A HOUSE DIVIDED

Pitanja vezana uz društvene igre
Odgovori
Avatar
ninomili005
Reactions:
Postovi: 55
Pridružen/a: 10 stu 2013, 21:07
Ima zahvala: 38 puta
 pohvaljen: 101 put
Kontakt:

A HOUSE DIVIDED

Post Postao/la ninomili005 »

Kristijan Kiki (igrac, sa kojim uglavnom igram war igre za 2 igraca) mi vec neko vreme zvoca, da pokrivamo skoro svaki historijsko malo veci rat nekom igrom, te da nam u kolekciji fali igra tematski postavljena u Americki gradjanski rat. I bas tako, kako je on mene opomenuo, tako sam ja krenuo, da istu kupim. Trazio sam nesto grand scale (ne tactical), a da nije GMT- card driven. I tako sam se podsetio na jednog od mojih omiljenih dizajnera stare skole Franka Chadwickada- i njegovu igru A HOUSE DIVIDED. Radi se zapravo o Point to point igru, malo vece skale (istocna obala i centralni deo USA), koja je modularna(objasnit cu u sektoru sa pravilima) i iskljucivo za 2 igraca. Nasao sam je na bgg i narucio novu za 25e (3. ediciju ne 4.- o tome vise pod komponente). Cim je stigla, odma smo sve igre pomerili za jednu poziciju cekanja i eto kako je proslo...
[/img]https://cf.geekdo-images.com/images/pic233007_md.jpg[/img]

slika
KOMPONENTE:
Postoje 4 edicije pomenute igra! Prve dve su prahistorijske 1981 i 1989), i o njihovom izgledu nema potrebe govoriti- zastarele. E sad postoji 3. edicija (Phalanx Games 2001-2007), koju sam ja trazio, te 4. (zadnja-pod produkt Mayfair Games 2012- )koja me bas nije privukla. Razlika je fakticki, jedino u komponentama, sve ostalo je isto.
A.) PHALANX GAMES- izrada, jako specificna i po njihovom uobicajnom standardu sem sto nedostaje u kutiji insert za countere, koji PG cesto pakuje u svoje igre. Manja kutija, sa crtanim coverom, frontalnog sukoba Unije i Konfederacije (dalje u tekstu Sjever i Jug)- ok, ali nista vise od toga. Mapa je jasna, opet nista sto bi graficki oduzimalo dah, ali lepo rasporedjena i prakticno postavljena, da se oba igraca snalaze na njoj podjenako. Polja, koja predstavljaju gradove i po kojima se krecu conteri su malo mala, (kad na nju stane counter pokrije citavu povrsinu, pa je zato nemoguce procitati lokaciju). Mapi ocajnicki fale, tabele i informacije, koje nazalost citavo vreme trazis po pozadinama jedne od 3 knjizice pravila. Counteri su prelepi, krasni, kvalitetno uradjeni, dosta veliki (i oni sa pepeljara dioptrijom nece imati problema), poprilicno debeli a i vizuelno odskacu od ostatka komponenti, (pogotovo 3 glavna generala)
slika

B.) MAYFAIR GAMES- graficki, redizajnirana od temelja. Cover predstavlja Abrahama Lincolna, kao centralnu figuru (kome izgled bas i nisu pogodili- izgleda kao shimpanz iz filma Planet of Apes), a ljevu i desnu stranu predstavljaju generali iz obe strane. Cover je (osim sto Lincoln jede banane) svakako bolji od 3 edicije. E i sad dolazimo, do najveceg felera- mapa. Mapa je po dimenzijama nesto manja od mape trece edicije, vise ima neki kockasti oblik. Point to point je odradjen lepo, i prostori su dovoljno veliki, da stane i counter ali i da se vidi gde se nalazi. Problem je u neverovatnem miss printu! Pogresno podeljeni poeni po mapi  i tabele (koje su nedostajale u trecoj ediciji i koje bi trebale da doprinesu laksemu snalazenju) su pogresno printane-to me je jednostavno, odbilo od uzimanja 4 edicije.Counteri su manji, ni priblizno lepi kao u trecoj ediciji ali opet vise po standardu war gaminga.
slika

