Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Tekstovi, podcastovi i ostali materijal kojeg objavljuju razne boardgame zajednice u Hrvatskoj.
Pravila foruma
Svaki korisnik otvara svoju temu u kojoj će opisivati zanimljivosti i crtice iz vlastitih igraćih događanja
Avatar
Valsim
Redovni član udruge
Postovi: 2203
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1314 puta
 pohvaljen: 1293 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la Valsim » 05 pro 2015, 01:48

Kucnuo je čas napokon i za naše opise kućnih igranja :) .

Dugo se odgađalo ovako nešto, zapravo predugo da budemo iskreni. Još od prve registracije ovdje na forumu imao sam ideje o pisanju dojmova novo isprobanih igara, kao i zanimljivih partija s naših kućnih druženja kojih je dosad već bilo ohoho. Pokušalo se u nekoliko navrata no uvijek se odustalo u nedostatku vremena. A bilo mi je glupo pisati u nastavcima i da onda bude objavljen tekst partije od prije 2-3 mjeseca :P . Žao mi je sada zbog toga jer su propuštena spominjanja i opisa jedne od najboljih, najsmiješnijih i najzabavnijih partija koje smo odigrali. Sve dosad. Događaj koji se u nedjelju 29.11. zbio je ponovno pokrenuo iskru plamena koja je cijelo ovo vrijeme prikriveno tinjala u meni čekajući trenutak kada će se ponovno rasplamsati. Trenutak je došao, i nije mogao u bolje vrijeme i s boljom igrom. Pa... barem po mojem ne-skromnom mišljenju.

U nedjelju mi se naime ostvarila dugo željena želja. Napokon sam zaigrao jednu od igara koju sam već jako dugo priželjkivao odigrati, ali eto spletom okolnosti nikako se nije pružila prilika. Sve do prošle nedjelje 29.11. kada smo bili pozvani na gaming proslavu rođendana kod prijatelja. Ništa nije upućivalo na to da će baš taj dan biti taj kada će se napokon isprobati i ta igra. No kao što siguran sam već svi vjerojatno znamo, najbolje stvari se događaju iznenada kada im se čovjek najmanje nada i očekuje. I tako smo mi došli oko 17:30 kod prijatelja i nakon čestitki i predaje zajedničkog poklona s naše strane, produžili ravno do sobe za gaming. A kad ono tamo nas je imalo što čekati za velikim bijelim stolom. Sid Meier's Civilization. Sad će vjerojatno nakon ovolike uvodne napetosti dio vas biti razočarani očekujući neki novi i egzotični raritetni naslov. No kao velikom fanu civilizacijskih igara i Sid Mierove genijalne PC verzije, ovo je bila igra koju sam čekao odigrati još od njenog izlaska sada već davne 2010. Na PC verziji, pogotovo s IV nastavkom, sam proveo sate i sate dobre zabave, planiranja, strategiziranja, gradnje carstva, sklapanja saveza, nerviranja kada bi se svi urotili protiv mene i satrali me s lica zemlje i kovanja osveta. Moglo bi se reći da sam u jednom segmentu svojeg života bio poprilični ovisnik o igri, i da sam poprimio sve karakteristike "just one more turn" sindroma od kojeg su patili vjerojatno svi igrači koji su došli u doticaj s ovom izvrsnom igrom. Naravno da sam imao stoga jako visoka očekivanja od boardgame verzije, pogotovo nakon popriličnog broja odslušanih recenzija. Ipak na kraju se sve svodi na osobno igraće iskustvo nakon što se igra jednom isproba. Kako je bilo i je li boardgame verzija opravdala očekivanja čitajte u nastavku ;) .

Ali naravno prije toga dostojna mjuza ;) .

Civilization 4 Soundtrack

Nakon OMG OMG skakutanja oko stola u šoku i nevjerici od ovog iznimno ugodnog iznenađenja i ritualnog apaškog zahvaljivanja bogovima svih četiriju strana svijeta, ostalima je očito bilo previše srcedrapajuće da mi ne udovolje i da ne zaigramo igru. Frend (Jura) je inače dobio igru na dar za rođendan od jedne druge grupice ne-gamer prijatelja. Za ljude koji ne znaju skoro ništa o modernim društvenim igrama, moram priznati da imaju dobar ukus :bravo .

