Okupljanja na Vrapču

Tekstovi, podcastovi i ostali materijal kojeg objavljuju razne boardgame zajednice u Hrvatskoj.
Pravila foruma
Svaki korisnik otvara svoju temu u kojoj će opisivati zanimljivosti i crtice iz vlastitih igraćih događanja
Svoje blogove možete nam slati i putem obrasca na naše stranice kako bi bili vidljivi i van ovog foruma
Vatanen
Reactions:
Postovi: 414
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 252 puta
 pohvaljen: 425 puta

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Vatanen »

Čutim već u tramvaju neka stvarnosna iskliznuća. Jel ti to žena jutrom servira Ubik sprej? :-D
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Igor »

Vatanen je napisao/la:Čutim već u tramvaju neka stvarnosna iskliznuća. Jel ti to žena jutrom servira Ubik sprej? :-D
Čutiš dobro...dolaska do stanice ne sjećam se baš najbolje..neki pas,neki glasovi...trebam izaći van.
Ubik bez pomoći googla ostao bi samo sprej...međutim tematika koju pokriva nije mi strana,znao sam par takvih koji čitaju i blokiraju,zanimljivi ljudi,nisu rijetki....jedan od njih imao je odličnu informaciju o tzv. Plejadancima kao susjedovim telepatskim zajebancijama...sad što je nastala podjela u skupini druga je priča,ali poznata.
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Igor »

Hvala na povratnim informacijama putem maila i na ukazivanje onoga što nije jasno iz čitanja.Pisao sam kako su mi misli dolazile tog momenta ne kao nekakav osvrt na samu igru pa neki detalji nisu jasni.
Igra počinje u ožujku 1941 i traje od prosinca 1942,Bengazi je pod kontrolom Saveznika (WDF),nakon što su talijanske jedinice povukle se u veljači iste godine a 10-ta armija se predala.
Dolazak pojačanja moguće je,iako nije pokriveno scenarijem,rasporediti tako da odgovara više povijesnim podatcima,međutim igrao sam koristeći varijabilnu varijantu ulaska.

Dinamika igre je takva da obje strane imaju tendenciju brzo da istroše resure stalno pokušavajući izvesti neki manji napad,te su povremeni prekidi i regrupiranje potrebni,međutim koliko čekati je posebna strateška odluka unutar operativno/taktičke igre i u konačnici krivi momenat može igrati znantnu ulogu.
Poradi uvjeta na terenu i razlika u kvaliteti jedinica veliki preokreti nisu rijetkost,što bi značilo da slanje manjih ekspedicija nameće se kao pravilo ali opet tu se odmah uhvati u beskrajni niz poteškoća sa supply-em pa se odustaje od istih...da bih ih se opet poslalo,ovaj dio djelomično je teško objasniti,potrebno je biti vrlo dosjetljiv sa rasporedom svojih trupa znajući da manji napadi mogu postaviti ostatak armije u vrlo loš položaj,uvijek se računa sa planom C ukoliko A i B propadnu.
U tom svjetlu nema više i manje važnih bitki,ali često se može dogoditi unutar bitke da je potrebno izvačiti neki regiment koji je zbog proboja ostao okružen.

Pored toga prate se događanja van teatra u vidu "Bulletin" markera gdje određene situacije na Sredozemlju,krize na drugim mjestima izvlače pojačanja objema stranama.Unutar toga postoji i "Ultra" tj. obavještajni dio koji dolazi do izražajaje sa dva igrača kako se radi o gustom FoW-u.
Zbog FoW ali i opsada postoje manje i "recon" jedinice koje služe upravo za nalaženje podataka o sastavu protivničke vojske.Međutim..ukoliko se postave najjače snage u opsadu grada i kako god računali u tom slučaju na CRT-u se završi na jednom te istom redku i opsada je upitna najblaže rečeno,ovdje dizajner izbjegava gomilanja jedinica od kojih neke nebi mogle niti ući u grad i zahtjeva mix manjih brigada sa većim korpusima.
Pored operacije "Herkules" koja je moguće pokrenuti,bacanja supply-a i jednica (airborne) iz aviona uvijek mora biti negdje spremno ako situacija krene od lošije prema goroj.
Kvaliteta jedinica varira,osim u slučaju DAK-a,gdje Talijani neće moći puno toga napraviti do početka 1942 kada određena poboljšanja na opremi su primjenjljiva (takođe i za britansku stranu!),osim zrakoplovstva koje uvijek dobro dođe a u slučaju talijana odradi i solidnu ulogu.Dolazak Montgomery-a uspostavlja stožer koji okuplja više korpusa što znači veću mobilnost i više aktivacija po jednoj ofanzivi...ali samo ako se prištedio supply.....

