Carcassonne

Pitanja vezana uz društvene igre
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Carcassonne

Post Postao/la kockica »

Jučer smo žena i ja zaigrali našu prvu ljubav, igru koja je bila naša ulaznica u svijet modernih društvenih igara i na ovu stranicu i forum, a kojoj se još uvijek rado vraćamo. Svo troje djece smo se riješili poslavši ih na ljetni odmor kod djedova i baka, pod nam je napokon raskrčen od raznih dječjih igračaka i plišanaca i partija velikog Carcassonnea je mogla početi.

Osnovnoj igri smo priključili još 6 većih proširenja:
- krčme i katedrale
- trgovce i graditelje
- djevu i zmaja
- opatije i gradonačelnike
- mostove, utvrde i tržnice
- brda i ovčice

Igra je trajala dobra 4 sata i kako je sa toliko ekspanzija bilo puno mogućnosti za igru, primjenjivali smo razne taktike tokom igre. Već od samog početka smo krenuli tvrdo i gradnja iole većeg grada se odmah pretvarala u pokušaje neprijateljskih preuzimanja, a katkad se pretvaralo i u otvorenu destrukciju gdje sam primjerice jedan jako veliki grad otvorio na sve strane kako ne bi bio završen i bodovan ili kada mi je žena onemogućivala širenje polja sa mojom štalom na druge gradove.

Jučer smo u igru prvi put uključili osmo proširenje (mostovi, utvrde i tržnice), i premda imamo interno pravilo da svaku novo proširenje isprobamo nasamo bez drugih proširenja kako bismo upoznali njene taktičke mogućnosti, ovaj put smo je odmah uključili u veliku partiju jer su nam se pravila činila dosta jednostavna. Priznajem, dugo sam zazirao od ovog proširenja jer mi se učinilo onako, meh, ali već za trajanja igre i žena i ja smo bili ugodno iznenađeni ovim proširenjem.

Sva sreća što sam nedavno razgovarao sa Artyjem pa mi je skrenuo pažnju da će nakon izlaska nove modernije verzije Carcassonnea i proširenja slijediti novi grafički dizajn koji mi je dosta odbojan, vjerojatno zbog navike, ali ipak. Tako sam popustio i odlučio da ću probati nabaviti i ostala proširenja dok se grafički poklapaju sa našom verzijom, ali jedino sam siguran da neću nabaviti proširenje sa katapultom. Prebedasto mi zvuči.

S obzirom da nisam baš naletio na prave recenzije pojedinih proširenja, osim "ovo je must have", "ovo izbjegavati!", opisao bih svoje dojmove o pojedinim proširenjima. Nadam se da će pomoći ljubiteljima ove igre.

8. proširenje Brücken, Burgen und Basare
Kao što rekoh, zazirao sam od njega jer mi se učinio bezveznjikavim, i valjda sam zbog premalih očekivanja bio jako zadovoljan.

Tržnice
Igra dolazi sa 12 pločica koje me grafički baš i nisu oduševile, ali eto, povećava se ukupni broj pločica u igri, a na 8 od njih su nacrtani sajmovi. Sama koncepcija sajmova gdje nakon postavljanja takvih pločica dolazi do izvlačenja pločica u broju igrača i licitiranja za te pločice nuđenjem svojih bodova, odnosno gubljenjem istih kao cijene za iste nije mi se dopala, dapače to me i odbijalo od kupovine ovog proširenja.

Ali postoji i verzija koju smo konačno i zaigrali a po kojoj se nakon postavljanja takve pločice izvuče broj pločica jednak broju igrača i onda igrači biraju od ponuđenih pločica i postavljaju ih u igru (prvo bira onaj koji je sljedeći na potezu). Zvuči bezveznjikavo ali na kraju nam se svidjelo kao neobvezna opcija. Često ne biraš onu pločicu koja tebi odgovara nego odgovara tvom protivniku pa sam tako preuzeo pločicu koja bi mojoj ženi omogućila dovršavanje dva samostana i jedne velike ceste sa krčmom. To mi svakako nije odgovaralo, ne samo zbog silnih bodova koje bi mi žena nabrala, koliko zbog toga što joj je u najbližem susjedstvu dahtao zmaj pa se moja žena još neko vrijeme znojila čekajući kada će zmaj nastaviti svoje divljanje.

