Dalmatinske igre

Tekstovi, podcastovi i ostali materijal kojeg objavljuju razne boardgame zajednice u Hrvatskoj.
Pravila foruma
Svaki korisnik otvara svoju temu u kojoj će opisivati zanimljivosti i crtice iz vlastitih igraćih događanja
Svoje blogove možete nam slati i putem obrasca na naše stranice kako bi bili vidljivi i van ovog foruma
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3120
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2291 put
 pohvaljen: 2358 puta
Kontakt:

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la Valsim »

stoka je napisao/la:inače, kako ti vidiš tech tree u clashu, odnosno koje tehnologije voliš kombinirati, koje otvaranje smatraš najboljim i koju vrstu sistema najboljim?ako ti se da red, dva...tri
Heh pa ne osjećam se baš mjerodavnim dijeliti savjete jer po broju partija si me u kratkom roku prešišao za barem 5-6 partija više od onoga koliko sam ih odigrao u dvije godine :) .

Pa ti mogu samo reći kako ja obično igram. Eh jesam li spomenuo da mi je velika mana da u jako, jako, jako malom broju slučajeva idem eksperimentirati nekim totalno ludim i neviđenim taktikama i kombinacijama. Ne znam, jednostavno sam jedan od onih koji kad misle da nađu najbolju formulu drže je se ko pijan plota dok silom prilika i nepredviđenih događaja ne otkriju neku novu kombinaciju. Kao što si i sam rekao ima zaista jako velik broj kombinacija kako si olakšati doći brže do određenih resursa kako bi se uštedio taj krucijalan potez dva tri prednosti pred suigračima, jer biti makar i potez ispred je u ovoj igri zaista velika stvar. Nekako mi je najdraža taktika što je prije moguće razviti Engineering kako bih došao do Sanitationa i Roads kojima bih počeo graditi brže i jeftinije naseljenike, koje bih onda brzo slao prema protivničkim gradovima. Jasno u skladu s time bih se bacio na razvitak ekonomskih tehnologija - Bartering > Trade Routes > Currency. Tako bih se ubrzo našao s 3-4 dodatna zlata koja bih dobivao od trgovine od suigrača, koje bih onda mogao kao resurse trošiti na što god dalje hoću - građevine, vojsku, štednju za ispunjavanje misija, gradnju čuda itd. Jasno i dalje ne bih mogao u potpunosti izbjeći da dam barem jedan potez za aktivaciju jednog grada za prikupljanje nekih resursa, ali mi barem nikad ništa ne bi falilo. Jasno, tu veliku ulogu ima prijateljska ili neprijateljska naklonost susjeda prema ovoj činjenici. Svatko tko uvidi kakav profit ostvarujete na njihovim gradovima će sigurno poslati par vojnika da stane na kraj vašem profitu. Tako da ne bi bilo loše unaprijed već zaštititi trgovce vlastitom vojskom. Vjerujem da se nitko neće ići obračunavati i trošiti si vrijeme i resurse na borbe oko trgovaca. Jednom kada imam osiguran priljev svih potrebnih resursa volim se prebaciti na Autokraciju kao sustav vladavine i što prije dogurati do Apsolute Power tehnologije kako bih trošio raspoloženje (mood) da dobivam dodatne poteze. Jasno kada imate razvijen Nationalism možete dobivati jedno raspoloženje natrag svaki put kada izgradite neku ratnu jedinicu ili brod. Također i u edukaciji ako ste razvili Free Education dobivate jedno raspoloženje svaki put kada neku tehnologiju izgradite koristeći zlatnike. A te zlatnike besplatno dobivate preko trgovine s drugim gradovima. Napraviš ovim redoslijedom i imaš zatvorenu petlju profita i povrata uloženog. Ovo mi se zasad čini kao najbolja strategija i dobitna kombinacija za svaku pobjedu. Jasno da su svi uvjeti idealni i da svi igraju predviđeno i da te nikad neki loš događaj ne unazadi itd. Što je kako svi znamo skoro pa nikad da se neće dogoditi slučaj da te barem nešto od tog ne zadesi.
kockica je napisao/la:Bas kupio cyclades od vicka :D

