Učlani se u udrugu!
Question mark
6.65941 Stars
Ocjena: 6.66/10 (492 glasova)

Basilica

2
Najbolje: 2
Težina: 2.3 Stars Question mark
  • TOP igra: 2315
  • TOP strateška: 970
12 god.
30 - 45 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE U jednom srednjovjekovnom gradu se gradi katedrala, veća i veličanstvenija od bilo kojeg hrama kojeg bi netko mogao zamisliti. Ne gradi ju samo jedan arhitekt, nego čak dva. Jednog je zaposlio kralj, a drugoga biskup. Arhitekt koji će bolje raditi i koji će više doprinijeti izgradnji će biti izdašno nagrađen. Igrači upravljaju arhitektima, a tri puta tokom igre bivaju nagrađeni za svoj trud. Igrač sa najviše bodova na kraju igre pobjeđuje.

TIJEK IGRE Igra se sastoji od igrače ploče koja služi kao početno mjesto za gradnju katedrale, kao mjesto za dostupne dijelove katedrale, a sadrži i traku za bodovanje. Sama katedrala se gradi od 60-tak pločica u raznim bojama. To je još i 30-tak raznih oznaka, te kockice koje označavaju graditelje u katedrali. Igrač na svom potezu odigrava 3 akcije od moguće 3: postavljanje pločice u katedralu, postavljanje graditelja na dio katedrale ili izvršavanje naredbe. Sedam je različitih mogućih naredbi. Tako je moguće unaprijediti svog graditelja, pomaknuti ga unutar katedrale, postaviti novog graditelja u katedralu, ukloniti pločicu iz katedrale ili blokirati dio katedrale, povećati vrijednost neke pločice postavljanjem prozora. Tri puta tokom igre se odvija bodovanje kada se boduju istobojna područja u katedrali. Igrači dobivaju bodove za područja u kojima dominiraju, a razne ranije postavljene oznake im mogu donijeti dodatne bodove. Pojedine pločice pomiči kralja unaprijed na traci za bodovanje, a nakon dolaska kralja na tri posebna mjesta na toj traci počinje bodovanje. Igra završava nakon trećeg bodovanja. KARAKTERISTIKE IGRE

  • igra samo za 2 igrača
  • ne sadrži tekst

Copyright: REBEL.pl (2010.)

Detaljno
Question mark
7.24756 Stars
Ocjena: 7.25/10 (9257 glasova)

Biblios

2 - 4
Najbolje: 3
Težina: 1.6916 Stars Question mark
  • TOP igra: 258
  • TOP strateška: 185
  • TOP obiteljska: 33
10 god.
30 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Igrači predstavljaju svećenike koji su u potrazi za vrijednim knjigama i skriptama srednjeg vijeka kako bi sagradili što bolju knjižnicu. Tu je i biskup čiji utjecaj može vašu knjižnicu učiniti još vrjednijom.  Knjižnice su podijeljene na 5 kategorija, te svaka kategorija može mijenjati svoju vrijednost ovisno o crkvenim kartama.

TIJEK IGRE

Igra se odvija u dvije faze u kojima igrači izvlače karte iz kupa. Karte mogu predstavljati vrijedne knjige i skripte, novac ili crkvene karte:

  1. Potraga za knjigama – Igrači na svom potezu izvlače karte iz kupa, te redom odlučuju koje će zadržati za sebe, koju će odbaciti na kup za licitaciju, a koje će učiniti javnima i dati ih na raspolaganje drugim igračima. Ostali igrači uzimaju po jednu javnu kartu i na redu je idući igrač. Nakon što se sve karte iz kupa potroše slijedi 2. faza igre.
  2. Licitacija – Igrači sada licitiraju za svaku kartu koja je bila odbačena na kup za licitaciju. Licitacija se u slučaju karata knjiga i crkvenih karata vrši putem karata novca, a karte novca licitiraju se preko broja bilo kojih karata u ruci.

Igrači putem ove dvije faze skupljaju karte s kojima pokušavaju doći do najvećeg broja bodova vrijednosnih knjiga kako bi osvojili konačne bodove za najvrjedniju knjižnicu. Postoji 5 kategorija knjižnica, te svaka od tih knjižnica može tijekom igre mijenjati svoju vrijednost putem crkvenih karata.