Dva CRT-a "Mobile CRT" i "Assault CRT" razmljivo imaju prednosti i mane,i radi se o odluci samog igrača koji koristiti,u slučaju napada na grad nije moguće ušetati se sa oklopnjacima dok ponekada tijekom akcija spašavanja jedini izbor biti će "Assault CRT" znajući sve posljedice koje to donosi...
U ovoj partiji koja je završila u prosincu 1942 taktička pobjeda (11VP) pripala je Silama Osovine,dok je operativna pobjeda (15VP) pripala Saveznicima,linija razgraničenja je cca 80km od grada Mersa Matruh-a.
Ukupno vrijeme igranja bilo bi manje da nisam morao spavati i ići 2x u trgovinu,što je bio i jedini doticaj sa vanjskim svijetom te sam ukupno proveo 3 dana igrajući,a onda mi je trebala čaša vina - u porazu ga trebaš...
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post (ukupno 3):
dgalesic2000stokaStips
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Igor »

Plan Orange




Tog jutra iskašljao sam komad metala potpuno svinutog i sagorenog...nemogavši razumjeti porjeklo shvatio sam to kao predznak (Omen) .Standardni ritual ispijanja kave,pogled na BGG – kad tamo na moj post star 9 mjeseci javlja se stari znanac iz partija Empire of the Sun – Lopo.
Premišljao sam se neko vrijeme da li da prihvatiti poziv za igranje,standardna varijanta,Vassal,DB i gmail....Empire of the Sun,čija pravila dijeli sa Plan Orange, nisam igrao preko 6 mjeseci,nisam imao vremena ,neke partije nisu nikada nastavljenje,a ja sam to malo slobodnog vremena koristio za farbanje minijatura.Povremeno i tu i tamo,pomišljao sam da postavim na stol jednu drugu igru iz magazina (DAK),međutim sve je ostalo na razmišljanjima.

Sada odjedim početi igrati nakon tolike pauze;a tu je i rulbuk....javio sam se Lopu,pitao jel' stegla kriza kod njega u ŠvAjcarskoj,ponovio da sam malo zahrđao što se pravila tiče;i krenuli smo u igru.
Prvotno sam htio napisati zajedno review EotS i Plan Orange,jer radi se o istom sistemu,a onda sa odlučio napraviti ovaj mali report i pred kraj dati osvrt na Plan Orange.
Kratka i brza partija kako slijedi:

Biravši stranu Japansku, prvi cilj bio je zauzeti strateška mjesta na Filipinima – Clark Field,Manila,Leyte i Davaoi tako osigurati pobjedu na kraju partije.Cijena dužeg vremena neigranja te pogrešnog mix-a jedinica ostavlja Davao u rukama Amerikanaca i moguću „rupu“ koju mogu izvrsno iskoristiti.Time više jer sam zaboravio kod PBM-a (Post battle movemet) poslati koji bojni brod u malenu luku Ulithi nakon kraha amfibijskog napada na Guam....drugi propust za redom.

Turn 1
slika


Napad na Filipine alarmira US i kreće pomjeranje bojnih brodova na strateškom display-u
Brodovi pale svoje kotlove,sa Istočne obale,Karipskog mora preko Panamskog kanala pokušavaju doći do luka Oahu,Funafuti i Dutch Harbor.
Kako sam i pretpostavio pojačanja su strateškim konvojima odmah stigla u Davao,i više od toga – zauzima ključno otočje Ulithi,strateški bitan kako će omogućiti praćenje opskrbe od luke Oahu dalje prema Davau...

