Okupljanja na Vrapču

Tekstovi, podcastovi i ostali materijal kojeg objavljuju razne boardgame zajednice u Hrvatskoj.
Pravila foruma
Svaki korisnik otvara svoju temu u kojoj će opisivati zanimljivosti i crtice iz vlastitih igraćih događanja
Svoje blogove možete nam slati i putem obrasca na naše stranice kako bi bili vidljivi i van ovog foruma
Avatar
Satarash
Reactions:
Postovi: 334
Pridružen/a: 05 vel 2014, 14:24
Ima zahvala: 190 puta
 pohvaljen: 235 puta
Kontakt:

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Satarash »

Pravi gušt za čitanje. Svaka vam čast! :bravo
Ovi su korisnici zahvalili autoru Satarash za post:
Vatanen
Marijan
Reactions:
Postovi: 118
Pridružen/a: 28 lis 2014, 23:59
Ima zahvala: 84 puta
 pohvaljen: 49 puta

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Marijan »

Odlični tekstovi. Svaka vam čast, zbilja.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Marijan za post:
Vatanen
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Igor »

Hvala,takođe me raduju i ostali napisani osvrti na sam tijek igre, radi dobivanja jasnije slike iz perspektive drugih igrača.Kako je HiS ostavio izuzetan dojam kod novih igrača a tako i kod moje supruge,pa i nakon par dana od partije,uz jutarnju kavicu,imam upite "A što ako...?" i dosta prateće post-analize.
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4954
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3569 puta
 pohvaljen: 3666 puta
Kontakt:

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la sadistiko »

E upravo to post "traumatsko" stanje je ono što volim kod igara. Jebo igru koje se ni ne sjetiš što je bilo kad se igralo.
slika
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Igor »

-Bitka kod Kunaxe (401. pr.Kr)

U našim druženjima i razgovorima nekoliko puta bio sam upitan,što to ima toliko zanimljivo na naočigled praznoj mapi? Ovaj sešn report dijelom je i edukativne prirode. GboH sistem taktička je simulacija sukoba ,sa velikom pažnjom da se što točnije prenesu na mapu kvalitetu jedinica (naoružanje,težina oklopa,utreniranost),moral,utjecaj terena,udaljenost te manevarske sposobnosti.Svi ovi podaci nalaze se na counteru te dobar strateg je onaj koji uspije izvući maksimalno iz svojih jedinica u odnosu na njihove sposobnosti i stanju na terenu.
Kao takav GBoH koristan je edukativni alat za vjerno rekreiranje sukoba,ovisno o periodu koji želi obuhvatiti.

Za primjer sam uzeo bitku kod Kunaxe koja se vodila između Kira mlađeg i Artakserksa vladara Perzijskog Carstva.Po onome što znamo bitka je otpočela na lijevoj obali rijeke Eufrat gdje su raspoređene snage Artakserksa brojčano bile nadmoćnije,oslanjajući se posebno na svoju konjicu,sa prisutnom teškom pješadijom,strijelcima,teškom konjicom,kočijama (chariots) i srednje teškom pješadijom.Artkakserkso se nalazi u centru linije sa svojom konjicom.Desno krilo perzijske vojske prelazi lijevo krilo Kirove vojske.

Kir ima na svojoj strani plaćenike Hoplite (Spartan) profesionalnu vojsku tako reći,te za razliku od običnih Hoplita biti će ih moguće zaustaviti jednom kada krenu prema protivniku.Linija se sastoji od mješanih trupa pelastasa,strijelaca,vrlo malo kočija (chariots) te lagane pješadije.Kir se takođe nalazi u centru linije.
Ovakav scenario može biti rekreiran kako god netko želi,ili biti igran kompetitivno na turnirima,ali za potrebe ovoga primjera slijediti ću povijesne preporuke.Sigurno da će biti taktičkih grešaka i da postoje optimalnija otvaranja,ali namjera teksta je olakšati pristup onima zainteresiranim za učenje GboH sistema,te ću samo obuhvatiti neke osnove pojmove.

