-Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Pitanja vezana uz društvene igre
Avatar
DarkDefender
Reactions:
Postovi: 513
Pridružen/a: 09 ožu 2015, 11:36
Ima zahvala: 271 put
 pohvaljen: 464 puta

Re: -Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Post Postao/la DarkDefender »

@Vatanen @neuromancer
Ja bi se samo osvrnuo kratko na komentar da kritika mora dolaziti iz struke.

Apsolutno se slazem da netko tko zna o cemu prica moze dati puno dublju i kvalitetniju kritiku od nekog laika i radije cu procitati takvu kritiku, ali po meni ima vrijednosti i u ovim "losim" kritikama zasnovanim na personalnim preferencijama. Ako imam reviewera koji ima iste preferencije ko ja, mogu biti poprilicno siguran da ce mi se sviditi sto preporuci. Jer morate uzeti u obzir da nije svatko sposoban (ili ne zeli) slusati dubinsku kritiku punu pojmova koje ne razumije.

Sto se tice ovih stvari o produbljivanju zabave istrazivanjem, analizom, raspravom... to se u potpunosti slazem. Meni je to isto gust. Zato i moja ekipa u puno igara ima neke house ruleove. Sve uvijek detaljno analiziramo i pokusavamo popraviti ako ne valja. Mozda me zato i ne smetaju bas komercijalizacija drustvenih igara, koja, cini se, smeta mnogima na forumu. Ako mi se dogodi da kupim nesto sto mi nije bas dobro, promijenim pravila i ucinim boljim.
Ovi su korisnici zahvalili autoru DarkDefender za post (ukupno 3):
Vatanenneuromancerkockica
Vatanen
Reactions:
Postovi: 415
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 255 puta
 pohvaljen: 425 puta

Re: -Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Post Postao/la Vatanen »

Sad vec osjecam da Ninachu malo zagadjujem post off topicom, ali samo jos ovo :-D

Za kompjutorske igre postoje akademije, odnosno akademsko bavljenje. Koga zanima neka baci oko na radove Espena Aarsetha, odnosno na znanstveni časopis Game Studies: http://www.gamestudies.org/0101/editorial.html. Same ustanove mislim da postoje u Danskoj i Skandinaviji... ali nisam detaljno istrazivao. Naravno, te mlade discipline obicno krenu s metodologijom knjizevne znanosti i filmologije, ali vjerujem da ce vrlo brzo pronaci i medijski specificne metode.

U hrvatskoj je nedavno Darko Masnec prvi doktorirao na kompjutorskim igrama, premda je njega više zanimalo kako se animacija Zagrebačke škole danas može nastaviti u komp. igrama itd.

Primjer akademskog bavljenja drustv. igrama svakako je Faiduttijev pokusaj postkolonijalnog citanja nekih igara s osloncem na Saidov orijentalizam. To naravno nije sistemski, ima i dosta gresaka u shvacanju, ali je meni barem zanimljivo kao pokusaj. Igre se koriste i na vojnim akademijama, ali to nije bavljenje nego primjena i to, dakako, s ciljevima koji su mi osobno odbojni i ustvari ne doprinose razumijevanju igara nego razumijevanju spijunaze i rata.

No ono bitno sto sam htio reci: prije negoli bavljenje nekom temom popularne kulture dopre do akademija, ono uvijek prvi izraz kritike ima u fanovskim krugovima - tako je, recimo, bilo sa zanrom znanstvene fantastike, rock glazbom itd. Ta tzv. fanovska kritika moze biti i jako dobra, ali i ta tzv. fanovska kritika obicno na pocetke akademskog bavljenja gleda s izrazitom nesimpatijom jer u njoj vidi gubitak "nevinosti" svoje teme i podrucja bavljenja, drzi (cesto s pravom) da uznositi profesori nemaju pojma o temi jer je "ne zive" itd.

I naravno, fanovska kritika ne prestaje kada neka tema postane i predmetom akademskog bavljenja. Uostalom svi znamo za Gamespot i IGN itd., a malotko zna za ove Skandinavce. Magazinski tip bavljenja, koji uopce ne mora biti priglup, cesto je mnogo privlacniji od znanstveno-casopisnog. Steta je samo sto onda postoje antagonizmi izmedju dvije skupine proucavatelja - u nas se i danas fanovska i akademska kritika SF-a, fantasyja i spekulativne fikcije opcenito odbijaju medjusobno vidjeti i cuti - premda neki pojedinci djeluju u oba polja, uobicajeno je u zaostalijih akademaca jos uvijek ih nazivati trivijalnim zanrovima, a uobicajeno i u fanova odbacivati suvise akademsko blebetanje koje se, nazalost i doista, cesto oslanja na fanu nerazumljivi jezik. No zato se akademija uglavnom obraca prvenstveno sebi samoj (pa su rijetki primjeri da od takvog bavljenja neke koristi nadju i laici - sto je velika velika steta), dok bi se kritika trebala obracati svima koji imaju interes, ali se pritom na razumljivi nacin sluziti i nekim postulatima akademskog bavljenja.

Tako da vjerujem da i u nasem polju mozemo ocekivati neke slicne tendencije - opcenito, mnogo se toga ponavlja uvijek po istim obrascima, samo ljudi uronjeni u svoje fascinacije cesto misle da su one uvijek jedinstvene.

I jos jedna dopuna kao potvrda onoga sto ste obojica rekli: kritika je cesto i vrlo osobna interpretacija, koja ne obezvredjuje druge interpretacije, i kao takva moze takodjer biti i zanimljiva i korisna (naravno ako je i interpretator zanimljiva uma).
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vatanen za post (ukupno 3):
DarkDefenderneuromancerkockica
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Avatar
fpol
Reactions:
Postovi: 306
Pridružen/a: 03 sij 2012, 17:07
Ima zahvala: 246 puta
 pohvaljen: 190 puta
Kontakt:

Re: -Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Post Postao/la fpol »

Hvala za post i zanimljivu raspravu koja se razvila.