Turn 2-3
slika

Broj kopnenih jedinica je ograničen za obadvije strane,i nema regrutiranja,takođe izgubljene brodove nije moguće vraitit u igru,jedna od bitnijih razlika naspram EotS-a.Jedino zrakoplove moguće je ponovo vratiti u igru,a kako je ovo period bojnih brodova,uloga zrakoplova je minimalna.Izuzetak je dodatih 2SP mobilizacije koje imaju Amerikanci ali tek od turna 4 te ih mogu iskoristiti samo na jedinicama koje su na strateškom diplay-u.
Popravljanje oštećenih brodova moguće je za Amerikance samo u luci Oahu a za Japanskog igrača na nekom od otoka koji tvore – Japan.
Znavši sve to,te shvativši da Davaoa ni Ulithi nikada neće preći u ruke Japanaca,te na to sve u Guamu Amerikanci proširuju luku kako bi mogla primiti bojne brodove i time biti u zoni reakcije na bilo kakvu ofanzivu Japanaca.

Tu je sada krenula igra,kako bi naš narod rekao,mačke i miša.Američki bojni brodovi dovoljno blizu značilo je modifikaciju ofanziva,pa sam koristio sam OC karti kako bih radio manje i teško detektirane napade.Izmjenjuju se ofanzive i bitke brodova ali općeniti dojam je da kompletan front "jenjava",što zbog gubitaka a i situacija gdje nitko nije siguran koji je sljedeći cilj svakome igraču.

Kako Lopo je stari iskusni igrač EotS-a,pa na slici gore vidimo da je Davao odmah koristio kao glavnu luku,te obzirom na snagu kopnene vojske tamo pokušati će amfibijski napad na neke od gradova na Filipinima,s druge strane iako sa više brodova,Američki igrač može popravljati brodove samo u luci Oahu,Japancima ja to pak bliže
Cilj – Guam,htio sam usporiti proširivanje luke,iako to u končnici nije uspjelo,ali je koštalo Amerikance nekoliko brodova,pa ipak je postignuto da skrenem pažnju na sasvim drugi front pokušavajući dobiti na vremenu...

Random slika..
slika


Turn 5
slika

Upravo ti manji napadi „ispod radara“ kako ih zovem,zaslužni su za jednu grešku koju je Lopo napravio a koristila je u konačnom ishodu partije.Zračna pista sjeverno od Clark Field-a bila je bez zaštite i nikakva reakcija ne bi bila moguća,u želji da je zauzme iskrcava marince međutim otvara još dva battle hexa omogućivši da reagiram i vratim njegove marince odakle su došli.

Ipak najveću štetu od napada pretrpjeli su Japanci,pobjeda (Capital ship ratio) prevagnula je na Američku stranu,i u svakom drugom slučaju bilo bi jasno reći da su oni i pobjedili.
Kako je Plan Orange igra koja pretpostavlja kako odreagirati na Japansku invaziju Zapadnog Pacifika i na kraju igrači mogu posmatrati pretpostavljeni ishod,međutim otvorila je više pitanja nego odgovora.Japanski igrač pobjeđuje ako do kraja Turna 5 održi pod kontrolom Filipine ili broji se Capital Ship Ratio - duplo veći broj Američkim BB značilo bi pobjedu dok za Japan potrebno je da imaju 1.5x više BB.Osim BB broje se i CA,CV i DD na način da dva "step" jednako je 1 BB.

slika

Kraj igre i osvrt

Ali stanje na terenu priča jednu drugu priču – Manila i Leyte su pod kontrolom Japana i tu se mogu tvoriti nekakave enklave (politički pogled nije vezano sa igrom),niti jedna strana nema dovoljno kopnenih jedinica da krene dalje u vraćanje teritorija.Amerikanci imaju otvorenu opskrbu,ali za sve popravke su daleko,nadmoć u bojnim brodovima eventualno bi mogli koristiti za presretanje Japanskih konvoja,ali dominacija morima nije dovoljna i često je upitna.Ovakav kraj igre zaista pruža jednu drugu geo-stratešku sliku tako da pobjeda može biti i „pobjeda“.Situaciju u Kini nismo niti dotaknuli tijekom igre.Da je Lopo manje bio fokusiran na Filipine te nepotrebno trošio aktivacije gotovo sigurno bi bila pobjeda Amerikanaca i to amfibijskim iskrcavanjem na teritorij Japana.