Osim što priroda sukoba tog vremena imati će specifičnosti u simulaciji,bitno je napomenuti da vrijeme kod simulacije varira unutar nekoliko minuta,turnovi nisu bitni.
-Svaki hex mjeri 92 metra
-Dupli Hoplite counter sačinjava 8 redova vojnika (1500 vojnika),ukupne frontalne dužine 135 do 180 metara.
-Lagana pješadija,pelastasi,konjica sadrže oko 300-400 ljudi.
Moral jedinica jako varira,što odgovara zapisima toga vremena,te ponekada igrač neće imati potpuni utjecaj na vojsku.


slika

Na Weapon Comparative Chartu uspoređuje se tip oružja i vrste jedinica te prisutnost oklopa,superiornost napadača ili branitelja,da li je jedinica trčala ili hodala prema protivniku,bočni napad ili frontalni.
Na slici se može primjetiti kako teže oklopljene jedinice imaju manji MA (movement allowance) ,kod izvođenja manevara tijekom prilaska protivniku i kao ishod same borbe jedinice dobivaju tzv. Cohesion Hits – koji kada dosege vrijednost TQ-a ili za jednu brojku manje,postoji mogućnost da jedinica pobjegne sa bojišta.
TQ osim što odražava ukupnu vrijednost jedinice da izdrže uvjete bitke,on takođe utječe na njihovu sposobnost da i tijekom oštrih manevara ne izgube formaciju npr. Nagli prilaz konjice i Reaction Facing HI (Heavy Infantry) kod potonjeg će dovesti na test TQ radi upoređene brzine konjice i sposobnosti teško oklopljenih trupa na brz manevar.Znači ovdje sposobnost slabo oklopljene konjice je značajno ometanje vojske u napredovanju i maskiranje pozadinskih pokreta na bojnom polju.
Archeri,slingeri,pelastasi i skrimisheri ponajviše će se oslanjati H&D Harssment and Dispersal taktiku – gdje će sa udaljenosti 3 hexa trčati prema protivniku,ispaliti strijele i vratiti se na početnu poziciju,kao i Reaction Fire tijekom prilaska protivnika.
slika

Slika prikazuje kako su raspoređeni niži zapovjednici (FC = Formation Commander) ,zapovjed se prenosi od Overall Commandera (OC) prema nižim.Svaki zapovjednik ima naznačeno na counteru koliko daleko hexeva može prenositi zapovjed i sve jedinice unutar dosega su In Command – što znači da mogu izvršavati razne manevre,zapovjed se može prenositi i dalje lančano dokle god u susjednom hexu ima prijateljska jedinica.Jedinica koja se tijekom bitke odvoji je Out-Command i može se samo kretati te nemože prići samostalno i napasti.Ako se zapovjednik izloži bitki sa nekom protivničkom jedinicom sposobnost prenošenja zapovjedi je u pola manja.

Formation Commander posjeduje Capability rating koji dodaje +/- modifikator tijekom borbe,dok Overall Commander ima i Carisma rating koji odražava njegovu sposobnost brže reakcije (Momentuma) te tu daje potrebni modifikator.

Crvenim strelicama označen je povijesni manevar perzijske vojske,te ću i ja tako poslati jedinice,u namjeri da okružim Kira i napadnem bočno.Kako znamo iz zapisa Artakserkso je prvo zapovjedio povlačenje teške konjice (HC) u terminima simulacije zvano „Pre-Arranged Withdrawal“,radi jednostavnosti taj dio ću preskočiti kako nebih ulazio u napredne manevre i taktike. Kirova vojska je premala da razvuče liniju te nemože koristiti „Pre-Arranged Withdrawal“ onog momenta kada chariots budu aktivirane – tu dolazi do izražaja ta bitna stavka simulacije, da se vrijeme mjeri u minutama pa samim time nema mogućnosti za takav manevar.