Sada moram reci da se ne slazem sa gotovo nicim sto je napisano u prvom postu. Takoder u ovom, povecem tekstu, cu odgovarati i na druge postove bez da navodim tko je sto tocno napisao.

Da cijene igara rastu, ali iz onog sto ja vidim ne rastu nista brze od rasta cijena bilo kojeg drugog proizvoda. Osnovne stvari, prehrambene namirnice, ali i mali luksuzi, cijene u kaficima i restoranima, sve to je naraslo barem izmedu 10 i 20% u zadnjih pet godina, ne samo igre. Mislim da su cijene svih turistickih zadrzaja na jadranu narasle oko 100% u zadnjih 10 godina...

Tvoja logika je : prije pet godina nije bilo asmodee-a, sada ga ima, cijene su vise pa onda mora asmodee biti uzrok rasta cijena.

Nisam ekonomist, ali koliko znam prosjecna inflacija je 2% godisnje, znaci 10% u pet godina. Problem nije u rastu cijena nego sto nase zemlje nemaju rast placa koji bi pokrio inflaciju. Rijesimo probleme u drzavi pa cemo imati za igre :)
Takoder prije pet godina je dolar vrijedio nekih 5 kuna, danas vrijedi 7, razlika od nekih 35%, samo to je dovoljno za rast cijena igara koje dolaze sa americkog prostora.

Monopol postoji u svim dijelovima nasih zivota npr :
piva :) - heineiken drzi preko 250 pivovara u svijetu, ukljucujuci karlovacku pivovaru
potrosacki IT - Microsoft
poslovni IT - Oracle
video igre - jos se razvijaju monopoli, ali npr Steam, Tencent :
ako nekoga zanima malo o Tencentu : https://www.youtube.com/watch?v=mnM3YLcIJLg
itd.

Slazem se da monopol nije dobar, ali je usko povezan za trenutnim ekonomskim ustrojem, odnosno kapitalizmom. Takoder svaki pravi monopol je poguban, ali ovdje se ne radi o potpunim monopolima, barem ne za sada i iz mnogih izlaze i pozitivne stvari. Na primjer steam ima gresaka, ali i daje mnogo dobrih stvari, popusti, mogucnost vracanja proizvoda, filtracija dobrih od losih igara kroz razne feature njihovog software-a.

Iako su neki aspekti kupovine izdavackih kuca od strane asmodee-a losi ili barem vrlo zabrinjavajuci, vjerujem da za trziste igara ono ima i neke prednosti. Firme koje su u sastavu asmodee-a se vise nemoraju brinuti da li ce financijski prezivjeti neki los projekt, sto im daje stabilnost da se bave onim cime i trebaju, a to je pravljenju sto boljih board gameova. Također lakse ce rasti baza igraca.

Takoder skupe igre nisu novost, kao sto je vec bilo i spomenuto. Warhammer i MTG su samo neki primjeri. Ako zelis jeftinije igre nemoj kupiti one sa minijaturama (koje i meni idu na zivce), barem danas postoji veliki izbor.

Da li su igre bile bolje prije x godina kada je hobi (industrija) privlacila manje kapitala, pa nije bilo monopola? Siguran sam da nisu, da, danas ima vise losih igara nego prije, ali ima i vise dobrih. Bilo je jako puno ocajno losih igara i prije 5 i prije 10 godina, a i ranije od toga. Na svu srecu pa uz obilje informacija na internetu, danas se lakse informirati i doci do dobrih igara.

Kod kickstartera je problem sto je postao preorder platforma za mnoge firme, ali i dalje pomaze da se pojedinci ili manje firme probiju na trziste. S tom napomenom da se od tih malih na KS-u u postotku dobije najvise losih igara.

U zadnje vrijeme je postalo moderno na ovom forumu pljuvati po dice toweru. Dice tower prvenstveno pratim zato sto imaju najbolje recenzije igara u odnosu na trajanje. Tu pogotovo mislim na Vasela koji moze u pet minuta objasniti pravila igre da se dobije dojam o igri bez ulazenja u detalje pravila. Od ostalih ljudi koji rade reviewe SUSD su mi ok, iako cesto nakon njihovog reviewa ne saznam bas sve o mehanikama a i malo su predugi za mene. Rahdo i undead viking traju u beskonacnost. Moje vrijeme je ograniceno i radije bi ga proveo igrajuci igre nego gledajuci filmice o njima. Enrico Viglino, pokusao sam vec nekoliko puta pogledati jer sam procitao o njemu tu na forumu, osim sto me puno igara koje recenzira ne zanima, meni je uzasno dosadan. Danas sam opet otvorio jedan review i 3 minute sam slusao o njegovoj novoj luli i psiholoskom stanju te sam ga ugasio. Ko voli nek izvoli, ali nije za mene, pa bi onda molio da to vrijedi i za dice tower.

Posebno mi je drago sto su subjektivni. Hvala bogu za neko misljenje. Svaki sportski, filmski, muzicki,..., kriticar (novinar) ima svoje misljenje o svemu samo ovi koji recenziraju board gameove nemaju. Rahdo ce pricati dva tri sata o igri i nece dati nikakvo misljenje, osim je ili nije za mene i moju zenu. Undead viking se specijalizirao za placene recenzije gdje ne smije reci nista negativno te konstantno mu je sve "very interesting". Najgori u tome su mi man vs meeple, stalno rade filmice za kickstarter projekte i nemaju nikada nikakvo misljenje. Recenice su tipa, (odusevljeno : ) "svaki igrac dobije svojih 15 karata", jer kao sama cinjenica da imas 15 karata valjda znaci da je igra super, ili su mislili da je zbog toga losa, to cete saznati kada kupite i probate sami.

