Ave Roma

Pitanja vezana uz društvene igre
Odgovori
Avatar
Antomon
Reactions:
Postovi: 1243
Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
Lokacija: Rijeka
Ima zahvala: 1190 puta
 pohvaljen: 920 puta
Kontakt:

Ave Roma

Post Postao/la Antomon »

Ostao sam dužan par riječi o ovoj igri i kako nam se svidjela :P Unaprijed se ispričavam na stilu pisanja i opširnosti.

https://www.kickstarter.com/projects/12 ... um-edition
https://boardgamegeek.com/boardgame/184459/ave-roma

Za sada smo odigrali 2-3 puta osnovnu igru, svaki put u 3 igrača.

Ave Roma je igra postavljanja radnika kamo pokušavate proširiti utjecaj u drevnom Rimu. Igra završava kada se potroši jedan špil igraćih karata od 4 moguća (karte zgrada, vojne moći, područja i patrona) nakon čega se zbroje bodovi i pobjednik je igrač sa najviše bodova. Što se tiče teme, kao što je obično slučaj u euro igrama, ona je poprilično ljepljena na igru, nemojte očekivati neko tematsko iskustvo. Težina igre je negdje između srednje teške i jako teške (mid-to-heavy).

Mehanike koje možete očekivati u igri:

1. Postavljanje radnika (worker placement)
2. Skupljanje setova (set collection)
3. Utjecaj u području (area influence)
4. Specijalne moći (special powers)
5. Manipulacija pločom igrača

1. Postavljanje radnika

Postavljanje radnika ima zanimljivu ideju. Na početku imate 5 radnika, svakoga sa svojom brojem (brojevi od 1 do 5) i radnici svih igrača su iste boje. Ovisno kojeg radnika pošaljete na akciju, tako modificirate akciju (npr. ako pošaljete radnika broj 4 onda se to odnosi na 4. kartu u nizu). Na kraju runde imate opet 5 radnika ali sada sa različitim vrijednostima od početnih radi mehanizma kako se vraćaju radnici natrag kod vas. Ovisno o ukupnom zbroju vrijednosti radnika igrate prije ako imate što manji zbroj. U ovoj igri radnici sa manjim brojem su velika prednost jer igrate prije, na ploči postoji više mjesta za radnike sa manjim brojem nego većim i imate mogućnost tijekom poteza modificirati broj na svom radniku kroz akciju na svojoj ploči ako vam treba veći broj na radniku. Ova mehanika sa brojevima na radnicima je dosta zanimljiva, prvenstveno radi tempiranja poteza (npr. da li ćete rađe poslati radnika na trening kako bi mu povisili/snizili broj i onda na željenom mjestu napravili optimalnu akciju za vas ili ipak sada poslati radnika na akcijsko mjesto jer više neće biti slobodnih mjesta kada dođe potez na vas). Tempiranje je općenito dosta bitno u igri uz što rade vaši protivnici.

2. skupljanje setova

Skupljanje setova se najviše odnosi na karte zgrada i vojne moći. Karte zgrada i vojne moći primarno daju bodove i/ili mogućnost širenja utjecaja u područjima. Druga stvar koje te karte daju je mogućnost skupljanja setova što tijekom igre donosi dodatne resurse. Skupljanje setova nije od presudne važnosti, ali daje mogućnosti bonusa koji mogu biti jako korisni u određenim trenucima igre. Karte imaju još jedan dodatan set ikona koji se koristi kod napredne igre i kod dodatnog bodovanja. Ikonografija na kartama (i općenito u igri) je poprilično jasna i konzistenta, da se isčitati iz ikona šta koja karta radi. Ono što je najviše pipljavo je praćenje iskorištenih karata, pogotovo kod napredne igre. Podnošljivo je, ali se vidi da su stavili previše stvari na karte i tu bi se mogao napraviti malo "streamlining".

3. Utjecaj u području

Utjecaj u području ima isto jednu zanimljivu ideju. Ima 5 područja utjecaja, svaki sa svojom skalom. Na jednom mjestu skale ne može biti više markera igrača pa ako imate broj kretanja kojim bi došli na mjesto kamo je već protivnički marker, morate ići jedno mjesto niže, što naravno ne želite. Tako da uvijek gledate imati broj kretanja dovoljan za preskakanje protivnika.