slika

Zapovjedi će biti izvlačene potpuno slučajnim odabirom,naravno ovo nije obvezno,ali slijediti ću upute autora.Svaka jedinica koje pobjegne donosi Rout points,za Perzijance kada dosegnu 90 Rout Pointa znači gubitak bitke ili kada Artakserkso bude eliminiran.
Za Kirovu vojsku ta brojka iznosi 70 Rout Pointa ili eliminacija Kira.
Rout Points vrijednosti:
-Hoplite 2x TQ
-Chariots 2RP
-Skirmishers 1RP
-Overal Commander 5x Carisma Rating
-Formation Commander = Capability Rating
-Rest = TQ

slika

Kir daje zapovjed Ariusu (Komanda Light Infantry) koji pokušava promjeniti smjer jedinica kako bi zaštitio bok. Perzijanci ne šalju Chariots kako bi pokušali barem uplašiti prve redove,umjesto toga izdana je Komanda- Heavy Infantry te izlaze na bojno polje polako se krećući prema Kirovoj vojsci.
slika

Iznenada Artakserkso oslobađa svu snagu Chariotsa te se iz pozadine izbijaju u prvi plan.Chariots nemaju FC što znači da su Out-Command,iako je prije rečeno da se takve jedinice mogu samo Move and Fire te nemogu prići protivniku kroz njegov Frontalni hex – ne zaboraviti da su Chariots bile In Command kada je zapovjed dana.Dolazi do prve Reaction Fire u kojoj Perisia 13 Chariot dobiva 1 Cohesion Hit - pogodak,counter „Missile Low“ znači da jedinica ima još samo jedan pokušaj nakon toga je bez strijela.Supply strijela moguć je nakon što su sve zapovjedi izdane i nema niti jedna protivnička jedinica u ZOC (Zone of Control) ili LOS (Line of Sight) jedinice sposobne ispaljivati strijele,osim i ako ta protivnička jedinica nije bez „municije“ :)

LI Archeri dometa 3 hexa koriste Reaction Fire gađajući nadolazeće Chariots;koje su naoružane kopljem (Javelin) dometa 1 hex,te će Move and Fire moći upotrijebiti kada Archeri budu u Chariots ZOC&LOS
slika
ZOC&LOS za Javelin jedinice proteže se jedan Hex dok za strijelce klase „C“ – archeri LOS se proteže do 3 Hexa a ZOC 1 Hex.
Strijelci klase „C“ Archeri imaju domet 3 hexa,samo Frontalni Hex, a preciznost bolje ne spominjati.Ispaljivanje strijela na oklopljenu jedinicu iznad 2 hexa je prilično uzaludno,ali može se posrećiti ili ne...Javelin i Slingers imaju domet jednog hexa i pravilno upotrebljeni mogu zadati iznenađujući udarac.Kir odlučuje mirno sačekati juriš kočija znajući njihovu najveću slabost – slaba pokretljivost uzrokovana nepomičnom osovinom,što će se ubrzo pokazati točnim.Te zbog toga Chariots imaju samo ulogu zastrašivanja,naravno ne shvatiti ovo doslovno.

slika

Početni manevri....
slika


Strijelci mogu samo gađati kroz svoj Frontalni Hex dok Chariots mogu, tako reći, na sve strane.Promjena smjera jedinica tj. njihov utrošak MA (Movement allowance) pointa varira od 1MP po stranici hexa do 2MP za Chariotse,takođe promjena formacija npr. Square ili kretanje u koloni „In Column“ formacije iskoristiti će sve MP Hoplita kao i okretanje za 180 gdje će Hopliti dodatno dobiti 1 Cohesion Hit.Samo Infantry Archeri klasa „C“ i „B“ mogu ili se Kretati ili Pucati,što dodatno komplicira taktiku,infantry archeri nisu osposobljeni za hand-to-hand borbu pa treba pripaziti.
Dolazi do namjernog (s moje strane) izazvanog prekida u središnjici linije,nadajući se da ću tako privući perzijsku Heavy Infantry a zatim ih zatvoriti sa Hoplitima ...međutim Artakserkso je iskoristio Momentum tj. bio sposoban za bržu reakciju pa je uspio prije Kira pokrenuti Medium Infantry koja se opasno približava i obuhvaća flank Kirove vojske.
slika

Inicijalni napad Chariotsa loše je završio,kako se i pretpostavljalo,međutim na lijevom Kirovom krilu dolazi do žestoke bitke,strijelci ostaju bez „municije“ to iskorištavaju perzijanci te šalju svoje archere bliže fronti.
Kir uspijeva napokon pokrenuti Hoplite a kao odgovor perzijanci šalju tešku konjicu u susret,postavljajući formaciju u „In Charge“ kako bi dobili superiornost kod prvog kontakta i barem malo zadržali Hoplite
slika