PRAVILA:
Rulebook je podeljen u 3 knjizice i zamisljen je modularno, gde na osnovu basic pravila, sam dodajes advance rules od prilike ono sta ti odgovara. Basic je napisan na 8 stranica, koje se sa lakocom prelaze ali nedostaje vizualizacije primera i jako je monotono citanje (medjutim sa osnovom dobijas jednu veoma laku igru, koja je daleko od drazi wargaminga) . Advance je podeljen u nekoliko sektora- prvo sto dodaje je supply faza, koja je po meni neobhodna. Onda modularno mozes izmeniti i moving (koriscenje tabele i malo bolji balans sami igri). Borba u advance sekcije je potpuno izmenjena, i igri daje puno vise strateskog elementa, pogotovo sa uvodjenjem leadera, moral checka i dezertiranja. Cak je moguce, da uvedes alternativne historijske elemente, kao sta bi bilo ukoliko bi se Evropske sile prikljucile ratu, na stranu Juga (Francozi i Englezi imaju cak svoje countere :)). Ostale izmene su manjeg karaktera, ali su isto jako zanimljive. Advance je pisan lepse od basica, svidja mi se sto svako optimalno pravilo opisuju kroz prizmu historije i sto zbog nacina pisanja sa lakocom implementiras nova pravila u same osnove. Zadnja knjizica, dodaje opet modularnu obliku primene pravila vezanih izkljucivo za sam teren i karakteristike odredjenih pointa na mapi.Takodje sadrzi razlicite scenarije u koliko imate zelju da samu igru skratite.
[/img]http://www.avalanchepress.com/images/HouseDiv150.jpg[/img]

TOK IGRE:
Ja sam igru igrao odma sa ukljucenih 90% svih advance pravila, sto savetujem svakome. Igra je u prividnom disbalansu- gde ima Sjever vise vojske, jacu ekonomiju, bolje pocetno razmestanje, veci broj leadera(2:1), kontrolu rijeka i naravno brodove za kretanje po moru. Sa druge strane Jug ima prve 3 godine (pricam o citavoj kampanji 1861-1865) bolje uredjene puteve, bolje sistematizovanu komandu (sto je prednost u commad tabeli za kocku), te komandno najjaceg leadera (ali samo u periodu 10 turna), sve to skupa je relativno slabo naspram toga sta poseduje Sjeverna strana. Dizajner je to balansirao sa nacinom kako obe strane mogu stici do pobjede. Da bi pobjedio Sjever, mora Jugu preuzeti sve industrijsko-rekrutne centre (jacine 2 i 3), a sa druge strane Jug ima 3 nacina: -ako osvoji Washington DC ili -ako u bilo kom momentu ima vise industrijsko-rekrutnih bodova od Sjever pobedjuje, isto tako ako do kraja kampanje Sjever ne osvoji potrebne gradove Jug pobedjuje.
Igra je podeljena u 5 faza. A sistem je, da uvek pocne Sjever odigra sve faze, nakon njega Jug sve faze i onda se prelazi u sledeci turn.

 Prva faza je supply- klasicno pogledas sta, od vojske imas u liniji odrzavanja i izracunas moguce gubitke.

Druga faza je moving- bacis kocku i pogledas tabelu (u kojoj Jug ima prve 3 godine prednost) gde pise koliko imas MP za taj turn. MP trosis aktivacijon svih jedinica na jednoj lokaciji, koje mozes za taj isti MP, da pomeris na razlicite lokacije. Pomeranja su moguca putevima, zeljeznicama, rijekama i morem (samo Sjever). Koju distancu cete moci preci za jedan bod odredjuje nekoliko stvari: dal su zeljeznice vase ili ne, dal idete nasuprot toku rijeke, dali su calvary jedinice....MP moze da se trosi i za izgradnju zastitnih rovova, sto daje bonuse u odbrani. Stratesko su pomeranja jako ljepo zamisljena, ali uvijek imas osjecaj, da ti fali bas to jedno- zadnje pomeranje.

slika

Treca faza je borba, do nje dodje se ako posle moving faze, dve strane nalaze u istom polju. Sam nacin ratovanja je izuzetno zanimljiv. Izracunas koliko imas komande, naspram tog broja aktiviras jedinice i odredis mete, nakon toga bacas kocke i dajes hit pointe. Kocke moze da modificira leader te iskusne jedinice. Svi pogodjeni onda bacaju kocke, dal su moralno out i beze sa bojnog polja. Posle 4 runde zavrsava se jedan dan- tada mozes da regrutujes jednu moralnu slabu jedinicu nazad na bojno polje za sljedeci dan. Takodje mozes posle svake runde, da dovlacis pojacanja iz okolnih gradova, sto igri daje dodatnu takticku notu. Kad se borba zavrsi, pobjednik moze, da poveca cin jednoj jedinici, gubitnik se povlaci... Zadnje u toj fazi je racunanje moralno slabih jedinica, dali ce dezertirati ili ne, gde se opet dodaju modifikacijski poeni.

