kockica je napisao/la: ↑27 ožu 2018, 13:23
Proučim pravila, imaš i link za mapu?
Ha nemrem nać onu koju tražim, crno bijelu, ali evo ove:
http://uk.diplom.org/pouch/Online/maps/map_c.gif
Znači svaki igrač predstavlja neku veliku silu u Europi početkom 20. stoljeća.
Igrač ima dvije vrste jedinica: armije i flote. Razlikuju se samo po tipu područja po kojima se kreću, a snaga im je ista.
Mapa je podijeljena na tri vrste područja: čisto more (po kojem idu flote), čisto kopno (po kojem idu armije) i priobalno područje (po kojem ide oboje).
Čisto kopno i priobalno područje na sebi može imati opskrbni centar (na karti iznad, to su oznake nalik suncima).
Veliki potez u igri sastoji se od godine, koja se pak dijeli na dva istovjetna poteza (ljeto, jesen), pa logistiku (zima).
U jesen se određuje tko kontrolira koliko opskrbnih centara, te u skladu sa time u zimi prilagođava broj jedinica na mapi: ako ima manjak opskrbnih centara mora maknuti jedinice viška, ako ima višak opskrbnih centara mora sagraditi jedinice koje fale. Jedinice se grade u matičnim opskrbnim centrima, a to su opskrbni centri koje je posjedovao na početku igre (na karti gore su lijepo okruženi granicom u boji)
Znači sve što radiš radiš kako bi tijekom zime imao sve više i više opskrbnih centara te time sagradio sve više i više jedinica odnosno pobijedio u igri.
Kako?
U ljetu ili jesenu se igrači prvo dogovaraju, a potom zapovijedaj svojim jedinicama
Zapovijed ide tako da se imenuje jedinica, te potom jedno od slijedećeg:
- ostaje gdje jest (to je i defaultna zapovijed ako se ništa ne kaže)
- miče se na susjedno polje
- podržava neku od susjednih jedinica u njenoj radnji
- konvoj (između kretanja i podrške, flota na čistom moru prenosi prenose armije preko svojeg mora na susjedno ili more sa flotom koje je također u tom konvoju, ili priobalno područje)
Igrači pišu zapovijedi svakoj jedinici ponaosob a kad su gotovi, zapovijedi se otkrivaju te potom izvode istovremeno. Ima algoritam, tako da to istovremeno djelovanje je ponekad zagonetno na prvu ali uvijek rješivo. I nije gamey, sve je posve jasno i pošteno što se dogodilo.
Fora je što su sve jedinice isto jake, pa je odlučan faktor tko je koga podržao. Ili 'zaboravio' podržati. Ili podržao, a rekao nekome drugome da ga presječe u podršci. A taj je drugi onda opet možda 'krivo shvatio'. Ako u isto područje ide više jedinica, gleda se kolikom koja silom ulazi, što je upravo broj jedinica koje podržavaju taj pomak. Ako im je sila ista, ostaju gdje je koja i bila. Ako ne, (naj)jača izvršava zapovijed i miče se, a ostale ostaju gdje su bile.
A to je srž igre, obećavati ili primati obećanja o podršci te potom postupiti s tim u skladu ili ne. Malo je slojevitije, ali to je srž.
I tako svakih par godina netko ispadne a oni koji ostaju postaju sve jači, sve dok samo jedan* ne postane dominantna sila u Europi sa barem pola od ukupnog broja opskrbnih centara.
A kako su svi u snazi isti i jedina je prednost u stjecanju povjerenja, taj koji pobijedi osim carske krune stječe u diplomatskim krugovima i neformalniju titulu najprevarata, jer je za pobjedu potrebno odraditi minimalno 3 savršeno tempirana noža u leđa
*Ok, postoji i mutal win ali to je lejm.