Dalmatinske igre

Opisi druženja s kućnih igranja...
Pravila foruma
Svaki korisnik otvara svoju temu u kojoj će opisivati zanimljivosti i crtice iz vlastitih igraćih događanja
Odgovori
Avatar
stoka
Postovi: 693
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 617 puta
 pohvaljen: 459 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Dalmatinske igre

Post Postao/la stoka » 22 sij 2016, 15:55

Već je dugo bilo jasno da balkan neće moći izbjeći vihor rata koji se nadvio na europom...diplomatski pritisak njemačke bio je neizdrživ, bugarska, rumunjska i mađarska su morale pristupiti trojnom paktu...kraljevina jugoslavija također pristupa trojnom paktu 25. ožujka 1941...ipak, samo par dana kasnije nastupio je šok, agitacijom nekih britanskih špijuna dio naroda izlazi na ulice buneći se protiv pristupanja trojnom paktu, a skupina zavjernika predvođena generalom dušanom simovićem izvodi udar i preuzima vlast u državi...
iako je nova vlast uvjeravala njemačke dužnosnike da je sporazum i dalje aktivan, hitler nije imao milosti...u 11 dana, jugoslavija je bila pregažena, a plijen podijeljen između 5 zemalja...
u ovom trenutku dolazi do izražaja nikad zaboravljeni vapaj hrvatskog naroda za vlastitom državom...iako je 1939. uspostavljanjem banovine hrvatske dobivena najveća autonomija dotada, hrvatska je u kraljevini jugoslaviji doživjela katarzu, a događaji poput ubojstva braće radić i njihovih kolega zastupnika ili likvidacija kralja aleksandra u marseilleu nepovratno su zavadili dva naroda...
njemci su u zagrebu dočekani kao osloboditelji, ali vladko maček, jedan od rijetkih inteligentnih političara toga doba, odbija suradnju sa njemačkom, očito predosječajući nadolazeće događaje...
nakon njemačke, na red je došao talijanski prijedlog...mussolini je predložio antu pavelića i njegovu ustašku organizaciju, s kojom je kontakt uspostavljen još 1929., a tokom 30-ih godina su se obućavali u kampovima po mađarskoj i talijanskim otocima...
10. travnja proglašena je NDH...
22. lipnja hitler napada sovjetski savez...isti dan u sisku nastaje prvi partizanski odred u jugoslaviji, predvođen vladom janićem capom, uz sudjelovanje kasnijeg stožernog generala HV-a janka bobetka...
igra partizan nas stavlja u situaciju tri mjeseca nakon ovog događaja...rujan je 41. i partizanski se pokret već uvelike raširio bivšom jugoslavijom, brojeći sad već 10-15 brigada...teško je procjeniti brojnost i naoružanost ovih postrojbi, ali procjenjuje se da bi sad već trebali imati pod komandom nekih 50-80 tisuća vojnika, uglavnom skrivenih po šumama i teško pristupnim planinama...
puno veća vojska njemačke i italije te njihovih balkanskih satelita trebala bi se lako obračunati sa skupinom pobunjenika, ali partizani predvođeni josipom brozom titom nametnut će način ratovanja koji će biti jako teško pratiti...

slika

igra partizan javiera romera je iz 2011. godine i igra se u dva igrača...dok jedan upravlja talijanskim, njemačkim, bugarskim, mađarskim, ustaškim i hrvatskim domobranskim jedinicama, drugi je u ulozi vođe partizanskog pokreta...
rat se vodi mahom nekonvecionalnim putevima, te prava linija bojišnice zapravo ne postoji...cilj igre je skupiti što više bodova, kao partizan...axis strana nema mogućnost skupljanja bodova (osim u nekim izuzetcima, ali i tada se zapravo bodovi oduzimaju partizanima)...naime, kako ovaj okršaj ne svjetskoj razini nije pradstavljao značajan faktor, ovdje je riječ o sustavnom potkopavanju axis snaga, odnosno uništavanju vojnih postrojenja, željeznica, kidanju telefonskih linija, rušenju pruga i mostova, ili spašavanju savezničkih pilota...nacisti moraju spriječiti takve situacije kako bi opskrba jedinica na istočnom bojištu bila što tečnija...zapravo je sve to čekanje ishoda rata velikih sila u što boljoj poziciji...i naravno, uništenje, pljačka, paljenje sela, osveta...