Cetvrta faza je faza, gde povecate cin jednoj svojoj jedinici, a time i povecate bazu novih jedinica koje cete moci rekrutirati u narednoj fazi. U tom segmentu igra sadrzi, jednu unikatnu stvar koju nisam do sada vidjao. U 1 turnu, oba igraca krecu samo sa Militia jedinicama jacine 2, i  po jednog konjenika jacine 1. Kad god povisate cin jedinici (counter sa brojem 2 menjate za counter 3), time dobijate novu jedinicu u supply bazi.



Peta faza- rekrutiras jedinica koliko imas poena po tabeli i koliko imas jedinica u supply bazi na raspolaganju.

ZAKLJUCAK:
Zakljucak moram, da pocnem sa korelacijom cijena- i sta dobijas za tu cijenu! Pa ljudi ovo je neverovatno. Za 25e dobijas igru, koja po komponentama, taktickoj i strateskoj dubini, daleko daleko prevazidje ulozeno. Igra je odlicna! Razliciti nacini kako stici do pobjede dosta uticu na igru.. U zadnjoj partiji koju smo igrali, Kiki je po centralnoj strani (sa Sjeverom) krenuo sa oba leadera, da mi preuzima grad za gradom. Ja sam se prividno pripremao na finalni obracun i pravio ogroman stack! U momentu kad sam mu oba generala navukao suvise duboko, promenio sam kurs i krenuo direktno na Washington, gde sam pobjedio i zavrsio partiju. To pricam bas iz razloga sto, sami ciljevi drasticno menjaju prividnu nadmoc koju posjeduje Sjever (12 jedinica vise u supply bazi tokom cijele kampanje) te igru balansiraju, na nacin, da obe strane imaju 50:50. Moc nadgradjivanja jedinica te prisiljava da igras agresivno jer time  povecavas supply bazu novih jedinica, i nadgradjujes stare. Same borbe iako su predstavljene kao dice fest, su jednostavne, unikatne i jako takticke, gde nivo srece mozes da drasticno smanjis pravim potezima. Negativna strane- manjak tabela te konstantno trazenje po pravilima, premalo mjesta za countere na pointima, nacin da jeda igrac odigra sve faze (sto moze ponekad, da se produzi te vremenski nije bas posreceno) moze da oduzme adekvatnu stratesku reakciju, koja bi dala igri sirinu. Uprkos svemu igra mi se bas svidja i mislim, da ce imati svoje mjesto u kolekciji zauvjek!
Zadnja izmjena: ninomili005, dana/u 01 pro 2016, 07:02, ukupno mijenjano 3 puta.
Ovi su korisnici zahvalili autoru ninomili005 za post (ukupno 3):
stokaneuromancerVatanen
slika
Avatar
stoka
Reactions:
Postovi: 786
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 731 put
 pohvaljen: 545 puta
Kontakt:

Re: A HOUSE DIVIDED

Post Postao/la stoka »

zanimljiv izbor...dostupno u philiberta za 32 eura...već dugo fantaziram o građanskom ratu i igri the us civil war, ali u nedostatku vremena/protivnika/inteligencije/novca sam morao odustati od te ideje...ovo izgleda puno realnije...
Ovi su korisnici zahvalili autoru stoka za post:
ninomili005
Avatar
neuromancer
Reactions:
Postovi: 174
Pridružen/a: 04 ruj 2011, 20:25
Lokacija: što južnije-to tužnije (Dubrovnik)
Ima zahvala: 181 put
 pohvaljen: 153 puta
Kontakt:

Re: A HOUSE DIVIDED

Post Postao/la neuromancer »

Svaka čast na iscrpnom izvještaju. :thumbs

Osobno sam i ja oduvijek mislio nabaviti neku igru ACW tematike a da je Grand Strategy scale. Međutim tu (nažalost) još postoje i dvije sasvim solidne opcije: American Civil War https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... -civil-war u kojoj su zastupljene i borbe na taktičkoj razini (Slično Napoleon in Europe) i The Price of Freedom https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... -1861-1865 u kojoj postoje karte slično Age of Napoleon (isti dizajner), tako da sam tek sad u nedoumici za koju od tri se opredijeliti :evil:
Ovi su korisnici zahvalili autoru neuromancer za post:
ninomili005
Avatar
ninomili005
Reactions:
Postovi: 55
Pridružen/a: 10 stu 2013, 21:07
Ima zahvala: 38 puta
 pohvaljen: 101 put
Kontakt:

Re: A HOUSE DIVIDED

Post Postao/la ninomili005 »

Pa ovako sto se tice pomenutih naslova, ja iskreno nebi nijednu od pomenutih uzeo pre a house divided. A evo i razloga:
-Eagle games, ne podnosim. Svaka cast za izradu komponenti. Svaka cast za tonu plastike, i ogromne mape koje pljene svojom pojavom. Ali sve njihove igre su iste, te se razlikuju samo u izgledu plasticnih miniatura, te nekom minimalnom promenom pravila u smislu oslikavanja odredjene ere. Probao sam i njohov Rome i njohovog Napoleona- i 2 puta sam bio razocaran, mada je partija Napoleona bila interesantna i sa puno svadjanja :D.
Sto se tice drugog naslova e tu je ploca obrnuta! Verujem, da je mehanika odlicna, te da je igra fenomenalna (Age of Napoleon- mi je perfektan), i igru bi odma i sam kupio, ali da nije pod perom Compass games. Oni su blago receno idioti! Na svaku svoju igru napumpaju cijenu, da je to nemoguce. Iskreno puno njihovih naslova bi hteo, da kupim ali jednostavno nisam u stanju da platim 140 tokena i paper board 70e! Pre mesec dana, sam uzeo njihov Lamps are going out (sjajna igra, kakvu sam cekao godinama- review sledi) i kad sam otvorio kutiju i video sta sam platio 70e bio sam zgrozen (iskreno gameplay je opravdao ulozeno).

Zato kazem, tema ACW nama balkancima i nije bog zna sta zanimljiva. I u sklopu toga, se moze za 30e uzeti AHD koji, je za tu cijenu bombona!
Ovi su korisnici zahvalili autoru ninomili005 za post (ukupno 2):
stokaneuromancer
slika
Avatar
stoka
Reactions:
Postovi: 786
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 731 put
 pohvaljen: 545 puta
Kontakt:

Re: A HOUSE DIVIDED

Post Postao/la stoka »

Koliko kuzim, new york umisto 4 boda ima 3, i zamijenjeni su omjeri bitaka konfederacije i unije? Jesu li to jedine greske cetvrte edicije?nemam se volje zajebavat trazit trecu.
Avatar
neuromancer
Reactions:
Postovi: 174
Pridružen/a: 04 ruj 2011, 20:25
Lokacija: što južnije-to tužnije (Dubrovnik)
Ima zahvala: 181 put
 pohvaljen: 153 puta
Kontakt:

Re: A HOUSE DIVIDED

Post Postao/la neuromancer »

ninomili005 je napisao/la:Sto se tice drugog naslova e tu je ploca obrnuta! Verujem, da je mehanika odlicna, te da je igra fenomenalna (Age of Napoleon- mi je perfektan), i igru bi odma i sam kupio, ali da nije pod perom Compass games. Oni su blago receno idioti! Na svaku svoju igru napumpaju cijenu, da je to nemoguce. Iskreno puno njihovih naslova bi hteo, da kupim ali jednostavno nisam u stanju da platim 140 tokena i paper board 70e! Pre mesec dana, sam uzeo njihov Lamps are going out (sjajna igra, kakvu sam cekao godinama- review sledi) i kad sam otvorio kutiju i video sta sam platio 70e bio sam zgrozen (iskreno gameplay je opravdao ulozeno).
Tom napuhavanju cijena se može doskočiti pomoću stare dobre balkanske improvizacije (nekad poznate i pod imenom kreativnosti) pa se igra napravi u kućnoj radinosti i za manju cijenu 8-)

Meni osobno su sve navedene igre dobre - jedna zato što ima evente na kartama (koji donose dozu nepredvidivosti), druga ima taktičku mapu na kojoj se može ponekad preokrenuti ishod borbe, treća ima dobru mehaniku (jednostavni prikaz strateške razine ratovanja bez nepotrebnog detaljiziranja). Međutim svakoj nedostaje "još jedan detalj" da bi bila savršena. Sve u svemu idealna igra bi bila neki spoj sve tri, Zanima me da li bi to bilo uopće i moguće ostvariti i da li bi u ovom slučaju bilo vrijedno truda. Naime, svojedobno sam napravio fuziju nekoliko WW1 boardgameova strateške razine i zadovoljan sam ukupnim rezultatom - čak sam izradio i neke ekspanzije ali nažalost nedostaje mi opsežnije playtestanje kako bi se sve to skupa fino uštimalo :facepalm.
Ovi su korisnici zahvalili autoru neuromancer za post:
Stips
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”