Oko 17:30 po dolasku i četvrtog igrača naše družine (Marka), objašnjavanje pravila je moglo početi. Mislio sam da će s obzirom na 32 stranice pravila objašnjavanje poprilično potrajati, no na kraju je prošlo iznenađujuće brzo i bezbolno. Dio vjerojatno zahvaljujući našem već bogatom igraćem iskustvu pa su se stvari brzo povezivale jedna s drugom, a dio zato što su pravila zaista smislena i logično povezana. Ustvari pravila i nema previše, ali opcija za igru i konačnu pobjedu zato ima napretek. Postoje četiri načina za pobijedu - ekonomska, tehnološka, kulturna i svima najdraža ratna pobjeda. Ekonomska pobjeda se ostvaruje u trenutku kada netko uspije kroz određene kartice i radnje skupiti 15 zlatnika. Tehnološka pobjeda se ostvaruje u trenutku kada netko uspije razviti peti i posljednji stadij tehnološke piramide - Svemirski let. Kulturna pobjeda se ostvaruje kada jedan igrač uspije doći do zadnjeg polja kulturne staze. Ratna pobjeda se ostvaruje kada jedan igrač uspije zauzeti nečiji glavni grad.

Nakon odabira civilizacija koje ćemo voditi i boje koja će nas predstavljati, kreirali smo mapu našeg svijeta predviđenu za igru u četiri igrača. Svatko je uzeo svoju početnu ploču terena i postavio na jedan od rubova kvadratne mape. Osim naših početnih civilizacijskih lokacija koje su unikatne za svaku civilizaciju, sve ostale pločice terena su okrenute licem prema dolje dok ih netko ne istraži i ne preokrene na vidljivu stranu.

Od civilizacija su igrali:
Slavica - The Russians - Catherine (Blue)
Marko - The Egyptians - Cleopatra (Red)
Jura - The Romans - Caesar (Yellow)
Ja - The Americans - Lincoln (Green)
slika
Kao i u svakoj civilizacijskoj igri na kompu, tako je i ovdje početak igre bio prilično mirnodopski. Dijelom zato jer smo bili poprilično udaljeni jedni od drugih, a dijelom zato jer je bilo puno zanimljivije istraživati nove teritorije i pokoravati barbarska sela, otkrivati nove tehnologije, te ispipavati teren za moguće strategije i taktike. Što se mene ticalo ja sam tim više imao sreću što sam, uskoro se otkrilo, bio teritorijalno odcijepljen morem od sjevera mape, a time i mogućih Jurinih širenja prema meni i mogućih sukoba s njim. Barem na samom početku dok nismo bili toliko tehnološki napredni pa da imamo mogućnosti prelaziti velike površine vode. Zapadno od mene nalazila se Slavica i mora pješčanih dina između nas. S obzirom na njezin pacifistički pristup ovakvim igrama smatrao sam da imam puno pravo osjećati se sigurnim i u miru se okrenuti kulturnom i tehnološkom razvitku. Oh kako li sam se poslije gadno prevario oko toga.

No vratimo se mi početku. Svatko počinje sa određenom početnom tehnologijom, jednom figurom vojske koja se sastoji od tri različite jedinice (pješaštva, konjaništva i artiljerije), jednom figurom naseljenika/istraživača i glavnim gradom koji se polaže na jedno od polja unutar našeg početnog otkrivenog terena. Budući da nam je svima bila prva igra svi smo ih postavili na određenu poziciju koju nam je igra predložila. Jura i Slavica su počeli igru i sa sustavima vladavine. Slavica sa komunizmom, Jura sa republikom.

Igranje se sastoji od nekoliko faza koje se odigravaju po redu jedna za drugom u pojedinoj rundi.
Faze su sljedeće:
1. Početak runde
2. Trgovina
3. Upravljanje gradovima
4. Kretanje
5. Razvoj

