Scythe

Pitanja vezana uz društvene igre
Avatar
dlakar
Reactions:
Postovi: 842
Pridružen/a: 22 vel 2016, 16:46
Ima zahvala: 677 puta
 pohvaljen: 664 puta
Kontakt:

Re: Scythe

Post Postao/la dlakar »

kockica je napisao/la: 19 vel 2018, 15:46
Ovo za sinkrono igranje mi je stvar koja mi se baš ne sviđa, jbg, volim znati što mi protivnik radi, pogotovo ako radi akcije koje mi daju bonuse.
Stvar je u tome što većina donjih akcija nema veze sa zajedničkom tablom pa nema ni potrebe previše pratit što igrač radi. (Gdje će staviti upgrade, enlist ili zgradu.) Ajde za deploy bi se moglo pričekati i vidjeti gdje će taj mech biti postavljen. Bitno je samo da igrač naglasi da će radit drugu akciju i ti uzmes bonus i nastavljaš sa svojom igrom. Nije problem pričekati ni obje akcije ako trenutni igrač ima spreman potez kada dođe na red, ovo sinkrono igranje super dođe kao opcija ubrzavanja tempa sa igračima koji su podložni ap-u.
For a while, I thought of myself as an atheist until I realized it was a belief, too.
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Scythe

Post Postao/la kockica »

Iskreno, to je igra gdje, dok dodjes na red, itekako stignes isplanirati potez, ali da, u teorija je krasna stvar :-D . Ne znam, volim znati sto napravi igrac jer moze imati utjecaja na mene, pogotovo ako se blizi nekom postignucu.

Edit - naravno rijec je o osobnim preferencijama, da mi se ponove partije kao ona nasa, vjerojatno bih i ja ubrzavao :-)
Avatar
joezg
Reactions:
Postovi: 337
Pridružen/a: 17 kol 2011, 11:03
Ima zahvala: 24 puta
 pohvaljen: 201 put
Kontakt:

Re: Scythe

Post Postao/la joezg »

kockica je napisao/la: 19 vel 2018, 15:46 Ovo za sinkrono igranje mi je stvar koja mi se baš ne sviđa, jbg, volim znati što mi protivnik radi, pogotovo ako radi akcije koje mi daju bonuse.
Ali znaš da li dobivaš bonus. Možda bi radi preciznosti trebalo reći da sljedeći igrač započinje sa svojim redom, kad protivnik započne igrati donju akciju. Tada je sve jasno, i u skoro svakom slučaju nije toliko važno kako će protivnik završiti svoju donju akciju. U rijetkim slučajevima kad je važno, jednostavno se pričeka.
Ovi su korisnici zahvalili autoru joezg za post:
sadistiko
Avatar
joezg
Reactions:
Postovi: 337
Pridružen/a: 17 kol 2011, 11:03
Ima zahvala: 24 puta
 pohvaljen: 201 put
Kontakt:

Re: Scythe

Post Postao/la joezg »

Što se reviewa tiče, mislim da bi pravi review trebao pokušati pobrojati (potencijalno) negativne strane igre, bez obzira koliko se recenzentu igra sviđala.