Prije kraja izdavanja svih zapovjedi slika bojišta.Chariots su među prvima pobjegle nakon sukoba sa Pelastasima,tu je nekolicina jedinica ostala Out-Command pa je trebalo konsolidirati redove,a broj mogućnosti je ograničen po zadanoj Komandi.Međutim tu je bilo problema sa određenim Pelastas jedinicama koje nisu bile sposobne ući u hand-to-hand bitku.
Na Kirovom lijevom krilu došlo je do opasnog proboja i kada sam pomislio da će Arius imati prilično neslavan kraj;on se podigao i u epskoj odbrani uspio zadržati prvi udar perzijske Medium Infantry.U udaru teške konjice sa nadolazećim Hoplitima obadva Formation Commandera su ranjenja
slika

Izvučene komande...
slika

...daljni tijek borbe diktirati će perzijska Heavy Infantry,te neprekidne borbe Medium i Light pješadije na lijevom Kirovom krilu.Nakon što je konjica uspjela dovoljno dugo zadržati Hoplite,dovoljno dugo da se dobije na vremenu za proboj po sredini linije.Žestoke borbe na Kirovom desnom krilu počele su uzimati žrtve pa dolazi do prvih odbjeglih jedinica u Ariusovim redovima.Pelastasi hrabro drže liniju čekajući bočni dolazak Hoplita.Artakserkso po prvi puta tijekom cijele bitke prilazi blizu Kiru sa svojom konjicom (Light Cavalry Archer)...H&D taktika ostavlja posljedice na Light Infantry,Arius pokušava konsolidirati redove.
slika

Stanje na bojištu nakon nekog vremena...
slika

U bitci koja je trebala slaviti nadmoć perzijanaca dolazi do preokreta i odličnog primjera nivoa taktike koja je moguća unutar simulacije.
Perzijanci su cijelo vrijeme bitke snažno gurali liniju naprijed,što se pokazalo pogrešnim,u općem metežu ukazala se jedna prilika i Kir izbija iz zadnjih redova sa svojom teškom konjicom i kroz kišu strijela dopire to Artakserksa te u neravnopravnoj borbi uspijeva ga eliminirati.Sve to biva moguće nakon što Artakserkso šalje Heavy Infantry jedinicu sa hexa 2820 na 2920 te tako gubi mogućnost zaštite.Ta HI jedinica zasigurno bi imala dosta Cohesion Hit-sa radi potrebe za brzom promjenom smjera poradi nadolazeće konjice ali bi omogućila vjerojatno i suprotan ishod.Naravno da ovakav propust iskusniji igrači neće si dozvoliti.
slika

Obzirom da nisam strogo slijedio povijesni razvoj bitke zanimljv je identičan ishod dugih i žestokih borbi na lijevom krilu linije kao i brzi proboj Hoplita,gdje je svaki napad mogao značiti pad odbrane,ali koji se dogodio dovoljno kasno.Namjera mi je bila da pokažem neke osnove bez ulaženja u CRT,Fire vs Armor i Weapon Comparativ chart te ujedno odgovorim na početno pitanje.Takođe nisam obuhvatio nekoliko formacija koje se mogu upotrijebiti, te bitnu stavku da dupli counter Hoplita mijenja se sa dvije HO jedinice ukoliko se koristi komanda "Loose formation" kao bitnu kod povećavanja manevriranja.Među ostalim biti će testirana vaša sposobnost "hladne glave" dok u galopu prilaze Chariots ili teška konjica a ništa mirniji nisam bio dok je perzijska teška pješadija polako prilazila...

Kombinacija vrsti jedinica u napadu/odbrani i njihovo pravoremena upotreba,predviđanje ishoda svake pojedine borbe te smanjivanje rizika sreće samo su neke od osnova za dobro igranje naslova iz GboH serijala.U pravilima se nalazi jedan komentar a koji vjerno oslikava što neiskusni igrač može očekivati:

"To calmly blunder into battle with a, “Let’s see what happens here,” theory is to be carried home on your shield in a remarkably short time.“
Zadnja izmjena: Igor, dana/u 25 ožu 2015, 11:26, ukupno mijenjano 2 puta.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post (ukupno 6):
burazmiljenkoVatanenBolindusLourdinsadistiko
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Igor »

-High Frontier

Ponovo smo se okupili u Mission Control room-u kako bi ovaj put pokušali osvojiti granice kojima još nitko kročio nije.Krenuvši od osnovne tehnologije i resursa hrabro smo se otisnuli u osvajanje poznatog nam dijela Svemira...