kad smo započeli partiju, partizanski odred imao je došta pristaša u unutrašnjosti bosne, gdje su skriveni visokim planinama povlačili svoje poteze...u prvom krugu uništeno je dosta ciljeva, te skupljeno preko 60 bodova...
kako bilo, pri uništenju nekih od tih ciljeva dio jedinica je ostao zarobljen od brojnije axis vojske, te bio potpuno uništen...to se posebno odnosilo na područje slovenije i sjeverne dalmacije, gdje je ustanak potpuno ugušen...
već rani potezi sugerirali su da se nedićeva srbija, ta profašistička marionerska država sa neorganiziranom žanermarijom ne može stati na kraj ustanicima...bile su potrebne jake njemačke divizije da se stvar stavi pod kontrolu...ni u makedoniji stvar nije bila puno bolja...slabe bugarske trupe ne mogu se nositi sa dva pojačana partizanska odreda...veliki problem axis strane je što se sve jedinice ne mogu kretati na svim poljima, tako do pada italije mađari ne mogu van bačke, bugari van makedonije, hrvati i ustaše u srbiju, a talijani u srbiju i makedoniju...tako da se na istoku zemlje, gdje su mogli operirati praktički samo njemci stvorio veći koncentrat pobunjenika...

ipak, na granici bosne i srbije, nekih 100-njak kilometara od beograda, dva odreda predvođena titom su ostala u okruženju...ipak, tito čije uništenje košta dva VP uspio je obraniti položaje, uništivši nekoliko protivničkih bridaga...uz par prevrata kroz krug dva, tito će uspjeti dovesti još jedan odred, te će se osloboditi obruča, i uspjeti čak uči u beograd...
axis igrač mi je nakon partije rekao kako misli da je taj poraz u startu od tita, kad je stvarno dosta vojske bacio na tu kartu bio ključan za kasniji ishod...

u ostatku zemlje situacija je bila manje više pod kontrolom axis snaga, ali partizani, koji mogu jedinice postavljati praktički svugdje, svaki krug bacaju kocku i koliko dobiju, toliko odreda stavljaju, te prvi igraju, uništavajući netom postavljene ciljeve, tako da axis igrač jako teško može predvidjeti mjesto izviranja novih vojnika, te mora štiti veliki prostor...
uskoro su počele stizati nove njemačke trupe preko novog sada...


slika

ovdje vidimo titov odred u beogradu...naime, snaga partizanskih jedinica je nevidljiva axis igraču, piše samo unknown partisans..ali tito je već odavno detektiran i pračen...na kraju krajeva, ulazak u sam beograd ni ne može proći nezapaženo...desno je jedinica koja pošla uništiti skladište oružja u požarevac, u potpunom okruženju...jaki mountain odredi na sjeveru će se lako obračunati sa ovim partizanskim odredom...sjeverno od zaječara je još jedan partizanski odred, koji je raznio dio pruge, u poluokruženju, ali kasnije također uništen...odredi južno od kragujevca i blizu šabca još nisu u direktnoj opasnosti i pokušati će odvući pozornost njemačkih snaga od beograda i tita, čije uništenje donosi axis strani 2 VP po krugu...


u jednom trenutku je bio napadnut i zagreb, čime bi dva najvažnija grada u bivšoj državi došli pod partizansku vlast, ali brzom reakcijom ustaša i domobrana, između ostalih i pavelićeve tjelesne straže te crne legije, glavni grad hrvatske ostao je pod ustaškom vlašću...

