Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Pitanja vezana uz društvene igre
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Post Postao/la kockica »

Pregled igre sa ekspanzijom Xeno Invasion
Nakon što nam (ženi i meni) je u utorak stigla nova ekspanzija za Race, naravno da je vikend bio rezerviran za igranje iste. Ovaj tekst će biti malo duži kako bih predstavio osobitosti igre, te na kraju i naše dojmove.

Kako je preporučeno u pravilniku, prvo smo igrali bez invazije, samo smo dodali nove karte osnovnoj igri i igrali po pravilima iste. To nam je čak i imalo smisla, ne toliko da upoznamo nove karte, koliko da se "očistimo" od iskustva igranja sa arcom 1, jer arc 3 donosi sasvim drugačije iskustvo igranja. Isprva smo se osjećali kao da nam je igra okljaštrena, nigdje pločica sa misijama, žetona prestiža i sličnih kombinatorika, kao i mnogih karata iz tih ekspanzija na koje smo se navikli, samo osnovna igra sa nešto većim brojem karata. To nas je podsjetilo koliko je Race bez ekspanzija u biti jednostavna i elegantna igra, i zašto nam se svidjela kada smo je počeli igrati.

Nakon tako odigrane tri igre, napokon smo uključili ekspanziju. Iako nam se pravilnik činio na trenutke kompliciranim, u biti kada se upoznate sa komponentama koji dolaze s ekspanzijom, shvatite da je sve zapravo jednostavno i logično.


Novi načini za završetak igre
Igra se u principu svodi na to da, na kraju svake runde, kada odigrate normalno faze, te eventualno odbacite višak karata u ruci ako ih imate, odigravate invaziju xenosa (ne znam kako bih to točno preveo u duhu igre) kojoj se morate oduprijeti. Jer uz normalne načine iz osnovne igre, imate još dva načina kako završavate igru:
- ako ukupna vojna moć svih igrača bude veća od snage xenosa, te
- ako xenosi uspiju u dva navrata poraziti SVE branitelje, čime igra završava bez pobjednika (izuzev xenosa, jel),

O tome ću malo podrobnije kasnije. Uglavnom invaziju igrate na kraju runde čak i ako je u toj istoj rundi došlo do regularnog završetka igre (potrošeni VP žetoni ili postavljeno 12 i više karata na igračevom polju).


Nova inačica faze Explore
Prvo bih spomenuo što se mijenja u odnosu na osnovnu igru. U fazi Explore, kada izvlačite karte, sada ih dodajete u ruku, a onda iz ruke birate koje ćete karte odbaciti. To je super sjelo jer nam se u prijašnjim igrama dešavalo da izvlačite karte koje su sve vama vrijedne dok u ruci držite neke bezvezarije, a ima mi i smisla i jer ipak, osim što gradite svoje galaktičko carstvo, morate stalno imati na umu opasnost od xenosa, pa da baš ne budete potpuno zakinuti.

Nadalje, invazija počinje na kraju 3.runde, tako da imate nešto vremena za pripremu obrane. U prvoj rundi se, uz faze koje odaberete, automatski odigrava faza Settle, čak i ako nijedan igrač nije odabrao tu fazu, naravno, pravila postavljanja svijeta i dalje su ista. No to ne znači da, ako jedan igrača izabere fazu Settle, postoje dvije faze postavljanja svijeta, sve je to i dalje jedna faza, samo igrač sada može koristiti bonus nakon postavljanja svijeta. Druga runda se pak normalno odigrava.


Invazija!
I tako, na kraju treće runde počinje invazije xenosa. U igri dolazi špil od 40 karata namijenjenih samo za xeno invaziju, i te karte su podijeljene u 3 vala napada. Prvi val je relativno benigan, kao da xenosi tek ispipavaju našu obranu, drugi je nešto ozbiljniji, dok treći val napada postaje masivan i uništavajući. Svaka karta označava vojnu moć napadača.

Izvlači se po dvije karte 1. i 2. vala po svakom igraču, koji se postavljaju na vrh špila, dok se igra sa svim kartama 3. vala koje idu na dno špila. No kako smo igrali naprednu igru za dvoje igrača, u tom slučaju smo izvukli ukupno dvije (ne četiri karte) 1. i 2. vala.