Plan Orange dolazi sa C3i Nr.29 magazinom,kao i sve magazinske igre kvaliteta je odlična,koristi sistem Empire of the Sun-a iako bi svakako preporučio Plan Orange kao uvod za EotS.
Ne koriste se sva pravila EotS-a ipak je ovo era bojnih brodova pa zračne jedinice i nosači imaju minimalnu ulogu.Ukupno ima 48 karata,mapu printanu da debljem papiru,kocke ne dolaze sa igrom te ih je potrebno zasebno nabaviti.Pravila od 20.stranica svakako su prednost ali ne zaboraviti da su to pravila EotS.

"Čitanje" pokreta protivnika i ofanziva na terenu koje mogu indicirati kakve karte ima suigrač i ovdje je od bitne važnosti kao i kod EotS.,odigravanje je samo jedan konačni segment u velikoj strateškoj slagalici.

Od svih igara koje imam,za par njih mogu reći da i nakon dugog neigranja mogu ih postaviti na stol i zaigrati uz povremeno obavezno pogledavanje u rulbuk.Da će jedna od tih igara biti EotS i Plan Orange nisam očekivao,sjećao sam se svega, svih partija i sitnih detalja unazad godinu dana kada sam aktivno igrao,ovo je veliki plus za igru i vrijeme igranja ispod 3 sata.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post (ukupno 4):
Valsimkockicadgalesic2000Vatanen
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Okupljanja na Vrapču

Post Postao/la Igor »

Burni siječanj prošao je u znaku Guadalcanala,sa playthrough videom u trajanju od gotovo sat i pol, „Pacific Fury“ igra izašla prošle godine kao da je ponovno doživjela reizdanje u 2017.Stuka Joe odradio je odličan posao gdje potencijalni kupac može gledajući video zaključiti da li igra ide u košaricu.Takvih video uradaka nedostaje a imaju bolji efekt od desetminutnih triper recenzija,i među ostalim čitanje pravila olakšavaju.



Pacific Fury sa svojom jednostavnom i interesantnom mehanikom i velikim replajabilitijem cilja i na non-wargejmere,te se može igra završiti u „jednom sjedenju“ što bi značilo 2-3sata.

Zatim je sa novim Ci30 došao mini-me Empire of the Sun-a „South Pacific:Breaking the Bismark Barrier“ na čijem ulazu piše „Abandon all hope“ ako ste pomislili da je to shortcut do učenja pravila starijeg brata (EotS-a).
South Pacific ima 30.stranica pravila koja dijeli sa EotS-om,za razliku od starijeg brata ne bavi se političkim dijelom u nekoj značajnijoj mjeri,više je fokusiran na ofanzive ,sa malom mapom i 48 karata odlične kvalitete za igru iz magazina, pogodan za igranje bilo gdje i bilo kada.
Problem malih mapa i kratkog trajanja igara = tim nasilnija igra,spomenu negdje Mark,u slučaju South Pacific-a igranje nalikuje na box meč,kao pomoćni „alat“ za naučiti mehanike i pravilne kombinacije jedinica u jednoj ofanzivi,što je u slučaju EotS-a pod moranje, svakako će poslužiti.
Moja preporuka bio bi Plan Orange za neki intro u sistem...



Pored dvije partije EotS-a odigrane i privedene kraju,mjesta je bilo i za tri partije Plan Orange i jedna „South Pacific:Breaking the Bismark Barrier“ u tijeku.
Empire of the Sun ne prestaje me oduševljavati niti nakon 2.godine ukupnog igranja,uvijek se pojavi situacija iz koje se nešto novo nauči,iznimka nisu bile niti dvije partije u prvom mjesecu sa mojim starim poznanikom Williamom,koji već 4 godine uzastopno igrajući EotS trenira zen stanje potrebno za bavljenje ovom igrom.Zatim se nastavilo na CSW sa Staff Game Empire of the Sun-a (Team Kamikaze i Allied Team) koja je u tijeku.


...a onda je netko bumpnuo post na BGG-u „At Dawn We Ate Sugar Smacks: .....