Crkvene karte odmah mijenjaju vrijednost određene kategorije čije se stanje bilježi putem posebnih kocaka za svaku kategoriju.

Na kraju 2. faze igre igrači zbrajaju bodove s karata knjiga po određenim kategorijama i pobjedu u određenoj kategoriji odnosi igrač s najvećim brojem bodova skupljenim preko karata knjiga te kategorije. On uzima kocku s te kategorije koja pokazuje trenutnu vrijednost te knjižnice.

Igrač koji na kraju skupi što više bodova s kocaka kategorija pobjeđuje u igri.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • Brza igra s jednostavnim pravilima
  • Razvija vještine pamćenja i dedukcije
  • Pogodna i za mlađe igrače zbog jednostavnosti
  • Zbog malog pakiranja pogodna za putovanja

Copyright: IELLO 2010.

Detaljno
Question mark
6.92169 Stars
Ocjena: 6.92/10 (864 glasova)

Black Gold

2 - 5
Najbolje: 4
Težina: 2.6129 Stars Question mark
  • TOP igra: 1364
  • TOP strateška: 663
13 god.
60 - 120 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

U ovoj igri igrači u ulozi tragača za naftom istražuju isušene krajeve zapadnog Texasa u nadi nalaženja što plodonosnije bušotine ovog crnog zlata. Osim toga moraju pametno ulagati u gradnju konstrukcija za bušenje, bušenje, izvlačenje i transport nafte u rezervoare. Konačno, natječu se na aukciji za pravo prodaje nafte na tržištu.

TIJEK IGRE

Igra se u krugovima, a svaki krug podijeljen je na 8 koraka: 1. Određivanje cijene nafte kockom; 2. Odabir karte akcije od onih dostupnih u tom krugu. Ove karte opskrbljuju igrača resursima; 3. Dobivanje karata dozvola prema broju na prethodno odabranoj karti akcije. Karte dozvola omogućuju igraču sudjelovanje na aukcijama za pravo prodaje nafte; 4. Traganje i bušenje za naftom. Razne akcije dešavaju se u ovom koraku, kao npr. pomicanje kamiona po karti, označavanje izvora, gradnja bušotina, napredovanje vlakova i izvršavanje posebni akcija; 5. Izvlačenje i transport nafte. Igrači uklanjaju mlazove nafte s bušotina i postavljaju ih u rezervoare neke kompanije; 6. Prodaja nafte. Igrači sudjeluju na aukciji i licitiraju sa svojim kartama dozvole za pravo prodaje kompaniji. 7. Provjera prepunjenosti. Svaki rezervoar može primiti najviše dva mlaza između krugova igre, stoga je sav višak izgubljen; 8. Predaja kocke. Kocka se predaje lijevom igraču i počinje novi krug. Neke od ovih koraka izvršava samo početni igrač, no većinu njih odigravaju svi igrači tijekom kruga. Kada vlak dosegne zadnje mjesto na tračnicama igra završava i igrači određuju svoj imetak kako bi se dobio pobjednik.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • razvija strategiju, trgovinske sposobnosti
  • u igri ima malo teksta koji nije jako bitan u igri

Copyright: Fantasy Flight Games

Detaljno
Question mark
8.0063 Stars
Ocjena: 8.01/10 (10370 glasova)

