Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Diskusije vezane uz igre s raznih crowdfunding platformi (Kickstarter, Indiegogo...)

Moderator/ica: sadistiko

Pravila foruma
Za svaku novu crowdfunding igru otvarajte novu temu radi preglednosti!
U prvi post samo kopirajte poveznicu na kampanju bez BBCodeova. Tako će forum automatski postaviti widget na kampanju.
Avatar
Antomon
Reactions:
Postovi: 1237
Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
Lokacija: Rijeka
Ima zahvala: 1184 puta
 pohvaljen: 920 puta
Kontakt:

Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Post Postao/la Antomon »

Ovu temu sam zamislio kao raspravu o trendovima u Kickstarter kampanjama koje sam primjetio. Ispravite me ako sam u krivu ili nadodajte svoja opažanja/mišljenja.

Broj igrača - 5. igrač i/ili podrška za solo igru

Primjetio sam ako igra nema podršku za 5. igrača i/ili podršku za solo igrom, to se odmah računa kao minus igri ako je suditi po komentarima u kampanjama. Podrška za 5. igrača mi je posebno zanimljiva jer sam primjetio da se podrška za 6. igrača traži ni približno često ako npr. igra po defaultu ima podršku za 5 igrača. Moram priznati da mi nije jasno zašto je 5. igrač tako magičan broj za broj igrača. Isto tako sam primjetio da dodavanje 5. igrača često prolongira igru gotovo eksponencijalno i da su dizajneri toga svjesni, ali ih publisheri prisile kako bi kampanja bila što uspješnija.

Jasno mi je da postoje igre koje su isključivo solo, osobno ne volim takav način igranja (rađe ću odigrati nešto na PC-u) ali prihvaćam da ljudi to vole. Nije mi jasno zašto se traži solo mod skoro za svaku igru. Dizajnirati AI/bota za solo igru je sklizak teren, ako dizajniraš bota koji je loš, onda solo način nije zanimljiv, ako dizajniraš bota koji je dobar, dovodiš u pitanje koliko ima slobode u tvojoj igri/koliko su bitne odluke igrača/koliko je igra skriptirana.

"Nebitno" nadograđivanje komponenti kao strech goal

Volim i podržavam kada se komponente nadograde a da se to vidi ili osjeti. Kada umjesto običnih drvenih kockica stave drvene tokene oblikovane kao što je prikazano igru, umjesto običnih meeplova stave posebno oblikovane meeplove, kada umjesto kartonskih tokena za novac stave poker čipove ili metalne novčiće i sl.

Stvarno mi je počelo iritirati kada stave stretch goal "upgrade kartona iz 1.5mm na 2 mm" ili "UV spot finish na kutiji od igre" ili "upgrade iz black corea u ivory core na kartama" ili "upgrade kockica iz 14 mm u 16mm". Da bi primjetio razliku morao biš igrati tu specfičnu igru u obje varijante, ali naravno da se igra nije niti planirala izdati sa manjima kockicama, tanjim kartonom itd. nego su ti trebali goalovi da ti popune kampanju. Stvarno iritantno.

Prenapuhane maloprodajne cijene

Stvarno znaju napuhati previđenu maloprodajnu cijenu i koliko ćeš uštediti ako uzmeš preko kampanje, do te mjere da sam počeo izbjegavati KS kampanje ako će igra biti dostupna u trgovinama i ako kampanja nema ekskluzive koje procjenim da su vrijedne dodatne poštarine.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Antomon za post (ukupno 6):
dadoShichAhilyakockicaSodapop69sadistiko
gogo666
Reactions:
Postovi: 323
Pridružen/a: 19 vel 2018, 17:58
Ima zahvala: 16 puta
 pohvaljen: 234 puta

Re: Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Post Postao/la gogo666 »

Ovo za 5 igraca je stara priča.
Evo gledam na polici od svih multiplayer base igara ih je tocno 2/3 2-5 igraca, a nemam niti jednu da je s KS u zadnje 2 godine. Vecina su stari klasici.