Izvukao sam rulbuk, i krenuo u ponavljanje pravila,naval pravila,najteži dio cijele brošurice.


aWaW – „Operation Cartwheel:Breaking the Bismark Barrier“ (Ljeto 1942 – Proljeće 1944)

Allies – Timothy
Japan - Igor


Bodovanje je vrlo jednostavno +3VP onome tko kontrolira Guadalcanal +1VP za svaki potopljeni naval combat factor ( daljnjem tekstu faktor,ali barem neće se spominjati žetoni-counteri).
Ne treba zaboraviti i na objective hexeve,kao Port Moresby ili Cairns i Townsville kao strateške baze iz kojih bi se mogli presresti Saveznici još dok isplovaljavaju iz luke u Noumei.

U awaw svaki hex trebao bi biti u supply ili djelomičnom supply-,u suprotnom pod kraj sljedećeg turna takav hex prelazi pod kontrolu suprotne strane,pokazujući da supply u awaw ima i djelomične političke konotacije;jedna od onih igara zbog kojih se partija izgubi upravo radi jednog hexa.
U svjetlu toga zauzimati luke i ostale ciljeve (objective hex) neće biti izvedivo bez dobrog plana održavanja takvih centara u supply.Pravilo je daleko kompleksnije ali intuitivno,ovdje sam naveo samo osnove pokušavajući objasniti da skakanje po mapi svuda neće biti slučaj niti za jednu stranu.

Japanska razmišljanja:

Poslati tri ground jednice stacionrane sjeverno od Port Moresbija u prašumama Nove Gvineje čini se logičnim prvim korakom,međutim,zračne jedinice stacionirane u Cairns-u pružile bi defense support i u konačnici uzrokovale teške gubitke,što bi onemogućilo adekvatnu odbranu kasnije negdje drugdje a treba računati da pojačanja Japancima i ukupna količina BRP-a je ograničena.

Japanske zračne jedinice u Lae mogle bi letjeti combat support nad AA invazijom što bi dovelo do zračne bitke sa snagama iz Cairns-a i u najgoroj varijatni Japanci bi žrtvovali dosta zračnih jednica u početnoj fazi.
Htio sam iskoristiti prednost u vidu elitnih japanskih zračnih jedinica (eNAS) na nosačima ZuikakuCV3 i ShokakuCV3 u luci Truk gdje je formirana kao Task Force 1 (dva brza nosača,dva bojna broda,nekolicinom krstarica i razarača) čija uloga je da patrolira u hexu II28 zapadno od Port Moresby i u dometu za automatski intercept.

Problem ovakvog sastava TF1 je bojni brod MutsuBB koji je klasificiran kao „slow ship“ čineći ostatak grupe takođe sporim a kojega nisam htio izostaviti.U konačnici nakon prvog napada otpravio bi ga u najbližu luku a na putu do tamo prepušten na nemilost Saveznika koji bi vjerojatno pokušao presresti MutsuBB.Uloga TF1 jeste da presretne svaki pokušaj Saveznika da ometu TF2 invazionu grupu koja je određena za amfibijski napad i podršku iskrcavanju (shore bombardment).

TF2 u Rabaulu (jedan brzi nosač,Kurishima BB,DD4 četiri faktora razarača i CA6 šest faktora krstarica) sve brzi brodovi međutim razarači nose 1-2 ground i 1-2SN marince za amfibijski napad na Port Moresby te samim time grupa postaje „slow“.Polovicu AA jedinica čine marinci smanjujući za -1DM modifikator saveznicima,ali da stvari nebi bile jednostavne snaga zračnih jedinica koje lete defense support iznad hexa napadnutog AA trostruka je


Savezniči pogled:

Glavnina pojačanja koja dolaze u jesen '42 i '43-će najbolje je čemu se može nadati,s druge strane nemože niti sjediti u Noumei čekajući da Japanci dođu do obala Australije i dodatno utvrde Guadalcanal.
U luci Noumea stacionirana su tri brza nosača (EnterpriseCV3,WaspCV3 i SaratogaCV3) sa potpunim sastavom NAS-a (Naval Air Squadron),brzi bojni brod N.CarolinaBB4 8 faktora krstarica (CA8) ,šest faktora razarača (DD6) i 1-2 marinci.
Tu su i australske snage kopnene snage,zatim većinom lake krstarice (CA) i razarači (DD) u luci Townsville,najveći oslonac ima na kombinirane zračne snage koje potpuno očekivano raspoređuje u Cairns-u a ipak u dosegu Port Moresby-ja.
Općenito nedostatak kopnenih snaga u ovoj fazi najviše pogađa Saveznike dok se istovremeno mora osloniti isključivo na glavninu flote u Noumei.