Na početku runde igrači mogu odigrati sve kartice koje su prikupili tijekom igre, a na kojima piše da se odigravaju na početku runde. Također se u ovoj fazi osnivaju novi gradovi i zamjenjuju sustavi vladavine. U fazi trgovine se prikupljaju resursi koje nam naši gradovi i kolonije prikupljaju, te sveukupna trgovina koju naša civilizacija ostvaruje. U ovoj fazi je moguće trgovati s drugim igračima za resurse koji vam trebaju, a koje vi ne posjedujete u svojem carstvu. Postoje ukupno četiri vrste resursa - žito, tkanina, tamjan i željezo. Postoje još dvije vrste specijalnih resursi - špijuni i uranij. Moguće je odigrati i razvijene tehnološke kartice na kojima piše da se aktiviraju u ovoj fazi. U fazi upravljanja gradovima u svakom postojećem gradu na mapi je moguće napraviti jednu od četiri stvari - izgraditi vojne jedinice, izgraditi zgrade, posvetiti grad prikupljanju kulture ili prikupiti pojedini resurs koji se nalazi u dosegu grada (za jedno polje oko njega uključujući i kolonije s kojima je moguće i dalje). U fazi kretanja sve jedinice se kreću za do dva polja, kasnije razvitkom određenih tehnologija i mnogo više. U fazi razvoja svaki igrač može, ukoliko ima dovoljno moći, otkriti po jednu novu tehnologiju. Tehnologije su možda jedna od najvažnijih stvari u igri. Više i naprednije tehnologije daju više i bolje mogućnosti za vašu civilizaciju. Kada se razvijaju tehnologije one se razvijaju stepeničasto, sve tehnologije iz prvog razdoblja su u podnožju i čine prvi red. Da bi se krenulo na drugi red potrebno je prvo posjedovati dvije tehnologije iz prvog reda, da bi se posjedovalo dvije tehnologije iz drugo reda potrebno je imati razvijene tri tehnologije iz prvog reda, da bi se posjedovalo jednu tehnologiju iz trećeg reda potrebno je posjedovati dvije tehnologije iz drugog i tri iz trećeg itd. Uglavnom skužili ste, tehnologije se oslanjaju jedna na drugu i grade stepeničasto poput piramide. Postoje ukupne četiri razine, OK pet da budemo precizni, ali čim netko razvije petu razinu - Svemirski let, igra završava i taj igrač je pobijedio ostvarivši tehnološku pobjedu.
slika
Sada kada smo ukratko objasnili kako igra funkcionira možemo se vratiti na samu igru.
Na početku Slavica i ja smo se počeli širiti jedno prema drugome :ljubav , Jura južno, a Marko istočno. Otkrio sam ubrzo, kako sam već spomenuo, da sam prema sjeveru odsječen morem, a kako se Slavica odmah na početku počela širiti istočno, tako sam i ja preventivno krenuo na zapad kako bi ugrabio što više teritorija. Sreli smo otprilike na pola puta usred nepregledne pustinjske okolice.

Jura je bio prvi koji je u drugoj rundi naselio svoj drugi grad, pa smo pod pritiskom ne zaostajanja ubrzo u trećoj i mi osnovali naše. U trgovini u prvom dijelu igre Slavica i ja smo poprilično profitirali od enormne međusobne trgovine koja nam je pomogla da razvijemo više tehnologija od Marka i Jure, koji su zaostajali u tom segmentu. Uvidjevši da Slavici ide od te naše zajedničke koristi nešto bolje nego meni, prekinuo sam svu trgovinu s njom i uspostavio s Markom i Jurom.

Tijekom igre Slavica se bacila na otkrivanje novih tehnologija i novih teritorija osvajajući jedno barbarsko selo za drugim, Marko se bacio na prosperitet kulture, Jura se pak odlučio na prikupljanje novčane moći, a ja sam nastojao balansirati sa svime pomalo.

Kada se i posljednje barbarsko selo osvojilo, Slavica ta velika pacifistica i zagovarateljica mira u svijetu, se bacila na masovnu proizvodnju vojnih jedinica ciljajući očito sada naše gradove. Jasno to je pokrenulo paniku među nama ostalima i dovelo do lančane reakcije gradnje vojnih jedinica i sa naše strane. Jura se tu posebno istaknuo u tim gradnjama očito odlučivši prijeći iz defenzive u ofenzivu, dok smo ja i pogotovo Marko poprilično zaostajali. Sada smo bili već zašli s tehnologijama i u treći stadij, tako da teren nije predstavljao više nikakvu prepreku između Jure i mene. Kada je krenuo bila su mu potrebna samo dva kruga da se nađe pred mojim trećim gradom koji sam u međuvremenu bio izgradio sjeverno od svoje metropole na drugoj obali mora. Slavica je isto vrebala u blizini. Hajde koji će prvi govorio sam sebi u bradu dok sam pokušavao regrutirati koliku toliku mizernu obranu. Bio sam poprilično dobar s tehnologijama i mogao sam regrutirati najmodernije jedinice konjaništva i topništva. Problem je bio u tome što sam se toliko orijentirao na tehnologiju da sam vojsku totalno zanemario. A sada je bilo premalo vremena za regrutirati dovoljan broj jedinica za dostojan otpor nad protivničkim hordama. Ono što je uslijedilo je bilo totalno neočekivano. Jura se okomio na Slavicu napavši njenu vojsku. Kad sam se malo pribrao od početničkog iznenađenja i malo razmislio, to je zapravo bio jedini logičan izbor. Ako bi prvo napao mene vjerojatno bi mi zauzeo grad, ali bi se osjetno oslabio i onda bi ga Slavica lako zauzela.

