Terra Mystica je odlična igra i dosta kompleksna. Iako kad krene igranje sve ide dosta fluidno, nema pretjerano down time-a. Mada još nisam igrao u 5 igrača. Ono što mi jako odgovara, što će vjerojatno pomoći da i moja žena zavoli ovu igru je to da nema direktnog napadanja na samoj ploči, ali spletkarenja i preuzimanja teritorija taman prije sljedećeg igrača može biti. Ono što me jako veseli je što imaš uvijek pregršt opcija što bi trebao raditi, a sve jedna važnija od druge. Vjerojatno zato i je još uvijek igra broj 4 na BGG-u.
E sad, od igara koje recimo ja imam, a koje su kompleksnije, a da su popularne u mojoj grupi za igranje...
Bilo bi lakše za odgovoriti da si napisao koja te tema najviše zanima, ako postoji mehanika koju nikako ne bi htio ili bi baš htio probati, također, preferiraš li euro ili ameritrash.
Svejedno ću napisati neke koje uvijek rado stavljamo na stol:
Eclipse - civilizacija u svemiru, euro, ima dosta ratovanja na ploči, mada to nije osnovna stvar koju čovjek može raditi i da pobjedi u ovoj igri. Dosta zgodne minijature i divne ostale komponente.
Great Western Trail - odlična nova igra koja jako brzo ide prema vrhu na BGG ljestvici. Opet euro, ali ovdje imaš svoje stado krava koje treba dovesti do Kanzas Citya i što bolje unovčiti, poslati u jedan od gradova niz prvu željeznicu u USA. Predivne komponente, te također pregršt opcija koje se mogu koristiti u taktici do pobjede. Ovo sam igrao tek dva puta, ali na prvi pogled sam se zaljubio i nije mi žao što sam kupio ovu igru. Također nema pretjerano puno interakcije među igračima osim što im možeš produljiti put svojim građevinama na ploči i raznim preprekama na koje su kauboji nailazili na putu. Opet jedna baš za moju ženu jer nema ratovanja
Imperial 2030 - ova igra na prvu jako podsjeća na Rizik, ali to je prva i zadnja sličnost sa prastarim i dosadnim Rizikom. Ovdje je cilj biti beskrupulozan vođa u sjeni i vući konce na svjetskoj razini tako što izazivaš ratove, cijediš lovu iz raznih država, kupuješ udjele u istima i tako postaješ onaj koji zapravo određuje u kojem smjeru će se razvijati koja država. Ovdje ima jako puno direktne borbe između igrača, ali to nije cilj i put do pobjede. Treba u pravom trenutku znati napasti, pobiti i tuđe (a možda su i ovi tuđi tvoje
) i svoje vojnike i tako što bolje proći na izračunu poreza i dobiti u državi koju vodiš. Akcije se poduzimaju po roundelu. Zgodne komponente i zanimljiva igra, s dosta mogućnosti kako do pobjede na više načina.
Madeira - e ako je spaljivanja glave, onda je ovo ta igra. Jako puno opcija po svakom potezu, a opet tako lijepo svedeno sve na minimum da se igra ne razvije toliko da je nemoguće sve pratiti. Jedna od kompleksnijih igara koje sam igrao. Euro, ali se tema fino utkala u igru. Razvijaš otok Madeiru i pokušavaš doći do što više love i prestiža, a da udovoljiš i kralju. Ono što mi se ne sviđa, je to da se na sto mjesta čovjek može zaboraviti na neko pravilo i krivo odigrati, ali nakon nekoliko igranja vjerujem da kod većine sve dođe na svoje mjesto.
Mission: Red Planet (second edition) - ovo baš i nije toliko kompleksna igra, ali je dosta puna interakcije među igračima, čitaj ubijanja austronauta drugih igrača
Eh, ovo je opet igra na svoju foru gdje imaš 9 svojih ljudi kojima ostvaruješ razne akcije, svaki je poseban i odigrava se po broju koji ima na njemu, pa su oni najgadniji tek na kraju tog lanca. Radi se o osvajanju Marsa i skupljanju resursa. Nije toliko teška za naučiti kako se igra, ali odigrati na pravi način, mislim da ima dosta puno mogućnosti, a opet sve ovisi o danom trenutku u igri.