Mostovi
Mali drveni mostovi dodaju 3. dimenziju igri i izgledaju baš zgodno. Ali osim izgleda imaju i vrlo važnu funkciju (barem za onog koji ga postavlja) jer omogućuje čupanje iz nezgodnih situacija kada se ceste nezgodno nastavljaju pa se mostom mogu preskočiti druge ceste pa i gradovi, a i pametnim postavljanjem mogu se proširiti polja.

Utvrde
Izrazito neprijateljski elementi koji omogućuju krađu bodova protivniku. Umjesto da se boduju mali okrugli gradići koji se šire na dvije pločice, onaj koji postavlja pločicu kojom završava minijaturni gradić, može umjesto bodovanja postaviti utvrdu, pa sa njom dobiti bodove od prve strukture koja se nalazi u njenom susjedstvu (samostani, gradovi, ceste) i dobiti bodove za nju. Na primjer postavite utvrdu kraj jednog većeg grada kojeg protivnik tako marljivo gradi i uvećava i ako taj grad bude prva završena konstrukcija, i vlasnik utvrde i vlasnik takvog grada dobiju jednak broj bodova.

Kada mi je žena smjestila svoju utvrdu kraj jednog takvog grada koji sam udarnički širio, morao sam taktizirati kako da izgradim nešto bezveze kraj ženine utvrde da ne bih dijelio bodove s njom za grad, umjesto da gradim svoje strukture, dok se žena, naravno, trudila završiti moj grad.

Pretpostavljamo i da možemo izgraditi utvrde i kraj svojih struktura, pa kad ih završimo, odna praktički dobijemo dvostruke bodove (iz same strukture koju smo završili, a i posredno preko utvrde u njenoj blizini)

Uz to, na kraju igre, kada se boduju polja, utvrde vrijede bod više od običnog grada.

9. proširenje Schafe und Hügel
Ovo proširenje je nabavljeno posrednim putem u Muelleru u Autriji s obzirom da ga još nema na našem tržištu. Donosi 18 novih pločica koje su me grafički oduševile i neke od njih daju neobičan izgled gradovima kao i nove mogućnosti za slaganje krajolika.

Pastir i ovce
Osim toga svaki igrač dobiva figuru pastira i nakon postavljanja pločice na polje može uvesti pastira (ako nema drugih pastira, naravno) te iz priložene bijele vreće izvlači jedan od osamnaest žetona na kojem su nacrtane ovce (1, 2, 3 ili 4) ali i vukovi.

Sama vreća, premda je lijepa, za svoju funkciju držanja žetona je ipak prevelika, a istodobno i premala da držanje pločica, pa smo na kraju slučajem našli malu platnenu vreću koja služi za izvlačenje žetona.

Ako igrač koji postavi pastira, izvuče žeton sa ovcama, postavlja ga na istu pločicu, i svaki put, kada postavlja pločicu kojom širi polje, može ili izvući novi žeton iz vrećice ili vratiti pastira u zalihu i sve prikupljene ovce u vreću, te koliko je bilo nacrtanih ovaca, toliko dobije bodova. Pametnim postavljanjem pastira na polje, svaki put kada gradite neku svoju strukturu, ako istodobno širite polje, možete istodobno povećavati svoje stado ili ga vratiti i bodovati.

No kako sam spomenuo, postoje 2 žetona sa vukovima, i kada ih se izvuče, sve ovce se vrate u vreću, a pastir u zalihu bez ikakvih bodova. Isprva mi se činilo da je premalo žetona sa vukovima, odnosno da je prelako osvajati bodove na ovcama, ali što reći, dok je žena fino povećavala svoje stado, a ja sam bio takav maler da sam često odmah izvukao vuka prilikom postavljanja pastira. U svakom slučaju sviđa mi se ovaj dodatak igri.

Vinogradi
Na nekim lijepo oslikanim pločicama nalaze se i vinogradi. Kada se takve pločice postave uz samostane gdje svećenici marljivo rade vino, prilikom dovršavanja samostana za svaki vinograd se dobije dodatna tri boda. Naravno, jedan vinograd može doticati i dva ili više samostana, pa svaki dovršeni samostan može od istog vinograda dobiti dodatne bodove što je malo promijenilo dinamiku kod samostana koji su prije imali uvijek konstantan zbroj bodova što nije slučaj kod primjerice gradova, cesta ili polja. Primjer, moja žena je uspjela postaviti samostane i vinograde u bliskom susjedstvu gdje je sa jednim samostanom osvojila 15, a sa druga dva 12 bodova pa sam samo nemoćno gledao kako mi žena odmiče na bodovnoj traci.

