The U.S.Civil War

Pitanja vezana uz društvene igre
Odgovori
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

The U.S.Civil War

Post Postao/la Igor »

The U.S. Civil War – godinu poslije.

Već u najavi bilo je jasno da kada američani rade igru koja cilja na upravo njihovo tržište – sve mora biti veliko,velika kutija,velika mapa 112x76cm,veliki counteri,grafika da oko puca,najfiniji papir za rulbuk,zapravo je jedni rulebook koji sam upravo radi toga odmah dao kopirati.
Mark Simonitch postavio si je velike ciljeve,da ugodi ukusima sjeverne i južne populacije i političku korektnost,do igrača koji bi samo gurali countere ne znajući što to Konfederacija jeste,prema znalcima kojima od vitalne važnosti jeste da J.Johnson može ponoviti povijesno presretanje/pojačanje kod Mansass-a, probleme močvarnog terenu oko New Madrida i drugdje,pri tome svemu pazeći da igra se ne pretvori u monster game i dodatno skinuti sa trona vremešni naslov Victory Games-a „The Civil War“.


slika


Od strateškog pogleda do usoljenih hexeva....

Detaljnu mapu,na kojoj su označene sve povijesno važne bitke razdoblja,suptilno označeno kada i gdje more prelazi u vodene pritoke spaja se na rijeke i jezera...sve to i više u cilju supply-ja za koje će igrači Unije/Konfederacije voditi okršaje gradeći utvrde ili blokirajući put brodovima (ironcalds / cottonclads).Ukoliko opskrba željeznicom ili plovnim putevima zakaže tu je mogućnost ostavljanja jednog 1SP na svakih 4MP udaljenosti do najbližeg mjesta koje može pružiti Limited Supply.
Pojednostavljeno to znači – nalazite se u državi koju ne kontrolirate,upadate u neko lokalno mjesto sa vojskom, preuzimate kontrolu i uzimate sve što se izjes't može,te zatim napredujete dalje na sjever ali na svakih 4MP od lokalnog mjesta ostavljate po 1SP kako bi održali Limited Supply, tvoreći tako obskrbni lanac,to što ovakav manevar oslabljuje ionako ponekada mršavu vojsku stvar je taktiziranja koje otvara niz drugih mogućnosti ;suprotnom igraču naravno.

Najvažnije povijesne bitke označene su na mapi.
slika


Svakom detalju posebna pažnja je posvećena,na primjeru Vicksburga kao važog dijela odbrane jednom i ako Unija prođe New Orleans,do čim vjernijeg utjecaja terena na odbranu a i za prave povijesne znalce tu je i Island Number Ten.
Radi se tipu igre koje je podpomognuta kartama (Special Action cards)ne cdg-u,omogućujući dodatnu akciju odigravanjem karte ili naval akcije ili dodatni +1drm u borbi. Mapa je podijeljena na tri teatra Istočni,Zapadni i Trans-Mississippi,povezanih željeznicom,putevima te u kasnijim fazama igre dodatna povezanost željeznicom bude izgrađena u Alabami,Floridi i New Carolina.


Turn podjeljen je na Akcijski Ciklus sastavljen od četiri Akcijske faze.
Dice differential system ,nije nešto novo ali vrlo rijetko se koristi, Simonitch ponovo ga uvodi u ovaj naslov a za koji autor tvrdi da je superioran card driven mehanici.Svaki igrač baca po jednu kocku,veći broj određuje koji igrač ide prvi a dobivena razlika određuje koliko Action Points-a može upotrijebiti bilo gdje na mapi i jedan i drugi igrač,u slučaju velikog raspona dobivene razlike na snagu stupa određeno pravilo „On to Richmond!“,ukoliko je razlika samo 1 onda svaki igrač može upotrijebiti jednu akciju po teatru a u slučaju jednakog dobivenog broja – svaki igrač uzima dodatnu kartu akcije....radi se o vrlo „tijesnom“ sistemu gdje nikada ali nikada nema dosta Action Pointsa obzirom da jedan AP aktivira jedan stack ,osim ako u stacku nije Cautious General koji treba dva AP-a.

Tu je standardni Movement Allowance zavisno o tipu terena i usoljeni hexevi „Salt Hexes“ koje koristi igrač Konfederacije i utječu na njegov BP (Building Points) sa kojima regrutira novu vojsku.Sol kao vrlo bitna za očuvanje hrane u tom periodu pogotovo za Jug koji bi osjetio veliku krizu ukoliko bi izgubio svoje solane.
Pored usoljenih hexeva igrač Konfederacije ovisan je o svojoj ekonomij(War Industry) i njezinom rastu koji osigurava na početku svake Reinforcement faze,blokadi luka,kako konačna kalkulacija BP-a (Resource hexes + Arsenal + Border State Recruits + Blockade Running – održavanje i inflacija) utječe na broj vojske koji se može regrutirati.Sjever nema tih problema te imaju stalnu regrutaciju.

