Blitz! A World in Conflict & Quartermaster General

Pitanja vezana uz društvene igre
Odgovori
Avatar
neuromancer
Reactions:
Postovi: 174
Pridružen/a: 04 ruj 2011, 20:25
Lokacija: što južnije-to tužnije (Dubrovnik)
Ima zahvala: 181 put
 pohvaljen: 153 puta
Kontakt:

Blitz! A World in Conflict & Quartermaster General

Post Postao/la neuromancer »

U mome vječnom questu potrage za ultimativnom WW2 igrom strateške razine, a uz uvjete da ne uključuju milijarde countera i heksagonalnu mapu :evil: uz već obrađene Triumph and Tragedy i Churchill, naišao sam i na ove dvije igre iz naslova.
Radi se o:

https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... d-conflict

i:

https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... er-general

Zanima me svako vaše mišljenje, (i subjektivno i objektivno), a pogotovo ako je potkrijepljeno praksom - odn igranjem istih.

I naravno odgovor da li je moguća neka kombinacija između njih - budući jedna ima karte s eventima (a ujedno i meepleove :nee ) s eventima koje druga nažalost nema (ali ni meeplova :twisted: ), ali zato druga ima bolju mehaniku.

Također hintovi kao i linkovi na neke druge igre koje ispunjavaju uvjete su dobrodošli 8-)

Unaprijed zahvaljujem :D
Avatar
stoka
Reactions:
Postovi: 786
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 731 put
 pohvaljen: 545 puta
Kontakt:

Re: Blitz! A World in Conflict & Quartermaster General

Post Postao/la stoka »

ha, bez hexova je jako teško se upuštati u WWII, bar ovako kako si je ti opisao, ultimativna WWII igra, strateške razine...nemam te namjeru povlačiti za jezik, al po meni ni triumph ni churchill ne spadaju u to kategoriju...conflict sumnjam da je itko na forumu igrao, quartermaster vjerojatno je, ali eto, nema zasad komentara...ja nisam igrao nijednu, iako sam o conflictu neko vrijeme intenzivno razmišljao...na prvu izgleda jednostavno, sa low counter shemom, ali mislim da je pravilnik na više desetaka stranica ako se dobro sjećam, znači, sigurno je dosta kompleksan, iako je vrijeme igranja poprilično ok, do 8 sati čini mi se...sama mapa je predivna, i sa tvojom maštom i sposobnošču izrade dodatnih materijala, dalo bi se tu raznih alternativnih igara smisliti...ova druga je ok igra vjerojatno, i uzeo bi je recimo rađe nju iz te kategorije, nego ajmo reć fog of war, ali ako bi već nešto jednostavno a da je ww2, onda rađe uzmi axis and allies, pa odigraj cijeli rat kako spada, unatoč manjkavostima te igre...
Ovi su korisnici zahvalili autoru stoka za post:
neuromancer
Avatar
neuromancer
Reactions:
Postovi: 174
Pridružen/a: 04 ruj 2011, 20:25
Lokacija: što južnije-to tužnije (Dubrovnik)
Ima zahvala: 181 put
 pohvaljen: 153 puta
Kontakt:

Re: Blitz! A World in Conflict & Quartermaster General

Post Postao/la neuromancer »

Hm, A&A nisam igrao - iako sam imao najbolju namjeru :( , međutim čini mi se kako to nije ono što mi treba jer mi previše baca na rizik - odn prevelik radnomness faktor u borbi. (naravno nisam igrao pa se možda i varam) a i previše je jednostavan. Htio bih postići kompleksnost (proizvodnja, diplomacija, warfare, tehnologija...) ali da se ne ide opet u preveliki micromanagement.

Za hexove znam, a i za mnogobrojne countere da je bez njih teško postići faktor monumentalnosti - međutim upravo u tome leži izazov. szbunjen

Za WW1 igru sam to nekako izbjegao - koristeći tzv. sistem frontova (za izbjegavanje hexova) što je i bilo moguće zbog same prirode tadašnjeg ratovanja. Nažalost to ne prolazi u WW2 koji je u biti bio manevarski rat, ali opet u Churchillu je to izvedeno - možda malo i prejednostavno
Također znatni porast u broju countera je također neminovan zbog samog broja angažiranih snaga. Međutim i tu se može nekako doskočiti "rescalingom" unita. Naime u WW su dovoljni "Army" i "Corps" uniti. Tako da bi u WW2 mogli "Army" unite preimenovati u "Army Group" (ili Front za Sovjete) a "Corps" u "Army" i time dobiti neki razumni broj countera 8-)

T&T mi se čini kao dobra polazna točka, budući da bi ostavio mogućnost nekih predturnova koji bi osigurali različite početke samog WW2
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Blitz! A World in Conflict & Quartermaster General

Post Postao/la Igor »

Vrijeme od tvoga posta do sada iskoristio sam da pregledam pravila ali i playthrough-videa igara koji si naveo + još dodatna pravila jednog naslova na koji bih skrenuo pažnju.
Čini mi se da utimativna WWII strateška igra bez tisuću-dvije countera i bez hex-mape je oksimoron.Da li se radi o ETO (European Theater of Operations) ili PTO (Pacific Theater of Operations) ili obadvoje?