I tako smo došli do prve borbe u partiji sbatine . Borbe su inače riješene na prilično zanimljiv način i po uzoru na virtualnu verziju. Kao što smo već rekli postoje tri vrste jedinica - pješaštvo, konjaništvo i artiljerija. Poslije se još pojavljuje i avijacija. Svaka od tri vrste jedinica ima prema jednoj vrsti prednost u borbi, a prema drugoj manu. Konjaništvo tako ima inicijativu i prvo će napasti pješaštvo, dok zato artiljerija ima inicijativu nad konjaništvom i prvo će ga napasti. Također sve vrste jedinica imaju određenu snagu koja zavisi o nasumičnoj karti jedinice koju ste kupili. Sve vrste jedinica su u ponudi u marketu i kartice su okrenute licem prema dolje. Tako možete pri kupnji dobiti pješaka snage 1, ili možda pješaka snage 2, sve zavisi o kartici jedinice koju izvučete. To daje određenu nepredvidivost borbi jer suparnik neće znati točno s koliko jakim jedinicama raspolažete. Moći će vidjeti pri svakoj kupnji koliko kojih jedinica kupite, ali ne i kolika im je snaga. Te informacije se otkrivaju tek kada bitka već počne i kada svaki igrač jednu za drugom otkriva pojedinu jedinicu u borbi. Po defaultu svaki igrač u borbu može bez obzira koliko ima jedinica u rezervi unijeti u bitku tri nasumično izvučene jedinice. Taj broj je modificiran zavisno o određenim specifičnostima, npr. branite metropolu ili posjedujete karticu koja vam omogućuje da imate veći broj jedinica u borbi. Ukoliko sve jedinice jednog igrača nisu uništene u borbi tada se za konačnu pobjedu gleda ukupni zbroj snage svih preživjelih jedinica, plus određene modifikacije koje vam pojačavaju snagu.
slika
U sukobu Slavice i Jure, Jura je na kraju izašao kao uvjerljivi pobjednik.

Sljedeću rundu se tako okomio i na moj slabo zaštićeni grad koji je bez problema i zauzeo. Sigurno bi krenuo i južnije prema mojoj metropoli da nije uočio da se Marko malo previse razmahao s kulturnim napretkom i kako se opasno približavao kulturnoj pobjedi.

Brzo bolje smo se ujedinili svo troje dotad ljutih neprijatelja i pohrlili sa svih strana što je više moguće osujetiti Marka u ovim planovima, istodobno provodeći i svoje planove za konačnu pobjedu u djelo. Slavica se začas spustila do Markovog teritorija i zauzela mu neke od zgrada koje su mu pridonosile rastu kulture, Jura mu je zaprijetio vojskom jednom od istočnih gradova, čak sam i ja poslao jednu malu ekspedicijsku bojnu u čijim redovima su bili saboteri koji su mu digli u zrak jednu od zgrada.

Usprkos tome osjećaj kraja igre se sve više bližio. Jura se približavao ekonomskoj pobjedi, Marko kulturnoj, a Slavica tehnološkoj. Jedino sam ja kombinirajući tijekom igre s različitim taktikama i pokušavajući balansirati da budem na svim poljima jednako dobar, pri samom kraju igre bio upola dalje od bilo kakve vrste pobjede.

U napetoj završnici je ipak Jura uspio izvojevati ekonomsku pobjedu prikupivši točno svih 15 potrebnih zlatnika za pobjedu. Da nije on pobijedio sljedeću rundu bi sigurno Marko sa kulturnom pobjedom, te zatim za dvije runde Slavica sa tehnološkom pobjedom.
slika
Tako smo dan nakon velike Mega Civilizacije koja se održala u igraonici i mi u tu čast imali svoju malu partiju civilizacije. Civilizacijske igre nešto sve više ulaze na velika vrata u modu u našim igraonicama.

Pa da podijelim svoje dojmove vezane za Sid Mierovu Civilizaciju i našu partiju. Očito je iako sam super startao na početku, da sam napravio kardinalnu pogrešku što sam mislio da ću moći biti jednako dobar i svima konkurirati na svim poljima. To je očito nemoguće. Najbolja taktika je da idete sa strategijom koja najviše odgovara vašoj civilizaciji i nadate se da će te uspjeti ostvariti svoje planove prije drugih. Doduše kasnije mi je malo laknulo kada sam išao čitati dojmove vezane za pojedine civilizacije i kako su baš spomenuli kako Ameri nemaju baš jasno definiran start u kojem smjeru bi trebali krenuti. No čak i usprkos na kraju poprilično neslavnom završetku s moje strane, moram priznati kako sam se super zabavio.