NASA – Vatanen
UN – Lourdin
ESA – Igor

slika

Natjecanje za patente je počelo,dok smo pokušavali na brzinu sastaviti neku funkcionalnu raketu, u Control Room-u UN-a gledali su dugoročno te nekoliko puta odgađali lansiranje koncentrirajući se na nabavku potrebnih dijelova.Činilo se kako Research&Development UN-a ima poteškoća kod ugradnje dijelova,ponajviše radi nedovoljnog hlađenja,što je u tom trenutku značilo da - reaktori zahtjevaju određene generatore, koji trebaju točno određeno hlađenje, a samo hlađenje zahtjeva radijatore koji se oslanjaju na rad generatora,te na kraju dobiti neku smislenu masu koju je moguće lansirati...
Ovu priliku najbolje iskorištava NASA i prva lansira u LEO (Low Earth Orbit) letjelicu sa ljudskom posadom sa ciljem misije da sleti na Fobos;jedan od Marsovih satelita. Siguran prolaz kroz Van Allen pojaseve dogovoren je i odobren za sve buduće misije od strane UN-a.

NASA na putu prema Fobosu nakon uspješnog prolaza kroz Van Allenove pojaseve zračenja,te izračun goriva.
slika

Potaknuti NASA-im prvim uspješnim letom i povratkom,situacija se zahuktava te ESA uspijeva sastaviti letjelicu,poprilične težine,ali sa solidnim „Magnetic Nozzle thurster“ patentom, te se uputiti prema Merkuru sa posadom,u pokušaju da istu vrati sigurno na Zemlju i prekine nesretni niz prethodnika koji su ostajali na površini nekoliko godina....ali događaji će se iskomplicirati.
UN Mission Control i Research&Development napokon uspijevaju riješiti matematičku nedoumicu o masi/brzini/vremenu/specifičnom impulsu i uspijevaju lansirati prvu letjelicu u LEO (Mass Drive thruster) opremljenu sa Robonautom (ISRU 2) koji bi omogućio zauzimanje asteroida u orbiti Karin asteroidnog klastera pod-obitelji puno veće i poznatije Koronis obitelji asteroida,dok sa Zemlje pripremaju drugu letjelicu (Freighter) sa dijelovima rafinerije.

slika

Kombinacija koja je zahtjevala „nemoguća“ rješenja te usporila početnu ekspanziju UN-a
slika

U Svemirskoj idili koja slijedi ,ESA –na letjelica sa posadom uspijeva proći neoštećena kroz pojas Sunčevog zračenja ,8 korekcija putanje prilikom prilaska orbiti Merkura i uspijeva sletjeti na površinu planeta a kasnije uspijevaju položiti prava na korištenje resursa.Letjelica sa sobom ima Robonauta (ISRU2) koji će omogućiti crpljenje goriva.Za gradnju rafinerije ESA treba organizirati još jednu misiju sa Zemlje kako bi posada na Merkuru mogla uspostaviti proizvodnju napredne tehnologije u uvjetima (djelomičnog)vakuma.
UN na zadnjim kapima goriva uspijeva doći do Karin obitelji asteroida te u orbiti ostavlja Robonauta (ISRU2).Na Zemlji planiraju novu misiju koja bi napravila rendezvous sa opremom u orbiti Karin obitelji asteroida u pokušaju gradnje tvornice u kojem kasnije uspijevaju.
NASA pomno planira sljedeću misiju, i radi na dobivanju novih patenta jer se odlučuje na pravu avanturu i bira za svoju sljedeću misiju površinu Venere – letjelica prilikom slijetanja mora proći put koji zahtjeva opasni aerobraking kroz kiselu (acid) atmosferu .Dobro balansirana letjelica uspijeva bez greške sletjeti na površinu da bi sekundu kasnije Mission Control shvatio da na Veneri nema nikakvih resursa koje bi upotrijebili kao gorivo,na svu sreću bila je to misija bez posade...
slika