Kompleksan kakav jeste sukob WWII uključuje od istraživanja,do politike i diplomacije,covert operacija,opskrbe (supply) do krajnje armije,gdje jedna izgubljena bitka u povratnoj sprezi utječe na diplomatsko/politički rejting zemlje,mobilizaciju,prioritete istraživanja i naravno ekonomiju koja postepeno se "usijava".Tek tada to postaje jedne koherenta cjelina.U nekolicini primjera kao bitka za Midway i Kwai bridge,gdje jedna izgubljena bitka na taktičkoj razini uzrokuje preusmjeravanje resursa,kao upitnost invazije Malezije dokle god bi Nacionalna kineska armija držala priobalna mjesta prema Južno Kineskom moru,ako bi izbacili taj dio,a to često jeste slučaj kod većine WWII igara,onda upitno postaje na Europskom teatru upotreba zračnih jednica na Sredozemlju,gdje se onda većinom svede na Maltu,Kretu i Siciliju + Gibraltar.U konačnici taj jedan manji dio i "nebitan" segment,žrtvovan radi brzine igranja,ima domino efekt.

Kada od igrača zahtjevaju da prešutno pređu preko nekih apstrakcija u dizajnu onda često imamo termin "elegantna mehanika ili pravila",tu se ide do nekih pitanja u smislu "Nema istraživanja tehnologija,pa koliko to može biti presudno?",za jednu popularnu igru na BGG forumu,ili "Koliki zaista jeste bio utjecaj zrakoplova?",odgovori dizajnera samo su apstraktniji od pitanja.
"Recept" za uspješan WWII nije tajna - 50+ stranica pravila samo za ETO i 70+ za PTO,interesanto je da mnogi dizajneri izbjegavaju PTO i nude samo Europski teatar WW2.Postoje stotine PTO igara ali samo na prste jedne ruke mogu se izdvojiti one koji zaista uspijevaju obraditi potpuno i dosljedno Pacifik,i svima je zajednicko da imaju podeblji rulbuk.Ništa jednostavnije nije niti za ETO gdje upravo zbog nepostajanja Pacifičkog dijela Ruski igrač ima čajanku do Barbarose a niti kasnije nije nešto pretjerano napeto.

Preveliki strateški pogled,opet poradi brzog vremena igranja,dovodi do situacije gdje Axis igrač samo treba "riješiti" Francuze,kretati se dalje,moblizirati,dok ostali igrači čekaju zapravo 1943 - da se uključe i koriste vrijeme za mobliziranje.Tu se treba zaboraviti na inicijalnu dezorijentiranost Njemackih trupa koje su zalutale na putu prema Francuskoj,a potonji nevoljni da to iskoriste sljedom jakog kontraobavjestajnog djelovanja.Ne zaboraviti da Njemci niti u Oslo nisu usli a da pritom nisu napravili pocetni gaf koji ih je kostao krstarice i potpuno zaustavio pocetnu ofanzivu - a u posljedici doveo do preusmjeravanja resursa.
Stateski rat potpuno apstrahiran i zanimljivo niti Axis igrač nema nekakvog interesa u njemu!
Ne postoje unutarnje prijetnje zauzetih teritorija - covert operacije što znači uvijek neke vrste pokreta otpora,Partizane,na Kineskom,Indijskom i Europskom teatru.

Ukoliko se od igre traži zabava i zabava onda ove dvije koje si naveo nisu loš izbor,da su ultimativne nisu,upitan je i Sequence of Play jer kako vidim radi se o salati raziličitih mehanika ali sa ciljem da bude WiF Light - mislim na Blitz!
Spomenuo bih Absolute Victory koje je u dolasku kao još jedan pokušaj dizajnera da uđe u to društvo bezvremenskih WWII naslova kao aWaW,WiF ili Third Reich,te bez imalo okolišanja koristi potpuno jednaku terminologiju kao aWaW čak i Seqence of Play,pravila naravno kopira i pokušava ih pretočiti u light verziju.Jedna promjena jeste da za sea supply koristi termin "Pipeline" što mi je smiješno.

Smatram da Absolute Victory jeste dobar izbor prema toj ultimativnoj kao usputna stanica a na primjeru samo jednog od nekoliko pravila pokazati ću kada dizajeri rade ustupke poradi brzine i konačni efekt.

Absolute Victory pravilo 19.0 SW Warfare - u pravilu Axis igrač ovdje baca "percentile dice" i zatim bira između naval i ground Armije koje neće biti postavljenja na mapu,moje pitanje je kakav INTERES ima Axis igrač da učestvuje u ovome ako već igra ide do nekih dubljih detalja ali isključuje Axis riders,podmornice te sukladno zaštitu konvoja?
Zar nije bolje da Axis igrač motiviran je da gradi podmornice i lake CA (znači ujedno troši resurse) - jer dokle god potaplja konvoje to znači da Britanci i US ne grade razarače a dok ne grade razarače nema niti AA napada,ovakav pristup povlači 20-tak stranica dodatnih pravila.

Brine te tisuće countera,ali na strateškoj razini to nisu counteri svake moguće brigade,u slučaju aWaW ima oko 500 countera povijesno bitnih jednica a ostalo su različite denominacije air ili naval,pa ako imaš jedan counter od 20 zračnih faktora i želiš ih "razbiti" na 2x10 - za to su te tisuće countera.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post:
neuromancer
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”