Osjećaj virtualne verzije je dobro pogođen i dizajneri su super ukomponirali duh virtualke u boardgame verziju. Artwork je fenomenalan i pločice terena i svih kartica izgledaju naprosto prekrasno oslikano i dizajnirano. Ono što me razočaralo s obzirom na Fantasy Flight kvalitetu su plastični dijelovi, koji mi s obzirom na ostatak igre baš bodu oči i djeluju kao da ne pripadaju istoj igri. Oznake vojske na mapi tako predstavljaju obične male plastične zastavice zabodene u podlogu, dok oznake naseljenika/istraživača su u obliku karavanskih kočija iz doba američkog osvajanja zapada. Volio bih da su to malo bolje i kvalitetnije riješili. Ove zastavice koje predstavljaju vojske na mapi djeluju tako krhko da ih se čovjek boji pošteno primiti u strahu da ne puknu ko čačkalice. Volio bih također da su omogućili da se ima više od tri grada u igri i da je moguće izgraditi više od dva naseljenika/istraživača. Ne radi se tu o masivnom osnivanju gradova već što ti naseljenici/istraživači mogu poslužiti ako se nalaze na jednom od resursi da vam ih kroz trgovinu šalju u jedan od vaših obližnjih gradova. Kada imate svega dvije plastične figurice koje vam omogućavaju da to koristite, tada se osjećate pomalo ograničenim oko dobavljanja resursa. Što se tiče resursa volio bih da su ih radi raznolikosti i više opcija ipak ukomponirali nešto više od svega četiri različite vrste. No što je tu je. Možda su neke od ovih stvari nadodane u ekspanzijama koje su uslijedile. Bilo kako bilo ovi minorni nedostaci su zaista minorni i ne kvare cjelokupni doživljaj igre koji mi je bio zaista fenomenalan.

Konačna ocjena 10/10

Marko i Jura dijele moju oduševljenost igrom, dok je Slavici kao ne prevelikoj ljubiteljici civilizacijskih igara igra čisto OK. Što u prijevodu zapravo znači da je igra odlična i da ju svakako zaigrate :D .
Zadnja izmjena: Valsim, dana/u 21 ruj 2019, 19:26, ukupno mijenjano 1 put.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post (ukupno 13):
madoShichTotosadistikoAntomonmiljenkostokakockicaRon_SwansonGujoslav i još 3 korisnika
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon

Avatar
sadistiko
Član udruge
Postovi: 3391
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 1751 put
 pohvaljen: 1680 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la sadistiko » 05 pro 2015, 20:40

E to Valsime, napokon još jedan blok kućnih igrarija!
Do čitanja
slika

Avatar
sadistiko
Član udruge
Postovi: 3391
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 1751 put
 pohvaljen: 1680 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la sadistiko » 06 pro 2015, 20:12

I da, naravno!
Baš mi je drago da vam se svidjela Civilizacija. Koliko je trajala partija?
slika

Avatar
mado
Redovni član udruge
Postovi: 1314
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 329 puta
 pohvaljen: 480 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la mado » 06 pro 2015, 21:39

Svi 4 smo bili novi u igru, dugo razmišljali, gledali u pravila, pa je i prvo igranje trajalo jako dugo, oko 4-5h. Vjerujem da se to može prepoloviti kad su svi iskusni igrači.
Previše dobrih igara, a premalo vremena.

Avatar
sadistiko
Član udruge
Postovi: 3391
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 1751 put
 pohvaljen: 1680 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la sadistiko » 06 pro 2015, 23:47

Da tako smo i mi prvi puta (nažalost i jedini za sad)
Samo što smo mi prisilno završili igru za nekih 3.5 sati, ali za krug ili dva bi Matta bio pobijedio na tehnologiju.
slika

kockica
Član udruge
Postovi: 1705
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 1100 puta
 pohvaljen: 684 puta
Status: Offline

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la kockica » 07 pro 2015, 17:12

Svaka čast, čudilo me da nisi i prije otvorio ovu temu, dapače možeš se sramiti zbog toga sbatine

A prokletstvo, gledao sam i ja prije taj Civilization, veli moja žena da je obožavala kompjutersku igru (ne zna da postoji i ova verzija) dok je meni bilo ok, ali sada nakon ovog opisa, čini se da se još jedna igra progurala na wish listu za sljedeću godinu (a mislio sam da je ostala samo Viticulture :lol: ) Gledao sam i Through the Ages, ali ova mi se doima vizualno ljepše, a i vuče nostalgija. Jedino što je za naš ukus preduga. szbunjen

Uglavnom, nemojte da umre ova tema :thumbs
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post (ukupno 2):
sadistikoValsim

Avatar
Valsim
Redovni član udruge
Postovi: 2203
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1314 puta
 pohvaljen: 1293 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la Valsim » 08 pro 2015, 08:40

sadistiko je napisao/la:E to Valsime, napokon još jedan blok kućnih igrarija!
Do čitanja
Da da, krenulo je :) .
kockica je napisao/la:Svaka čast, čudilo me da nisi i prije otvorio ovu temu, dapače možeš se sramiti zbog toga sbatine