Od svih bas je dice tower odustao od placenih recenzija. Pokrecu emisije tipa back talk bas zato da bi se razgovaralo o takvim stvarima i cesto napominju da je to samo njihovo misljenje.

Zasto ne bi napravili top 10 igara sa ww2 tematikom? Zasto ju i ja ne bi napravio iako nisam nikada igrao pravi wargame? Nitko nikoga ne tjera niti da gleda, a jos manje da kupuje.

Nemam uopce osjecaj da preferiraju velike firme. Da trenutno im se jako svida CMON, pa su svejedno popljuvali B-sieged i to u nekoliko navrata. Jedan od zadnjih miami dice-a je bio za igru outlive, sa kickstartera, mali izdavac, nesto ranije Tak: A Beautiful Game od cheapass games-a, nekoliko igara od restoration games-a, a sigurno ima jos puno primjera samo mi se sada neda kopati. Mozda imamo drukcije misljenje sto je mali izdavaca, ali molim te nemoj stavljati neprovjerene informacije kao cinjenice.

Ne znas sta je dice tower games, odnosno dice tower essentials, pretpostavljam da si na to mislio, jer dice tower games ne postoji, ponovno neprovjereno.

U bilo kojoj situaciji gdje se pokusava biti barem iole ozbiljan usporedivati pad Grcke, Rima, Naciste sa promjenom prvog mjesta na bgg ljestvici je najmanje receno neukusno.

Nisam nasao recenziju od Marca Arnaud-a pa ako mozes dati neki link, rado bi pogledao.

Takoder bi dodao, za zabavu najbolji kanal je inside the box :)

Kada pises o igrama uzasno si subjektivan i uopce ne uvazas da se ljudima svidaju razne stvari i da makar se tebi nesto cinilo lose, glupo itd. da se nekom drugom to moze svidjeti.

Nisam nikada igrao pandemic legacy, a pretpostavljam niti ti (iz naslova), kako onda mozes suditi da li zavrjeduje biti na prvom mjestu. Mozda igra ne zasluzuje prvo mjesto, ali puno ljudi ju igra i uziva u njoj. Da imam grupu koja bi odigrala sve partije nabavio bi ju sigurno. Mozda nema beskonacan replayability, ali jos cekam trenutak da odigram 15+ partija neke visesatne igre, tako da ne vidim problem u tome.
Igrao sam twilight struggle i igra je odlicna, ali po mojem misljenju nije najbolja igra ikada, puerto rico jos manje. Tko kaze da je tvoje misljenje bolje od mojeg, ili jos vaznije, od mnogih drugih. Da li je to zato sto igras wargameove?

Sto me dovodi do raznih primjera u postovima. Navodis GMT,Portal,CGE kao pozitivne primjere i onda se na nekoliko mjesta pljuje po cry havoc-u, portalovoj igri, valjda zato sto je dobila dobru recenziju od DT. Jos jedan primjer je gloomhaven, opet mali izdavac, ocito ipak mnogi uzivaju u igri jer nebi dobila toliko novaca u drugom krugu na KS-u, bez obzira da li DT misli da je dobra ili ne.
Scythe, ima mnogo mehanika koje nisam vidio nigdje drugdje. Mozda sam negdje propustio, ali meni se cini da nacin odabiranja akcija (dvije akcije su vezane, ne smije se ponavljati i svaki igrac ima drukcije parove akcije i drukcije benefite od pojedine akcije) nije ranije bio napravljen. Meni su svi wargameovi isti. Imas mapu (po mogucnosti papirnatu) da. Imas tokene (po mogucnosti sitne da se nista ne vidi na njima) da, imas kocke da, jos komplicirana pravila i eto wargame.
7 wonders duel je odlicna igra. Meni trenutno mozda najbolja na svijetu, uzevsi u obzir trajanje i ono sto se dobije u tom vremenu. Naravno da nije najkompliciranija igra na svijetu, ali za 30 min igre dobijes pregrst teskih odluka i pocetnik ce uvijek izgubiti od iskusnog igraca. Da naravno da je slicna 7 wonders, ali cak ni osnovna mehanika nije ista, nacin uzimanja karata, da uzimaju se karte, ali to nije mehanika, kao da ja kazem da su svi wargameovi isti jer se uvijek bore vojske. Na tom mjestu spominjes i trough the ages new story. Prvo, igra od CGE kojeg si naveo kao pozitivnog. Drugo da li je itko ikada mislio da je ovo nova igra? Ovo je reprint, pa onda nemoze niti biti kopija same sebe.


Kako sam se nasao lagano osobno pogoden sto se pljuje po stvarima koje su meni dobre, tako je i odgovor malo intenzivniji, ali nije mi itencija vrijedati i svadati se, vec samo diskutirati o ovoj temi, pa se ispircavam ako tekst nekoga povrijedi.
Takoder, nemam nista protiv wargame-ova, zapravo da imam vremena i s kim vjerojatno bi ih igrao i uzivao u njima. :)
Ovi su korisnici zahvalili autoru fpol za post (ukupno 14):
dadoPapaverjoezgfrlekockicaStipsKilladlakarneuromancerKaro i još 4 korisnika
Avatar
neuromancer
Reactions:
Postovi: 174
Pridružen/a: 04 ruj 2011, 20:25
Lokacija: što južnije-to tužnije (Dubrovnik)
Ima zahvala: 181 put
 pohvaljen: 153 puta
Kontakt:

Re: -Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Post Postao/la neuromancer »

fpol je napisao/la: 07 kol 2017, 14:57
Monopol postoji u svim dijelovima nasih zivota npr :
piva :) - heineiken drzi preko 250 pivovara u svijetu, ukljucujuci karlovacku pivovaru
potrosacki IT - Microsoft
poslovni IT - Oracle
video igre - jos se razvijaju monopoli, ali npr Steam, Tencent :
ako nekoga zanima malo o Tencentu : https://www.youtube.com/watch?v=mnM3YLcIJLg
Za ovo ostalo ok ali za pivu sigurno ne postoji monopol na svjetskoj razini. 8-) Iz našeg kuta je možda tako ali na svjetskoj razini su tu još korporacije (jer u svom sastavu imaju više brandova) koje proizvode Budweiser , Carlsberg, Miller, te nama malo manje poznate Castle (Južna Afrika) btw inače osrednja piva, Asahi (Japan), Tsing Tao (Kina) koja je iskreno sasvim dobra, vjerojatno kao posljedica toga što im Njemci ostavili tvornicu u amanet (meni osobno draga jer je nekad bila u staklenim bocama od 7,5 dcl)

Mislim da ne bi trebalo ići u dublje ekonomske analize jer je za to potrebno uzeti u obzir dosta parametara (osim stope inflacije, sveopćeg trenda rasta cijena, varijacije tečaja - često umjetno izazvane ovisno o tome da li se država orijentira na uvoz ili izvoz, pa do sasvim banalnih stvari kao npr. tzv. McDonalds indeks :evil: )
Poanta je u tome da će oni koji poskupljuju sve poduzeti da nam objasne kako je to baš MORALO poskupiti ali da to nije tako strašno da to mora kako bi uopće opstali, te cijene na svjetskom tržištu itd. itd. Uglavnom oni odustati neće a mi imamo krajnji izbor kupnje ili ne kupnje.
Za ilustraciju ovoga što hoću reći najlakše je uzeti cijenu nafte koja varira i kad dođe do primjerice 150$ za barel, e onda slijedi val poskupljenja svega i svačega od igle do lokomotive pravdajući se cijenama nafte na svjetskom tržištu. Međutim kad nakon par mjeseci cijena nafte padne na ispod 100$ onda nigdje nema analognog vala pojeftinjenja nego dapače kad cijena za mjesec dana poraste na 120$ onda opet idu poskupljenja iako je cijena manja od onih 150$ kad su bila "opravdana" poskupljenja
Ovi su korisnici zahvalili autoru neuromancer za post (ukupno 3):
fpolkockicadlakar
Avatar
Gordan
Reactions:
Postovi: 852
Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
Lokacija: Split
Ima zahvala: 352 puta
 pohvaljen: 703 puta
Kontakt:

Re: -Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Post Postao/la Gordan »

fpol je napisao/la: 07 kol 2017, 14:57 Nisam ekonomist, ali koliko znam prosjecna inflacija je 2% godisnje, znaci 10% u pet godina.
:nee :facepalm
I reče Jahve Drakuli: "Nećeš, razbojniče!" (©WinkDickerson)
slika
Avatar
stoka
Reactions:
Postovi: 786
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 731 put
 pohvaljen: 545 puta
Kontakt:

Re: -Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Post Postao/la stoka »

eto, nakon više mjeseci gotovo potpunog zatišja na forumu zadnjih par tjedana vidjeli smo nekoliko tema koje su jako obogatile forum i digle sve to skupa na neki viši nivo...pa evo, nukin review je već veliki hit na bgg, a vjerujem da bi i vatanenova i ninomilijeva razmišljanja da su tamo postavljena na engleskom bila jako cijenjena i da bi potakla možda i još opsežniju raspravu...al neka ih rađe ovdje na forumu...
pročitao sam sve postove i zaista mislim da je svako unio neki novi način razmišljanja na temu ili otvorio neko novo pitanje...
ono šta je najtužnije je, da smo zapravo mi ti koji smo privilegirani...koliko god mi volili govorit - u kojoj ja državi živim, moramo priznati da smo vjerojatno među 25 posto najbogatijeg stanovništva svijeta... dobro, institucije su nam korumpirane, sudstvo u rasulu, biramo loše vođe...ali shipping iz strasbourga je 10 eura...a pripadnik srednje klase može sebi priuštiti barem nekoliko igara godišnje...većina ostatka svijeta nema tu mogućnost...a mi smo jedni od zadnjih koji su se ukrcali na taj vagon...mislim da neke zemlje neće stvoriti preduvjete za razvijanje ozbiljnije gaming scene još mnogo desetljeća...pa kakve su šanse da nađem komentar na bgg nekog iz tađžikistana ili južnog sudana...a i neke države koje možda i imaju financijskih mogućnosti jednostavno nemaju tradicijske i kulturne uvjete za takvu vrstu hobija, barem u širem obujmu...možda griješim u ovom razmišljanju, al ne vjerujem da katar ili bruneji imaju jaku gaming scenu...
evo baš gledam, bgg users by country, 25 zemalja...2015 godine...prvo šta upada u oči da amerika sa 280000 korisnika ima više korisnika od ostalih 24 navedenih zemalja...onda brzim pregledom vidimo očekivano...slijedi britanija sa 40000, nakon toga njena dva najveća bivša imperijalna posjeda, kanada i australija...nakon toga ostale zemlje europe, prvo četiri najveće, a za njima se redaju uglavnom zemlje beneluksa i skandinavci...od ostalih tek poljaci (11.), rusi (18.) i iza 20 mista mađari i rumunji...van europe tek brazil (9.), koji je ipak ogromna zemlja u kojoj dio stanovništva ipak živi solidno (al velik dio užasno), i američki satelititi koreja, japan, filipini, i dakako neizostavni izrael...dobro, azijci i rusi možda imaju neke svoje stranice i forume koji su im interesantniji...
ono što želim istaknuti je tužna činjenica da je ovaj hobi i sama kultura igranja popričilno elitističke naravi, gotovo kao tenis ili golf...
a zanimalo bi me baš dokle to ide...koliko recimo u americi ima crnih igrača boardgameova?mislim da bi i tu statistika bila porazna...
a da ne pričam da su i žene debelo u manjini u takvim statistikama...
Ovi su korisnici zahvalili autoru stoka za post (ukupno 5):
dadoneuromancerkockicaninomili005dlakar
Avatar
ninomili005
Reactions:
Postovi: 55
Pridružen/a: 10 stu 2013, 21:07
Ima zahvala: 38 puta
 pohvaljen: 101 put
Kontakt:

Re: -Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Post Postao/la ninomili005 »

Dragi, fpol, u inicialnom komentaru, sam rekao i izvinuo se svima koji bi eventuelno bili povredjeni mojim misljenjem o nekih od pomenutih igara... U takve rasprave se nebi zelio nikako upustati, ali posto je tvoj nacin odgovora, bio na samoj granici razmene misljenja- skoro da je presao u vredjanje i na osobnu razinu, odlucio sam ti ipak odgovoriti. Napisao, si post za koji bi vjerovatno dobio orden prvog reda od Asmodeeja, covjek bi u prvi mah pomislio, da si deo tog pogona.... Iako meni zameras na citavom nizu neproverenih informacija i na kontradikciji, tvoj post je pun takvih svari, i pun tvrdnji koje su uzimane bez jednog jedinog validnog argumenta.. Pa ajmo redom:

*Ne zadirem u mikro i makro ekonomiju, pogotovo ne u ekonomiju globalnog kretanja novca, suficita, deficita..... i nemam zelju te smernice unositi u tu raspravu. Medjutim ovo o cemu ja pisem, nema nikakve veze sa time. Ako slucajno imas nekoga, ko je distributer igara, ako slucajno znas neku adresu, koja se bavi prodajom igara, molim te zarad tvog znanja upitaj dal ima proporcialne veze porast cijena sa Asmodee nacinom trzenja. Odgovorno tvrdim, da ima. Asmodee trznom politikom, integrisanjem desetine manjih i vecih publishera je dobio dovoljnu moc, da postavljaju trzne standarde, i ekspresni porast cijena je direktna posledica toga.... Ja sam jasno dao do znanja, da su se cene dizale polako od 2007, ulaskom licenciranih proizvoda, ali naglog skoka cijena nije bilo do prije dve godine unazad. Ako imas mogucnost, molim te posalji jedan mail, nekom od distributera, sa zeljom da ti da spiskove FFG (Zman...) igara i njihove cijene do 2013, i po datumima porast te cijene od kraja 2014 i sredine 2015 kad je Asmodee pustijo svoje pipke. Ja ne iznosim nagadjanja oko toga, vec to odgovorno tvrdim a i znam zasto je prvenstveno do toga doslo (to kako Asmodee pokusava izbaciti iz svog lanca poslovanja velike distriburere, i kako je cilj trg postaviti bez posrednika, pa zbog toga distributeri imaju sada puno vecje nabavne cijene na vecu kolicinu, sta u krajnem stanju sa njihovom marzom donosi i veliki porast na maloprodaju- no to je vec tema za neki drugi post..). U jednom dijelu se ipak sa tobom slazem, porast vrijednosti dolara na situaciju je imao uticaj, ali opet u manjoj mjeri.

*Tvrdja o inflaciji od 2%, te ukupnom zbiru na 5 godina 10%, je tacna od prilike tako, kao da ja kazem, prosle godine sam kupio papigu, ove godine je baba na selu uzela kokosku, svako jutro kad pijem kafu hranim golubove- sto donosi jasan zakljucak da sam ja ornitolog.

*Monopol i pokusaje prezentacije monopola kroz razlicite grane isto su jako netacne:
*Piva- odgovorno tvrdim, da se u sloveniji popije i proda puno vise Laskog i Uniona nego Heinikena. Dao sam banalni primer, koji je ipak bolji, nego prazno nagadjanje sa informacijama...
*IT- Microsoft, pa ja mislim, da vrane vec znaju za njihov trzni gubitak, sve vecu konkurenciju na svim poljima i menjanje potrosackih softwera, za daleko jednostavnije, integrisane na mobilnim uredjajima. Koliko je Google zadnjih godina skinuo potrosaca Microsoftu, sta radi Apple krajnje je nelogicno uopste govoriti o kakvom monopolu...
*A Steam, ti predstavlja sasvim nesto drugo od proizvodnje video igara, i takav tip poslovanja koriste brojne kuce od EA, Sonyja, Microsofta, pa vec u toj smeri nema sumlje da monopol ne postoji.

*Kakve prednosti ima Steam ne ulazim, ali po pitanju Asmodee monopola si izneo tesku kontradikciju. Tvojom logikom, Asmodee daje stabilnost, manjim publisherima, da jih promaseni proizvodi finansiski ne pokopaju... prvo to nije tacno, a sve, i da je tacno potvrdjuje samo moju tezu, sto znaci da publisheri ne snose vise nikakve posledice za slabe igre, te da koliko god bio proizvod slab, Asmodee ce minus anulirati. Samo ti zamisli, u svetu kapitalizma kakva glupost je ova tvrdnja. Asmodee ne ulaze novac, zato da manje publishere stimulira za rad, vec iskljucivo zarad profita. Njihov odabir publishera koje su integrisali u svoju grupu, je takav da jih iskljucivo zanimaju oni koji imaju na svom kontu ultra mega hitove ili pak oni koji imaju potencialne hitove, ali jih marketinski nemogu iznjeti na pravi nacin. Sustina svega je profit, profit, profit i samo profit.... A koliko je to surovo, opet ti nabrajam primer treefroga, koji je nezvanicno bankrotirao, a onda odjednom postane dio Asmodee grupe, dolazi do ozivljavanja Martinovih mega hitova, preuzimanja licence, i svi srecni osim potrosaca, koji to osjete u svom novcaniku.

*Neznam u koje svrhe se pominje MTG i Warhammer, to prvo nije dio boardgaminga, a drugo ja o tome nisam uopste govorio, niti je to moja interesna sfera (iako sam i sam bivsi igrac MTGja). A ako uzimamo, boardgamove uradjene po njihovoj licenci, pa nijedan se nije previse proslavio, niti je bio prodajni hit (mozda jedino Chaos in the Old World) sto je i vodilo do toga, da Asmodee nije preko FFG produzio ugovor za Warhammer licencu.