...ali početnu idilu prekinuti će nekoliko rezanja budžeta koji je pogodio sve igrače te jaka solarna aktivnost.Greška za greškom u radu opreme najviše je osjetila ESA gdje niti nakon 3 godine ne uspijevaju otkloniti sve kvarove ,u svom pokušaju dostavljanja rafinerije na Merkur dva puta ostaje bez iste rafinerije koja biva oštećena u solarnim bakljama.
Te iste solarne baklje zaustavljaju misiju NASA nadomak Ceresa u pokušaju da izgradi tvornicu.UN uspijeva dostaviti ostatak opreme i uspostavlja prvu tvornicu.Kako dolazi do prvih izbora,to koristi NASA te mijenja režim na paleokonzervativizam – cijeli istraživački program može biti iniciran samo od strane NASA.
slika

U međuvremenu sve agencije pokušavaju priskrbiti najbolje patente trenutno moguće,dok planiraju misije ili dostavljaju opremu.Igrači paze na količinu novca kako bi aktivno financirali novu tehnologiju.
UN agencija odlučila je iz orbite zauzeti prava na asteroide obitelji Koronis,nakon nekoliko update-a softwera uspijeva izbjeći opasne gravitacijske rotacije u ovom klasteru,te zauzimaju većinu asteroida.Ohrabreni ovim pohodom UN kreće prema Vesta klasteru asteroida,ali sreća neće biti na njihovoj strani te osim što se letjelica uništi,u drugom pokušaju ne uspijevaju naći ništa vrijedno na asterodima.
NASA uspijeva u pokušaju slijetanja na Ceres,i tu nalazi riješenje za problem nedovoljnog hlađenja Robonauta tijekom rada – raditi će na tamnoj strani Ceresa i tako izbjeći pregrijavanje opreme.
ESA nakon niza godina uspijeva proizvesti napredni „Pulse Plasmoid“ thurster kojim kreće sa površine Merkura , slijeće na asteroid Eureka (scence site),i vraća se na Zemlju.
slika

slika

UN agencija proizvodi nekoliko naprednih tehnologija (thruster,robonaut),uspostavlja drugu tvornicu u Koronis klasteru asteroida te aktivno pokušava zauzeti nove patente i utjecati na promjenu političkog režima na Zemlji.
ESA lansira misiju prema Jupiterovom mjesecu Kalistu kojega zauzima praćena odmah letjelicom NASA-e koja zauzima sedmi satelit (mjesec) Jupitera ,Ganimed.
slika

O ovoj zahuktaloj fazi NASA se odlučuje da testira svoju proizvedenu opremu i postavi novu Visoku Granicu.Posada je znala da to je put u jednom smjeru,prošavši niz opasnih radijacijskih pojaseva Saturna i par godina kasnije uspijeva sletjeti na Enkelad,Saturnov satelit te biva nagrađen sa 3VP za heroizam;najdalje dokle je jedna misija uspjela doći.

Enkelad prirodni Saturnov satelit...
slika

slika

U međuvremenu UN pravi i treću tvornicu i proizvodi sve dijelove za raketu u Svemiru te posljednja izgrađena tvornica ESA na Kalistu najavljuje kraj simulacije.

UN (Lourdin) – 39VP
NASA (Vatanen) – 35VP
ESA (Igor) – 29VP

Napomenuti je potrebno da smo nismo igrali sa mogućnosti ratovanja,otimanja resursa,kolonista,Bernal modula,proizvodnje specifičnih modula i potplaćivanja kolonista i još niza mogućnosti koje se time otvaraju,što upravo govori o prilagodljivosti igre ovisno o nivou znanja igrača.Ako sam što zaboravio neka igrači slobodno dopune ,te čestitam pobjedniku Lourdinu koji se hrabro uhvatio u koštac sa nepredvidljivim Svemirom :)


slika
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post (ukupno 7):
burazsadistikodgalesic2000Killaigor1970VatanenLourdin
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Vatanen
Reactions:
Postovi: 414
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 252 puta
 pohvaljen: 425 puta