slika

tu situaciju možemo vidjeti u lijevom gornjem uglu, gdje su se tri ustaške(crne) i dvije domobranske jedinice (plave) nadimaju nad zagrebom, gdje je još do maloprije bila partizanska jedinica...
u bugarskoj je ustanak također bjesnio, a slabe i slabo organizirane bugarske trupe teško su se nosile sa protivnikom...
slika


ovdje vidimo tri bugarske jedinice preokrenute na slabiju stranu, praktički pred uništenjem...u kosovu je još jedna partizanska jedinica koju talijani pokušavaju držati pod nadzorom...u podunavlju su dvije jedinice, a također su vidljive dvije njemačke jedinice, koje kreću prema prištini i bugarskoj, nakon oslobađanja beograda, uništavajući sve pred sobom...

kako su njemci riješavali ustanak u srbiji , tako su se i bugari osnažili u makedoniji, dovevši čak 5 novih brigada, koji su kroz par mjeseci stavili jednu partizansku jedinicu, onu jaču, pod potpuno okruženje, dok je druga bježala prema kosovu, padajući u naručje nadolazečih axis trupa...
nekako u to doba dolaze vijesti o padu sicilije u savezničke ruke....italija benita mussolinija se bliži svome kraju, prve trupe se već iskrcavaju na apeninski poluotok...tako i u dalmaciji i hercegovini se nakon razbijanja odreda na istoku jugoslavije, budi još jači ustanak...

slika
ovdje vidimo jaki partizanski pokret u sarajevu, te južno od kotora, dok se odred u mostaru nalazi u bezizglednoj situaciji...
padom italije dalmacija je potpuno u bezvlađu, te partizanske jedinice osvajaju i uništavaju što stignu...njemačke jedinice se pokušavaju željeznicom povlačiti što brže u pomoć hrvatima...pritom se uništavaju mnogi partizanski odredi, ali situacija za axis stranu po bodovima već sad izgleda loše...također, savezničke trupe su se iskrcale na visu, a potom i u šibeniku...
sve do kraja igre axis igrač se nije uspio oporaviti u pada italije, nakon čega se miču sve talijanske jedinice...krajnji rezultat je bio 249 VP za partizane, što je donijelo minor victory...251 bod je dovoljan za major victory...ali svejedno, veoma uvjerljiva pobjeda...

igra je zanimljiva, ali je replejability dosta upitan, odnosno uvijek se ponavlja isti scenarij svakog kruga, partizani uništavaju bitne točke, te ih kasnije axis pokušava uloviti, uništiti i postaviti im zamku za idući krug...postavljanje kruga je najveći problem, jer se na početku svakog kruga, a ima ih 10 postavlja tih 15ak ciljeva, te to traje par minuta, što je malo naporno. možda se to moglo bolje riješiti...ciljevi su glavni generator bodova, ali također i problem partizan igraču, iz razloga što je nakon uništenja ciljeva snaga partizanskih jedinica prepolovljena, te je vidljiva axis igraču...
teren dosta utječe na ishod bitke. prije bitke se zbraja jačina jedinica napadača i branitelja, odnosno njihov omjer, 1:1, 2:1, 3:1, i tako dalje, ali na to utječe i teren, tako ako napadaš u planinama i imaš 3:1, zapravo će se računati kao 1:1...određuje se inicijativa, a ako partizan ima inicijativu, ima i mogućnost bijega...zato je okruživanje jako bitan segment igre...ko ima inicijativu može izabrati jednu od dvije ponuđene table (assault i close combat), na kojoj za svaki omjer ima rezultat gubitaka jedinica za određeni broj na kocki...
igra je dosta asimetrična i mislim da je dosta dosadnije igrati sa partizanima, jer ne možete razvijati pravu vojnu taktiku, stalno trčite za tim ciljevima, kasnije bježite, preživljavate, nastojite odžati pokret što brojnijim... većinu vremena ni ne pomišljate napadati...kao axis morate stalno taktizirati, povlačiti što više jedinica, braniti gradove, predviđati strateška mjesta i poteze partizana...
odigrao sam jednom tri kruga (nakon četiri sata odustao) i jedan solo (od 3 do 9 ipo), te nekidan sa prijateljem (također 6 sati)...zanimljiva igra, ali ne vjerujem da će često doći na stol...zabavili smo se, ali dosta zahtjeva, pogotovo vremena...al dobro, mora sam probati, čim sam vidio temu, znao sam da ću je kad tad igrati...ukoliko vas zanima WWII na našem prostoru, bolje nema, a vjerujem da je i u prikazu gerilskog ratovanja među boljim boardgameovima na tržištu općenito...
inače, jako je dobra za uvod u malo ozbiljnije ratne igre (iako je vjerojatno negdje na na low-medium razini) i za svladavanje kretanja jedinica u hex and counter mehanici...
eto, i ja sam započeo svoju temu, nadam se da ćemo se viđati barem jednom, dvaput mjesečno. :D
Ovi su korisnici zahvalili autoru stoka za post (ukupno 8):
Antomonigor1970Valsimdgalesic2000sadistikokockicaIgorWinkDickerson

