1914 Serbien Muss Sterbien

Pitanja vezana uz društvene igre
Odgovori
Avatar
Igor
Postovi: 447
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 400 puta
Status: Offline

BGG logo

1914 Serbien Muss Sterbien

Post Postao/la Igor » 20 kol 2015, 21:14

„...došao sam do zaključka da povijest na Balkanu ne percipira se kao niz uzročno-posljedičnih događaja,već kao kanta u koju svako može posegnuti kako bi podržavao tezu koja mu odgovara.“
Naslov ove simulacije nije birao autor,radi se o propagandi Austro Ugarske i uvodu na invaziju Srbije ,a svemu je prethodio atentat u Sarajevu...ukratko.Sasvim nenadano otisnuvši se u avanturu sa ovom igrom našao sam se u razgovoru sa autorom a koji je imao podosta pitanja o izgovoru i značenju rangiranja jedinica.

Sljedećih par mjeseci proveo sam čitajući knjige o OOB srbijanskih snaga,rasporedu jedinica prilikom napada na Beograd 1915,pripremajući materijal za nadolazeći scenario ,koji bi trebali vidjeti u slijedećem broju c3i magazina kao i za nadolazeći naslov „Romania“ i Srpskom Dobrovoljačkom odredu.
Najveća zahvala ide Narodnoj biblioteci Srbije koji su vrlo profesionalno i brzo pomagali da se lociraju potrebne informacije i korigiraju postojeće.

slika

Naslovi malo poznatog autora Michael Resch-a vrlo su detaljno razrađeni,zanimljivi,pravila pristupačna i intuitivna.Osim nekoliko situacija koje su pojavile se tijekom igranja a za njih odgovor je dostupan na CSW-u.U suštini to znači da se radi o „suhoj“ simulaciji koja ne žrtvuje ništa na korist povijesne točnosti,gdje mapa tj. teren i mogućnosti jedinica nadograđuju.U praksi to će značiti da kanjon Drine,velika „rupa“ Austro Ugarske vojske,i ovdje će pružiti sve svoje opasnosti neiskusnom A-U generalu.
Divizije,brigade i odredi imati će iste oznake kao što su zabilježene u povijesti,vojna struktura takođe,u igri izvrsno predstavljenja sa „Attachment Area „ tj. ovdje neće biti letanja jedinica sa jednog kraja mape na drugi tj. svaka jedinica će morati pripadati točno određenoj Armiji (koja ima definirano područje djelovanja) – armija točno definiranom izvoru opskrbe i dalje do samih jedinica ...
Međutim tu niti jedan igrač neće osjetiti da mu nedostaje zabave – svaki potez protivnika prati kontra-reakcija drugog igrača.

slika

1914SmS najbolje ide uz čitanje neke knjige WWI tematike, koja svojim opisom prenosi u taj trenutak prije same bitke a mapa oživljava vrijeme,mjesto i atmosferu i tmurne dane...iliti u prijevodu – turnovi su u danima,prisutan je FoW (Fog of War) koji se mijenja ovisno o udaljenosti jedinica,a za tmurnu atmosferu brinu se glavolomne? odluke.
Upravo ove odlike daju jednu posebnu atmosferu cijeloj igri,od prvih micanja countera po mapi i pogledavanja na pravila igra stavlja igrača u čizme generala htio on to ili ne.Iako ovdje neće biti proboja frontova i naglih napredovanja,naprotiv,bitke se svode na opasno iscrpljivanje jedinica,njihovo stalno povlačenje sa linije,razmišljanje o pojačanjima.I naravno intenzitetu bitke,naime nije svejedno da li će nadobudni vojskovođa pokrenuti napad slabog ili jakog intenziteta.