A prokletstvo, gledao sam i ja prije taj Civilization, veli moja žena da je obožavala kompjutersku igru (ne zna da postoji i ova verzija) dok je meni bilo ok, ali sada nakon ovog opisa, čini se da se još jedna igra progurala na wish listu za sljedeću godinu (a mislio sam da je ostala samo Viticulture :lol: ) Gledao sam i Through the Ages, ali ova mi se doima vizualno ljepše, a i vuče nostalgija. Jedino što je za naš ukus preduga. szbunjen

Uglavnom, nemojte da umre ova tema :thumbs
Iskreno čudi i mene sada kada malo bolje razmislim. Ne mogu vjerovati da je proteklo već više od dvije godine otkad sam ovdje. Doslovno imam osjećaj kao da je sve ovo dosad prošlo u treptaju. To je vjerojatno zato jer se puno toga zanimljivog događalo u kratkom vremenu, pa je vrijeme proletilo samo tako. A mislim da sam išao opisivati baš sve partije koje su se odigrale da bi mi trebao jedan život samo za to :D . Došlo mi je u par navrata s nekim igrama koje su me oduševile da se bacim na pisanje. No zbog nedostatka vremena u tom trenutku nisam bio u prilici, a vrijeme je prolazilo i prolazilo i na kraju sam odustao jer je proteklo previše vremena pa mi se nije dalo opisivati partiju igre od prije mjesec/dva.

Ako je žena jako voljela/voli PC verziju, onda garantiram da će obožavati i boardgame verziju :thumbs . Samo treba imati na umu da su zbog kompaktnosti igre neke stvari minimizirane u odnosu na PC verziju. U protivnom bi ovo bila još jedna Mega Civilizacija koja bi koštala 200$. Ne mogu reći doduše da li ekspanzije unesu neke elemente iz PC verzije koje se nisu pojavile u baznoj. Trebao bih odigrati i obje dosad izašle ekspanzije da bih mogao vidjeti što su još dodali i kako to funkcionira.

Jest Viticulture je isto fenomenalna igra. Evo Slavica i ja smo ju napokon zaigrali na nedavnom DDI-u u Petrinji kod Sadistika. Ostali smo zaista zapanjeni koliko nam se igra svidjela i Slavica ju je kad smo došli doma odmah stavila na wish listu na BGG. Baš je super igra. A Sadistiko tvrdi da kada se isproba i ekspanzija - Tuscany, da više nema povratka na samo baznu igru. Toliko je, ako je moguće to zamisliti, igra još bolja.

Through The Ages je vjerojatno jedna od trenutno najboljih civilizacijskih igara u ponudi. Nije bezveze peta igra na BGG-u ;) . Da jedino što igra nije vizualno baš nešto. Ali biti će ti drago čuti da je izašla i nova reizdana verzija s puuuno boljom vizualnom prezentacijom, čime je igra postala pravi eye candy - Through the Ages: A New Story of Civilization. Jedina je nevolja što je igra još uvijek u printu :( . No računaj da će kroz koji mjesec biti u prodaji ;) .

A baš ti i nisam sad olakšao odabir nakon svih ovih spoznaja :D .

Što se tiče teme, obečajem da ću barem jednom mjesečno napisati opis igranja jedne igre :) .
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon

Avatar
Valsim
Redovni član udruge
Postovi: 2203
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1314 puta
 pohvaljen: 1293 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la Valsim » 08 pro 2015, 18:38

Iako nije riječ o kućnom igranju, mada je zbog manjeg broja igrača atmosfera u igraonici bila poprilično kućna, svejedno moram spomenuti partiju Abyssa koja se odigrala u subotu 05.12. Napokon smo isprobali i odigrali i tu hvaljenu igru oko koje se diglo puno prašine prilikom izlaska oko toga kako će izgledati kutija finalne verzije. Pa barem je za neke od nas ovo bilo novo iskustvo :) .

Igru su donijeli Bruno i Erna i budući da me u zadnje vrijeme opasno pere želja za isprobavanjem svih igara koje sam poželio isprobati tijekom ovih proteklih par godina, došlo je napokon vrijeme i za Abyss. Budući da joj je igra na wish listi na BGG-u i isto ju je zanimala, ni Slavica se nije žalila :) .

Prvo da kažem da me igra poprilično iznenadila po onome što sam očekivao. Vjerovali ili ne nisam pogledao niti jednu recenziju niti video vezan za igru, tako da nisam imao pojma što očekivati. No po naslovnoj slici kutije sam si nekako razmišljao da mora da se radi o nekakvoj fantasy avanturi po uzoru na Descent. Ooohhh kojeg li iznenađenja, i to ne mislim u lošem svijetlu.