Avatar
Valsim
Redovni član udruge
Postovi: 2030
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1192 puta
 pohvaljen: 1125 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la Valsim » 22 sij 2016, 18:00

Prvo kad sam vidio naziv teme odmah sam znao čiju je ruku djelo :) .
No kada sam ušao na temu očekujući opis partije Clash of Culturesa, eh tu sam se iznenadio :D .

Zaista zanimljiva tematika gledano s povijesnog gledišta. S obzirom na živi interes našeg pučanstva za ovu ne tako davnu nam povijest mogla bi biti jako popularna. Jedino šteta ako je igrivost tako mala.
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon

Avatar
stoka
Postovi: 693
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 617 puta
 pohvaljen: 459 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la stoka » 22 sij 2016, 21:39

Da, imam neke slike od COC, ali nije bila neka epska partija, tek ucimo pravila, a i fale komponente za potpuni prikaz. Da, ovo nije u kategoriji komercijalnih igara, i zapravo nisam ni ocekivao puno vise, s obzirom na poziciju na bgg, cinjenicu da je igra ipak iz casopisa itd...naravno, ovakva tema privlaci uzak krug ljudi, ali nama je dodatno zanimljiva jer se tice dorektno nas...zapravo sam se krivo izrazio za replejability, jer radi random ciljeva i mogucnosti partizana da pokrecu pobunu u uvijek drugim mjestima dvije igre nikad nece biti iste, ali ce potezi tokom igre kroz 10 turnova uvijek biti slicni, a svaki turn traje oko pola sata, sto dovodi do zamora...da je 5 turnova, vjerujem da bi puno cesce dosla na stol...iako mogu zamisliti dva hardcore gejmera kako se nadmudruju u ovoj igri...i veliki je problem tih minimalno 6 sati, jer moras cijeli dan podrediti tome...za odigrati par puta u zivotu i simulirati WWII na nasem podrucju, cisto da to iskusis je jako dobra, al da ce na stol jednom tjedno, tesko.

Avatar
sadistiko
Član udruge
Postovi: 2908
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 1447 puta
 pohvaljen: 1398 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la sadistiko » 25 sij 2016, 07:54

Zato ćeš je dobro pamtiti i uvijek se rado sjećati na tu jednu partiju :-)
Ovi su korisnici zahvalili autoru sadistiko za post:
WinkDickerson
slika

Avatar
stoka
Postovi: 693
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 617 puta
 pohvaljen: 459 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la stoka » 25 sij 2016, 08:52

sad s odmakom od tjedan dana bi je ponovno stavio na stol, al mislim da se kolega još oporavlja od prethodne partije...nakon desetog kruga izgleda je ka da je upravo doša sa bauštele...
ah, non-boardgaming prijatelji, ne možeš s njima, ne možeš bez njih... rofl
Ovi su korisnici zahvalili autoru stoka za post:
Gordan