Naime, kada se odigrava invazija, izvlači se broj karata jednak broju igrača i onda se karte podijele među igračima, na način da se igrač sa jačom vojnom moći mora boriti sa jačom xeno flotom, dok igrač slabije vojne moći se obračunava sa slabijom flotom. Postoje posebna pravila ako su igrači izjednačeni po vojnoj moći, i to nam je zapravo bio nešto kompliciraniji dio pravilnika, premda je zapravo logično kada se krene igrati, ali ne bih objašnjavao detalje istog, pogotovo zato što još nismo imali situaciju izjednačene vojne moći.

Inače ako se potroše sve karte 3. invazijskog vala, a da igra nije završena, jednostavno se promiješaju odbačene karte i formira se novi kup.

A to je isto kao i sa postavljanjem vojnih svijetova, ako xenosi imaju vojnu moć jednaku ili veću od vaše vojne moći, pobjeđuju. U tom slučaju oštećuju jedan od vaših svijetova (po vašem izboru) sa svim posljedicama, naime ako je svijet imao dobro, ono se odbacuje, prestaju vrijediti bonusi tog svijeta dok se isti ne obnovi, a ako svijet ne bude obnovljen do kraja igre, ne boduje se. Ovisno o preferencijama igrača, sama karta se okreće na drugu stranu ili se na nju stavlja oznaka oštećenosti. Mi smo osobno koristili drugu mogućnost zbog lakšeg praćenja kombinacija prilikom obnavljanja svijetova.

Kao što sam spomenuo, frka počinje ako xenosi uspiju u jednom valu poraziti SVE igrače, i ako se to još jednom uspiju napraviti (ne nužno uzastopce), počinje nova era xeno galaxije očišćena od humanoidnih oblika života, iltiga svi igrači gube.

Ali ako igrači uspiju odbiti xenose, dobivaju značkice "po zaslugama", koji se na kraju igre boduju kao i VP žetoni. Zašto sam stavio navodnike? Jer igrač koji je odbio najjaču flotu, dobiva 1 značkicu, dok drugi dobiva 2 značkice. Mislio sam si, koje su to fore, ja sam imao nešto veću vojnu moć, i dobivao sam jače flote za okršaj, zbog čega sam morao stalno odbacivati karte iz ruke ili dobra da bi ih odbio, dok bi primjerice moja žena dobila flotu jačine 0, tj. praktički nije morala poduzimati nikakve akcije (gubiti karte) da bi im se oduprijela. No kako je zaključila moja žena, koja je samo duplala broj tih značkica u odnosu na mene, "gle mora se više vrednovati doprinos onih koji usprkos slabijoj obrani uspiju odbiti xenose". Oukej, to sam joj vratio u sljedećoj partiji. Ako ništa, igrač koji ima najveću vojnu moć, na kraju igre dobiva pločicu "velikog admirala" koji donosi dodatnih 5 bodova,


Obrana
Kada se gleda obrana, broji se ukupna vojna moć i posebna moć namijenjena samo protiv xenosa (kao što primjerice postoji posebna vojna moć protiv uplift i sl. svijetova. Ta posebna vojna moć nije samo za obranu od xeno invazije, već i za postavljanje xeno svijetova koji su maltene svi vojni, i oni se ne mogu postaviti moćima karata kojima postavljate vojne svijetove kao nevojne (npr. specijalist za kontakte)

Naravno, za obranu možete koristiti i povremenu vojnu moć, ako posjedujete tu sposobnost, odbacivanjem karata iz ruke ili dobara.

Osim vojne moći, postoje karte koje kada postavite daju obrambeni bonus, stalni ili povremeni odbacivanjem karata. Znači ta sposobnost se može koristiti samo za igru sa uključenom invazijom. A svaki igrač dobiva i žeton bunkera, koji ima dvostruku funkciju,
- odbacivanjem karte iz ruke dobivate obrambeni bonus
- služi za skupljanje VP žetona koji doprinose ratnom naporu protiv xenosa. O tome više dalje.