Negdje na početku odlučio sam da neće biti nikakve invazije sa mora na Port Moresby,htio sam biti čim vjerodostojniji da to jeste namjera i izvući cijelu Savezničku flotu iz luke u Noumei,zatim dalje steći dojam da krećem prema obalama Australije.
Plan bombardiranja luke ionako ne bi bio moguć dokle god nema uzletišta u dometu.
Druga strana ovakvog planiranja Japanaca jeste da bi morali upotrijebiti sve raspoložive snage na štetu kasnijeg transporta supplya do hexeva,koji bi ostali bez zaštite i oslanjali se na puku sreću.


Movement:

-Japanska TF1(slow) Truk - (ZuikakuCV3,ShokakuCV3[6eNAS],HieiBB3,DD3,CA4 i Mutsu BB patrola u hexu II 28
-Japanski TF2(slow) Rabaul invaziona grupa - (RyujoCV3[2NAS],KirishimaBB3,DD4,CA6 sea transport 1-2 i 1-2SN )
-Podmornica iz Truka patrolirati će sjevero-zapadno od TF2 u hexu HH28.

-Saveznici formiraju TF17 u Noumei pokušavajući presresti invazionu japansku grupu TF2.Udaljenost od luke Noumea do intercept hexa je prevelika garantirajući kasniji dolazak i mogući nesupjeh,međutim 3 search air sqadrona iz Carinsa,činjenica da su obadvije japanske grupe spore gotovo garantiraju uspjeh TF17 u Combat fazi.
Ne želeći testirati sreću saveznici čekaju Combat fazu i izbjeći rizik napada u Movement fazi sa dvije zasebne grupe TF1 (patrola) a zatim sa TF2 (invaziona grupa).Ideja je da ih se presretne u zajedničkom hexu u Combat fazi gdje bi Saveznički teški brodovi i krstarice otvorile vatru na razarače koji prenose trupe.

Combat:

Pred samim Port Moresby-em Strategc Code Breaking intel savezničkih prislušnih postaja garantira presretanje,grupa TF17 presreće japansku invazionu TF2,iz hexa II 28 TF1 na patroli automatski presreće savezničku presretačku grupu :D (counter-intercept of the intercept rekle bi naše babe).
Iz Townsvilla dvije savezničke CA2 i dvije australske krstarice CA2 takođe presreću japansku TF2.

slika


Naval Combat:

Task Forces dijele se na Combat Grupe.

CG2- ZuikakuCV3,ShokakuCV3[6eNAS],HieiBB3,DD3,CA4 i Mutsu BB
CG6 - RyujoCV2[2NAS],KirishimaBB3,DD4,CA6 sea transport 1-2 i 1-2SN

CG1 - EnterpriseCV3,WaspCV3 i SaratogaCV3 [9NAS],CA8 i DD4) – brza grupa.

Saveznički admiral dodjelivši Combat Grupi broj 1 čini je aktivnom (Combat Round = CG numer = active group) kako bi mogao otvoriti vatru na japanske razarače koji prenose trupe.
Međutim kod raspodjele operativnih zadataka zračnim jednicama griješi jer ne osigurava dovoljnu zaštitu svojoj grupi,pouzda se u napadačkih 6NAS.

Search rolls – Saveznici pronalaze CG2 ,izvještaj (dva nosača,preko 10CF,no cargo,slow),sa EnterpriseCV3,WaspCV3 i SaratogeCV3 šalje 6NAS u napad.
Japanci pronalaze CG1 sa nosača kreću u napad 4eNAS.

slika

U zračnom dvoboju 1 eNAS izgubljen ostala tri prekidaju misiju nakon što su uspjeli srušiti 2 saveznička NAS,koji na putu prema CG2 napadaju 2eNAS koji lete CAP iznad grupe.Ipak 2NAS se probijaju do brodova i tom momentu saveznički igrač određuje koji brod će napasti;zračna odbrana sa japanskih brodova otklanja svaki strah od pogotka.