Brda
Kada se izvuče pločica sa nacrtanim brdom, odmah se izvuče još jedna pločica ali bez gledanja, i postavlja se ispod pločice sa brdom. Kada već dugo igrate Carcassonne, počinjete pamtiti sve pločice, pa već možete pretpostavljati koje pločice se još uvijek mogu izvući.

Uzmimo primjerice zmaja iz 3. proširenja. Znate da postoji ukupno 12 pločica koje aktiviraju zmaja da krene u rušilački pohod, pa možete kalkulirati koliko je još ostalo takvih pločica i hoćete li zanemariti zmaja koji dahće u susjedstvu vaših figurica. Brda sada unose element neizvjesnosti jer više ne znate koje su pločice uklonjene iz igre postavljanjem ispod brda.

Uz to, postavljanjem figurice na brdu isti dolazi u dominantniji položaj nad figuricom protivnika kada se nadmećete za istu strukturu. Tako je primjerice cestovni razbojnik na povišenom dijelu ceste moćniji od suparničkog cestovnog razbojnika i završetkom strukture samo on dobiva bodove za istu. Kao što sam spomenuo na početku, često igramo vrlo neprijateljski nastojeći preoteti jedno drugom strukture, pa nam je ovaj dio proširenja legao kao budali šamar.

1. proširenje Wirtshäuser und Kathedralen
Po meni ovo proširenje bez nepotrebnog kompliciranja minimalistički nadograđuje osnovnu igru, i vjerujem da će se mnogima kojima se sviđa osnovna igra, jako svidjeti i ovo proširenje.

Osim 18 zgodnih pločica, ovo proširenje dodaje figurice za 6. igrača, a pride još i po jednu veliku figuricu za svakog igrača. Taj veliki sljedbenik vrijedi kao dva mala te je jako koristan prilikom pokušaja neprijateljskog preuzimanja strukture ili obrane od istog.

Iako je sa ovim proširenjem omogućeno i uključenje 6. igrača u igru, to ispada vrlo kaotično. Zapravo već sa 4 igrača je poprilično kaotično igrati, premda zna biti dosta zabavno, i potpuno razbija iole kakvu strategiju, pa ljudima sviklim na uredno slaganje struktura, znači i na manji broj igrača, ovaj dio proširenja neće donijeti nikakvu vrijednost izuzev toga da eventualno mogu odabrati sivu boju kao svoju.

Nove pločice omogućuju novu vizuru krajolika, a uključeno je 6 pločica sa ucrtanim krčmama uz ceste, i 2 pločice sa katedralama.

Krčme
Ako su završene ceste kraj kojih se nalaze krčme, one se dvostruko boduju, ali ako se pak takve ceste ne završe do kraja igre, ne ostvare se nikakvi bodovi. To nam se osobno dopalo, jer su pločice sa cestom uvijek nosile 1 bod, bilo završene ili nezavršene, pa su nam krčme promijenile dinamiku samih cesta.

Katedrale
Katedrale pak završenom gradu daju 3 boda po pločici, pa izgradnjom jednog velikog megalopolisa može se natući popriličan broj bodova kojim će se dobro odmaknuti od svojih protivnika, ali nije to ni tako jednostavno jer ako se takvi gradovi ne završe, nema ni bodova. Takvi gradovi su često u našim igrama bili poprište velikih bitki za pokušaje uspostavljanja vlasti nad njim, ali isto tako smo znali i pribjegavati pokušajima namjerne destrukcije takvih protivničkih gradova nadograđujući ga tako da ga protivnik pak ne uspije završiti do kraja igre.

Vrijedan dodatak su i dvostrane pločice za bodovanje 50/100 jer, pogotovo udvoje, često smo na bodovnoj traci prelazili 50 bodova, pa nam je bez ovih pločica postalo teško pratiti jesmo li prešli 50, 100, 150 bodova i više. Po završetku velikih partija udvoje često se krećemo u rasponu između 300 i 400 bodova

U svakom slučaju ovo je zgodno proširenje koje za razliku od ostalih proširenja, neznatno ali vrlo učinkovito nadograđuje osnovnu igru.

2. proširenje Die Händler & Baumeister
Ovo je jedno od naša 2 najdraža proširenja.