Obnova oštećenih svijetova
Uz osnovne faze akcije, u igru dolazi i faza REPAIR koji se odigrava u fazi Produce. Svijetovi se mogu obnavljati samo u fazi Produce, tako što plaćate za to bilo u VP žetonima, dobrima ili kartama. naravno, možete dobiti i bonuse besplatnog popravka sa tom akcijskom kartom, ili iz karata postavljenih na vašem polju igre a koje imaju taj bonus.

E ono što je interesantno, ako počinje faza Produce, a neki svijetovi već imaju dobra, vi možete odbacivati ta dobra da ih razmijenite za VP žetone kojima doprinosite ukupnom ratnom naporu, "borbi za našu stvar protiv odvratnih smrdljivih xenosa". Te postavljate izdvojeno na već spomenuti bunker, jer osim što se time smanjuje vojni potencijal xenosa (objašnjenje ide kasnije), igrač koji je tako skupio više VP žetona u svom bunkeru, na kraju igre dobiva žeton "velikog donatora" koji donosi dodatnih 5 bodova. VP žetoni u bunkerima se naravno dalje normalno boduju.


Repulse ploča
Ovaj dio mi je teško prevodiv, no uglavnom uz igru dolazi Repulse karton sa nizom brojeva. Ovisno o broju igrača, na ploču se na jedan broj postavlja vojni potencijal xenosa, kao i diskovi u boji igrača koji se postavljaju na broj koji predstavlja njihovu ukupnu vojnu moć (obična i posebna protiv xenosa), ali se ne gledaju privremene vojne moći kao ni obrambeni bonus. Na taj način se prije početka svake bitke ažurira jakost branitelja i shodno tome dodjeljuju bitke.

No postoji i oznaka ukupne vojne moći SVIH igrača, i ako on u nekom trenu postane veći od vojnog potencijala xenosa, ti smrdljivi stvorovi su odbijeni jednom zasvagda i više nema nikakve invazije, čim se stekao još jedan uvjet za završetak igre.

Ali vojni potencijal (tj.mogućnost odbijanja pružanja njihovih šapa na našu galaksiju i naš način života) se inače može smanjiti doniranjem za našu stvar, kako je već opisano.


Partije
Igrali smo ukupno tri partije sa invazijom. Inače žena i ja smo počeli zapisivati rezultate naših partija, ali za prvu partiju sa ovom ekspanzijom smo se složili da nećemo zapisivati jer se kao još učimo igri. Naravno da mi sam u rukama dobio takav niz karata koje, da zapisujemo rezultat nikad ne bih dobio (eh što ti je taj Murphy), a koje su se tako fino nadovezivale jedna na drugu da mi je došlo da uskliknem "gdje su ti xenosi da ih malo našamaram". Partija je završila sa 70:26 za mene. Imao sam mogućnost da završim igru tako da naša ukupna vojna moć bude veća od xenosa, ali namjerno sam htio pustiti još jedan invazijski val da malo potaracaju carstvo moje žene.

U drugoj partiji me žena pobijedila s sitnom razlikom. Imao sam neznatno veću vojnu moć i bome sam namučio dok sam se nosio sa jačim flotama stalno odbacujući karte koje bi mi inače super došle u razvoju mog carstva, dok moja žena jedva da je nešto trebala poduzimati protiv flota koje su je zapadale.

U trećoj partiji sam se ja ušlepao tako što mi je vojna moć bila jednak nuli, ali imao sam kartice koje su mi davale bonus popravaka tako da sam si mogao priuštiti povremeni poraz te išao na masovnu consume/produce igru, dok sam ženi puštao da se bakće sa xenosima, i ponovo sam pobijedio sa 5 razlike. Doduše, drugu pjesmu bismo pjevali da je moja žena popustila pred xenosima.


Završne misli
Nakon svega tri odigrane partije jako nam se svidjela igra. Nova ekspanzija donosi elemente iščekivanja neminovne invazije, kao i tjeskobe zbog spoznaje da im se možda nećete moći oduprijeti. I premda dobro funkcionira udvoje, jako me zanima igranje sa većim brojem igrača.

