Stranica: 1/5.

Program za INA

Postano: 07 ruj 2017, 22:16
Postao/la sadistiko
Ajd da vidimo što vi mislite, što bi trebalo sve biti u tom programu. Imajte na umu, da smo ravnatelj i ja imali na umu prvenstveno želju da se djeci pokaže da postoje i druge društvene igre osim Monopola i Čovječe, ali da se uz sve to i zabave.
Dakle, ne bi ja tu sad neke velike študije i opterećivao ih previše s nekim informacijama o ovom svijetu.
Recimo napravio bih na prvom satu jednu prezentaciju o povijesti boardgame-a (možda mi tu Valsim može pomoći s nekim svojim materijalima što je predavao na Sferakonu?), eventualno spomenuti neke osnovne mehanike koje se danas koriste. Nakon toga, svaki puta da odigramo neku kraću igru (ili više ako se javi više djece).
Imajte na umu da su to djeca od 5. do 8. razreda (daklem od kojih 11 do 15 godina). Većina njih već može igrati i jače naslove, ali uvijek ima i onih koji još nemaju sklop kako bi trebalo pa teže kuže neke ovisnosti u gri (što će se desiti ako napravim ovo ili ono?). i Druga stvar koja nas ograničava je vrijeme. Svaki skup bi trajao kojih sat i pol do max 2 sata, pa i to ograničava stvari na kraće i jednostavnije igre.
Za kraj bi trebalo napraviti nešto tipa ili da napravimo neku svoju igru (što je previše posla za tako malo vremena) ili da možda složimo neke dodatke pomoću 3d printera za igru. Možda kakve dodatne minijature za već postojeću igru i sl.
Problem je što imam na raspolaganju samo 35 sati za cijelu godinu.

Re: Program za INA

Postano: 07 ruj 2017, 22:34
Postao/la DarkDefender
Sto uopce mozes raditi na toj izvan nastavnoj aktivnosti? Mora li imati neku obrazovni vrijednost mimo upoznavanja djece s drustvenim igrama? Pitam jer znam da su profesori inace jako ograniceni u osmisljanju programa.

Da ja radim, ne bi stavio povijest drustvenih igara na prvi sat. Ja imam 30 godina i vjerojatno ne bih nakon toga ostao na drugom satu, a kamo li dica od 10-ak. :)
Isto mislim da bi se trebao ograniciti na max 10 igara da ne bude da svaki sat uce nova pravila za novu igru. Jer ce djeca sigurno htjeti ponovno igrati ono sto im se svidi.

Slazem se da je izrada svoje igre previse posla. Pogotovo sto to na kraju vjerojatno ne bi bila dobra igra. Druga stvar bi bilo da je racunalna igra jer tamo cim napravis da neki lik trci i skace vec su svi zadovoljni. Prijedlog s 3D printerom mi se svidja. Mogu se napraviti custom figurice, custom polja (npr. 3D polja za Catan). Ne moras se ograniciti na printer, mozes napraviti custom kutiju u koju bolje stanu komponente i ekspanzija. Zapravo, najbolje ti je smisliti sto ti treba doma za neku tvoju igru pa to raditi. :)

Re: Program za INA

Postano: 08 ruj 2017, 08:13
Postao/la Antomon
Ja ih ne bi davio sa povijest boardgamea, eventualno na tom uvodnom predavanju objasniti zašto su spomenuti Čovječe ne ljuti se i Monopoly loše igre i onda im ponuditi alternativu tim igrama i eventualno krenuti sa tim igrama.

Ja bih se za klince fokusirao na društvene igre sa malo pravila i velikim brojem igrača, Warewolf, Codenames i sl.

Ako vam je cilj izraditi igru u programu, opet neka vam bude cilj nešto sa malo pravila i velikim brojem igrača, npr. trivia igra kao Wits and Wagers. Možete napraviti i hrvatski Timeline (https://boardgamegeek.com/geeksearch.ph ... line&B1=Go) u suradnji sa profesorom povijesti. Ili nešto na temu Dixita/Codenames Pictures (klinci mogu sami u sklopu likovnog napraviti slike koje bi išle na karte).