Meni se igra prilično sviđa iako smatram da ima nekoliko loših strana. Čak bih rekao da je "better than the sum of it parts":
  • Već spominjani ensign - Krajnje bespotreban (osim da bude četvrta donja akcija i dr. - vidi sljedeću stavku) i totalno nespretan za igru. Iziskuje nepotreban mentalni napor praćenja što rade igrači s lijeva i desna, što dovodi do čestog zaboravljanja uzimanja bonusa (pogotovo u prvim partijama) i lošeg "okusa u ustima" zbog toga.
  • Zgrade - Traljava dodatna pločica s bonusom za kraj igre koja treba akciju gradnje zgrada učiniti jačom, što je opet "neorganski" dodano u igru, kao i ensign, radi potrebe da se ima četvrta akcija vezana uz jednu donju akciju na playmatovima, uz jedan resurs i uz jedan način dobivanja zvjezdice. U prvim igrama dobrog broja igrača se dogodilo da bi ova pločica bivala zaboravljena. Uopće, zgrade ne doprinose igri na pravi način i meni su generalno nezanimljive za građenje. Ne kažem da su i nekorisne, baš i zbog te pločice, ali nekako me, uz sve ostalo što se događa, ne zanimaju i ako nemam viška drveta neću drvo ni ganjati. Možda izgradim tunel i eventualno vjetrenjaču. (Ne kažem da druge nemaju smisla, samo me, kao igrača, ne uzbuđuju pa ih redovito ignoriram.)
  • Combat - ili nedostatak istog. Ovo nije velika zamjerka, ali u prvim partijama mi se dogodilo da se borbe skoro i nisu dogodile pa je, jednom, izgovorena primjedba kako je šteta da igra ima tako veliku i lijepu mapu koja se uopće ne koristi. U kasnijim igrama smo počeli više napadati, ali čini mi se da to ovisi i o grupi ljudi koja igra. Igra se komotno može igrati kao skoro pa multiplayer solitare i tada je znatno lošija. Mislim da se dizajner trebao više potruditi i osigurati da se mapa i borbene jedinice više koriste. Tako je igra, po meni, znatno zanimljivija. Znam da je autorova ideja bila da napravi kombinaciju war gamea i Agricole pa da je u skladu s tim ciljevima i napravio igru kakva je, ali čini mi se da ovaj "Agricola dio" nije baš zanimljiv kao u Agricoli, a desilo mi se, u par navrata, da je igri ostalo skoro samo to.
  • Sudden death - Prilično je moguće da bi igrač, nakon igrača koji je završio igru, imao priliku pobijediti da je imao jednak broj poteza kao i igrač koji je pobijedio. U jednoj mojoj grupi se vodila žestoka rasprava je li sudden death glup način za završiti ovu igru. Iako sam branio autorovu odluku (i siguran sam da nije autorov propust nego baš odluka), nisam siguran je li uistinu pametna. Pretpostavljam da je htio dodati dramu i sudden death svakako tome doprinosi, međutim bojim se da je puno igrača ostavilo s gorkim okusom u ustima jer su (nepravedno) izgubili zbog poteza manje. Nisam siguran da li bih (kao dizajner) ja priuštio svojim igračima potencijalno loše iskustvo, da bih samo malkice pojačao dramu (i preuranjeno trigeriranje kraja igre, da se krug odigra do kraja, bi bilo u dobrom broju slučajeva, također, dramatično). Mene, osobno, ovo ne smeta, ali nisam siguran je li dobra dizajnerska odluka.
  • Nebalans fakcija - Ni ovo me ne smeta, niti sam posebno primjetio neki nebelans, ali dosta se priča o ovome i mislim da ne bi bilo loše spomenuti ovaj, potencijalni, problem u reviewu. Meni se čini da je s nekim fakcijama, jednostavno, teže igrati početniku i da odavde proizlaze frustracije nekih igrača. Doduše, valja spomenuti i kako je autor igre, uz napomenu kako oni u playtestu nisu primijetili nebalans, predložio način da se Rusvietsku fakciju učiniti slabijom, ukoliko je neki igrači smatraju prejakom.
Unatoč ovim, pojedinim, nedostacima, meni igra, kao zaokružena cjelina, pruža izuzetno zabavne i pamtljive okršaje, pogotovo kad je društvo sklonije agresivnijem igranju.
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Scythe

Post Postao/la kockica »

Ma stoji što si rekao za sinkrono igranje, ali kao što i sam rekoh - osobne preferencije. :-)

Btw, slažem se sa tvojim dopunama recenziji. Jedino za sudden death se ne slažem sa mišljenjem da je trebalo dopustiti potez više. Ok, navikli smo na to kada se igra zadnja runda, da se svi igrači izredaju, ali kad u nekim drugama igrama imaš eliminaciju igrača, posve si ga zbrisao sa mape, i sad mu moraš dati potez, možda nešto uspije ušićariti, ono... Trebalo se pripremiti.
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4954
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3570 puta
 pohvaljen: 3666 puta
Kontakt:

Re: Scythe

Post Postao/la sadistiko »