Trgovačka roba
Od 24 vrlo lijepe pločice, čak njih 20 u gradovima sadrži jednu od tri vrste robe (bačve vina, žito i svila). Znači jako je puno pločica gradova i to vrlo maštovito oslikanih, a kada netko položi pločicu kojom završava grad koji sadrži takvu robu, dobiva žetone sa tom robom u svoju zalihu. Tko na kraju igre skupi najviše žetona određene vrste robe, dobije 10 dodatnih bodova, što je unijelo nove elemente taktiziranja jer ćemo često kalkulirati hoćemo li završiti grad koji je zaposjeo protivnik, i omogućiti mu da ostvari bodove za taj grad, ali ćemo zauzvrat dobiti robu iz tog grada.

Graditelji
Oni su po nama možda i najjače i najdraže figurice u Carcassonneu, jer kada ih postavimo na grad ili cestu koju trenutno posjedujemo, svaki put kada širimo takav grad ili cestu, izvlačimo drugu pločicu, a to ujedno znači i pločicu manje za tvog protivnika. Vrlo su zgodni za širenje megalopolisa i cesturina ali ako ih se uspije blokirati, nema većeg gušta kao primjerice kada mi žena ne može završiti grad u kojem je graditelj jer joj nedostaje samo jedna pločica ali zbog okolnih struktura može samo staviti jednu određenu pločicu dok ja sa svojim graditeljem na suprotnom kraju igre nesmetano i neprestano berem dodatne pločice.

Svinje
Ovo nam je zapravo jedini element iz proširenja koji zapravo rijetko uspijemo iskoristiti. Nije loša, ali... Stvar je u tome što je svinja previše statična, jer se postavlja uglavnom samo jednom tijekom igre, gdje i ostaje do kraja igre i završnog bodovanja. Kažem uglavnom, jer ako se ovo proširenje kombinira sa drugim proširenjima, svinja se može i vratiti u zalihu te iskoristiti za ponovno postavljanje, na primjer zmaju iz 3. proširenja je svinja jednako slasna kao i čovječuljci, a i štala iz 5. proširenja čini seljake, a time i svinju dinamičnijima.

Može se postaviti samo na polje sa vlastitim seljakom te daje dodatni bod za svaki grad koji je opskrbljen za tim poljem što može donijeti lijep broj bodova, mada ne previše, pa je važno pametno kada je i gdje postaviti.

Sa ovim proširenjem dolazi i vreća koja može služiti za izvlačenje pločica, a mi je stalno koristimo jer smo primjetili da postoji lagana razlika u pozadini pločica iz osnovne igre i različitih proširenja, tj. primjetila je moja žena što je opet dovelo do rasprave o navodnom muškom sljepilu za boje.

3. proširenje Burgfräulein & Drache
A ovo je pak naše drugo od dva najdraža proširenja. Ono, stvarno volimo ovo proširenje. Kako sam primjetio, mnogima sviklim na urednu igru se ne sviđa element destrukcije koju unosi zmaj, te općenito fantasy element, ali ovo nam je bilo prvo proširenje koje smo nabavili uz osnovnu igru, te smo se jako navikli na njega prije nabave drugih proširenja. Uz to dodaje element podmuklosti tijekom igre prilikom uvaljivanja zmaja u protivnikovo dvorište, kao i frustracije kada zmaj gleda tvoje figurice sa susjedne pločice.

Prvo, ovo proširenje dodaje čak 30 pločica u igru, daleko najviše od svih ostalih proširenja. A te pločice su mi baš lijepe. I ima svega unutra, i vulkana i portala, i djeva u kuli...

Djeva u kuli
Postoji 6 pločica djeva u kuli i kada se postavi na grad, može se, umjesto postavljanja svoje figurice na tu pločicu ukloniti nečija figurica iz grada, naravno, uglavnom protivnikova. Koliko mi je puta znao pasti mrak na oči kada bih se nadmetao sa ženom za neki megalopolis, te žena izvuče jednu takvu pločicu i hop, ode moj vitez iz grad. Ili kada na miru samozadovoljno gradiš svoj grad, bez ometanja protivnika, i opet žena izvuče jednu takvu pločicu te završi moj grad da mi izbaci viteza tako da ne ostvarim bodove za isti te se osjećam kao da mi je netko cijeli trud povukao sa vodom u wc školjci. Ovaj element u igri je vjerojatno i najzločestiji, zmaju usprkos.

Portali
6 pločica portala omogućuje da umjesto postavljanja figurica na ove pločice, njih postavite na bilo koju nezavršenu i nezauzetu strukturu bilo gdje u igri. Uglavnom, rijetko nam je izvanredna sposobnost takvih pločica bila neiskorištena.