Vidim možda jednu manu, ali teško mi je potvrditi nakon tako malog broja partija. Naime čini se da igra primorava da barem jedan igrač ide u razvoj vojne moći inače smo naježili ako svi skupa izgubimo u istom napadačkom valu, no to ćemo još testirati.

Sviđa mi se što, bez obzira na navodnu prisilnu kooperativnost tijekom odbijanja invazije, igra pruža dovoljno mogućnosti za guranje vlastitih sebičnih interesa jer, čak i nakon odbacivanja xenosa, samo je jedan pobjednik, pa tako uz pripreme protiv invadora, pokušavate izgraditi i svoje carstvo kojim ćete nadmašiti ostale protivnike.

Inače žena i ja jako volimo Race, i to nam je još uvijek igra broj 1 u našoj kući. Doduše nemamo staž kao neki veterani ovdje, svega preko stotinjak partija ngdje između 130-150, teško mi je reći.

Posjedujemo prve tri ekspanzije, i još se nismo zasitili igranja istih, ali realno za nas postoje neki minusi kod prve tri ekspanzije:

- dodaje se toliko karata u igru, gdje je osim nešto duže pripreme za igru problem i što same karte budu teže dostupne, tj. rijetko dohvatljive u tolikom kupu.
- po meni su prva i druga ekspanzija trebale ići zajedno jer je prva toliko "siromašna". Je, dodaje se varijanta za solo igranje koju nismo i sigurno nećemo koristiti.
- 3.ekspanzija nam je isto jako dobra, ali zapravo znatno komplicira igru, i premda smo dobro saživjeli s njome, nekako osjećamo kao da je suvišna sa prestižima.
- zbog tolikog broja komponenti sama priprema igre postaje duža (doduše to sam nekako uspio riješiti i olakšati novim insertom za kutiju)
- imam osjećaj da i partije traju duže jer je jednostavno toliko stvari o kojima trebate razmišljati (što zapravo i nije toliki problem osim možda za one koji vole jednostavnost osnovne igre)

Četvrtu ekspanziju ne posjedujemo niti smo igrali, pa ne mogu dati nijedan komentar.

Tako da, ako usporedim ove ekspanzije, i ako se gleda omjer uloženog/dobivenog, mislim da ova ekspanzija puno daje. Onima koji su se možda zasitili prve tri ekspanzije, te onima koji vole osnovnu igru bez puno kompliciranja, mislim da bi ova ekspanzija bila pun pogodak.
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post (ukupno 6):
GordanmiljenkoValsimmadoShichVatanen
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3124
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2300 puta
 pohvaljen: 2359 puta
Kontakt:

Re: Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Post Postao/la Valsim »

Mogu samo reći duboki naklon i svaka čast na opsežnom i super opisu ekspanzije :bravo :bravo :bravo .

Moram priznati kako ekspanzija djeluje jako jako zanimljivo i mogu reći da me poprilično zagrijala za nabavku. Mada smo si obećali da ćemo malo stati na loptu s nabavkama igara jer smo malo pretjerali u zadnje vrijeme. No sad nakon ovoga bih rekao da ekspanziju definitivno nabavljamo, samo je pitanje vremena.

Opis je zapravo toliko dobar i informativan da bih ga ja stavio i na naše službene stranice pod opise igara :) .
Zapravo ako se slažeš, zašto ne bi i sam stavio. Otvorimo ti profil i voila :) . Nemoj samo da te obeshrabrim time kao obavezom. Svatko piše kada može i kaj hoće. Samo da nije već opisano jasno :D . Ja sam evo primjerice svoj zadnji opis igre dao davne 27.02.2014. kada sam opisao Clash of Cultures, no planiram uskoro sastaviti za početak opis za Trajana, pa ćemo dalje vidjeti. Naravno pozvani su i dobrodošli i svi ostali ljudi dobre volje i viška inspiracije za izbaciti iz sebe i ostaviti trajni trag na kulturu igranja društvenih igara u nas :) .
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post:
kockica
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3124
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2300 puta
 pohvaljen: 2359 puta
Kontakt:

Re: Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Post Postao/la Valsim »

Evo da se pohvalimo :) . Uza po prvi put odigranu Alien Artifact ekspanziju sa Alien Orb dijelom, uspjeli smo zaigrati i tri partije Xeno Invasion ekspanzije. Doduše bez scenarija, no to ionako ne preporučuju za početak. Nismo imali više vremena za danas da bi se bacili i na scenarij, no barem smo se dobro upoznali s novim zanimljivim kartama :) .
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
Avatar
mado
Reactions:
Postovi: 2281
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 1180 puta
 pohvaljen: 1170 puta
Kontakt:

Re: Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Post Postao/la mado »

Slični su i moji dojmovi :D Nakon samo 3 igranja, teško je točno suditi, al mi se čini da je ovo jako dobro proširenje što se tiće karata. Pojačan je i military i trošenje sva 4 dobra, uplifti, rushanje tabloa, dobre nove šestice. Vidjet ćemo više nakon 20tak igranja, al za sad su dojmovi jako dobri. Kao i Alien Artefacts, mislim da je ovo dobro prvo proširenje nakon samo bazne igre. Ono što će se vjerojatno dogoditi kod dosta igrača, kod mene sigurno, je 3 kopije bazne igre + sva 3 arca proširenja :) Toliko o potrošačkom društvu :D
Ovi su korisnici zahvalili autoru mado za post (ukupno 3):
GordanShichkockica
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Post Postao/la kockica »

Meni su same karte dobre, ali nisu nešto ludo spektakularne u grafičkom dijelu, iako su mi se posebno svidjeli neki consume bonusi i 6-ice. Sami xenosi na xeno svijetovima su me podsjetili na Shadowse iz stare SF serije Babylon 5 koju sam obožavao, a kako sam primjetio na bgg-u, vidim da nisam jedini :D

I da, mana igranja bez invazije je što neke karte, koje nose samo obranu protiv invazije, nemaju smisla u običnoj igri, pa svakako krenite sa invazijskim dijelom. Ja sam odigrao još nekoliko zanimljivih partija sa ženom, naprednu verziju za dvoje, budem kasnije javio dojmove zbog određenih korekcija u odnosu na prvotne impresije, ali zanima me u kojem broju ste vi igrali?
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Post Postao/la kockica »

No, žena i ja smo odigrali još par partija za vikend.

Ženi je i dalje dobra igra, ali nekako joj je draži Arc 1, s obzirom da je kompleksniji od Xeno, ali mi je priznala da joj je to dijelom zbog toga što joj se karte ne slažu tako dobro tijekom igre ko meni, a čini joj se da joj je teže prilagođavati strategiju tijekom igre. Meni prilagođavanje nije bilo toliki problem, ali opet dobrim dijelom zato što su me karte stvarno išle.

Igra nam je i dalje dobra, ali čini mi se da relativno lako možemo nositi sa xenosima u smislu da ne izginemo svi na kraju, (mogući minus?) premda igru svejedno moramo prilagođavati invazijama na kraju runde te evntualno obnavljanjima svijetova.

Primjerice desilo se da su nas u jednom valu xenosi nadjačali, jer smo žena i ja imali vojnu moć na 0, a već smo u 3. invazijskim valovima, i već sam mislio, uuuu, sada će biti frka ako si dopustimo još jedan takav poraz, ali baš su nam se odmah u sljedećoj rundi brzo i lako (prelako?) potrefile karte kojima smo si digli obranu.

Xenose zapravo dosta počinjem doživljavati kao neki entitet koji mogu iskoristiti za svoju korist. Recimo žena je imala dobru kombinaciju za masovnu consume/produce strategiju, ali meni su se potrefili vojni svijetovi i premda sam imao manje karata od nje na svom polju, te jadne consume moći, išao sam na završavanje igre odbijanjem xenosa prije nego se žena nabere VP-a.

Zgodne su se situacije pokazale i to što je žena sa obrambenim bonusima koje je imala, posjedovala ukupno jaču obranu od mene, ali ja sam imao nešto mrvu veću vojnu moć pa su me samo zbog toga zapadale jače flote te sam stradavao poput zeca.