Avatar
Valsim
Redovni član udruge
Postovi: 2030
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1192 puta
 pohvaljen: 1125 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la Valsim » 25 sij 2016, 11:56

stoka je napisao/la:sad s odmakom od tjedan dana bi je ponovno stavio na stol, al mislim da se kolega još oporavlja od prethodne partije...nakon desetog kruga izgleda je ka da je upravo doša sa bauštele...
ah, non-boardgaming prijatelji, ne možeš s njima, ne možeš bez njih... rofl
Convert them I say svecenik .
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post:
WinkDickerson
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon

Avatar
stoka
Postovi: 693
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 617 puta
 pohvaljen: 459 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la stoka » 19 vel 2016, 19:42

nedavno sam nabavio igru yukihiro kurode i adama starkwhethera tide at sunrise iz 2010...u par dana odigrao sam čak tri partije, od čega dvije solo...riječ je o rusko-japanskom ratu, 1904.-1905...sva tri puta pobjedu su odnijeli rusi...naime, japanci napadaju ruske položaje na dalekom istoku, te su dosta jači, pogotovo u početku, dok se ruske snage povlače u unutrašnjost, čekajući europska pojačanja...
ipak, rusi brane victory bodove, jer u početku posjeduju praktički cijelu mapu, te je japanski zadatak osvojiti većinu gradova koji donose victory bodove, što je dosta teško u 12 krugova, koliko traje igra...
tako sam par dana razmišljao o smjerovima japanskih prodora, te o najboljoj taktici kako bi se što lakše prebacivale trupe te što uspješnije okružila ruska strana i iznijela japanska pobjeda...
tako sam prije koji dan ponovno postavio kartu na stol...
slika
na početku japanci ulaze na kartu iz koreje, dok ruske trupe brane rijeku yalu...rusi su u manjini, te se ne preporuča direktno sukobljavanje sa japancima, već povlačenje trupa prema najbitnijim cestama, kako bi se branili najbitniji putevi...
svaka jedinica ima ZOC, zonu kontrole, koja se proteže na svaki hex s kojim jedinica graniči, te neprijateljske trupe koje ulaze u zonu kontrole moraju zaustaviti svoje kretanje...još bitnije, jedinice okružene neprijateljskom zonom kontrole ne mogu primati supply, te su osuđene na propast...
karta se dijeli na dva bitna dijela, na jednom dijelu je porth arthur...
slika
stvar sa proth arthurom je da on sigurno pada u japanske ruke, ali krug u kojem će se to desiti će odrediti pobjednika igre...japanci ne smiju sve trupe staviti na tu kartu, ali moraju poslati dovoljno vojnika kako bi opsada bila uspješna, jer rusi brane porth arthur sa nekih 7-8 jedinica...
jedinice se dijele po kvaliteti (combat value) i broju hexova koje mogu prijeći (movement pointi), tako da recimo najjači japanci imaju oznake 9-8 (prva brojka je CV, i ista je i za obranu i za napad), druga je broj hexova koje mogu prijeći u krugu....konjica najčešće ima oznaku 3-10, čineći ih slabima u borbi, ali odličnima za zaobilljaženje i blokrianje ZOC...japanci se iskrcavaju na nebranjenu obalu, koja im kasnije služii kao supply source...
taktika koju sam primijenio ovaj put je iskcavanje na što više luka, te slanje više trupa u različitim cestama, jer rusi moraju poslati također barem jednu jedinicu kako bi im blokirala put, te bi tim putem razvukao ruse, koji bi da idem na manje prodora svejedno mogli i dalje sa samo jednom jedinicom (iako manje efektivno) blokirati put...
izabirem tako dosta dugačak put kao glavni dio proboj, koji mora uspjeti...taj put je dug, također vjerojatno i najudaljeniji od mjesta gdje želim prodjeti (liaoyang i mukden), ali nije toliko okružen planinama, te, što je najbitnije, nema oznaku planinskog vrha, koje rusi mogu vrlo lako braniti sa recimo samo dvije jedinice, jer napad njih rezurtita pomicanjem CRT za barem tri mjesta, što znači da mi treba barem 4-5 put brojnija vojska kako bi napad bio uspješan...
slika
ovdje vidimo kako teren utječe na bitku, te koliko se movenment pointa troši na pojedini hex.
slika
na ovoj slici vidimo grad yiangkou, označen narančastim, koji donosi 5 VP...rusko topništvo i divizija dalekoistočne regularne vojske (europske regularne trupe su jače, dapače najjaće u igri, 10-7) neće biti dovoljna da se brane pred 3 divizije reguralne japanske vojske te odreda konjice...grad će pasti unutar dva kruga...