Vila
Sitna, ali dinamitna. Višestruko korisna. Postavite je na pločicu sa svojom figuricom, zmaj ne smije ni kročiti na tu pločicu. Ako uspijete dočekati red sa vilom u svom vlasništvu, tj. na pločici sa vašom figuricom, dobijete bod taj krug. Možda zvuči sitno, ali još pamtimo partiju kada sam ženu pobijedio za svega jedan jedini, tzv. “vilinski” bod.

Još bolje, ako uspijete dočekati red sa vilom u svom vlasništvu, i istodobno završite strukturu koju posjeduje figurica koju štiti vila, dobijete dodatna 3 boda.

Eh, i žena mi je sitna i dinamitna, ali definitivno nije vila već...

Zmaj!
Postoji 6 pločica vulkana i svaki put kada se postavi u igru, na njega se stavlja zmaj koji zlokobno miruje. Još kada se zmaj rano pojavi u igri kada je malo pločica u igri, a već prekrcano figuricama... naravno da ćeš smjestiti zmaja što dalje od svojih figurica odnsno kraj protivnikovih figurica.

Postoji još 12 pločica sa ucrtanim zmajem i svaki put kada se onda postavi, zmaj se pokrene. Svaki igrač naizmjenično pomiče zmaja sa pločice na pločicu (nikad istu!) sve dok se zmaj ne pomakne ukupno 6 pločica. A pritom ne doživljava živu silu, doli vilu, i pritom uklanja sve figurice koje zatekne na pločicama kojima se kreće.

Bez ovog proširenja znalo nam se desiti da zarana ostanemo bez figurica u zalihi jer smo ih sve već postavili u igru grebući se za svaku strukturu, ali sa ovim proširenjem više nije taj slučaj jer kada zmaj visi za tvojim vratom, stalno strepiš kada će se pokrenuti, pa umjesto postavljanja novih figurica na izvučene pločice grebeš se za vilu da zaštitiš barem jednu svoju figuricu za slučaj da se zmaj pokrene. Jadna vila, katkad se poprilično našeta tijekom igre dok je uporno premještamo. A i nema goreg osjećaja nego kada prilikom pokretanja zmaja osobno vodiš zmaja ravno na pločicu sa svojom figuricom. Začudo, rijetko ali ipak, zmaj zna biti i koristan za uklanjanje vlastitih figurica koji su zaglavili u glupim situacijama pa dolazi do obrata gdje primjerice žena uporno pokušava pojesti svoju figuricu na besmislenom položaju a nema više drugih na zalihi, dok ja uporno odvlačim zmaja od njene figurice.

Koliko god da nam je ovo proširenje zabavno dok igramo udvoje, ono više dolazi do izražaja kod više igrača, a kada se polje igre poveća i figurice više rasprše, sam zmaj više nije toliko opasan premda zna biti neugodan.

Jesam li možda već spomenuo da stvarno volimo ovo proširenje?

5. proširenje Abtei und Bürgermeister
Zadnje proširenje koje mi je ostalo za opisati, ali ne i nevrijedno. Dolazi sa 12 pločica, isto lijepo oslikanih i domišljatih rješenja gradova i cesta, a od ostalih dodataka tu su:

Gradonačelnik
Gradonačelnik vrijedi onoliko koliko ima zastavica u gradu, pa možete zamisliti njegovu vrijednost u megalopolisu prilikom nadmetanja među protivnicima za isti. Zamjerka pak ide što previše sliči velikom sljedbeniku iz 1. proširenja, izuzev što ima nešto nafutrane hlače, pa zna biti zez ako ne paziš da li protivnik u gradu za koji se nadmećeš drži gradonačelnika ili velikog sljedbenika.

Štala
Po meni možda i najbolji dodatak koji dolazi sa ovim proširenjem, uz graditelja i najjači. Prije su vitezovi, cestovni razbojnici i svećenici stalno ulazili i izlazili iz igre kako bi pojedine strukture koje bi zauzimali bile dovrđene, dok jednom postavljeni seljaci na polju bi se lijeno izležavali i bogu dane krali do kraja igre i bodovanja. Da se razumijemo, volim ja seljake. Često je bilo zanimljivo vidjeti hoće li pretežu na kraju igre odnijeti igrač koji se bazirao na gradnji gradova ili onaj koji je osvajao polja. A često su se zametnule i krvave borbe za polja i završne bodove.