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Vatanen »

Posljednja partija Here I Standa okom fotografa koji se, upotrebom vremenskog stroja, zatekao u ranonovovjekovnoj Europi:
(photo by Igor)
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vatanen za post (ukupno 2):
sadistikoLourdin
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Vatanen
Reactions:
Postovi: 414
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 252 puta
 pohvaljen: 425 puta

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Vatanen »

Nastavak:
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vatanen za post (ukupno 2):
sadistikoIgor
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Vatanen
Reactions:
Postovi: 414
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 252 puta
 pohvaljen: 425 puta

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Vatanen »

Nastavak:
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vatanen za post:
sadistiko
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Igor »

- Here i Stand ("20 godina opsade Firence;tragedija u 3 čina")

Druga partija HiS u istom sastavu,ali sada daleko spremnijih igrača,utjecalo je na različite vojne ishode a posebno je aktivna bila diplomatska faza,naročito je pohvalna velika pripremljenost Habsburgovaca (Marija) koja je ozbiljno odlučila pristupiti ovoj ratno-povijesnoj igri.

Osmanlije (Igor) imali su klasično otvaranje te u prvoj godini zauzeli Beograd i otok Rodos protjeravši vitezove Sv.Ivana i usputno izbacivši taj event iz igre za neko vrijeme.Napredovanje Sulejmanove vojske usporeno je prilikom opsade Bude,gdje je general Ibrahim hitno pozvan da uguši Ustanak u Egiptu te je poveo sa sobom 30.000 vojnika.Ovo je promjenilo planove Sulejmana pa odluči zlatnike trošiti na izgradnju brodovlja u nadi da će se osvetiti Karlu V i zaprijetiti Napulju...Uz pomoć Protestanta (Lourdin) uspostavljena je piratska oaza u Alžiru sa Barabrossom (to Berlin) koji je doplovivši u Jonsko more piratizirao Habsburške trgovačke brodove.Kasnije te godine,pred zimu,tijekom povratka u Alžirsku luku združena flota Engleske i Habsburgovaca presresti će ga i natjerati u povlačenje istrpivši gubitke u brodovlju...u međuvremenu na sjeveru, kaurske države zaista osnovaše divan grupu.

Habsburzi (Marija),dobro pripremljeni,prebacivali su vojsku do Bečke utvrde gdje će kasnije slomiti prvi val napada osmanlijske vojske.Briga oko elektorata i širenju Protestantizma ali i o izoliranom Anterpenu,Briselu praznila je blagajnu Karla V dok je regrutirao vojsku a nudio je i solidnu svotu za plaćenike koji bi se borili za njegov cilj,na određeno vrijeme.Mudro odlučuje izgraditi 4 skvadrona ratnih brodova i porinuti ih u Lijonskom zaljevu,u pravi momenat dok je Sulejman bio zauzet državnim poslovima i brizi oko opsade Bude.Nervoza poradi trošenja bogatstava iz državne blagajne u samo vojnom smjeru i početna nemogućnost biti na dvije strane navelo je Karla V da ponovo lati se cigareta te zamalo prespava opsadu Beča :) .Ove pripeme Habsburga prvi će osjetiti Barbarossa doživjevši poraz od mornarice Karla V u vodama Berberske obale nadomak Alžira.Uspjesi ekspedicija te godine donijeti će nekoliko VP- Karlu V nakon radosnih vijesti o otkriću rijeke Amazone.
Suradnja sa Englezima otvara im jednu zanimljivu opciju u pokušaju zaustavljanja Osmanlija.....

Engleska (Kristina) nije htjela prepustiti ništa slučaju pa se ubrzo mobilizirala poprilično velika vojska.Henry VIII osim što planira pomoći Papi takođe je bacio oko na škotski Edinburg,a kako bi osigurao punu blagajnu otprema ekspediciju prema Novom Svijetu.Nekoliko godina kasnije otkrivaju Missisipi rijeku i odnose blaga u vidu VP—a u zamjenu za male boginje koje poklanjaju starosjediocima :D .Ohrabren ovim podvigom punašni Henri VIII traži razvod od Pape,ali brak sa novo mlađahnom djevom Anom Boylen završi loše, nakon što je dotična uhvaćena na dvoru u preljubu ,te odmah poslana u Londonski Tower gdje osta kraća za glavu.Sudba okrutna ne bijaše ništa blaža prema ostalim djevama koje baciše oko na Henrija.Nakon što Francuzi odluče ne intervenirati na objavu rata Škotima, kralj Henri VIII poveo je vojsku koja će im zapečatiti sudbinu.U diplomatskim kuloarima prepuštena je uprava Tunisa englezima od strane Habsburga,kako bi pokušali zajedničkim snagama zaustaviti Sjajnu Zvijezdu istoka – Sulejmana.