s druge strane, japanci šalju vojsku i preko teško prohodnih planina, gdje su rusi ipak nešto učinkovitiji...
slika
ovdje vidimo u srednjem dijelu slike rusku konjicu koja se na čvorištu cesta ispriječila prodoru japanskih divizija. žutim krugom su označeni prijevoji, vidite jedan iznad ruskog topništva, te još dva slijeva...dolje desno dvije trupe ruskih rezervista pokušavaju se othrvati dvjema divizijama japanskih regularnih postrojbi...rusi će se kasnije povlačiti, dublje u planine...
u isto vrijeme traje opsada porth arthura...uz porth arthur, koji predstavlja tvrđavu, i grad koji nosi 20 VP, tu je još jedna tvrđava (nanshang, ako se ne varam) i jedan grad vrijedan 5 VP...
slika
skroz desno možemo vidjeti jedinicu japanskog teškog topništva, topove od 280mm...
oni dolaze tek nakon neuspjele opsade neke od dvije tvrđave ili uako ne, onda u sedmom krugu...najjače su japanske trupe, ali se mogu pomicati samo 2 hexa, te većinu prebačaja željeznicom (besplatni prebačaji, dva ruska i jedan japanski po krugu) japanci prebacuju baš ove jedinice, na žaljena bojišta...
ovo je slika već kasne opsade, kada je prva tvrđava probijena, te japanci ulaze na poluotok...japanci izvan forta porth arthur imaju jako malo šanse za preživljavanje...
s druge strane, yingkou je već pao, te počinje opsada liaoyanga...to je ujedno ključni dio igre...naime, tu se razvija prava rovovska bitka, sa više desetaka countera raspoređenih na vrlo malom prostoru...tu već počinje biti malo i problem sa vađenjem tih jedinica, brojanjem snage vojske, te vraćanjem, ali pretpostavljam da bi pleksiglas ili pinceta barem donekle pomogli u tome...
sad se vodi prava šahovska partija, te logika preuzima mjesto nad strategijom, mora se zbrajati sanga vojski i preslagivati jedinice po bojnom polju, kako bi se iz njih izvuklo najviše...
ovdje je već CV pojedinih japanskih napada iznosio i preko 100, dok su se rusi branili maksimalno sa 20...
u tom trenutku rusi popuštaju i na drugoj bojišnici, te su planinski preijevoji jedan za drugim padali u japanske ruke...
put prema liaoyangu je potpuno otvoren, i to sa dvije strane, a u opasnosti su i još dva VP grada, uključujući mukden, koji nosi 10 VP...
slika
ovdje vidimo već poodmaklu fazu opsade liaoyinga, a sa desne strane četiri japanske jedinice kako opsjedaju mukden...
ruske trupe u liaoyingu su u poluokruženju, te su prisiljene na uzmak, ali veliki broj ruskih trupa neće uspjeti pobjeći, te će biti uništene ,što u sukobima, što radi nemogućnosti dovoda supplya...
u desetom krugu japanci već raščičavaju teren oko liaoyanga, šaljući trupe prema sljedećim gradovima...
pada i nanshun, dok trupe u mukdenu u strahu gledaju prema hordama japanaca koje ih opsjedaju sa svih strana..
slika
ovo je slika iz predzadnjeg, jedanaestog kruga...kao što vidite, potputa opsada mukdena...u tom trenutku telefon je zazvonio...moskva je na liniji...spremni su za bezuvjetnu predaju...
slika
ovdje vidimo VP track, velika zastava izlazećeg sunca označava broj 70, odnosno broj dovoljan za japansku pobjedu.
eto, japanska taktika višestrukih prodora se pokazala učinkovitom, iako naravno, morat će se iskušati protiv živog protivnika, da bi to imalo neku vrijednost.
igra mi se jako svidjela, igra se jako brzo, unutra 3 sata u mom slučaju, pravila su jasna i relativno kratka...broj countera praktički nikad ne prelazi 50,60, što je odlično za uvod u ovu mehaniku igre, te ne zamara previše igrača. CRT je jako pametno napravljen, a političke odluke gotovo su potpuno izostavljene iz igre (planove vam mogu poremetiti tek akcije japanskih špijuna, snježne oluje, ili izleti mornarice vladivostoka i porth arthura), tako da se u potpunosti možete posvetiti planiranju akcija. igra inače sadrži i morski dio igre, koji je zapravo pridodan naknadno igri, te se pravila i mapa mogu skinuti sa interneta, ali po bgg komentarima isto se ne isplati, te ima dosta pritužbi na taj, naval dio igre, tako da zasada se neću upuštati u to, iako ostaje malo čudno da se više od pola countera ne koristi u originalnoj igri.
ipak, jako zanimljiva igra, možda čak malo i podcjenjena, ali mene je osvojila na prvu, te vjerujem da će još mnogo puta doći na moj stol.
Ovi su korisnici zahvalili autoru stoka za post (ukupno 7):
IgorStipsonovsadistikokockicaValsimdgalesic2000WinkDickerson