Pa evo čitam ovo danima i još će na kraju ispast da je Scythe loša igra koliko ste napali na ove ili one stvari.
Ja evo stajem u obranu dizajna ove igre.
Osim što sam se malo gubio u prvoj i drugoj partiji igre, nakon toga, kad je sve sjelo na svoje mjesto meni ama baš sve ima smisla. I sam kraj, kako kaže kockica, zna se otprilike dva kruga unazad tko je potencijalni pobjednik i tada moraš raditi na tome da pokušaš skupiti još koji broj na ovaj ili onaj način.
Što se tiče enlista, mi igramo onako kako je i preporučeno da igrač naglasi koji enlist igra tako da smo uvijek upozoreni i naravno, kad se dočepaš te mogućnosti nećeš propustiti svoju nagradu (iako kako sam rekao na početku, u prvim partijama se znalo dogoditi da zaboravimo poneki put).
Što se tiče borbi, pa u borbu ideš samo ako će ti to omogućiti pregršt bodova jer je inače gubitak akcija i resursa. Kod nas se dogodi po 4-5 borbi po partiji, nema tu sad odmazdi i total war-a. To je takva igra i meni baš takva odgovara (slična je stvar kod Twilight Imperiuma, gdje se ljudi znaju potuč i pol partije bezveze ratovati, a bez da su skupili ikoji bod s tim ratovanjem).
Što se frakcija tiče, možda Rusviet na prvu izgleda močno, al (morao bih provjeriti) mislim da kod nas nijednom nije Rusviet dobio. Uvijek je tu negdje ali mislim da nije pobijedio, Polonia mislim da ima najviše pobjeda do sad kod nas.
Što se zgrada tiče. Dobro, Monument i ona druga koja na mapi niš ne donosi nema baš nekog smisla osim što daje dobar benefit dok igraš akciju gdje si je maknuo (što nije za zanemariti), dobivaju svoju ulogu kad se ide na onu pločicu za bodove za izgradnju na određenim mjestima. To zna biti jako puno bodova, a ne zaboravite da se pomoću karte tvornice građevine mogu graditi i bez drveta što jako ubrzava i pojeftinjuje.
Mislim da igru samo treba što više puta igrati i onda sve ima više smisla.
I nemojte mi pljuvat previše po deinariju (jeblo te ima koje se ne da zapamtiti) da nam čovjek ne prestane pisati. Meni se sviđa šaljiv ton i nek tako i ostane.
I da, samo još za kraj, mi igramo kako se preporuča (semi simultani turnovi) da kad se pređe na donju akciju sljedeći igrač kreće, osim ako on smatra da mu je zanimljivo vidjeti što će prethodni igrač učiniti s donjom akcijom, što u večini slučajeva stvarno nije važno, ionako to može imati veze sa tvojom donjom akcijom i onda kad dođeš do nje ćeš ionako morati pogledati i desno i lijevo i odlučiti najbolju moguću akciju.
slika
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Scythe

Post Postao/la kockica »

Ne citas bujoldicu pa ni ne mozes znati kako se pise :-)

Naprotiv, naseg placenika nitko ne napada, dapace napravio je dobru stvar sto je recenzijom konacno potaknuo raspravu o ovoj igri.

Btw, kada govorimo o sudde death, fora je kada vidis da dobro stojis sa bodovima pa trigeriras kraj tako sto napadnes nekog i namjerno izgubis, ali taj koji pobijedi ostvari 6. zvijezdu, i ne stigne se namjestiti. Ima svojih drazi ovako zamisljen zavrsetak igre.
Avatar
dendarii42
Reactions:
Postovi: 700
Pridružen/a: 24 sij 2018, 13:37
Ima zahvala: 811 puta
 pohvaljen: 677 puta
Kontakt:

Re: Scythe

Post Postao/la dendarii42 »

jao kockica pa ti si moj čoek :thumbs
bez brige. još ću se ja raspisat sad dok me motivacija drži.

što se tiče "slabosti" frakcija nisam se sklon složiti. dok skužiš igru znat ćeš kako izvući najbolje iz svake frakcije. netko je maloprije komentirao kako su finci (northern kingdoms) i khanat najslabije frakcije. u zadnjoj igri sad u subotu dlakar i još jedan iz naše ekipe su igrali sa njima i završili na prva dva mjesta. čak su imali isti broj bodova, a dlakar je bio prvi samo zato što je bio jači na vojnoj moći. ja sam igrao s poljacima i zvaršio treći, a igrao sam totalno loše. uopće nisam iskoristio njihove prednosti, raširio sam se ko kuga po srednjem vijeku i završio kao topovsko meso za ostale koji su me gazili.
tako da je iz igre jednostavno nemoguće izvuči neku pjedinačnu stvar koja će igrača dovesti do pobjede ili mu dati preveliku prednost. sve ovisi kombinaciji različitih faktora, koje ti opet djelovanje drugih igrača (ili vlastito) može poremetiti.
slika
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4954
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3570 puta
 pohvaljen: 3666 puta
Kontakt:

Re: Scythe

Post Postao/la sadistiko »

Čitao sam o Vorkosiganu davno davno. Jel to onaj tip što je bio malo degeneričan što ga je deda htio ubiti jer je mislio da je mutant :-)
Ode post u offtopic :-)
slika
Avatar
dlakar
Reactions:
Postovi: 842
Pridružen/a: 22 vel 2016, 16:46
Ima zahvala: 677 puta
 pohvaljen: 664 puta
Kontakt:

Re: Scythe

Post Postao/la dlakar »

sadistiko je napisao/la: 20 vel 2018, 09:36 Čitao sam o Vorkosiganu davno davno. Jel to onaj tip što je bio malo degeneričan što ga je deda htio ubiti jer je mislio da je mutant :-)
Ode post u offtopic :-)
Vjerojatno je....ko da su si Deju opiso. :)
For a while, I thought of myself as an atheist until I realized it was a belief, too.
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”