slika

Ali ne bi bilo pristojno samo naglašavati jake strane 1914SmS.Osim par manjih kampanja (bitka na Mačvi, bitka na Drini i Conrad's Case B) koje traju 3-6 sati,i jednako su interesante,ali igrača mogu navesti na krivi zaključak da je i Grand Campaign istoga tempa.
Bitka za Srbiju 1914 - cijeli scenario dosta je vremenski zahtjevan,govorimo o 12-18h igranja za dva igrača koja poznaju pravila.Početni razvoj je vrlo spor kako igrači pokušavaju ostati u supply-u,naročito na jugu, a istovremno pratiti manevre protivnika.Negdje oko Turna 4 sa već prilično iscrpljenim snagama na obadvije strane počinje prava zabava i nadmudrivanje....imajte na umu da Srpske snage u ovom scenariju imaju samo 125 topovskih granata,pa će trebati pomno birati bitke.
Općenito nemoguće je u početnim turnovima imati nekakvu jasnu sliku ;istina nisu je imali ni A-U.I unatoč tomu što svaka Armija ima svoj geografski cilj tu početnu konfuziju trebalo bi razumjeti kao okupljanje snaga i definiranje djelovanja.
I tako da završim ovaj osvrt,već vidim da John O'day javlja kako je oprao kupaonu,jer njegov je red danas,pa da se prebacimo na skype.....
Zadnja izmjena: Igor, dana/u 22 kol 2015, 15:10, ukupno mijenjano 1 put.
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....

Vatanen
Postovi: 254
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 180 puta
 pohvaljen: 256 puta
Status: Offline

Re: 1914 Serbien Muss Sterbien

Post Postao/la Vatanen » 21 kol 2015, 17:39

Nekonvencionalna, ali svakako zabavna preporuka za čitanje uz opisano je Veliki rat Aleksandra Gatalice, mjestimično srpsko-magijsko-realistički i srpsko-svjetonazorski (v. pod sinkronijsko supostojanje ovostranog i onostranog), ali i dozlaboga duhoviti historiografsko-metafikcijski bestseler. Ne sjećam se više jel bijaše Putnik ili Mišić, ali razgovor ide ovako nekako:

Pašić: Zašto ste se povukli iz Beograda?
Putnik: Pa nisam vam ja kriv što Srbi imaju glavni grad tamo gde bi trebale da budu samo karaule!

Igore, kao i obično - svaka čast.
Dominant Species? It's a game of counting and recounting. It doesn't seem to be reflecting anything.
Enrico Viglino

Avatar
Igor
Postovi: 447
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 400 puta
Status: Offline

BGG logo

Re: 1914 Serbien Muss Sterbien

Post Postao/la Igor » 21 kol 2015, 18:50

Dvije od nekolicine knjiga koje idu uz ovaku igru 1915 i 1914 i korištene su kod određivanja OOB-a i položaja....ali ni približno zanimljiva kao tvoja preporučena.
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....

Avatar
Igor
Postovi: 447
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 400 puta
Status: Offline

BGG logo

Re: 1914 Serbien Muss Sterbien

Post Postao/la Igor » 20 lis 2015, 00:49

Neko vrijeme već dostupni su manji scenariji ove igre za Vassal - "Bitka na Mačvi,august 1914" (Kolubarska bitka) iliti uvodni scenario kao i "From crossing of the Drina to exhaustion" (Bitka na Drini) --> 1914SmS

Manji scenariji preporučeno su bolji za učenje igre,ne toliko mehanike koja je jednostavna,nego mogućnosti koje igrači imaju na raspolaganju.Naime primjetio sam kako učenje novih igrača gotovo je nemoguć posao ukoliko se koristi "The Grand Campaign" kao podloga.Zbog ogromnog fronta,različitog terena te vodostaja u kasnjim fazama igre i neobične zapovjedne odgovornosti koju ova igra prenosi na igrača;sve to previše je za svladavanje osnovnih manevara.
Posebno bih istaknuo scenario "Bitke na Drini" čije vrijeme igranja kreće se od 4-5 sati.
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....

Odgovori

Natrag na “Društvene igre”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.