*prije x godina je sigurno izlazilo manje igra, tu se slazemo. Da danas izlazi vise smeca i tu se slazemo. E sad dali danas izlazi vise dobrih igara... E to je za neke jako diskutabilno polje (za mene svakako nije). Medjutim cinjenica je, da sve te nazovi dobre igre, su gradjene na bazi onih, koje vec niz godina postoje. Svaka od tih iz novog vala (ili sto ti kazes kvalitetnijih) igara, u svojoj biti sadrzi ili je izgradnjena na bazi vec postojece igre (ima izuzetaka naravno, ali nazalost jako malo). Ja u nijednom momentu ne tvrdim, da su sve te igre slabe, daleko od toga, cak i meni osobno se neki od tih naslova jako dopadaju, ali je neosporna cinjenica, da novije top igre, pocivaju na kozmeticnih promenama, onih koje su vec utabale put uspjeha. A masa i sire potrosacko polje, dovodi do toga, da igre koje bi nekada bile okarakterizirane za smece, danes cvatu kao gljive po kisi.

*tacno, kickstarter, pomaze ljudima da izbace svoj proizvod, i to opet tako, da jim ne ugrozavaju finansijsku buducnost (sto je opet deo teze o tome, da igre ne odvise samo od suvog kvaliteta, vec je moguce sa dovoljno novca, i kvalitetnom reklamom, bez najmanjeg rizika ljudima uvaliti totalno smece), ali me u toj recenici cudi, kako su manji nekvalitetni.... sto bi od prilike znacili, da su veliki "kao" kvalitetni... opet zamena teza, jedan mutant kakav je CMON, koji je u prosloj godini za boardgaming svijet okrenuo ogromne pare, proprocionalno izbacuje najvise smeca na broj igara koje izda, a sve ide preko KS, jer tamo najlakse takvo sranje uvale. Takav mutant, bi pre 5 godina bio osudjen na paljbu sa svih strana, kritika bi bila, brutalnog karaktera.... danas ga spasava to, sto pakuju jako lijepu plastiku, te sto je njegova potrosacka masa vecinski, sa stanovista kvalifikovanja samog igrackog dijela totalno nekriticna (to je onaj dio u prilivu svega i svacega u nekada dosta zatvoren krug ljudi, kojima su igre znacile nesto drugo, ne za posmatranje prekrasnih miniatura).

*Vjerovao mi ili ne nikada, ne podlezem pritisku vecine, i nemam zelju raditi nesto, samo zato sto to rade ostali.... Ali ja Dice Tower prezirem vec godinama. Pricas o svemu na dugo i siroko, ali ignorises primera koje sam naveo. Kojim argumentom bi obranio postavljanje igre u top 3 godine, na osnovu prototipa? Jesi mozda igrao koju od igara koju su pomenuta gospoda toliko ispljuvali? Pljuvacina po igrama kakve su Vasco da Gama i Hawaii (gle cuda obe su izasle pod 999games) nemaju nikakav osnovni princip po kom se pljuju... Tu ne postoje nikakva kriticka mjerila, po kojima su oni objansili zasto su te igre toliko uzasno lose. Ako bi oni uzeli kao standardno mjerilo po kom su ove igre toliko smece, onda bi pola Asmodee igra moralo biti tokom emisije spaljeno, a 90% CMONA ekskomunicirano! Da nebudem grub (upotrebio bi drugi izraz), nije istina, da su B-siged ispljuvali, to sto su toj igri uradili je mala cuska naspram toga sta su uradili pomenutim igrama, a to je toliko losa igra, da covjek nesme nista da jede taj dan kad je namerava odigrati, toliko slaba kopija nekih igara, koja cak ljude koji nisu u tom hobiju vredja svojom sustinom...Najlakse je Vaselu iskaliti bijes i biti jako kritican, kad ocenjuje manjeg izdavaca ili igru vasih sunarodnjaka- Vaults, pa ajde molim te sve cu poreci, samo mi, daj jednu takvu recenziju neke od Asmodee grupe. Vidis to se zovu dvostruka mjerila, ili nedostatak pravila vrednovanja.... (I da imao sam prilike, da odigram sve 3 pomenute igre). Da se masi nesto svidja, nemora defakto biti kvalitetno u sustini, ne sumljam ja da veliki broj ljudi gleda DiceTower zato sto je to deo establishmenta, ja samo govorim o tome, da u njihovom radu ne postoji nikakav pristup, niti je njihov rad baziran na objektivnoj kritici.

*Dice Tower odustao od placenih recenzija.... pa naravno, to je bas to sto ti ja pricam, ako ti mislis, da oni rade za pola kile vegete i dvije kesice chipsa grdno se varas, pa oni za obavljanje prljavog marketinga dobijaju takve pare, da jim objektivno recenziranje nije uopste potrebno! Sto bi oni hvalili sve igre, kad mogu da nahvale samo one, koji to debelo placaju, pa se tako iz VGA kamera predje na kvalitetne snimke, snima po 10 emisija dnevno, a oni postanu glavne face... Veoma jednostavno...

*Sto se tice top 10 ww2... Pa, da iskreno i ja i ti mozemo da napravimo svojih top 10, jer ni meni ali ni tebi ovo nije posao vec hobi. Na moc nase rijeci, podlozan je uzi krug ljudi, takoreci poneko na ovom forumu ili prijatelji koje znamo. E za njih to vise nemozes reci. Oni od toga okrecu debele novce i ako od toga zive, red je da za nesto takvo imaju pokrice i kvalitetnu argumentaciju. Neznam kako bi ti rekao, ali i Jamie Oliver, bi mogao da umjesto kuvanja snima emisije tipa Top Gear, pa zasto to ne radi? Ako radis nesto na nivoju trebas o tome prosto imati znanje.... A ako time doprinosis kreiranju trzista, onda je to znanje jos vise neobhodno. Na takvoj razini vise nema mesta salabajzerskom pristopu i tezama "ja mislim, meni se cini"....