Ali sa ovim proširenjem se nije izgubila važnost polja, čak štoviše, povećala se. Seljaci, a i svinje, su postali dinamičniji, jer kada se jednom postavi štala na polju, svi seljaci (i opet svinje) sa polja se vraćaju u zalihe uz normalno bodovanje gradova opskrbljenima tim poljem, te se mogu iskoristiti za daljnje sudjelovanje. Dapače postave se novi seljaci na susjedno polje i nastoje se povezati sa poljem sa štalom, kako bi se opet vratili u zalihu premda sada ostvaruju bod po svakom gradu na tom polju. Često nam se presudnim za pobjedu pokazalo tko zarana uspije prepoznati potencijal polja i postaviti štalu koja se više ne miče do kraja igre.

Kola
Ovaj put kada se dovrši struktura na kojoj se nalaze kola, ista se vraćaju u zalihu ili, ako je moguće, premještaju se na susjednu nedovršenu i nezauzetu strukturu povezanu sa prvom. (npr. završena cesta se nastavlja u nezavršeni grad ili samostan, pa se kola premještaju tamo.) Jako zgodno za preuzimanje struktura bez potrebe za polaganjem pločica na iste, a kola se mogu unedogled prešetavati po igri.

Opatije
Svaki igrač dobiva pločicu opatije koju može umjesto povlačenja obične pločice postaviti u igru ali jedino i u slučaju da popuni prazan prostor koji se obrubljen s gornje i donje, te s lijeve i desne strane. Takva pločica zna spašavati iz zaguljenih situacija, a osim toga, njena dodatna vrijednost je što se istodobno može postaviti po svim pravilima kao i običan samostan. Jedina osobna zamjerka mi ide na izgledu iste, ono, baš me bode u oči i stalno trepćem kada je gledam.

Nadam se da će ovo nekom poslužiti. U planu mi je nabaviti i ostala proširenja, pa budem javio dojmove o njima.

LP!

Edit (31.08.2015.):
Dodajem opis novog proširenja:

4. proširenje Der Turm
Ovo je proširenje osmišljeno izrazito neprijateljski, slično proširenju Djeva i zmaj, ali ipak uz neke bitne razlike. Uglavnom, dugo smo se predomišljali oko nabave Kule s obzirom da se mnogima nije dopadalo, a i iz priloženog pravilnika igre nije ni nas baš pretjerano oduševilo, ali kada smo krenuli prvi put igrati, mogu samo reći da nam se dosta svidjelo.

Zapravo shvaćam zašto se mnogima Kula, kao i Djeva i zmaj, ne sviđaju, pa ih ne bih svakome preporučio. Onima kojima se sviđa osnovna igra kao i njena uredna strategija, te zaziru od kaosa i dizanja tlaka tijekom igre, svakako bih preporučio da zaobiđu ove naslove ali ostalim ljubiteljima Carcassonnea mogu samo poručiti da ih čim prije nabave.

Za razliku od ostalih proširenja, Kula dolazi u osjetno većoj kutiji jer, između ostalog, sadrži kartonsku kulu u koju se slože pločice i služi za njihovo izvlačenje tijekom igre. Zvuči i zaista izgleda fora, ali mi smo ju ipak izbacili iz upotrebe zbog par razloga:

- komplicirano nam je sve pločice promiješati i složiti u kulu, već nam je jednostavnije sve ubaciti u vrećicu koju dobijemo sa 2. proširenjem;
- i ne stanu nam sve pločice ako igramo sa više proširenja.

Sa ovim proširenjem dolazi 18 pločica koje izgledaju kao da su dio seta iz osnovne igre, znači ne donose neka ekstra drugačija rješenja krajolika osim jedne bitne razlike - na njima su nacrtani temelji kule.

Jer uz pločice dolaze i drveni dijelovi kule koji se podijele među igračima i svaki put, kada se izvuče pločica iz ovog proširenja, igrač nakon postavljanja iste sada ima mogućnost da postavi drvenu kulu na bilo koju pločicu sa temeljem ili na bilo koju već postojeću kulu i time je povisujući. S obzirom da smo se navikli da možemo igrati samo na pločici koju izvučemo, isprva nam je bilo čudno da možemo ostvarivati utjecaj na sasvim suprotnom polju igre, i to često i zajednički gradeći jednu kulu.

Jer, a to je najbitnije, gradnjom kule širite njen domet na susjedne pločice na kojima možete zarobljavati druge figurice, znači što je viša kula, to je veći njen domet. A zarobljavanje figurica je bitna promjena u igri sa ovim proširenjem zato što se izgubljene figurice se ne vraćaju u zalihu njihovog vlasnika, već ostaju igraču koji ih je zarobio, a možete ih vratiti jedino ako:
1. i vi zarobite protivnikovu figuricu, pa ih automatski razmijenite i vratite u zalihu, ili

2. ako je otkupite za bodove, tj. u zamjenu za svoju figuricu date svoja tri boda zarobljivaču, Zvuči skupo da povećate/smanjite razmak za protivnikom za 6 bodova, ali katkad ćete možda biti prisiljeni na to ako biste htjeli osvojiti neku strukturu a nemate nijednu svoju figuru u zalihi.