Kada bih morao opisati igru u dvije riječi rekao bih da je to Splendor na steroidima :D . Opet, ne mislim to na loš način već u smislu koliko više toga igra nudi u odnosu na Splendor. Nemam ništa protiv Splendora da se razumijemo. Igra mi se odmah jako svidjela na prvu. Ali nakon spomenute partije. Abyss mi je nekako preoteo to mjesto Splendoru. Možda sam to samo ja pa je do mene da vidim neke sličnosti sa Splendorom. No na prvu obje igre djeluju poprilično slično. Skupljamo određene žetone/kartice pomoću kojih onda poslije kupujemo karte za bodove. Razlika je tome što Abyss nudi toliko više stvari na koje treba paziti i oko kojih treba kalkulirati.

Priča ide kako smo mi jedna od moćnih podvodnih fantastičnih frakcija koje se angažiranjem određenih lordova bore za primat u podvodnoj skupštini i bore za morske lokacije. Zvuči kao nešto čime se Bandić mora baviti svaki dan kako bi sačuvao poziciju u gradu. Ta ta ta taaa. Mukla tišina. Kaj? Niti jedan gromoglasan smijeh? Čujem li ja to da se vjeverica nasmijala u svojoj jazbini u drvu :D . Ah niste skužili :P .

Da se vratimo na igru. Svatko počinje igru s jednim od poprilično realno dizajniranih no nažalost ipak plastičnih bisera koje smješta u plastičnu posudicu u obliku školjke. Otkrivaju se šest početnih lordova iz kupa karata koji će vam biti na raspolaganju za angažiranje u vijeću i igra može početi. Na svojem potezu možete napraviti jednu od tri stvari. Istraživati morske dubine u potrazi za malim bićima koji će vam biti saveznici, potražiti pomoć od određene vrste iz vijeća ili angažirati jednog od ponuđenih lordova. Eh sad raspravimo tri različite akcije u detalje. Istraživanje morskih dubina u potrazi za malenim saveznicima jednostavno znači da okrećete iz manje hrpe kartica polako jednu za drugom. Npr. prvo otvorite jednu karticu pa pitate igrača koji je sljedeći po redu želi li ju kupiti, ako želi plača vama za to, i to u biserima da ne bi bilo zabune :) . Eh sad plača se na način da onaj igrač koji je prvi po redu da vam plača jedan biser, onaj koji je sljedeći dva bisera, dok bi treći po redu igrač vam za tu istu karticu, ako bi došla do njega jer ju drugi igrači ne bi uzeli, morao platiti čak tri bisera. Naravno ako neki igrač uopće ni nema bisera tada ga se preskače i u tom slučaju ostali igrači mogu za jedan biser manje uzeti tu karticu. Npr. ako prvi po redu igrač koji odlučuje hoće li kupiti tu karticu uopće nema bisera u svojem posjedu, tada drugi igrač plača jedan biser za tu karticu, a ne dva kao što bi prvotno morao da je prvi igrač po redu za kupovinu. Ako nitko od igrača ne uzme karticu, onda ju možete budući da je to bilo na vašem redu besplatno uzeti za sebe. Ako ju ni vi ne želite tada otkrivate sljedeću karticu i opet sve kreće ispočetka. I tako to ide sve dok s karticama ne dođete do zadnje pozicije na traci. Tada ste na kraju, ako ju i dalje nitko ne kupi, primorani uzeti sviđalo vam se to ili ne. No ajde barem ste kao slabašnu utjehu dobili i jedan biser. Sve ostale kartice koje nakon kupovina ostanu na traci idu na svoje pripadajuće mjesto u vijeću.

Što se tiče kartica bića saveznika koje izvlačite iz kupa, ima ih ukupno pet različitih vrsta u vrijednosti od 1 do 5. Različite vrste su - hobotnice, voden konjici, školjke, rakovi i meduze, a vrijednosti imate različit broj zavisno o vrijednosti. Imate tako jednu karticu po vrsti vrijednosti 5, dvije kartice vrijednosti 4, tri kartice vrijednosti 3, tri kartice vrijednosti 2 i četiri kartice vrijednosti 1.

Osim ovih kartica moguće je izvući i kartice prijetnji - murine. Ako izvučete ovu karticu imate opciju sukobiti se s tom prijetnjom i dobiti određenu nagradu, ili pustiti prijetnju da napreduje. To znači da oznaka na pločici prijetnje napreduje za jedno mjesto naprijed. Što je prijetnja veća to su veće pogodnosti koje može dobiti igrač koji se sukobi s prijetnjom. Kada je prijetnja tek na prvoj razini može se dobiti svega jedan biser kao nagrada. Na drugoj razini je moguće dobiti 2 bisera, ili pobjedničku oznaku pobjede nad čudovištima (vrijedi bodove na kraju igre) i jedan biser, ili dvije pobjedničke oznake. Na trećoj razini je moguće dobiti oznaku ključa za zauzimanje lokacija itd. O ključevima i lokacijama ćemo malo poslije.