E sad, ovaj dojam, nakon još nereprezentativnog broja partija, o relativnoj lakoći uspjeha borbi protiv xenosa, mi se čini da je postignut upravo zbog napredne igre za dvoje, gdje biramo dvije akcije, pa možemo relativno lako planirati i izvršavati akcije kojima se pripremamo za obranu, te da bi u više igrača to trebalo biti puno napetije.
Avatar
mado
Reactions:
Postovi: 2281
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 1180 puta
 pohvaljen: 1170 puta
Kontakt:

Re: Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Post Postao/la mado »

Igrao sam nedavno Xeno scenarij u dvoje 7x za redom. Igrali smo prvo običnu verziju jedanput (1 faza po igraču), a ostalo Advanced (2 faze po igraču). Jako nam se svidio scenarij. :thumbs Puno je bolji od onog u AA i uopće ne usporava igru kao taj prvi. Svih 7 puta nam se dogodio treći mogući trigger kraja igre (od njih 4), a to je da smo ukupno prešli vojnu snagu Xenosa, pa je igra završila puno brže nego inače. Jako mi se sviđa taj mogući kraj igre, jer se time dodatno može manipulirati tempom igre. Pogotovo si je fora namjestiti kraj igre tako da dobiješ oba bonusa na kraju od 5 bodova (najjača vojska i najviše dao za obranu). Meni je to drugi igrač uzeo iz ruku par put, a 10 bodova je jako puno u rejsu.
Samo smo jednom bili blizu da Xenosi pobijede nas, tj. da igra završi porazom svih igrača (a na kraju igre se ne gledaju nikakvi bodovi, nego svi jednostavno gube). Izgubili smo oboje u napadu u jednom krugu, a onda se slijedeći krug izvukli za dlaku. Nakon toga smo oboje ozbiljnije shvatili napade i pojačali se developmentima i svjetivima koji pojačavaju obranu. Mislim da je realno kraj igre porazom svih igrača rijetko moguć, jer se uvijek isplati ulagati barem malo u obranu, uspješno se braniti i time dobivati dodane bodove.
Fora je u dvoje da si vojno stalno slabiji, pa dobiješ slabiji napad, a za nagradu dobiješ 2 boda dok jači igrač dobije samo 1 bod za obranu. U više igrača je ova dinamika vjerojatno bitno drukčija.
Ukratno, odlično proširenje, možda i najbolje za kupiti direktno nakon bazne igre. Igranje s kartama iz ovog proširenja, ali bez scenarija mi se već ranije svidjelo, a scenarij odvodi igru u jako dobrom novom smjeru. Nadam se i četvrtom arku proširenja, tj. trećem scenariju koji će odvesti igru u novom i neočekivanom smjeru.
Ovi su korisnici zahvalili autoru mado za post (ukupno 3):
kockicaKillasadistiko
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3124
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2300 puta
 pohvaljen: 2359 puta
Kontakt:

Re: Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Post Postao/la Valsim »

Evo imali prilike i mi napokon zaigrati ovu izvrsnu ekspanziju :) .

OK zaigrali smo zapravo još prije, ali samo s novim kartama, a sada smo napokon zaigrali i sa Xeno scenarijem. Doduše Marko je to isprobao još pred neka dva mjeseca, Miljenko i ja prošli ponedjeljak 26.09., a evo sada i Slavica u subotu 01.10.

Zahvaljujem se @kockici što je pokrio sve u svojem super izvještaju i osvrtu igre, i time me poštedio da se i ja bacim u detaljan osvrt, jer ova ekspanzija to zaista zaslužuje. Stoga ako netko još ima nekih nedoumica neka baci pogled na par postova iznad.

Ja bih samo htio reći da se Marku i meni ekspanzija poprilično svidjela, Slavici nešto malo manje. Sviđaju mi se novi načini na koje igra može završiti - vojnim porazom Xenoa ili našim vlastitim porazom. Također mi se sviđa taj dodatan element da osim praćenja protivnika što rade, sada još uza to moramo pratiti i igru. Xeno napadi podosta uspore napredak kroz razvijanje i koloniziranje planeta, no upravo taj sporiji tempo i odgovara mojem načinu igre, kao što je otkrila Slavica. Ja sam tip koji voli polako razvijati svoju strategiju i otkrivati kojim načinom želim ići, za razliku od Slavice koja zna u početku steći nekoliko bodova prednosti pa samo nabacati jeftine karte u tablou i što prije završiti dok se drugi snađu.