Francuzi (Renata) su dosta oprezno počeli voditi svoju državu,regrutiranjem i manevrima vojske te ekspedicijama,ali bez nekih velikih ambicija.Tijekom par godina garnizon u Milanu se povećava i postaje jasno da Genova neće dugo uspjeti opstati kao nezavisna državica-grad.Prije objave rata Genovi, kralj Franjo I čekao je ishod opsade Metza na istoku svoje zemlje,a čekao je dugih 10 godina dok zidine napokon ne popustiše pod francuskom vojskom;i nešto izdajničkih plaćenika.To vrijeme kratio je gradnjom 2 skvadrona ratnog brodovlja u Marseju,koji će kasnije sudjelovati u opsadi genovske luke i pridonijeti padu ove pokrajine,a sva bogatstva i umjetnine preći će u ruke Franje I.Nedugo nakon pada Genove, hrabri Andrea Doria ipak će uspjeti ponovo osnovati malu flotilu u bastijskoj luci očekujući da neka od većih sila stane na njegovu stranu te iskoristi njegov talent u piratiziranju.
Ekspedicija sa Robertvalom otkriva rijeku sv.Lovrijenca,jednoglasna :) odluka članova ekspedicije je da nastave pratiti rijeku te otkrivaju Velika Jezera – vrijedna 2VP za Franju I koji nije krio djelomično razočaranje,karta više ili neka druga blaga bila bi mu draža....

Papa Lav X (Vatanen) odmah je prepoznao potrebu sa suradnju sa Habsburzima i potrebi postavljanja katoličke vojske blizu elektorata,kao i logističke podrške istoj.Za razliku od prve partije napad švicarskih gardista na Firencu nije se pretvorio u djelo od „20 godina opsade Firence;tragedija u 3 čina“,kako bi se stekao dojam iz naslova,te zidine ne potrajaše dugo a još k tomu Papa položi pravo na susjednu Modenu i njene resurse.Nagla ekspanzija Protestanata i njihova suradnja sa Suljom nisu mu bili mili pa par heretika spali kao pokaznu vježbu....međutim veća opasnost dođe sa sjevera,točnije iz Milana i sina peračice izloga kralja Franje I.Komešanje milanskog garnizona te pojava plaćenika iznudila je objavu upozorenja o ekskomunikaciji Francuza od Pape Lava X .Mrski francuz Montmersi doskakuta sa povećom vojskom pod rimske zidine ta zada opasan udarac švicarskoj gardi koji ga zadnjim snagama odbiše.

Protestanti (Lourdin) odlično pripremljeni i odlučni u namjeri da prošire vijest o pravoj vjeri naglo se proširiše po Njemačkoj,elektorati posebno bijahu naklonjeni Martinu Luteru (Kingu).To je prilično zabrinulo Papu pa je hitno organizirao prebacivanje i regrutiranje Habsburške vojske,koji su pokušali ugušiti svaki pokušaj „pobune“ i sada brze pojave Protestantske vojske.Ali uvidjevši da Papa ima dobre diplomatske veze kojima odgađa tj. sabotira formiranje Šmalkaldske lige, nevjerniku ne preosta ništa drugo nego da potraži pomoć od drugoga nevjernika – Sulje.Ovdje nasta dugogodišnja uspješna suradnja na opću nevjericu,gdje Protestanti čak pomogaše izgradnju piratske oaze u Alžiru a Biblija osta djelomično prevedena....
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post (ukupno 5):
sadistikoburazLourdinVatanendgalesic2000
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Odgovori

Natrag na “Blogovi iz boardgame svijeta”