ove nedjelje sam načeo dominant species...lagano otvaranje kutije, još jednom divljenje sadržaju, po ko zna koji put, skidanje tileova, oznaka elemenata, spremanje drvenih dijelova u svoje vrećice...nekom naporna priprema igre, nama gamerima slatki užitak pred igranje potpuno nove igre...odmah moram reći da sam potpuno oduševljen komponentama, GMT u svom standardno dobrom izdanju, osim šta je sve od debelog kartona, prilikom skidanja tileova i oznaka elemenata nijedan nije ispao ni sa malo ušiju ili kojekakvih blagih oštećenja, koja se znaju desiti na barem 2,3 countera u većini drugih igara, mapa je velika i ima lijepe oznake, sve je puno boja, ali ne prekričavo, a posebno lijepo su nacrtani tileovi, koji kao da pozivaju na odigravanje wanderlust akcije...
i tako, odigrao sam nekih 3,4 kruga solo, listajući povremeno rulebook, a na moje iznenađenje, istu večer i sa curom jednu partiju, na njeno inzisitranje...unatoč svim negativnostima koje uvijek prate prvu partiju, već u startu se počelo nazirati da će igra biti hit...
tako smo jučer odigrali prvu pravu partiju, koja je tekla manje više tečno...naravno, još uvijek nisam stručnjak, tako da o taktikama ne mogu puno, ali da barem opišem glavne mehanike igre...ako sam slučajno napravio kakvu početničku grešku u pravilima, ispravke su naravno, dobrodošle...
što se pravila tiče, tu sam ostao stvarno zapanjen...zapravo, samo bi o rulebooku najviše pričao...on se čita poput kojekavog hita ljetne beletristike, jednostavno, svaka stranica tjera na daljnje čitanje, sa užitkom i interesom "šta će biti dalje"...takvo šta još nisam doživija, čita se jako brzo i uglavnom je sve jasno, a primjeri su potpomognuti slikama, al baš svaki, plus oznake A,B,C, to jest, svaki primjer tekstovni ima svoju oznaku na slici sa pripadajućim slovom...
stvarno najbolji pravilnik koji sam dosad čitao, svaka čast...zapravo iznenađujuće koliko je lako shvatiti pravila, sve je nekako intuitivno, zapravo je jedini problem zapamtiti svih 12 akcija, što nose i kako utječu jedna na drugu, što je uostalom i sama srž igre...
e, tu dolazimo do nove prednosti...to je chart sa svim akcijama- reći ću samo, uz njega gotovo da i ne morate čitati pravila...praktički, nekih 13-15 od 20 stranica pravila odlazi na opisivanje tih akcija, ostalo je samo tijek igre, odnosno "na kraju kruga izvuci 4 random elementa i smjesti ih na abundance polje" ili način scoranja victory bodova...tako da novim igračima samo objašnjenje tog charta i imanje njega pred sobom tokom igre čini ulazak u igru relativno jednostavnim...
e, sad, ono šta čini igru kompleksnom nisu pravila ni učenje svih akcija, već dovođenje akcija u međusobni odnos i usklađivanje istih sa protivničkim potezima...jednostavno, onako na prvu izgleda gotovo nemoguće predvidjeti ishod događaja i znati kako će zemlja izgledati kad neka akcija dođe na red...naime, mapa se mijenja cijelo vrijeme, elementi se miču, stavljaju novi, dijelovi zemlje postaju obuhvačeni ledenom tundrom, a nastaju novi, koji podržavaju život, planine, savane, pustinje, mora itd...
elementi su zaista bitni, sunce, crvi (humus), meso, sjemenje, trava i voda, svaka životinja je specijalizirana za jedan navedeni (posjedujući dva elementa upisana na svoj chart, vidimo gore dva upisana crva na slici sa chartom pauka, i 4 elementa "kupljena", tj usvojena, sjeme, sunce i dvi vode)...ti elementi označavaju u kojim uvjetima vaša životinja može preživjeti...isti elementi su i na zemlji, tj na rubovima tileova, pokazujući što taj tile nudi, recimo ovaj skroz lijevo morski tile na zadnjoj slici nudi tri crva i jedno sunce, svatko ko nema barem jedan od ta tri elementa smatra se "endengered species", te njegove "species", odnosno kockice na kraju kruga umiru...