Solo je opsesija isto od davno, pogledaj praktički svaku non solo igru na BGG i naci ces bar jednu solo varijantu.
A Scythe i Viticulture prije njega, su napravili breakthrough sa Automom i stvar je usla u mainstream.

Ja obje inicijative podržavam jer volim solirat, a gaming grupa nam uključuje vječno single kuma 😀
Ovi su korisnici zahvalili autoru gogo666 za post:
Antomon
slika
smurfORnot
Reactions:
Postovi: 1023
Pridružen/a: 16 tra 2014, 08:27
Ima zahvala: 416 puta
 pohvaljen: 772 puta

Re: Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Post Postao/la smurfORnot »

Solo me nikad nije interesirao(then again, možda hrpa tih gamera nema frendove,lol). Za to kao što si naveo imam PC koji mi je jednostavno za tako nešto bolji od bilo kojeg bg-a. 5p, ovisno o društvu, ali rijeđe sam u takvim situacijama. Također, ovaj upgrejd komponenti, mislim da su to više artificial golovi, daju nešto bez da su defakto išta dali, pošto su o tome ovako i onako razmišljali i dali bi u startu.

A često je situacija da kada se pogleda što base game bez sg-ova nudi za tu cijenu, pogotovo kada se uračuna shipping, i više nego kilav value bude, jako kilav. Nažalost, nemamo srece poput amera da vecina tih gejmova bude na finim popustima, ono što je na KS-u 100$ plus neki sitan ili djaba shipping za Amere, obicno za nas ispadne 100€ retail, dok u Americi to ubrzo bude 50-70$ retail i discount...pa nam je situacija, backaj tijekom KS-a ili izbjegni retail pošto je preskup u odnosu na što nudi i što je bilo tijekom KS-a.

Najveci problem za nas je u biti i dalje mislim, često prenapuhana poštarina za RH...ajde, bar nema carine u večini slučajeva...
Ovi su korisnici zahvalili autoru smurfORnot za post:
Antomon
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Post Postao/la kockica »

Odlična rasprava, pa evo par mojih dojmova.

Cijene za većinu igara su mi preskupe, e sad koliko je to opravdano, ne znam. Osobno ako igra košta 100 i više $ uopće me ne bi smetao shiping od 50 $, ali recimo isti takav shiping bi me smetao da je igra 50 $ i manje.

Volim deluxe izdanja, ali čak bih i preferirao više šarene meeplove nego sivu plastiku koju tek treba obojati da bi je mogao razaznati u igri. Vjerojatno super za hobiste, ali za mene gnjavaža.

I često mi to deluxe bude bezveze, (npr. metalni novac) koji samo poskupljuje cijenu igre, ali ako se već dođe do cijene gdje deluxe izdanje košta nešto više od maloprodajne cijene sa običnim komponentama, tek tada mi ima smisla uzeti deluxe, ali vjerojatnije bih već na KS zgrabio obično izdanje. Ali slažem se da je to (14 na 16 mm i sl.) kao jedan ili više ciljeva tijekom kampanje totalno bezveze, pa me sama igra odmah počne odbijati da je backam.

Što se tiče broja igrača, možda je to jednostavno trend gdje se sve teže okuplja veće društvo, pa se tržište proširilo na solo igrače koji su dosad bili zanemareni (ili posebna pravila za 2 igrača). Sad koliko je to dobro dizajnirano i skalirano, to je drugi par rukava, ali primjerice spomenuti Scythe je kao solo sa dvije autome je zanimljiviji nego sa istim brojem igrača. Osobno ne bih nikada kupio skupe igre samo kao solo igru, ali eto ima i takvih. Ipak, ako već postoji solo mod, nemam baš ništa protiv da je zaigram.

No ono što me posebno smeta, kod razvikanijih kampanji bude toliki hype da se ocjene na bgg-u dignu u nebesa a da igra nije ni izašla. Mislim ima toga i drugih primjera, recimo terraforming mars se etablirao kao dosta popularna igra, pa najavljene ekspanzije koje tek trebaju izaći odmah postižu visoke ocjene. Iritantno do boli.

