EOTS - Vassal
Postano: 03 kol 2015, 16:32
Pročitah pravila i odigrah jedan turn preko Vassala sa Erazmom botom.Neobičan sistem...nije kao ostali CDG,čak i teško za opisati,iako strateška igra kombinira i operativni dio donekle,a koji u mometima podsjeća na šah;sa jednako toliko varijacija. I nije toliko teško razumjeti ground/naval/air combat,ZOI kako koristi već oprobanu mehaniku,a i klasifikacija nosača aviona i ostalih brodova CV,CVL,BB...nije mi nepoznata.
Kako primarna mehanika vrti se oko supply-a,ZOI i upotreba mornarice taj dio potrebno je dobro izučiti, kako amfibijske ofanzive planiraju se i koordiniraju sa nosačima aviona i razaračima.Od velike pomoći je serija edukativnih videa John Steidl-a,što je već samo po sebi dovoljno za samostalno igranje.Jasno da grešaka će biti zbog novih situacija u kojima se igrač može naći,a tu dolazi u pomoć izvanredno dobro pisani rulbuk,Herman ne prepušta ništa slučaju dok prije spomenuti videi prate čitanje pravila.
Bot Erazmo...
Možda najviše naporno bilo je čitanje China Surrender uvjeta,ali nisam se previše zamarao sa time,bitno je razumjeti da li je i kada Hump otvoren i kineski supply izvor.
Kako radi se o strategiji tako i postoje i resource hexevi a čija kontrola definira broj karata,međutim to je samo dio slagalice,tu su ASB (Amphibious Shipping Points) na koje utječe status WIE (War in Europe),barem za Allied igrača,ISR (Inter Service Rivaly),defektna torpeda,Allied Political Will ovisno koja zemlja kapitulira...itd.Nisam se odavno ovako dobro zabavio.
Od cijelog rulbuka sve što je trebalo zapisati stalo je na jedan mali papir otrgnut iz mini-rokovnika:
-Japanski CV i CVL recovery - eliminiranje jednog CV i CVL kako bi se drugi doveo u punu operativnu službu.
-Saveznički amfibijski napad na otoke koji zauzimaju jedan hex (8.45d) US Marines prvi moraju biti u takvom hexu
-HQ dobiva +3DRM ako je napadnut (Amfibijski napad).
-LRB (Long Range Bombers) projiciraju ZOI,ali nemogu neutralizirati neprijateljski ZOI.
-Reaction player aktivaciju njegovog HQ-a ne blokira nikakva prepreka (7.26).
-Zračne jedinice nemogu ući u battle hex.
-Barges i PT Boat karte koji negiraju Barges (10.33)
-US casaulties kod ground napada gdje su kompletno eliminirane XX i XXXX ,-1 Political Will za Saveznike (samo jednom po turnu)
-Japanski HQ -1 Logistika dokle god je most preko rijeke Kwai neizgrađen i Rangoon kontroliraju Saveznici.
-Jedinice koje uzvode amfibijski napad imaju prepolovljenu odbranu.
...pa eto ko je za neku partiju preko Vassala,može i "live" preko skajpa bez kamere,ako je neugodnjak ili netko voli sjediti gol pred kompjuterom.
Kako primarna mehanika vrti se oko supply-a,ZOI i upotreba mornarice taj dio potrebno je dobro izučiti, kako amfibijske ofanzive planiraju se i koordiniraju sa nosačima aviona i razaračima.Od velike pomoći je serija edukativnih videa John Steidl-a,što je već samo po sebi dovoljno za samostalno igranje.Jasno da grešaka će biti zbog novih situacija u kojima se igrač može naći,a tu dolazi u pomoć izvanredno dobro pisani rulbuk,Herman ne prepušta ništa slučaju dok prije spomenuti videi prate čitanje pravila.
Bot Erazmo...
Možda najviše naporno bilo je čitanje China Surrender uvjeta,ali nisam se previše zamarao sa time,bitno je razumjeti da li je i kada Hump otvoren i kineski supply izvor.
Kako radi se o strategiji tako i postoje i resource hexevi a čija kontrola definira broj karata,međutim to je samo dio slagalice,tu su ASB (Amphibious Shipping Points) na koje utječe status WIE (War in Europe),barem za Allied igrača,ISR (Inter Service Rivaly),defektna torpeda,Allied Political Will ovisno koja zemlja kapitulira...itd.Nisam se odavno ovako dobro zabavio.
Od cijelog rulbuka sve što je trebalo zapisati stalo je na jedan mali papir otrgnut iz mini-rokovnika:
-Japanski CV i CVL recovery - eliminiranje jednog CV i CVL kako bi se drugi doveo u punu operativnu službu.
-Saveznički amfibijski napad na otoke koji zauzimaju jedan hex (8.45d) US Marines prvi moraju biti u takvom hexu
-HQ dobiva +3DRM ako je napadnut (Amfibijski napad).
-LRB (Long Range Bombers) projiciraju ZOI,ali nemogu neutralizirati neprijateljski ZOI.
-Reaction player aktivaciju njegovog HQ-a ne blokira nikakva prepreka (7.26).
-Zračne jedinice nemogu ući u battle hex.
-Barges i PT Boat karte koji negiraju Barges (10.33)
-US casaulties kod ground napada gdje su kompletno eliminirane XX i XXXX ,-1 Political Will za Saveznike (samo jednom po turnu)
-Japanski HQ -1 Logistika dokle god je most preko rijeke Kwai neizgrađen i Rangoon kontroliraju Saveznici.
-Jedinice koje uzvode amfibijski napad imaju prepolovljenu odbranu.
...pa eto ko je za neku partiju preko Vassala,može i "live" preko skajpa bez kamere,ako je neugodnjak ili netko voli sjediti gol pred kompjuterom.