*link reviewa Marca za Campaign Commander- https://boardgamegeek.com/video/5359/ca ... deo-review

*Moja je greska, sto sam Dice Tower Essentials nazvao gamesom...Mada neznam, cemu je ta greska relevantna za tu raspravu. Takodje teza, da Miami Dice radi iskljucivo velike publishere sam preterao. Ispricavam se, po prebrojenih Miami Dice za godinu 2016 4/5 je takvih (vise od pola Asmodee group)... A i u toj petini, nisu mali izdavaci...
Ali tvrditi, kako ja dajem neproverene podatke, a u isti mah, nabrojati 3 neproverena primera, u najmanju ruku je..... Outlive je u direktnoj vezi sa Asmodeejom preko izdavaca REBEL, bivsi REBEL.pl, danas dio Asmodee groupa.... TAK, nije igra koju su recenzirali zbog same izdavacke kuce vec zbog jednog od najvecih hitova epske fantastike, zvane Kingslayer Chronicles. Jedan od 2 autora je Patrick Rotfuss, koji je pisac pomenute triologije, i koja je toliko popularna, da se americke kuce takmice, koja ce imati prava na izradu pomenute serije (svima onima, koji nisu imali prilike knjigu procitati, od srca savetujem, da je uzmu u ruke), a pomenutu igru pisac u knjigama nekoliko puta obradjuje.... I za kraj glej cuda pomenuo si Restoration Games (nasmijao sam se kad sam vidio koliko si se upecao), koji rade redizajne vec postojecih igra iz 80, imali su direktnu prezentaciju svoje izdavacke kuce na DT(vlasnik inace drzi lanac restavracija po Floridi), i sad PAZI od 3 igre koje su izdali, sve 3 su prosle kroz serial Miami Dice, sve 3 izasle u 2017, a nijedna nije redizajn velikog hit...100% efikasnotst opravdana cime?:D. Eto dragi prijatelju, tolko o postenom udeo u pomenutoj emisiji i vrednosti iznetih informacija....

*Zasto bi moja misao o propadanju vrednosti bila neukusna? Da, ona je krajnje cinicna, izvrgnuta ruglu i ima ekstremni karakter- ali u biti stojim iza nje. Razaranje coveka kao bica, u 21. stoljecu, ce krenuti od njegovog zagljupljivanja i gubitka sposobnosti za intelektualno vrednovanje. Da bi covjek kao bice, bio pogodan za ucepljivanje svakakvih instant ideologija njemu treba ocistiti slobodu svesti, i neke od psihicke funkcije staviti na minimum (pre svega razmisljanje)... I ja sam samo naveo primer uspjesnosti tog projekta u nasem hobiju.....jeste izvuceno je iz konteksta i primenljivo za temu, ali postoje takve usporedbe i u drugim sferama zivota- npr. 2/3 amerikanaca nije culo za Mocarta, a Justin Bieber je ikona vremena, Fifty Shades of Grey je u par godina skinula po broju celokupnu prodaju knjige Rat i Mir, Kim Kardashian ima vise google pretrazivanja nego svi nobelovci zajedno.... Potpuno je legitimno, da sa tog stanovista napisem, i primer da je Pandemic Legacy zamjenio Twilight Struggle...

*Kad smo vec tu kod Pandemic Legacyja, da imao sam prilike, da sudjelujem u prvoj od sesija, nakon koje sam se nasao u cudu, izgubljen kao Alice in Wonderland (naravno suvisno je govoriti, da kompleksnosti nije razlog).... U igranju me je zamjenio jedan od vlastnika lokalnog kluba.... ali i njihov celokupni dojam posle odigrane kampanje je bio mozda za nijansu bolji od mog. Zbog tolikog hvalisanja ocekivao sam nesto sto nisam dobio, i priznajem igru sam posle samo jedne sesije ocenio sa 2 na bgg (po prvi put u zivotu). Mozda neobjektivno ali prema kolicini razocaranja, opravdano. Opet od tebe jedan nekorektan potez, gdje mene krivis za moj subjektivan stav, a da prije toga napises, kako ti se kod dice towera najvise svidja to sto su jedini subjektivni....

*Hvatanje mene u kontradikciji kako, hvalim GMT, CZE i Portal, a onda jih pljujem je opet jedan od dokaza, da nisi previse pazljivo pristupio citanju mog posta.... Ja sam o pomenutim govorio, kao o retkoj oazi, koji jos uvijek nisu podivljali sa dizanjem cijena i koji i dalje podupiru inovativnost, ali nigde ne stoji, da su sve njihove igre takve. Drugi dio se odnosi na izradu novih igara, gde govorim o modelu stvaranja igara. Pomenute igre su stvarane po jednom od 3 pomenuta modela, a o njihovoj igrackoj vrijednosti se nisam izjasnjavao... Opet jedna neproverena informacija, kako je igra Trought the Ages, samo reprint stare, nije tacno, igra je dapace podignuta na mehanci stare, ali je potpuno nova igra, cak postoji i promena u nazivu same igre...

*ja sam se u svom postu jasno ogradio od posmatranja igara kroz klasu kojoj pripadaju, i igra nema veze dal je euro,amertrash,thematic,war... u mom posmatranju postoje samo dobre i lose igre.