4. Specijalne moći

Specijalne moći (osim jednog modula koji se baš tako zove) dolaze preko patron karta koje pružaju dodatnu mogućnost za bodovanje nakraju igre uz mogućnost modificiranja akcija na koje šaljete radnike. Svakako ćete tijekom igre pokušati zgrabiti barem jednog ili dva patrona jer pružaju bonuse kod akcija i usmjeruju vas na kakvu ćete ići pobjedu. Na početku igre mjesta za patrone su zaključana na vašoj ploči i morate ih otključavati preko koloseum skale.

Koloseum skala isto ima svoj zanimljiv koncept. To je kružni track kamo svako kretanje košta (ili resurse ili novac) koji služi otključavanju mjesta za patrone i dodatnim bodovima. Ako se na nekom mjestu nalazi protivnički marker, onda ne morate plaćati trošak tog mjesta. Na ovom tracku vaš marker može biti na mjestu kamo je već protivnički marker, za razliku od skale za utjecaj. Dakle, opet je timing bitan.

5. manipulacija pločom igrača

Ploča igrača služi primarno za praćenje resursa, novaca i mjesto za patrone. Ima 6 osnovnih resursa i na svakoj ploči igrača vrijednost tih resursa varira od 1 do 3 novčića (ploče se podjele random na početku igre). Ovdje je zanimljiva ideja što svakog resura možete imati max. 3 komada, ako dobijete više od toga onda imate mogućnost preljevanja resursa u jedan općeniti resurs (surplus) ili dobivanje novac. Dakle bit će vam cilj da vam se preljevaju oni resursi koji vrijede 3 novčića u novac a oni koji su vrijednosti 1 novčića u surplus.


Uglavnom, puno mehanika udrobljeno. Sve mehanike su od prije poznate tako da tu nije ništa inovativno. Ono što je zanimljivo kako sve mehanike zajedno fukncioniraju. Začudo, sve poprlično dobro funkcionira zajedno, nije da sam oduševljen igrom, ali sam poprilično zadovoljan. Potez se obično duže analizira jer izvedena akcija se reflektira kroz igru osim uz trenutni benifit. Ova je jedna od rijetkih igri kamo još nemam formirano mišljenje nakon 2-3 igranja, obično već nakon prvog igranja imam nekakvo mišljenje o igri, obično se odmah shvati bit igre. Radi puno mehanika nisam uspio shvatiti bit ove igre, što možete biti i dobra i loša strana igre. Putova do pobjede ima više, bitno je što protivnici igraju i timing akcija. Svakako zanimljiva igra koju se isplati odigrati. Pogotovo onima koji se žele baviti dizajnom društevnih igara.

Inače ovo mi je prva Kickstarter igra i dosta pozitivno iskustvo. Ako imate još koje pitanje, tu sam.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Antomon za post (ukupno 4):
dlakarsadistikoValsimdado
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4963
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3579 puta
 pohvaljen: 3669 puta
Kontakt:

Re: Ave Roma

Post Postao/la sadistiko »

Ja radi previše igara koje sam nabavio nikako da ovo stavim na stol. Moram priznati da sam se malo i uplašio nakon nebrojeni broj upita u pravila na BGG-u. Čini mi se da ima dosta nejasnoća u pravilima, barem ako se gleda na te silne upite na forumu. Al bude i ona došla na red. Sad smo se malo poželjeli odigrati i neke igre koje nismo dugo igrali tako da materijala za igru ima, ali vremena baš i ne.
Ovi su korisnici zahvalili autoru sadistiko za post:
Antomon
slika
Avatar
Antomon
Reactions:
Postovi: 1243
Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
Lokacija: Rijeka
Ima zahvala: 1190 puta
 pohvaljen: 920 puta
Kontakt:

Re: Ave Roma

Post Postao/la Antomon »

Moram priznati da nisam čitao rasprave na BGG forumu pa ću baš pogledati što muči ljude. Meni su pravila nakon par čitanja bila jasna, barem u mojoj glavi :) Napominjem, za sada smo igrali samo base game, bez ekspanzija i modula, tako da ta pravila nisam proučavao.

Sada ćemo vidjeti koliko sam bio u krivu ;)

Edit:

Pročitao sam 15-tak tema na BGGu i što reć. Sve što je ljude mučilo, meni je bilo jasno iz pravila. Kao što sam rekao u prvom postu, to prebacivanje karata sa lijeva na desno pa rotiranje karata itd. je previše pipljavo i odnosi se samo na advance game. Basic game je dovoljno kompleksan sam po sebi.
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”