EDIT: Bilo je par kampanji koje sam propustio zbog nekih razloga, i baš sam tad zažalio, ali sa odmakom vremena ni najmanje ne osjećam da mi fale te igre u kolekciji :D
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post:
Antomon
Avatar
Karo
Reactions:
Postovi: 133
Pridružen/a: 17 kol 2014, 21:25
Lokacija: Osijek
Ima zahvala: 67 puta
 pohvaljen: 218 puta
Kontakt:

Re: Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Post Postao/la Karo »

Vrlo interesantna rasprava.

Ne bih se složio sa time da je ijedna od navedenih činjenica trend. Oduvijek su ljudi u komentarima kukali ako ne bi imali podršku za 5 igrača ili solo igru. Za ovaj dio gdje bi uljepšali igru sa komponentama, pa to je oduvijek tako, dodatni ciljevi su bili kao dio kickstartera u kojima daju linen finish il što ja znam na kockice itd. Naravno da neke kampanje imaju toga više, neke imaju manje, ali to je čar kickstartera, da izabereš sebi najbolju opciju.

Zadnja da su maloprodajne cijene napuhane itekako se ne bi složio.
Tu ću povući paralelu sa nekim primjerima: Endeavor Deluxe koji je miljama iznad Retail verzije je imao istu cijenu koju sada ima Retail.
Gugong Deluxe i Retail su također ajme daleko jedan od druge, a ista su cijena.

Postoje neke igre koje su čak i jeftinije u Retailu nego što su bile na KS, ali to su već iznimke koje potvrđuju pravilo, recimo Crisis at Steamfall.

Jedini trend koji sam primjetio u svojih posljednjih 70 backanih igara u zadnje dvije godine je da shipping za HRV raste u cijeni. I to nas sve češće stavljaju u isti rang kao i Japan, Tajland itd.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Karo za post:
Antomon
slika
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Post Postao/la kockica »

70 igara u 2 godine? Uh, svaka čast, ja u tom periodu ne stignem isprobati 10 novih igara, a kamoli pošteno ih zagrepsti :D

Pa trend i je što prate ljude koji bi primjerice solo mod.

Što se tiče uljepšavanja, pa nije štos u tome da se drvene komponente nadomjesti plastičnim itd, već upravo to da za koji mm povećaju običnu kockice što je fakat bez veze.

Shipping je koma, da, premda čak i ne toliko za igre koje mene interesiraju, ali ako i njih zakači taj trend...
Avatar
Antomon
Reactions:
Postovi: 1237
Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
Lokacija: Rijeka
Ima zahvala: 1184 puta
 pohvaljen: 920 puta
Kontakt:

Re: Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Post Postao/la Antomon »

Drago mi je da se netko dodirnuo poštarine. Slažem da poštarina raste u prosjeku, ali i tu ima svega. Mene najviše iritira kada napišu da je poštarina za EU XY eura, a onda Hrvatska bude u nekoj drugoj skupini. Ne smeta me to radi nekog pretjeranog domoljublja\euroljublja, nego što se EU poistovječuje sa Europom, što nije isto, kao što Sjeverna Amerika nije samo SAD-e.

Poštarina za HR bude stvarno šarena, najmanje što sam vidio je bila 5€ (znam, ni sam nisam mogao vjerovati) a radilo se big box igri.

Moja fascinacija sa 5. igračem više leži u tome što se nisam primjetio niti približno zahtjeva za 6.,7. etc. igračem. Ako je slučajno igra od 2 do 4 igrača, komentari kampanje budu puni sa "Da li će biti podrške za 5-tog igrača?". Ako je igra od 2 do 5 igrača, gotovo nitko ne traži podršku za 6. igrača. Jednostavno mi je interesantan taj "cutoff point" kod broja igrača.