Avatar
Igor
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la Igor » 19 vel 2016, 20:36

Izdanje MMP-a koje polako "sazrijeva" i drži dobar rating,znakovito je da svi potencijalno dobri naslovi moraju biti onečišćeni revjuom korisnika Herr.Dr...kao nekakav predznak dobre igre.
Čini mi se da su Japanci odustali od kampanje kada su shvatili da Pacifička ostrva imaju nafte više nego rusi i bliski istok kombinirano...

P.S.
Hvala na reportu,svakako probaj sa naval pravilima.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post:
stoka
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....

Avatar
stoka
Postovi: 693
Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
Ima zahvala: 617 puta
 pohvaljen: 459 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la stoka » 26 vel 2016, 20:47

jučer smo po prvi put isprobali clash of cultures u troje igrača. neću puno pisati o igri, pošto je valsim već i predeatljno opisao temu i mehaniku same igre, samo kratki izvještaj.
doveli smo, odnosno ugostio nas je (u garaži doduše, ali više od velikog stola i malo mira nismo ni tražili) treći igrač, zasad bez iskustva u board gamingu, osim rizika naravno. ipak, vrlo brzo je upijao pravila, te smo mu objasnili većinu mogućih akcija i njihovih posljedica dok smo pripremali setup. igra je odmah pokazala zanimljivu mapu, dijelilo nas je more, iako su njih dvojica bili povezani i kopnom, ali većinom teško prohodnim planinama. moj kolega s kojim najviše igram igre odlično igra clash of cultures, iako ga u većini ostalih igara dobrano perem (još pamtim kako me ni nakon 10 partija cezara nije uspio pobijediti), ovdje sam mu morao prepustiti primat. možda čak bolje upravlja napredcima, odnosno isčitava ih tokom igre, a da ne pričam kako je kao netom diplomirani studen ekonomije uvijek pun para...ono, imam dojam da kad god pogledam da ima bar 3,4 resursa svake vrste i jedno 7 ideja.
uglavnom, odlučio sam tome stati na kraj i krenuo se razvijati jako brzo. većinu sam akcija usmjerio na postizanje objectiva, čije smo ciljeve, pogotovo u početničkim partijama, pomalo i zanemarivali. razvio sam tri velika grada, od kojih je jedan bio sa 5 dijelova, dva su grada bila uz more. razvio sam i mornaricu, te kontrolirao more. sad su se i drugi igrači preplašili i počeli graditi vojnike. pokvareno sam iskoristio neuigranost novog člana, ukrcao tri vojnika, i iskrcao se na njegovu obalu, te ušao u nebranjeni grad pored te obale. sve to sam napravio kao zadnji potez u trećem krugu, a kako sam imao najviše onih smješka, igrao sam prvi idući krug, pa sam mu ušao i u drugi grad, tako da je prije negoli se snašao ostao samo sa najvećim gradom i tri vojnika u njemu.