Sa ovim proširenjem još jače dolazi do izražaja pametno postavljanje svojih figurica taktiziranjem kako osvojiti/započeti neku strukturu, ali istodbno i izmaknuti utjecaju kule što je moguće ako ih postavite dijagonalno u odnosu na njih jer kula može zarobljavati figurice samo sa polja koja polaze pravocrtno od nje. Ipak, to zna biti jako teško ako igrate na malom polju igre.

Daljnja nadogradnja kule završava ako, umjesto novog kata kule postavite svoju figuricu na njen vrh. Nećete dobiti nikakve bodove za to, ali barem možete spriječiti da protivnik kasnije iskoristi istu kulu za zarobljavanje drugih vaših strateški postavljenih figurica, primjerice seljaka na ekstra velikom polju da mnoštvom gradova.

Spomenuo bih neke primjedbe o osjećaju igre:

Ako Kulu igrate samo sa osnovnom igrom, prati vas stalni osjećaj klaustrofobije i paranoje tijekom igre, jer je malo polje igre i vaše su figurice praktički posvuda nadohvat neke kule u blizini, te se cijela strategija svodi samo na što hitnije završavanje manjih struktura što znači da su najviše ugroženi seljaci i svećenici, a njih smo zaista najviše i zarobljavali. Takav način igre povremeno može biti zanimljiv, ali gubi se onaj gušt ako volite slagati megastrukture, pa nam Kula više leži kada je uključeno više proširenja u igru gdje ipak ne dođe toliko do izražaja predominantan položaj kula.

Nadalje, nekako smo dojma da Kula više odgovara igri udvoje jer to stvarno više na ništa ne liči kada je uključeno više igrača i strategija se bitno minimizira te se sve svodi na čistu sreću.

I za kraj, ako planirate romantičnu večer sa svojom najdražom /najdražim, zaobiđite igru sa ovim proširenjem inače ćete u najboljem slučaju dobiti svoju stranu kreveta uz primjedbu "Ne diraj me!".
Zadnja izmjena: kockica, dana/u 31 kol 2015, 18:53, ukupno mijenjano 2 puta.
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post (ukupno 11):
dadoNoghriArtyburazShichsadistikomiljenkoDread24Valsimstoka i još jedan korisnik
Avatar
Noghri
Reactions:
Postovi: 566
Pridružen/a: 29 srp 2014, 14:35
Ima zahvala: 217 puta
 pohvaljen: 211 puta
Kontakt:

Re: Carcassonne

Post Postao/la Noghri »

Ajme majko, jesi razmisljao da pocnes pisati romane? :)

Hvala na info, dobro ce doci!
Avatar
Arty
Reactions:
Postovi: 189
Pridružen/a: 03 stu 2014, 11:11
Lokacija: Pula
Ima zahvala: 178 puta
 pohvaljen: 95 puta
Kontakt:

Re: Carcassonne

Post Postao/la Arty »

Meni je ostalo da nabavim 7 i 9 proširenje (uspio sam nabaviti i river 1 koji nije dosao uz osnovnu verziju koja je bila u Mulleru) a onda za 9 mjesec moramo dogovoriti jedan mega carcassonne :-) ako nas se nađu četvorica sa 4-5 sati vremena. Carcassonne će se pretvoriti iz obiteljske igre u war game :-)
Odlični opisi.

Sent from my OnePlus One using Tapatalk
So many games, so little time
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Carcassonne

Post Postao/la kockica »

Noghri, drago mi je ako će ti moj opis/recenzija pomoći, a za dužinu, heh, još sam bio friški od odigrane partije dan prije sa ženom, a i bila mi fjaka na poslu, pa sam se malo upustio u pisanje romana :)

Arty, da kada se sjetim kako smo počeli ovu igru u sasvim opuštenom i prijateljskom stilu da bi se to kasnije zametnulo u wargame :lol:

Ali mislim da ćete pogriješiti ako uključite više novih a neisprobanih ekspanzija odjednom, jednostavno nećete ih dobro upoznati, jer ćete možda i nesvjesno igrati najviše one opcije koje dobro poznajete, a propustite sjajne sposobnosti iz novih proširenja.