*U finisu nije bilo potrebe u izvinjavanju u mnozini, kritike su bile upucene na moj post, i iskreno jedini dio, koji me je dodirnuo je navlacenje, da iznosim neproverene informacije. Hvala i na tvom misljenju ali sa ovim postom, zavrsavam svaku mogucu polemiku u toj smjeri. Svako suprotno misljenje je kvalitetno, ako je dovoljno kvalitetno argumentirano, mi nemamo potrebe da se ubjedjujemo, ali je dobro da iznosimo dobre argumente, pa makar se nikada ne slozili. Svaki drugaciji nacin, prelazi iz razmene argumenata u svadju, a ja takav vid komunikacije prezirem.
Zadnja izmjena: ninomili005, dana/u 08 kol 2017, 11:17, ukupno mijenjano 1 put.
Ovi su korisnici zahvalili autoru ninomili005 za post (ukupno 5):
Gordankockicadlakarfpolneuromancer
slika
Avatar
Gordan
Reactions:
Postovi: 852
Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
Lokacija: Split
Ima zahvala: 352 puta
 pohvaljen: 703 puta
Kontakt:

Re: -Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Post Postao/la Gordan »

*Tvrdja o inflaciji od 2%, te ukupnom zbiru na 5 godina 10%, je tacna od prilike tako, kao da ja kazem,...
Tvrdnja je točna koliko i 2+2=3.9
Ovi su korisnici zahvalili autoru Gordan za post (ukupno 2):
ninomili005DarkDefender
I reče Jahve Drakuli: "Nećeš, razbojniče!" (©WinkDickerson)
slika
Avatar
Nuuq
Reactions:
Postovi: 1151
Pridružen/a: 22 srp 2013, 04:35
Ima zahvala: 682 puta
 pohvaljen: 858 puta
Kontakt:

Re: -Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Post Postao/la Nuuq »

Gordan je napisao/la:
*Tvrdja o inflaciji od 2%, te ukupnom zbiru na 5 godina 10%, je tacna od prilike tako, kao da ja kazem,...
Tvrdnja je točna koliko i 2+2=3.9
Ne ulazim u raspravu, ali se 2+2=3.9 moze dokazati, kao i 2+2=5. Tako da, ko zna.
Šala. Jedva cekam da uhvatim vremena i procitam ovo sve jer me tema ali i drugacija razmišljanja jako zanimaju.
Pozdrav svima

Live long and prosper.

slika
Avatar
DarkDefender
Reactions:
Postovi: 513
Pridružen/a: 09 ožu 2015, 11:36
Ima zahvala: 271 put
 pohvaljen: 464 puta

Re: -Pandemic Legacy?....njah, hvala nebi

Post Postao/la DarkDefender »

Inflacija je stvarni pojam i posljedica je danasnjeg financijskog sustava. Novac vrijedi sve manje i zato stvari vise kostaju. Ne ulazim u raspravu koliko inflacija tocno iznosi ni je li sustav dobar. Ovo govorim samo jer mi se cini da neki ljudi misle da je inflacija izmisljen pojam da opravda poskupljenja. (mozda sam krivo shvatio)

Vecina ljudi je prosjecna. Raspodjelu drustva najbolje opisuje gausova krivulja (tko zeli neka googla). Ukratko, jako je mali broj ljudi losih u necemu, vecina je prosjecna i jako je malo izvrsnih. Iz toga normalno slijedi da su strucni ljudi (ili upuceni ili kako god zelite) u manjini. Tako je i normalno da na vrhu ljestvice svega bude ono sto voli masa (Justin Bieber, Pandemic Legacy) i u tome nema nista lose jer su to ljestvice koje predstavljaju interese vecine. Ja u svom drustvu imam nekoliko doktora znanosti i kad idemo igrati drustvene igre, najveci doseg im je Ticket to Ride. Sve kompliciranije im je bezveze. Stvar nema veze s kvalitetom nego s preferencijama. Uostalom, smatram da je igra nekvalitetna samo ako nije balansirana. Kompliciranost, tezina, zanr su stvari preferencije. Da se samo mene pita nijedan co-op ne bi bio u top 1000 (Mozda Space Alert ili tako nesto kaoticno), a vjerojatno ni wargame. Pa mogu i ja ovdje rentati kako jedna Battlestar Galactica moze biti na ikakvoj jestvici. Ili Shadows Over Camelot koji po meni ne zadovoljava osnovne kriterije da se naziva igrom, ali to su moje preferencije. Ko voli nek se igra.

U konacnici: Stvari kostaju onoliko koliko su ih ljudi spremni platiti. Prodavaci cijenu odabiru na nacin da pomnoze cijenu proizvoda s brojem ljudi koji ce je po toj cijeni kupiti i traze maksimum. Ako manja cijena znaci da ce puno vise ljudi kupiti, smanjit ce cijenu. Ali je nece smanjiti radi par Balkanaca. Ako se na ista imamo pravo zaliti, to je na stanje nasih drzava, a s time nase platezne moci. Ali svoju vlast sami biramo tako da nema ni tu puno prostora. Malo je naivno razmisljati da ti nesto mora biti pristupacno samo zato sto ti to zelis. Reci mi iskreno. Zelis li dobijati vecu placu za rad koji radis? Jesi li ikad dosao poslodavcu i rekao da ako zeli tvoje usluge kupiti, da mora vise platiti? Zasto je nemoralno ako netko drugi to zeli?

Sto se tice Dice Towera. Ja ih ne pratim. Sto me briga sto oni govore. Je li umjetno dizu neke stvari na ljestvici. Mozda da, vjerojatno. Ali ta ljestvica meni nije relevantna. Je li itko ovdje ide kupiti neku igru samo zato sto je visoko na BGG-u. Koga briga. Pogledas par videa na internetu, vidis kako se igra. Mozda navratis u Meeple's Corner pa probas i igrati i onda kupis ili ne kupis. Svatko ima pravo na misljenje i svatko ga ima pravo na internetu dijeliti. Isto tako ga mozes slusati ili ne.
Ovi su korisnici zahvalili autoru DarkDefender za post (ukupno 8):
fpoldlakardadoninomili005KillaStipskockicaneuromancer
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”