I ne valsime, nemoj mu odavati tajne, nek prvo plati
Uh-oh netko s kime smo zaigrali danas po prvi put neće baš biti oduševljen kada vidi ovo :zvizdi .
Čestitam na kupovini, ako je bazna igra ovoliko dobra onda si mogu zamisliti kako je tek s ekspanzijama :thumbs .
Napišem izvještaj našeg kućnog igranja i podijelim mišljenja čim uhvatim vremena. Sve što ću reći zasad je da je baš bilo super :D .
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post:
stoka
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la kockica »

Tko je ono rekao da ratni plan opstaje do prvog susreta sa neprojateljem? :)
Stips
Reactions:
Postovi: 954
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 587 puta
 pohvaljen: 576 puta

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la Stips »

Moltke.
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la kockica »

Thnx, prvi put sam to procitao u romanima o milesu voekosiganu
Stips
Reactions:
Postovi: 954
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 587 puta
 pohvaljen: 576 puta

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la Stips »

Ne znam Moltkea ali ga Manstein u 'Izgubljenim pobjedama' spomene tu i tamo. Pa upravo ovo citira na jednom mjestu.
Avatar
stoka
Reactions:
Postovi: 786
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 731 put
 pohvaljen: 545 puta
Kontakt:

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la stoka »

heh, izgleda da okruženje boardgamerima i život u igraonici ima i svojih mana. moji teško prihvaćaju nove igre, al kad im se nešto svidi, igra se do iznemoglosti, šta je zapravo i dobro, odnosno dobra proturavnoteža našem gejmersko-forumskom "kupi-odigraj par put, kupi novo" razmišljanju...
hvala na razmišljanjima valsime, jedino mi je čudno, tj stekao sam dojam da ti istražiš iz jedne kategorije prvu tehnologiju, i onda razvijaš dalje redoslijedom, koliko sam ja razumio pravila, nakon šta razviješ prvu tehnologiju iz neke kategorije, ostale kasnije razvijaš redoslijedom koji želiš...
da, free education sam dosad slabo koristio, a dosta je jako, i sad planiram kombinirati ga sa absolute power, tj, dobivati smješke preko edukacije, pa ih koristiti za dodatni krug....s tim bih kombinirao ekonomske advance, koje si jako lijepo opisao, currency i trade routs mi izgledaju stvarno moćni, iako ih kod nas nitko još nije primijenio na neki pretjerano efikasan način...pogotovo mi izgledaju dobro ako se mapa pretvori u veliko more koje razdvaja civilizacije, pa zagospodariš morem...
inače, engineering sam po sebi često čuvam za kasnije, pošto sa matematikom dobivam besplatno enginering i roads (plaćam samo akciju), a i volim ga otvoriti kad sam pun para i plavih tokena, jer on nosi mogućnost gradnje čuda, a ko gradi čuda, u pravilu pobjeđuje...tu bih još upozorio i na monuments, koji također otkriva čudo, ali to čudo onda samo ti možeš graditi, šta je super...
za otvaranje volim odmah napasti tri žute tehnologije, i to storage, sanitation i irrigration, i onda vučem odmah event, a kako me ove tri tehnologije štite od evenata gladi, kuge i slično, a za druge katastrofe nisam dovoljno velik (često piše da moraš imati vojnike, ili četri grada da bi se event primijenija), najčešće kroz taj event prođem neokrznut...(da, i ja sam naučio na slavičinom primjeru di nije imala sanaciju, a imala je ceste :D )...
naravno, kasanije izlaze i objecitvi sa traženim tenologijama, pa se ravnaš i po tome, a i prema mapi, namjerama protivnika, i eventima koji izlaze, kako si i sam rekao.
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la kockica »