Ako ćete igrati učetvoro, onda ćete to igrati i duže od 4-5 h. :lol: Nama je igra brža na početku, ali kako se igra bliži kraju, polje igre je sve veće, pa i nepreglednije, uhvati te paralizys analysis gdje ćeš najbolje uvaliti one zadnje figurice i pločice, i još kada je više igrača...

Ja osobno ću još nabaviti 4. i 6. proširenje i to vrlo brzo u Mueleru i/ili CM , a neobvezne želje su mi neke miniekspanzije ali one su mi dosta teško nabavljive (po prihvatljivim cijenama):
Das Gefolge
Die Goldminen
Die Fähren
Die Belagerer
Der Tunnel
Festival
Die Depeschen
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Carcassonne

Post Postao/la kockica »

Uglavnom, nabavljeno i 4. i 6. proširenje. S obzirom da 6. proširenje nije isprobano do kraja (ostao nam je Grof), opisao sam samo 4. u onom svom podužem postu sa ostalim opisima da sve bude na jednom mjestu.
Avatar
Arty
Reactions:
Postovi: 189
Pridružen/a: 03 stu 2014, 11:11
Lokacija: Pula
Ima zahvala: 178 puta
 pohvaljen: 95 puta
Kontakt:

Re: Carcassonne

Post Postao/la Arty »

Još ti fali samo 7 ekspanzija :-) ja sam u postupku nabave drvene kutije i izradi inserta za Carcassone + river i svih 9 velikih ekspanzija. Imam previše kutija ovako pa je plan napravit Carcassonne Mega Box :-)
Btw. Jedva sam nabavio Das Katapult, zadnji komad u game headquarters.

Sent from my OnePlus One using Tapatalk
So many games, so little time
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Carcassonne

Post Postao/la kockica »

Arty je napisao/la:Još ti fali samo 7 ekspanzija :-)
Ne fali jer je ne mislim ni nabaviti :) Opisom će se morati pozabaviti ipak netko drugi (Ti ? 8-) ). Ja ću joj primirisati samo ako je posudim ili igram s nekim tko je ima.
Arty je napisao/la:ja sam u postupku nabave drvene kutije i izradi inserta za Carcassone + river i svih 9 velikih ekspanzija. Imam previše kutija ovako pa je plan napravit Carcassonne Mega Box :-)
To sam si baš i ja razmišljao, jer napravio sam kartonski uložak u kutiji za osnovnu igru tako da su mi stale sve pločice i figurice uredno posložene, ali nabavom zadnjih proširenja sada nemam više mjesta za mostove i kule koje stoje sada odvojeno u jednoj maloj kutiji jedne eksoanzije. Ali prvo ću vidjeti hoću li nabaviti još neke miniekspanzije. A i zamisli da napraviš napraviš neku fensi kutiju definiranu da sve potaman stane a onda dogodine izađu sa novom ekspanzijom ;)
Tokic
Reactions:
Postovi: 20
Pridružen/a: 19 pro 2014, 18:56
Ima zahvala: 8 puta
 pohvaljen: 1 put

Re: Carcassonne

Post Postao/la Tokic »

Kupili smo pred par godina osnovnu verziju Carcassonnea, nismo se baš ulovili, ali zadnje vrijeme smo ju opet počeli igrat i sve nam je bolja i bolja.. Negdje sam čitao da igra postaje puno bolja s ekspanzijama, pa me zanima ako mozete preporučiti s kojom ekspanzijom je najbolje krenuti?
Avatar
Antomon
Reactions:
Postovi: 1237
Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
Lokacija: Rijeka
Ima zahvala: 1184 puta
 pohvaljen: 920 puta
Kontakt:

Re: Carcassonne

Post Postao/la Antomon »

Po mnogima najbolje su prve dvije ekspanzije, Cathedrals and Inns i Traders and Builders.
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... cathedrals
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... s-builders
Obje ekspanzije proširuju poznate koncepte i ne mjenjaju igru drastično, taman za više strateških odluka, dok recimo sljedeće 2 ekspanzije, Dragon and Princess i Tower dosta mjenjaju te iste koncepte (ubijanje/zarobljavanje meeplova).
Moja preporuka su te 2 prve ekspanzije.
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Carcassonne

Post Postao/la kockica »

Ne znam, nama su 2. i 3. ekspanzija super dok je 1. solidna. Imas opise gore za svaku ekspanziju tako da znas sto ocekivati.
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”