s druge strane, plavi igrač (luka, s kojim češće igram), je razvio veliku civilizaciju, sa dosta vojnika, ali i sa svjetskim čudom, velikim svjetionikom. njegov autokratski sustav vladavine proizveo je velik broj vojnika (na kraju ih je sve iskoristio, 16 mislim), te se počeo kretati prema meni, nastupajući kao zaštitnik crvenog igrača, čija se civilizacija našla pred uništenjem.
i tako, crveni je svoju civilizaciju povukao u planine, pokušavajući doživjeti barem dostojanstven kraj (svaka čast, zadnja tri kruga je bio gotovo potpuno uništen, vidjelo se da neće imati ni pola bodova kao mi, a ipak je najviše razmišljao o svojim potezima, kombinirao tehnologije, resurse, proučavao napredke), dok smo se plavi i ja, zeleni, sukobljavali par puta, ali ipak sam na kraju uspio obraniti oba osvojena grada (zapravo, čak sam u međuvremnu osvojio i veći, primorski, a izgubio manji, onaj prema planinama), te osnovao još jedan grad, čime sam dobio čak pet bodova, jedan za sam grad, dva za objectiv da je udaljen 5 hexeva od glavnog, i dva za objectiv da imam šest gradova)...
ipak, na kraju je, ponajviše radi svjetionika, pobjedu odnio plavi igrač, luka, sa čak 41 bodom...imao je i dvije objectiv kartice ispunjene više od mene...nadao sam se da će moja agresivna taktika odnijeti pobjedu, ali nažalost, morati ću za idući put smisliti nešto bolje...inače, veliki napredak u odnosu na dva igrača, što se tiče same igre, sad je to već puno zabavnije i napetije, sa puno više interakcije...tko god je igrao ovu igru imao je pozitivne komentare, i vjerujem da će se još igrati. i još samo slika konačne mape igre...
slika
Zadnja izmjena: stoka, dana/u 26 vel 2016, 22:14, ukupno mijenjano 1 put.
Ovi su korisnici zahvalili autoru stoka za post (ukupno 2):
ValsimWinkDickerson

Avatar
Valsim
Redovni član udruge
Postovi: 2030
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1192 puta
 pohvaljen: 1125 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Dalmatinske igre

Post Postao/la Valsim » 26 vel 2016, 21:53

Vidim prava ratna partija je znači bila :) .

Drago mi je vidjeti da se nove igrače ne štedi i popušta im. Mislim da je to nešto najgore što jedan igrač može učiniti drugome. Ono radije me satri sa lica zemlje nego mi dopusti nečasnu pobjedu :) . Svaka čast novome što se usprkos kriplanoj civilizaciji i dalje trudio i nije predavao. To je duh :thumbs .

Opasan igrač ovaj ekonomista kada je uz vojsku uspijevao istodobno graditi i čuda. Drugi put odmah svom žestinom na njega sbatine . Da moćna su ta čuda, ipak nose 5 bodova što je u ovoj igri zaista poprilično. Nije ni misije za zanemarivat, ali tu uvijek postoji moguća situacija da ti se većina njih pogodi dosta nezgodna za ispuniti.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post:
stoka
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon

Odgovori

Natrag na “Mala kućna igranja”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.