Salt Hex.
slika



Na operativom dijelu tu su generali kojima je ulazak/izlazak u igru kao i unaprjeđenje određeno Turn Track-om,povijesno gledano u slučaju McDowell-a – on će takođe u igri biti degradiran i dobiti neku sporednu poziciju u Washingtonu.Rang generala određuje sa koliko SP (Strength pointa) vojske mogu zapovjedati i naravno u stacku koji ima više generala različitih rangova jasno se slijedi hijerarhija.Kako se ne bi vrtilo samo oko generala max.4SP se uvijek mogu kretati iako nemaju nadređenog a da stvari ne bi bile jednostavne tu su Cautious Generals za čiju aktivaciju potrebno je čak dva Action Pointa.

Međutim prisustvo generala omogućuje manevre praćenje protivničke vojske,ne radi se o klasičnom igo-ugo sistemu te omogućuje non-active igraču da paralelno radi manevre reakcije kojima prati protivnički stack određeni broj hexeva,djelomično i potpuno presretanje te slanje pojačanja hexevima pod napadom....
Ukoliko se jedan stack nađe demoraliziran on će isti pronositi kao kugu na svakog vojnika kojeg se dotakne,niti podjela vojske ne riješava ovaj problem jedino odmor do sljedećeg turna.
I naravno tu je Naval dio sa cottonlads,koji nisu predstavljeni counterima,do ironclads koji jesu,a ponajviše će služiti da osim bitki brodova,služe kao blokada i rušenju utvrda na ulasku u rijeke i dalje u unutrašnjost,sa svojim setom pravila kao Run the Guns kada se pokušava samo proći utvrdu bez potrebe da se ista uništi.

slika

Nemoguće se dotaknuti svih detalja u jednom opisu,u konačnici igra daje jednu posebnu atmosferu,na momente kaotičnu u većini slučajeva stvarajući neku podjelu u igračima,Simonitch uspijeva puno više tim što unatoč detaljima igra ne pati od nejasnih pravila...međutim zaboravlja jednu stvar – testirati igru.


Druga strana priče.

The U.S. Civil War nabavio sam brutom nakon što je počela prodaja u Americi,zahvaljujući Alexandreu (agorajeux) koji je prokrijumčario tri kopije do starog Kontinenta.Ovaj sport prakticirao sam neko vrijeme jer mi omogućavalo da aktivno sudjelujem u početnim raspravama o igri,u slučaju ove igre to se uvijek odvijalo na Consimworldu.
Na početku bilo je jasno da amfibijske mogućnosti Unije su nerealne,omogućujući u samo par turnova 1861 da se kod New Orleansa iskrca 65.000 vojnika!Kako je to prvi logični slijed događaja i prvo otvaranje na početku 1861 scenarija postaje jasno da autor nije niti vidio igru do momenta kada se našla na policama.Nije se radilo o propustu u nekoj kasnijoj fazi igre ili prosto zato što bi tijekom igranja netko izmislio neku novu mogućnost – vrlo prvi manevar prvoga turna.
Svako prepravljanje i ograničavanje stvorilo bi dva nova problema...

Od sada već preko 9.000 postova 8.500 na CSW sastoji se od uvreda,te podjela među samim igračima,nitko nije bavio se testiranjem spomenutog problema.Od optužbi da je Grant i njegova vojska pojela sve kokoši sa farme prabake,objašnjavanja da li je nula zaista nula do nekih ekonomskih teorija,jedne pjesme....i dalje ipak prisutne podjele Sjevera i Juga lagano i sigurno počele su da izlaze na površinu,do nekih zvučnijih imena u svijetu boardgejminga koju su pokazali i tu drugu stranu.Pouka priče je – izbjegavati CSW kao kugu.

Za to vrijeme par nas pokušavalo je mijenjati pravila,i u partiji sa Jim Dauphinais-om radim manevar da SP bez generala bude poslana kao potpora hexu pod napadom – pravilo koje će kasnije dobiti odobrenje Marka Simnoticha,moj je skorman doprinos.Što sam više igrao tako niti mene te podjele nisu mimoišle,iako ništa nemam sa geografskim dijelom događaja,moram priznati da nikada nisam igrao sa strane Unije....nisam mogao,sve partije odigrane ja uvijek stojim na strani Konfederacije.

slika

Trebalo je godinu dana i bezbroj testiranja te je nedavnim Living Rules ovaj problem stavljen pod kontrolu,igra je sada kompletna....međutim ona nikada neće biti turnirska,uništili su je fanovi (fanboyz) igre,to su oni koji jako vole igru,ali nemaju niti najmanju volju odigrati desetke partija niti je unaprijediti kroz igru,fokusirani na nebitne stvari pitajući jedna te ista pitanja desetke puta.

Unatoč negativizmu koje je rijetko viđen čak i na CSW ,Simonitch uz pomoć sada značajnijeg broja testera uspijeva postaviti igru na pravi put - put da jednom postane klasik,spajajući jednu stratešku igru koja ide do dubina operativnog dijela koliko god može,politički dio manipuliranja pozicijama i rangovima generala,tako česta u tom periodu,odlično obavlja putem turn track-a.


Autor članka.
slika
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post (ukupno 8):
stokakockicasadistikodgalesic2000StipsivanhrzgVatanenninomili005
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”