Vi koji ste probali automate u Scytheu, koliko po vama dobro igraju te automate? Ako po vama igraju dobro, da li ste se zapitali koliko onda u igri postoji pravih odluka kada igrate sa drugim igračima ako postoji set skriptiranih odluka (automata) koji vas može pobjediti ? Nisam probao pa ne znam.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Antomon za post:
priroda15
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Post Postao/la kockica »

Da, interesantnom ovo za 5 igrača. Što se tiče solo scythea, naprosto je drugačije. Automa je agresivna, često i nepredvidiva, a igranje je kao i u terraforming Marsu ograničen na određen broj rundi, gdje će u kratkom roku dostići sve zvjezdice i ti se itekako moraš požuriti. Kod drugih igrača barem možeš predviđati poteze.
gogo666
Reactions:
Postovi: 323
Pridružen/a: 19 vel 2018, 17:58
Ima zahvala: 16 puta
 pohvaljen: 234 puta

Re: Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Post Postao/la gogo666 »

Bitno je spomenuti da scythe automa "vara", odnosno radi poreze koje igrac ne moze.
I to je razlog zasto je relativno teška.
Je skriptirana i lako znas gdje te nemoze dohvatiti. Al Automa igra na brzinu i agresivnost, a ne na pametne poteze.
Ovi su korisnici zahvalili autoru gogo666 za post:
Antomon
slika
Avatar
CrazyBunnyGuy
Reactions:
Postovi: 794
Pridružen/a: 15 svi 2018, 15:36
Ima zahvala: 283 puta
 pohvaljen: 608 puta
Kontakt:

Re: Trendovi u Kickstarter kampanjama - rasprava

Post Postao/la CrazyBunnyGuy »

Jako zanimljiva diskusija, slažem se. Osobno obožavam činjenicu da postoji solo mod, ako je dobro izveden. Scythe Automa me gazi žestoko, zato jer nisam naviknut na tako agresivne partije jer kad igraš s drugim ljudima, oni rade veoma nelogične poteze često ili taktiziraju, dok Automu boli briga. Pomogao sam si malo sa ScytheKick aplikacijom jer mislim da sam radio dosta nelegalnih poteza i davao Automi još više prednosti nego što je trebala dobiti. Najviše me nervira taj ticker kod Autome i znaš da imaš šaku poteza i fakat je teško razviti engine u tako kratkom roku. Uspio sam samo dvaput pobijediti protiv najlakše Autome i to na jedvite jade.

Inače, ako nema solo mod nije mi deal-breaker, ali svakako mi je užasan deal breaker ako se ne može igrati udvoje (npr. Catan koji je bio uvod u našu opsesiju igrama, kao vjerojatno i svima). Catan sada sjedi na polici i čeka bolje dane (još ga volimo igrati, ali uglavnom smo udvoje i nije mi baš nešto sexy ona šepava varijanta za dva igrača).

No kad smo kod broja igrača, nas (ako nas nije dvoje) onda nas je u pravilu uvijek petero! Tako da mi iskreno pašu sve igre koje su do pet ili šest igrača (šesti igrač jako rijetko nam upadne, ali dobro je imati opciju ako je igra zanimljiva i popularna). Recimo, nadolazeća Machina Arcana je za do 4 igrača, dok peti može igrati, ali neće imati svoju ploču i sve. Ne zabrinjava me jer sumnjam da će našeg petog igrača i zanimati takva igra.

Kad sam se već dotaknuo Machine Arcane, stretch goalovi su tamo zbilja bili veoma dobri upgradei postojećih komponenti (iako jest bio black core među njima, hehe), ali uglavnom se odnosilo na dodatne likove, iteme, čudovišta, engravirane kocke, insert za kutiju i tako. Inače to mi je prva Kickstarter kampanja pa zbilja nisam kompentan puno o tome.
Ovi su korisnici zahvalili autoru CrazyBunnyGuy za post:
Antomon
Odgovori

Natrag na “Crowdfunding igre”