stoka je napisao/la:u par dana odigrao sam čak tri partije, od čega dvije solo...riječ je o rusko-japanskom ratu, 1904.-1905...sva tri puta pobjedu su odnijeli rusi...naime, japanci napadaju ruske položaje na dalekom istoku, te su dosta jači, pogotovo u početku, dok se ruske snage povlače u unutrašnjost, čekajući europska pojačanja...
(...)
igra inače sadrži i morski dio igre, koji je zapravo pridodan naknadno igri, te se pravila i mapa mogu skinuti sa interneta, ali po bgg komentarima isto se ne isplati, te ima dosta pritužbi na taj, naval dio igre, tako da zasada se neću upuštati u to, iako ostaje malo čudno da se više od pola countera ne koristi u originalnoj igri.
Ovo me baš zanima jer se desilo da sam početkom godine malo čitao o tom ratu, pa eto, kao netko totalno neupućen u wargame, zanima me koliko takve igre slijede okolnosti u kojima su se odvijali ti sukobi. Mislim, znam ja da wargame dopušta promjenu ishoda, ali koliko je to "realno" i koliko su uključeni čimbenici poput navodne izdaje zapovjednika Port Arthura i sl. Tako me zanima i pomorska bitka, koliko je determinirana, jer su Rusi ipak imali znatno slabiju mornaricu i taman su doplovili iz baltika te već odmah uletjeli u bitku gdje su gadno popušili, ali eto, kao kuriozitet, u toj bitki je sudjelovala i Aurora :) Ako isprobaš pomorski dio, svakako javi dojmove.
Avatar
stoka
Reactions:
Postovi: 786
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 731 put
 pohvaljen: 545 puta
Kontakt:

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la stoka »

heh, meni je zapravo prva prava povijesna knjiga bila o ovom ratu, negdje krajem osnovne škole uzeo sam u knjižnici knjigu nekog srbina o rusko japanskom ratu...zapravo je to bio neki poluamater ako se dobro sjećam, koji je vodio zabilješke iz ruskih i europskih tiskovina, iz kojih je bilo razvidno kako će rat završiti, iako je on i dalje uvjeravao o uzdizanju "slavenske braće"..još od tad su mi ostala upamćena imena porth arthura i mukdena...ako se ne varam, ruska mornarica nije dobro prošla...nažalost, mapu za pomorski dio nisam dobio, a nisam baš za "uradi sam", tako da sumnjam da ću ikad načeti ovaj pomorski dio, a i kažu da nije nešto, i da zapravo samo ometa tečno igranje kopnenih akcija...inače, i o ovoj mojoj verziji su prisutne pomorske akcije, odnosno ruski igrač baca dvije kocke i ovisno o ishodu može smanjiti transport capacity japanskom igraču, čak do pola, ali može i izgubiti victory bodove...tu se vodila rasprava na BGG da li ti bodovi se uzimaju za cijelu igru ili samo za taj krug, pošto piše da se bodovi oduzimaju immidiatly and commulative, te sam i ja, kao i većina shvatio da se oduzimaju do kraja partije, pa sam pri prvoj solo partiji kad su rusi napadali iz porth arthura, i dobili dvije šestice japancima smanjio transport capacity za pola do kraja partije, što čini igru nemogućom, odnosno broken.
srećom, javio se neki japanac, igra je u japanu jako popularna, ima i svoje izdanje, nešto drukčije od našeg, i pojasnio da u originalnim pravilima se misli da se samo za taj krug smanjuje transport capacity...
Avatar
stoka
Reactions:
Postovi: 786
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 731 put
 pohvaljen: 545 puta
Kontakt:

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la stoka »