Kao drugu vrstu akcije umjesto istraživanja dubina možete potražiti pomoć iz vijeća, što znači da možete uzeti sve kartice jedne vrste saveznika koje su se odbacile tijekom prijašnjih istraživanja.

Nema inače hand limita za broj kartica saveznika koje možete imati u ruci.

Jednom kada smatrate da ste prikupili dovoljan broj saveznika možete ići u angažiranje jednog od ponuđenih lordova. Jednostavno platite dovoljan broj vrijednosti vaših kartica saveznika i uzmete jedan od ponuđenih lordova. Nema vračanja ostatka ako preplatite :P . Postoje šest vrsta različitih lordova i svaka vrsta ima neke svoje specifičnosti i svoje moći. Postoje tako vojnici koji su dobri za angažiranje protiv ostalih igrača, farmeri koji nemaju nikakvih moći ali nose puno bodova, političari koji su dobri za preuzimanje drugih lordova, magovi koji vam davaju određene specifične moći svojim magijama, trgovci koji vam uvijek donose dragocjene bisere i ambasadori koji vam omogučavaju da brzo osvojite određene lokacije.

Osim bodova na lordovima i lokacije vam mogu donijeti pregršt bodova. Neki lordovi na sebi imaju ikone ključeva. Kada skupite tri lorda sa simbolima ključeva možete uzeti jednu otkrivenu pločicu lokacija, ili pogledati 1,2,3 ili 4 pločica lokacija, jednu odabrati, a ostale ostaviti otkrivenima. Tako imate više šansi da izvučete jednu od lokacija koja vam je baš potrebna jer vam nosi puno bodova, ali ujedno dajete i svojim protivnicima mogućnost da dođu i do njima dobrih lokacija koje će im donijeti pregršt bodova. Kada jednom odaberete jednu lokaciju polažete svoja tri lorda s ključevima koji su vam omogućili uzimanje ove pločice pokraj te lokacije. Možete koristiti također o oznake ključeva koje ste skupili tijekom sukoba s prijetnjama kako bi ste došli do lokacija. Lokacije nose određen broj bodova zavisno o kriteriju koji ispunjavate za njih. Podsjećaju na guild ljubičaste karte iz 7 Wondersa po svojoj namjeni. Npr. jedna vrsta lokacije nosi po 3 boda za svakog lorda koji na sebi nema oznaku ključa.

Igra završava kada netko sakupi sedam lordova kod sebe, ili kada bi se trebala vući nova karta lorda kada se kupi jedna iz ponude no više nema kupa karata lordova.

Tada se sve zbraja u dobroj maniri već spomenutog 7 Wondersa i igrač s najviše bodova pobjeđuje.

Uh to je ovako ukratko o igri. Za više ćete morati sami isprobati ;) .

Što se tiče naše partije igrali su: Slavica, Erna, Tades (jedan od naših novih posjetitelja iz Litve) i ja.

Konačni rezultat je bio:
1. Tadas 70
2. Erna 66
3. Slavica 62
4. Ja 56

Ah što da kažem, kemijao sam previše s biserima i ispalo je kako je ispalo. Barem sam bio najbogatiji na kraju :P .
Igra nam se jako svidjela i zbog više mogućnosti za razne strategije opcije napadanja ostalih igrača nam je ispala puno bolja od Splendora. Artwork igre i svih kartica je zaista prekrasan, a morski dizajn fenomenalan. Jedina zamjerka igri mi ide na to što je ponekad glupo i zamorno da tijekom istraživanja morskih dubina moraš pitati sve igrače hoće li kupiti neku skroz bezveznu karticu koju izvučete. Pa ako ih još izvučete više slabijih vrijednosti zaredom. No bez obzira na to sjajna igra :thumbs .
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post (ukupno 6):
kockicaShichsadistikoRon_SwansonLapinCretinWinkDickerson
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon

Avatar
Ron_Swanson
Postovi: 146
Pridružen/a: 09 ruj 2015, 16:27
Ima zahvala: 80 puta
 pohvaljen: 90 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la Ron_Swanson » 09 pro 2015, 01:09

sho nije Tadas?

Jednu ste stvar krivo radili a to je prilikom otkrivanja kartica saveznika, cijena je jedan biser za sve igrace, ako ju netko kupi, tada cjena sljedece kartice za preostale igrace raste na 2 itd.

Avatar
Valsim
Redovni član udruge
Postovi: 2203
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1314 puta
 pohvaljen: 1293 puta
Kontakt:
Status: Offline

BGG logo

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la Valsim » 09 pro 2015, 09:07

Ispravljeno ime :) .

Ah nebi to bilo to da nismo prvu partiju nešto krivo odigrali :D .
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon

Odgovori

Natrag na “Blogovi iz boardgame svijeta”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.