dakle, kao šta vidite, kockice označavaju vaš "ljude", kako ja volim reći, ali zapravo su sve samo ne ljudi, hehe, dakle, skupine životinja...zanimljivo je zapravo šta da bi bili dominantni u pojedinom tileu ne treba vam više kockica, tj speciesa, već više elemenata koji podržavaju vaš način života, tj elemenata na tom tileu koji su prisutni i na tvom chartu...u tom slučaju se postavlja ovaj valjak u vašoj boji, označavajući vašu dominaciju...ti će se valjci tokom igre često mijenjati kako neko bude dovodio nove jedinke, ili kako se elementi budu usvajali i zaboravljali, ili stavljali novi na zemlju...
prilikom scoranja upravo ti valjci, odnosno status dominacije su uvjet za vučenje karte, koja zna imati vrlo jake efekte...neke od karata su instinct, immigration, mass exodus, hibernation i slično...
prije izvlačenja kartice se radi scoring, gdje se gleda ko ima više kockica, jedinki, i onda se dobivaju bodovi sukladno tileu na kojem je scorano, recimo najviše za more, 9 za jedinku sa najviše kockica, 5 na drugu, itd, dok recimo najmanje nudi tundra, odnosno samo najbrojnija vrsta dobiva 1 bod...
e, sad, zauzimanje akcija je jako bitno...jedan od trenutaka gdje igra blista i dešava se velika napetost dok se akcija slažu u napetosti i tišini...svi u redu inicijative stavljaju svoje action pawne na slobodna eyeball space, označavajući da žele odigrati tu akciju...broj određenih akcija je ograničen, te ko prvi dođe, njemu djevojka, ali broj opcija je zaista velik, tako da nikad ne možete narpaviti sve šta želite, pogotovo u više igrača...
ovdje vidimo već postavljene action pawne, spremne za prelazak na execution fazu, odnosno odigravanje poteza...
navedimo samo neke (kao da znam napamet sve)- initiative- vaša životinja skače naprijed u redu inicijative, adaptation - usvajanje jednog od četiri ponuđena elementa, regression - elementi u regression boxu se zaboravljaju, tj, mičete ih iz svog charta, stavljanje akcijske figure u taj eyeball space vam omogućava da odaberete element koji nećete izgubiti, tj zaboraviti...speciation - rađanje novih vrsta na određenom elementu, tj tilevima koji graniče s istim...competition - ubijanje po jedne protivničke jedinke iz određenih tileova...wanderlust- stavljanje novog tila na zemlju, te jednog od četiri ponuđena elementa na isti, dobivanje VP...glacitation - stavljanje tundra tilea na neki non-tundra tile, brisanje svih vrsta osim po jedne jednike od svake vrste, dobivanje VP...domination - scoranje i vučenje kartice, abundance - stavljanje jednog od ponuđenih 4 elementa bilo gdje na zemlji....itd...kao šta vidite, gotovo svaki potez utječe na sljedeći te je teško predvidjeti kako će zemlja izgledati kad dođe red na vaš potez kojim ste nekom drugom htjeli pomrsiti račune ili dobiti bodove, tako da dolazimo do onog američkog izraza brain burner, što je ujedno glavna odlika ove igre...dakle, slagalica, stvarno teška za složiti, i zahtjeva puno mozganja i razmišljanja "što ako"...čak u ovim prvim partijama bi rekao i da je sreća dosta utjecala, al ne bi sad tvrdio da ima neki odlučujući faktor, sigurno neko sa 50-100 partija je sveo faktor sreće na minimum, iako ona u ovakvoj vrsti igre mora biti prisutna...
toliko zasad, ima tu još stvari, ali nažalost nemam više vremena...jučer me inače cura pobijedila, previdio sam koliko je jaka survival card, koju dobiva korisnik koji ima najviše okupiranih tundri, kako one nose samo bod kod scoranja, nisam se puno bazirao na njih, ali korisnik koji ima survival card dobiva određen broj VP, s obzirom na broj tundri na kojima je prisutan, ispočetka je to bilo nešto sitno, al kad je postalo po 10-ak bodova, bilo je već prekasno...uglavnom, igra je jako zanimljiva, to je početni dojam, nadam se da ću kroz mjesec dana odigrati još partija, pa možda napisati neka razmišljanja o taktici i kakva je igra nakon više partija i nadam se, u više igrača.