Re: Program za INA

Postano: 08 ruj 2017, 09:31
Postao/la grof
Gateway brže igre s malo pravila. Malo kompetitivnih, malo kooperativnih naslova.
Bez puno povijesti. Pomalo, onako kako ja pišem u kolumnama.
Ne bih radio novu igru, nego bih uzeo npr Carcassonne i za njega radio na satovima neku mini ekspanziju koja bi unjela neku novu mehaniku. Materijal za ekspanziju radiš 3D printerom.

Re: Program za INA

Postano: 08 ruj 2017, 10:45
Postao/la JobotBobica
Možda bi bilo zanimljivo krenuti u formatu: odigrati partiju ili dvije i onda rasprava/analiza pravila. Tu je očito problem vremena jer bi u stvari sat izgledao:
1. Objasni pravila
2. Igra
3. Analiza

Tako da bi bilo realističnije odigrati par krugova?
Mislim da bi u ovoj ideji taj pogled iza kulisa mogao biti jako zanimljiv. Shvatiti zašto neke stvari rade u igri.

Re: Program za INA

Postano: 08 ruj 2017, 18:44
Postao/la stoka
svakako učenje malim koracima, svladavanje proceduralnog znanja, da znaju kako, ne moraju nužno znati što, odnosno koje pravilo je vezano uz koju mehaniku...to im iznosiš dok igraju, kao neovisni komentator, kojeg mogu a i ne moraju slušati...treba prvo vidjeti koliko će djece biti prijavljeno...nekako bi možda bilo idealno da svaki sat donosiš novu igru, čije pravila objašnjavaš 5 minuta, te onda sastavljaš ekipu koja će igrati tu igru uz tvoj nadzor, a ostali igraju neku igru koju ste već obradili na prošlom satu i koja zahtjeva manji nadzor profesora, jer većinu pravila već znaju...naravno, nije nužno da se baš svaki sat uči neka nova igra, ako vidiš da su zagrizli za neke igre, neka ih odigraju i po 2 -3 puta zaredom ako baš žele...svakako je slobodan izbor ključan, jer ovdje bi po meni tvoj uloga trebala biti više kao tihi nadziratelj njihova rada, odnosno igre...tu i tamo im uvali isprintane pravilnike ako postoji prijevod na hrvatski, nek ih pročitaju bar jednom, kao tjedni zadatak, al do 4 -5 stranica...
za početak probaj izvadit nekog zicera, jednostavnu igru, za koju znaš da u sebi sadrži cake koje će se njima svidjeti...catan, village, stone age, 7 wonders, formula de... mi zvuče kao moguće igre za početak...kasnije vidjeti kako se razvija i ovisno o tome uvoditi nove igre...istanbul, el grande, agricola, madeira, shipyard, game of thrones...koliko ide, ide...svakako bi trebao nabaviti neku igru socijalne dedukcije, to bi im moglo biti zanimlijvo...resistance il nešto, ima ih sad milijun...
i svakako preskoči emiru... ;)
s obzirom da najveći dio boardgame zajednice nije produktivan, mislim da je bolje da se ne stavlja naglasak na kreativnost...eventualno neki manji zahvat, primjer sa carcasonom je odličan...

Re: Program za INA

Postano: 09 ruj 2017, 23:49
Postao/la Vatanen
Dakle svakako krenuti s uobičajenom preporukom kada je riječ o gateway naslovima:

https://boardgamegeek.com/boardgame/29285/case-blue

:twisted:

S poviješću uistinu ne treba puno daviti - kratak pregled wargamerske scene od protosituacije Wellsa preko Tacticsa II i SPI-ja do vrhunca i pada Avalon Hilla, s kraćim ekskurzima prema suvremenim hibridima.

:mrgreen:

Za ozbiljno: nadam se da nećeš morati pisati "ishode učenja" s kognitivnim, psihomotoričkim i afektivnim učincima :lol:

Re: Program za INA

Postano: 22 ruj 2017, 11:34
Postao/la smurfORnot

Re: Program za INA

Postano: 22 ruj 2017, 11:37
Postao/la kockica
Mučki provokatoru

Re: Program za INA

Postano: 22 ruj 2017, 11:46
Postao/la grof
Samo da sada ovo ne preraste u Križarske ratove. :D