Nekoliko sljedećih combat rundi četiri zračna skvadrona koja su se probila kroz zračnu odbranu japanskih brodova pred samo obrušavanje podijelila su se na 2 grupe u kojoj je jedna oštetila Shokaku CV3 a zatim ga i potopila dok je druga grupa bezuspješno gađala ZuikakuCV3.

slika

Kada je već postalo jasno da saveznici su izgubili dosta zrakoplova,te japanska podmornica zakasnivši na party ipak uspjeva potopiti dvije krstarice a kasniji napad elitnih zračnih jedinica potaplja SaratoguCV,saveznički igrač prekida misiju.
Japanci takođe prekidaju invaziju,ona nije niti bila cilj,čak i da jeste ostatak zračnih jedinica u Carinsu bio bi preveliki rizik iskrcavanju.Do bitke brodova nije niti došlo.



U jednom od sljedećih turnova australska ground jednica zapadno od Port Moresby-ja u močvarama ostaje izolirana a zatim i raspuštena,saveznički igrač ne uspijeva dovesti supply u Port Moresby koji presreću razarači iz Rabaula.
Japanski supply konvoj prema Lae i Bouganvillu poslan je pod pratnjom i stiže bez većih problema,supply prema Guadalcanalu pokušava sazveznik presjeći sa nizom zračnih napada sa novo izgrađnog uzletišta na otočiću Santa Cruz,koji je osvojen bez ikakog otpora od japanske strane,htio sam izbjeći rizik masnovne naval bitke.

slika

Saveznici osvajaju otočje San Cristobal,ovdje je jasno da pokušavaju ostati u dometu svojih zračnih snaga,izgrađuje se uzletište,tijekom strateškog i naval transporta dodatna japanska ground 1-2 pristala je u luku Guadalcanala.Sam transport supply-ka i vojske postaje osjetno rizičniji kako se povećavaju šanse sa presretanje,jer niti jedna strana ne šalje sve raspložive snage na otvoreno more uvijek imajući u rezervi grupu za presretanje.

Sljedeća tri mjeseca (tri turna) situacija je prilično mirna,svatko pokušava zauzeti bolju poziciju,izuzevši nekoliko zračnih napada i jedno značajnije prekidanje savezničkog supply-a sa grupom u kojoj je bio japanski brod YamatoBB.
Supply u pratni CA2 i DD2 nije imao neke šanse,prije početka bitke saveznici pokušali su izbjeći bitku sa DD2,međutim nakon što su potopljene dvije krstarice vatra na screened ships otvorena sa moćnog Yamata...
Na Guadalcanalu izgrađena dodatna utvrđenja.





Bitka za Guadalcanal:

Jasno je bilo zašto se to područje još i naziva Iron Bottom Sound.
Sa uzletišta na San Cristobalu i Santa Cruz-u sve operacije prema i na moru oko Guadalcanala bile su pokrivene zračnim snagama i sa novim pojačanjima saveznika nje bilo dvojbe da kreće AA napad i u tome još potopiti koji japanski brod.
U bitci koja je trajala 4h (preko skype) sa desetkovanim zračnim snagama na obje strane,težište prenijelo se na bojne brodove i krstarice.
Invazija na Guadalcanal nije uspjela ovaj put,presudni momenti bili su greška u preraspodjeli zračnih jedinica,ovdje se misli pod komandnom greškom i krivom procjenom ne greškom zbog pravila.Ponekada lošim odlukama preraspodjele combat grupom koja bi izbjegla bitku i sastavom.U želji da zadrži neke brodove da otvore vatru a kako bi kasnije mogao gađati screened ships,ishod nedovoljne vatrene moći često bi dao priliku za manevar izbjegavanja drugoj strani.
Završna topovska paljba sa MississippiBB3 i TennesseeBB3 prema već oštećenom YamatuBB5 i potapljanje označilo je kraj Operacije Cartwheel,sa marginalnom japanskom pobjedom i koanom "Niti jedna pahulja nije pala na pogrešno mjesto".
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post (ukupno 3):
Killadgalesic2000kockica
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Odgovori

Natrag na “Blogovi iz boardgame svijeta”