Dosad sam igrao preko 100 razlicitih igara i mogu reci da je FCM definitivno originalan i poseban, nisam se jos susreo s igrom s kojom bih je mogao usporedit
TEZINA
Bez obzira na "bgg weight rating", pravila su vrlo vrlo jednostavna (za jednu heavy igru, nije ovo gateway

) i sama tezina se skriva u sirokom izboru jednostavnih opcija i prilagodavanju i i nadmudrivanju sa ostalim igracima
ARTWORK
Ono sto ljude odbija ili privlaci na prvu je artwork, cak je i mene neko vrijeme odbijao da je kupim jer izgleda kao "prva verzija prototipa" i sl... Da, mozda su mogli vise truda i resursa ulozit i sami izgled igre, al meni osobno je sve to jako ugodnu oku i taj neki retro osjecaj se savrseno slaze sa temom
TEMA
Razvoj fast fooda pocetkom 40ih u Americi, svaki od igraca predstavlja CEO-a novog lanca restorana koji se bore za dominaciju u gradu. Pobjednicki restoran ce biti koji bude najblizi/najjeftiniji i bude mogao zadovoljiti tocne zelje okolnih kuca
GAMEPLAY
Igra je deck builder, postoji 32 razlicite karte koje ustvari predstavljaju razlicite zaposlenike koji imaju razlicitu funkcije u tvojoj poslovnoj strukturi. U samom startu svaki igrac krece samo sa kartom CEO (koja predstavlja bas njega) koja ima funkciju "hire one person" odnosno mozes uzet jednu od 8 karata koji su prvi level tech tree-a koje ces moci upotrijebiti sljedeci krug, pa ako uzmes npr "Recruiting girl" cija funkcija je takoder "hire 1 person" - od treceg kruga ces moc uzeti (zaposliti) 2 nove karte
Cak i ta, lagana i bezazlena, odluka u prvom krugu imat ce veliki utjecaj kako ce se igra razvijati jer za skoro sve moguce akcije u igri postoji nagrada (milestones) koja daje trajni bonus onom igracu koji to prvi odigra (prvi si zaposlio konobarice? do kraja igre imas veci profit po konobarici, prvi si reklamirao pivu? - do kraja igre dobivas bonus za prodanu pivu itd itd...)
Kao svaki dobar heavy game primjetio sam da je i FCM prolazio kao veliki hit or miss
S jedne strane jedna od rijetkih igara koje sam ponovio sa igracima kojima sam je pokazao prvi put (puno igara, malo vremena, ne vracaju se igre na stol samo tako

) a s druge znao sam cut je ovo samo gejmerski random party game u kojem je bilokoja strategija uzaludna
MINUSI
- Relativno naporan setup
- Potreban velik stol, zauzima puno mjesta
- Cijena... duplo skuplja od prosjecne igre, sigurno ne zbog komponenti
- Vrlo bezobrazna prema novim igracima (vrlo moguce da nakon pol sata shvatis da nemas sanse a igra moze trajat i par sati)
With all that said...
FCM je strateska ekonomska simulacija koju bih preporucio svima koji vole ozbiljnije igre gdje se mogu nadmudrivat sa protivnicima.
Jedna od onih "easy to learn, hard to master" igara koja ce zbog random setupa svaki put predstavljat novi problem i pruziti vrlo ugodnu glavobolju
9/10
Onima kojima je igra ruzna, vole probat i osudit igru nakon prve partije, ili vrlo pazljivo balansiraju sa budzetom bih preporucio da zaobidu...