Slavici je najveća zamjerka igri što misli da se ne može pobijediti, za razliku od prijašnjih ekspanzija, ako se u potpunosti zanemari vojna snaga. Još može proći u prvom valu napada, pa možda čak i u drugom. Ali od trećega će bez dostojne obrane se svi vaši planeti naći u općem rasulu, i nema šanse da potegnete ikakav produce - consume x2 strategiju.

Odigrali smo tri partije zaredom tu subotu i zaista u dvije od tri partije sam pobijedio kad sam se totalno bacio samo na razvijanje ratnih karata i spuštanja sve većih i jačih vojnih svjetova. U trećoj partiji sam dogurao do ratne snage od 17 :shock: . Već od samog početka se uopće nisam zamarao Xeno napadima, jer koja god karta napada mi je došla, bez imalo frke sam se uspio i obraniti od iste. Što se nije moglo reći i za Marka i Slavicu koji su jedva sklapali kraj s krajem, i morali se redovito popravljati.

Stoga na temelju dosadašnje tri partije rekao bih kako igra zaista favorizira vojnu snagu nad nekom drugom strategijom, što ne znači da ne postoji pregršt drugih načina kako se može pobijediti i doći do pobjede. Samo što je to u ovoj ekspanziji poprilično izmijenjeno i otežano. Ali to upravo super i dočarava tematiku ekspanzije, gdje se sve i vrti uglavnom oko sukoba i razvijanja što boljih obrana, dok se pokušava istodobno razviti vlastita svemirska civilizacija.

Zasad po meni najbolja samostalna ekspanzija za Race For The Galaxy koja je izašla :thumbs .

Evo kako su nam izgledale partije:

1. Partija
1. Mislav - Alien First Contact Team (Yellow) - 48
2. Marko - Starry Rift Pioneers (Red) - 38
3. Slavica - Terraforming Surveyors (Blue)

2. Partija
1. Marko - Old Earth (Red) - 27
2. Mislav - Alpha Centauri (Yellow) - 15 (7)
2. Slavica - Anti-Xeno Defence Post (Blue) - 15 (5)

3. Partija
1. Mislav - Alien First Contact Team (Yellow) - 77
2. Slavica - Starry Rift Pioneers (Blue) - 48
3. Marko - Old Earth (Red) - 43
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
Avatar
Killa
Reactions:
Postovi: 408
Pridružen/a: 12 lip 2011, 20:42
Lokacija: Split
Ima zahvala: 680 puta
 pohvaljen: 310 puta

Re: Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Post Postao/la Killa »

Vidiš, meni se pokazalo da je vojna strategija promašaj, jer uvijek kod invazije dobivaš manje bodova za obranu.
Čini mi se najbolja balansirana strategija - malo vojske, pa ako fali malo xeno defence i riješiš se karte iz ruke.
Ali treba odigrat 50-tak partija da se vidi pravo stanje stvari.
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Race for the Galaxy: Xeno Invasion

Post Postao/la kockica »

Igrali smo 20-ak partija i na pocetku smo i mi mislili da je bitna vojna moc, ali kasnije se pokazalo da miroljubiviji igrac cesto moze pobijediti ratobornijeg - imas kartice koje ti daju bonuse popravka i stitove i ides stalno na consume/produce a ljepota je u tome sto cak i ako ne potrosis sva dobra u consume fazi, odbacujes ih na pocetku produce faze za donacije protiv xenosa. Naberes se bodova samo tako. Naravno desilo bi se nekoliko puta da smo bili na rubu opceg poraza, samo da su invazijske kartice 3. vala bile grdje pomijesane. Sve opet ovisi o pocetnim karticama koje dobijes i biras pocetnu strategiju.
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post:
Killa
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”