Parnjače neću spominjati
Rokoko - možda i nije toliko kompleksna i teška za naučiti ali opet ima jako puno opcija što možeš raditi na potezu. Pravi euro koji ima nasađenu temu na svoje tjelo, ali se dobro slaže. Naime, igrači su glavni krojači za vrijeme Luja, ne znam sad kojeg, nije toliko ni bitno, i treba što više haljina i odjela sašiti i što prodati, što iznajmiti. Sama tema me čak malo odbijala, ali kad sam probao igru bilo mi je drago što smo je uzeli za udrugu. Odlična igra s brdo mogućnosti.
Shipyard - uf, ovo mi je miljenica! Čista desetka. Opet euro sa roundelom, ali ne jednim nego nekoliko njih! Igrači grade brodove, ali glavna stvar je da ih radiš prema narudžbama koje su postavile neke od vodećih zemalja iz tog doba prelaska s jedrenjaka na parobrode. Opet jako puno mogućnosti što raditi, ali jako ovisi i o drugim igračima koje su oni akcije poduzeli. Ova igra ima hrpetinu malih tokenčića, pa bi čovjek na prvu rekao, o sunce mu, pa ovo je war game.
Sid Meier's Civilization: The Board Game - ako voliš Civilizaciju na PC-u onda je ovo must have. Iako nisam sretan što sam ovu igrao tek jednom, može se slobodno reći da spada u kompleksnije igre, ali opet nije ni blizu kompleksnosti prave PC igre. Može biti i rata na ploči, ali nije jedina opcija za preživljavanje i pobjedu. Dosta mogućnosti i svakako poboljšan mehanizam ratovanja u drugoj ekspanziji. Prvi način ratovanja mi je bio totalno bezveze.
Through the Ages - Igra koja ne prašta. Ovu igru treba znati igrati kako prvo sam od sebe preživio, a onda kad to svladaš onbda se još treba boriti i s drugim igračima. Jedna od težih igara koje sam igrao. Razvijaš svoju civilizaciju, ali nema ploče, nego je više virtualna ta tvoja zemlja. Ono što me najviše smeta u ovoj igri je što čovjek lako može zaboraviti neku od radnji koju mora napraviti svaki krug i onda zapravo ili zakineš sebe ili druge, tako da treba sigurno par partija dok se ne uhodaš u što s kako se igra igra. Opcija ima jako puno i kad se igra nauči sigurno neće skoro dosaditi. Sada postoji stara i nova verzija koja ima grafički redizajn ali i neke izmjene u pravilima gdje se lomi na BGG-u jesu li nova pravila zapravo uništila igru ili ne. Još nisam probao novu pa ne mogu reći iz svog stajališta.
Twilight Imperium (Third Edition) - kraljica svih igara
Ovu igru ili mrziš ili voliš! Civilizacija u svemiru. Iako bi čovjek rekao na prvu da je jako slična Eclipse (ili bi zaljubljenici rekli da Eclipse liči na TI jer je starija igra) ali puno dublja igra. Razvoj tehnologija, diplomacija, politika, ratovanje itd, itd. Ova igra je ogromna, i fizički i po mogućnostima. Rata ima, ali nije svrha ratovati, nego ostvariti cilj pomoću njega (nekad ne ide bez rata
). Obožavam igru jer je protkana predivnom temom i ima bezbroj mogućnosti kako još dodatno proširiti igru. Nažalost trajanje ove igre ide iznad 4 sata bez ikakvih problema.
Viticulture - Opet jedna igra za koju ne bi rekao da je pretjerano kompleksna, ali oni koji su je igrali, a pogotovo s Tuscany ekspanzijom sigurno će reći da ima dosta opcija koje možeš raditi u igri i treba jako pametno rasporediti svoje radnike što će raditi kroz godinu dana. Opet euro, worker placement, a igrači razvijaju svoj vinograd i na razne načine skupljaju bodove, kroz organiziranje kušanja vina za turiste do same izrade vina i prodaje po ugovorima. Nema direktne konfrontacije među igračima, ali kako je malo polja za pojedine akcije tako bude peripetija kad ti neko zauzme polje koje si baš ti trebao u ovom krugu.
Na kraju je ovo ispalo čistam fajn pregled mojih najboljih igara