ajde, kad si već spomenuo, da izvjestim o partiji tide at sunrise kojeg smo odigrali nekidan ja i prijatelj...ovaj put sam svoju japansku taktiku prodora na više putova pokušao primijeniti protiv živog protivnika, što se naravno pokazalo teže nego u solo partiji...početak partije je prošao sa dosta pogrešaka na obe strane, protivnik koji je prvi put igrao ovu igru (uglavnom sam ga ja navodio prvih par krugova, pokazujući mu cake), a i ja sam griješio pošto se brinući za njega nisam u potpunosti mogao posvetiti svojoj taktici...
ipak, odigrao sam dosta dobro, tjerajući mu standardno trupe preko yalu rijeke, iskrcavajući sa u luke blizu porth arthura...
ovaj put sam, pomalo nesvjesno, dodao još jedan put svome prodoru, šta se pokazalo kao ipak možda malo previše...
silkao sam samo na kraju partije, pošto ja nemam mobitel na touch (jednsotavno mi se od početka ne sviđaju), a ne volim tražit od prijatelja da slika svako malo, pošto vidim da i ovako misle da sam se malo maka od ovih igara....
slika
ovdje vidimo taj put koji sam dodao, skroz desna žuta oznaka plalniskog prijevoja na sredini puta (koji je odma ispod dva topa od 280 mm), kao šta vidite, to je daleko najduži put...mislio sam da ću preko njega moći nešto brže prebacivati trupe, ali sam se gadno prevario, te iako sam bez ikakva otpora zauzeo planinski vrh (objasnio sam u prethodnom izvještaju koliko su oni bitni), na kraju puta sam naišao na jak otpor (dvije jake divizije, kasnije i više), te je bilo kakav prodor bio nemoguć...kako sam koristio i drugi južni put, onaj bez planinskog prijevoja, najkraći, ali i najdalji od glavnih gradova (put s kojeg sam u solo partiji napravio najveći prodor), tu se već u startu razvila zanimljiva bitka, gdje su se poredale moje, pa njegove, pa opet moje, pa opet njegove trupe...moram odmah reći da je ova partija bila puno drukčija od drugih, odnosno da smo ušli u dubinu bitke i taktičkih postavki, iskorištavajući manevriranje u što je više mogućoj razini, te se sada dogodila prava makljaža, na obje strane...naime, kada se neke jedinice tokom bitke moraju povlačiti, a nalaze se u protivničkoj zoni kontrole, one su eliminirane...moj protivnik je već oko trećeg kruga shvatio shemu, te mi je namjestio zamku na gore spomenutoj cesti, gdje sam izgubio jednu 9-8 diviziju, kasnije i još jednu...to je bilo toliko loše za mene, da sam skoro odmah odustao od partije...naime, osim šta sam izgubio 2 victory boda po diviziji, izgbuio sam dvije elitne jedinice, a japanci moraju čuvati vojsku, jer već oko osmog, devetog kruga nemaju šta kupovati, nego samo postavljati replecmente za disruptane jedinice, odnosno nedostaje im ljudstva...
srećom, na uobičajenoj ruti (gdje kao japanac hjteli ne htjeli morate prodirati) prodora iz koreje, lako sam zauzeo prvi planinski prijelaz, zapravo prelako, to je ujedno bila najveća greška rusa, branio ga je sa jednom brigadom...dugo sam razmišljao da li da odmah probam sve baciti i na drugi susjedni planinski prijevoj (udaljen samo dva hexa), ali sam ipak sačekao krug, pa onda krenuo, ali ni tad nisam uspio, pa mi se čak ponovno jedna elitna divizija našla u okruženju i bila eliminirana...srećom, i njegove su jedinice pogibale, te sam uskoro zauzeo i taj prijevoj...opsada porth arthura je tekla solidno, te je do negdje šestog sedmog kruga tvrđava uništena, te su se trupe počele lagano okretati u drugom smjeru, prebacujući najbolje ljudstvo i topništvo željeznicom...
tu se već i onaj bedem koji se stvorio oko južnih cesta počeo raspadati (a pristizali su tim putevima i japanski rezervisti), te je počela opsada liaoyanga...ovaj put su se branili sa samo 5,6 hexova, ponajviše radi pokolja iz prošlih krugova, tako da je neka ogromna opsada izostala...e, tu se sad par krugova povlačila taktička zavrzlama, tukao sam ga dobro, ali se branio ustrajno...u jednom trenu napravio je toliko kobnu grešku, ostavljajući prazan mukden, previđajući da moja jedna divizija ima taman 8 hexova koliki joj je bio movement da uđe u grad...nažalost, kasnije sam joj dodao samo još jednu diviziju, te se grad nije održao, možda sam mogao više staviti na tu kartu, ipak je vrijedan 10 victory bodova...
zadnjih krug dva sam dobio opsadu liaoyanga, te se desilo da sam na kraju imao točno 70 victory bodova, potrebnih za pobjedu, sa rusom na potezu...e, sad, morao mi je ubiti samo jednu brigadu, kako bi pobjedio...ipak, bio je u podređenom položaju gotovo svugdje...ipak, svaki bi pošteni kockar stavio kuću na njega...smislio je tako dva napada, od kojih je prvi bio sa nekih 20 i nešto combat value, protiv moje slabe konjice, te je combat rate bio 7:1...e, sad, ako dobije na kocki do tri, moja jedinica je disrupted, odnosno okrenuta, a četiri i više, onda je eliminirana...dobio je šest...tu sam se izvukao...onda je imao još jedan, puno veći napad, protiv moje brigade i divizije pješadije, koje je dobro okružio, imajući combat rate tri naprema jedan, a odgovarale su mu i moja povlačenja, jer se nisam imao di povuči, na njegovu nesreću dobio je rezlultat EX, odnosno razmjena vatre, dok bi recimo EXR značio razmjena i povlačenje...
tako sam na kraju dobio točno u bod, sa puno sreće na kraju.
slika
igra je ponovno bila odlična, otkrili smo nove taktičke zamisli, i približili se načinu (barem mislim) kako je sam autor zamislio da se igra ova igra. pogotovo veseli šta je postala igra manevra, a ne samo bitaka...
inače, stvarno je i dalje zanimljiva i ne gubi na draži, iako je to uvijek isti sukob, sa sličnim bitkama, dakle repleyability je solidan, rekao bih da je moguće možda i do 20-ak partija bez da dođe do zamora, šta je za wargameove koji se bave jednom određenom bitkom i ratom mislim dobro.
eto, toliko...
Zadnja izmjena: stoka, dana/u 17 ožu 2016, 09:05, ukupno mijenjano 1 put.
Ovi su korisnici zahvalili autoru stoka za post (ukupno 6):
kockicadgalesic2000miljenkoIgorValsimWinkDickerson
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3120
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2291 put
 pohvaljen: 2358 puta
Kontakt:

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la Valsim »

stoka je napisao/la:hvala na razmišljanjima valsime, jedino mi je čudno, tj stekao sam dojam da ti istražiš iz jedne kategorije prvu tehnologiju, i onda razvijaš dalje redoslijedom, koliko sam ja razumio pravila, nakon šta razviješ prvu tehnologiju iz neke kategorije, ostale kasnije razvijaš redoslijedom koji želiš...
Heh ma da neka te to ne buni, to samo ja tako igram redoslijedom :D .
Jasno osim ako nema neki striktni preduvjet, sve tehnologije jedanput kada razviješ prvu u grupi, ostale možeš poslije razvijati bilo kojim redoslijedom.
stoka je napisao/la:da, free education sam dosad slabo koristio, a dosta je jako, i sad planiram kombinirati ga sa absolute power, tj, dobivati smješke preko edukacije, pa ih koristiti za dodatni krug....s tim bih kombinirao ekonomske advance, koje si jako lijepo opisao, currency i trade routs mi izgledaju stvarno moćni, iako ih kod nas nitko još nije primijenio na neki pretjerano efikasan način...pogotovo mi izgledaju dobro ako se mapa pretvori u veliko more koje razdvaja civilizacije, pa zagospodariš morem...
inače, engineering sam po sebi često čuvam za kasnije, pošto sa matematikom dobivam besplatno enginering i roads (plaćam samo akciju), a i volim ga otvoriti kad sam pun para i plavih tokena, jer on nosi mogućnost gradnje čuda, a ko gradi čuda, u pravilu pobjeđuje...tu bih još upozorio i na monuments, koji također otkriva čudo, ali to čudo onda samo ti možeš graditi, šta je super...
Mogu samo reći jadni tvoji protivnici da znaju kakvu si taktiku razradio :thumbs .

Obožavam Monuments čisto iz razloga što ti daje mogućnost da u miru sam sagradiš svoje vlastito čudo kada si spreman. Kada se otkrije preko Engineeringa uvijek me netko pretekne za jedan resurs :P .
stoka je napisao/la:za otvaranje volim odmah napasti tri žute tehnologije, i to storage, sanitation i irrigration, i onda vučem odmah event, a kako me ove tri tehnologije štite od evenata gladi, kuge i slično, a za druge katastrofe nisam dovoljno velik (često piše da moraš imati vojnike, ili četri grada da bi se event primijenija), najčešće kroz taj event prođem neokrznut...(da, i ja sam naučio na slavičinom primjeru di nije imala sanaciju, a imala je ceste :D )...
naravno, kasanije izlaze i objecitvi sa traženim tenologijama, pa se ravnaš i po tome, a i prema mapi, namjerama protivnika, i eventima koji izlaze, kako si i sam rekao.
Slažem se, mislim da su te tri tehnologije koje si naveo najbolja stvar koju netko može napraviti da ih odmah razvije. Bez toga su 99,99% šanse da kada izađe neki event da će te definitivno zakačiti nekom nepogodom.
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
Odgovori

Natrag na “Blogovi iz boardgame svijeta”