[PROJEKT] Društvene igre u srednjim školama
Postano: 15 ožu 2019, 14:15
Otvaram temu za diskusiju, prijedloge i angažman oko Projekta kojeg bi udruga prijavila ove godine na natječaj, a tiče se uvođenja stalnog igranja društvenih igara u (za sada) zagrebačkim srednjim školama / gimnazijama koje pokažu interes putem kontakta koji bi uputili na e-mailove škola.
Zašto srednje škole? Zato jer smatramo da će te škole već u početku biti zaintersiranije i pokazati veći entuzijazam oko provedbe projekta od drugih. Učenici srednjih škola su u starosnoj dobi koja s lakoćom može hvatati i složenija pravila društvenih igara, pa i zbog raznolikosti igara u setovima moguća je dulja zainteresiranost učenika oko samog igranja, što daje veće šanse u uspjeh samog projekta.
Ukratko o projektu
Projekt je zamišljen na način da udruga kroz financije od natječaja osigura početne setove društvenih igara za škole, te edukaciju nastavnog kadra koji bi želio u svojoj školi uvesti i voditi kao izvannastavnu aktivnost periodičko igranje društvenih igara.
Dakle, nije interes udruge da njezini volonteri ophode srednje škole i s vremena na vrijeme organiziraju igranja, nego da se potakne igranje društvenih igara kao stalna aktivnost u srednjim školama za učenike koji to žele. Na takav način bi lakše osigurali održivost ovog projekta na dulje vremensko razdoblje i lakše uključili veći broj srednjih škola.
Provedba projekta
Prije samog natječaja, udruga će kontaktirati škole kako bi dobila feedback i odredila prvi popis škola koje bi ušle u projekt.
Udruga u sklopu natječaja iz dobivenih sredstava osigura dovoljan broj setova društvenih igara za svaku pojedinu školu.
U prostoru udruge (Meeple's Corner) održi se edukacija nastavnog kadra iz svake pojedine škole uključene u projekt na način da im se u osnovi objasni što su i kakvih modernih društvenih igara danas ima, te što se pojedinom grupacijom igara može postići kod učenika (natjecateljski duh, timski rad, asocijativne vještine, strateške vještine itd.). Nakon općenitog dijela išlo bi se na objašnjavanje i igranje svake pojedine društvene igre koja čini set igara koji škola dobiva. Na taj način bi budući voditelji igranja u školama znali pravila i tijek dobivenih igara, te bi odmah mogli započeti s organiziranjem igranja u svojoj školi.
Udruga bi po potrebi uskakala u formi savjetnika pri mogućim nedoumicama ili savjetima oko nabavke novih igara i sl.
Također, udruga bi u suradnji sa školama vršila evaluaciju projekta kroz vrijeme i bilježila te objavljivala učinke u vidu bolje socijalizacije i komunikacije među učenicima, te ostale definirane parametre.
Igre u setovima
Prema sadašnjoj viziji, setovi igara trebali bi sadržavati party, timske, strateške i asocijativne igre i to entry i nešto složenijeg tipa.
Točan opus igara bih volio da ovdje definiramo, ali odmah mih padaju na pamet igre: Catan, Carcassonne, Ticket to Ride, Dixit, Codenames, The Mind, Pandemic, 7 Wonders i možda nešto složenije Five Tribes, Istanbul, Village ili sl.
Ono što bi nama puno značilo pri izradi ovog projekta jesu dosadašnja iskustva u školama od onih koji slične programe već provode, te savjeti i mišljenja oko konkretno ove zamisli i ovog projekta.
Eto, pokrećem raspravu, a po potrebi ću dodatne informacije ubaciti u ovaj prvi post.
Također, ako već ovdje ima zainteresiranih nastavnika/knjižničara iz zagrebačkih srednjih škola i voljeli bi sudjelovati u ovom projektu molimo ih da se uključe u raspravu.
Zašto srednje škole? Zato jer smatramo da će te škole već u početku biti zaintersiranije i pokazati veći entuzijazam oko provedbe projekta od drugih. Učenici srednjih škola su u starosnoj dobi koja s lakoćom može hvatati i složenija pravila društvenih igara, pa i zbog raznolikosti igara u setovima moguća je dulja zainteresiranost učenika oko samog igranja, što daje veće šanse u uspjeh samog projekta.
Ukratko o projektu
Projekt je zamišljen na način da udruga kroz financije od natječaja osigura početne setove društvenih igara za škole, te edukaciju nastavnog kadra koji bi želio u svojoj školi uvesti i voditi kao izvannastavnu aktivnost periodičko igranje društvenih igara.
Dakle, nije interes udruge da njezini volonteri ophode srednje škole i s vremena na vrijeme organiziraju igranja, nego da se potakne igranje društvenih igara kao stalna aktivnost u srednjim školama za učenike koji to žele. Na takav način bi lakše osigurali održivost ovog projekta na dulje vremensko razdoblje i lakše uključili veći broj srednjih škola.
Provedba projekta
Prije samog natječaja, udruga će kontaktirati škole kako bi dobila feedback i odredila prvi popis škola koje bi ušle u projekt.
Udruga u sklopu natječaja iz dobivenih sredstava osigura dovoljan broj setova društvenih igara za svaku pojedinu školu.
U prostoru udruge (Meeple's Corner) održi se edukacija nastavnog kadra iz svake pojedine škole uključene u projekt na način da im se u osnovi objasni što su i kakvih modernih društvenih igara danas ima, te što se pojedinom grupacijom igara može postići kod učenika (natjecateljski duh, timski rad, asocijativne vještine, strateške vještine itd.). Nakon općenitog dijela išlo bi se na objašnjavanje i igranje svake pojedine društvene igre koja čini set igara koji škola dobiva. Na taj način bi budući voditelji igranja u školama znali pravila i tijek dobivenih igara, te bi odmah mogli započeti s organiziranjem igranja u svojoj školi.
Udruga bi po potrebi uskakala u formi savjetnika pri mogućim nedoumicama ili savjetima oko nabavke novih igara i sl.
Također, udruga bi u suradnji sa školama vršila evaluaciju projekta kroz vrijeme i bilježila te objavljivala učinke u vidu bolje socijalizacije i komunikacije među učenicima, te ostale definirane parametre.
Igre u setovima
Prema sadašnjoj viziji, setovi igara trebali bi sadržavati party, timske, strateške i asocijativne igre i to entry i nešto složenijeg tipa.
Točan opus igara bih volio da ovdje definiramo, ali odmah mih padaju na pamet igre: Catan, Carcassonne, Ticket to Ride, Dixit, Codenames, The Mind, Pandemic, 7 Wonders i možda nešto složenije Five Tribes, Istanbul, Village ili sl.
Ono što bi nama puno značilo pri izradi ovog projekta jesu dosadašnja iskustva u školama od onih koji slične programe već provode, te savjeti i mišljenja oko konkretno ove zamisli i ovog projekta.
Eto, pokrećem raspravu, a po potrebi ću dodatne informacije ubaciti u ovaj prvi post.
Također, ako već ovdje ima zainteresiranih nastavnika/knjižničara iz zagrebačkih srednjih škola i voljeli bi sudjelovati u ovom projektu molimo ih da se uključe u raspravu.