dugo ciljam u shopu!! Idemo u novi dungeon!!
Zaključno, nakon 10 igranja:
Gloomhaven ima sjajnu mehaniku.
Legacy igre su vrlo zaokupljujuće.
Nakon Gloomhavena (dakle dogodine) rado bih igrao i druge legacy igre.
Druge kritike znaju reći: "to nije dungeon crawler to je puzzle s kartama". Ne slažem se. To je dungeon crawler bez užasnih kockica već s genijalnim kartama abilityja koje jesu kao da svaki potez rješavaš puzzle, ali nepredvidivi i zabavni puzzle.
Druge kritike znaju reći: "setup je killer". Istina, ali kako sam znao što me učekuje pripremio sam se sa hrpu onih storage kutija sa sitnim pregradama da razvrstam hrpe monstera + dobar sistem za karte i ostalo, sad nam je setup 5 minuta ako ga radimo udvoje tj 10 min ako radi jedan, plus mrrvicu duže da se sve vrati na svoja mjesta nakon dungeona.
Nastavim dalje, s drugim aspektima igre i iskustvom javim n akon idućih 10 scenarija.