Brass

2 - 4
Najbolje: 4
Težina: 3.8731 Stars Question mark
  • TOP igra: 24
  • TOP strateška: 16
12 god.
90 - 120 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE U igri Brass igrači preuzimaju uloge industrijalaca na početku industrijske revolucije. Pokušavaju biti bolji u razvoju industrije dok se ne razvije željeznički sustav, a strana tržišta se ne zasite engleskim pamukom. Cilj igre je imati najviše bodova na kraju igre, a to se postiže na tri načina: 1. gradnjom industrijskih pogona i njihovim uspješnim korištenjem 2. gradnjom kanala ili željezničkih pruga kojima spajaju gradove i razne idustrije 3. preostalim novcem na kraju igre. TIJEK IGRE Igra se sastoji od igraće ploče sa mapom Engleske, karata i oznaka raznih industrija, raznih oznaka (plastičnih, drvenih, kartonskih). Igra je podijeljena na dvije faze koje su jasno razdijeljene: doba kanala i doba željeznice. Na početku svake faze igrači dobiju karte koje predstavljaju kombinaciju gradova i dostupnih industrija. Na svom potezu igrač odigrava 2 akcije od više dostupnih: 1. izgradnja industrijskog pogona 2. izgradnja veze između gradova (kanala ili željeznice ovisno o fazi igre) 3. razvoj svojih industrija kojima se rješava industrija s manje bodova 4. prodaja pamuka 5. uzimanje kredita Na kraju poteza igrač uzima dvije nove karte i nastavlja slijedeći igrač. Nakon što su sve karte iz kupa odigrane, završava faza kanala i dešava se prvo bodovanje. Neki kanali i industrije se miču iz igre i započinje doba željeznice. Igra se dalje odvija na sličan način kao i prva faza osim što igrači mogu imati više od jedne industrije u istom gradu, a moguće je i graditi dvostruke veze između gradova. Na kraju faze željeznice se dešava završno bodova i pobjeđuje igrač sa najviše bodova.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • ekonomska igra veće kompleksnosti
  • ne sadrži tekst

Copyright: White Goblin Games (2007.)

Detaljno
Question mark
7.47362 Stars
Ocjena: 7.47/10 (2534 glasova)

Bridž

4
Najbolje: 4
Težina: 3.8604 Stars Question mark
  • TOP igra: 394
  • TOP strateška: 226
  • TOP apstraktna: 20
12 god.
210 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Bridž je parska štihovska kartaška igra koja je krajem 19. stoljeća nastala modifikacijom Whista. Ono što se danas podrazumijeva pod nazivom bridž je varijanta pod imenom kontrakt-bridž, koju je utemeljio, početkom 20. stoljeća , američki poduzetnik Harold Stirling Vanderbilt. Kao i druge štihovske kartaške igre, bridž se igra sa slučajnom raspodjelom karata tako da sreća ima znatnu ulogu iako i dalje pruža dovoljno prostora za intelektualno nadmetanje. Međutim, u turnirskom bridžu je sreća potpuno eliminirana jer veliki broj parova igra istovremeno s identičnim podjelama i cilj je biti bolji, ne od protivnika trenutno za stolom, nego od svih parova koji igraju u tom trenutku isto dijeljenje protiv drugih protivnika. Zbog ove činjenice i s obzirom na izuzetnu kompleksnost igre, bridž mnogi nazivaju šahom s kartama (pomalo varljiva usporedba), a 1995. je uvršten, od strane Međunarodnog olimpijskog odbora, među olimpijske sportove. Sportski bridž se i u Hrvatskoj igra u klubovima u Zagrebu, Sisku, Karlovcu, Vukovaru, Puli, Opatiji, Rijeci, Splitu, Zadru, Dubrovniku i još ponekom gradu.

TIJEK IGRE

Dva para igraju jedan protiv drugoga. Igrači istog para sjede jedan nasuprot drugog kao u standardnim kartaškim igrama. Jedan par se označava oznakom NS (North-South, a drugi East-West). Bridž se igra sa jednim standardnim špilom za remi bez džokera. Svaki igrač dobije po 13 karata i nakon toga se licitacijom određuje kontrakt. Jedan od parova se kontraktom obavezuje napraviti određeni broj štihova (od 7 do 13) uz određenu boju kao adut ili bez aduta. Jedan od igrača tog para će postati izvođač, a drugi igrač postaje “mrtvac” (engl. dummy) i spušta karte licem prema gore na stol. Izvođač igra sa svojim kartama i s kartama mrtvaca i pokušava ostvariti obećani broj štihova, a drugi par (obrana)  nastoji onemogućiti izvođača da ostvari to obećanje. Obično se igra više dijeljenja, a pobjednik je onaj koji na kraju natjecanja prikupi najviše bodova.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • izuzetno kompleksna igra, ali razmjerno jednostavnih pravila
  • postoji velik broj knjiga o tehnikama iz bridža
  • jedno dijeljenje ne traje duže od 5-10 min, ali turnirska natjecanja se igraju u jednu ili više sjednica od 30-tak dijeljenja (2,5 – 3,5 sata) i mogu trajati i nekoliko dana
  • postoje međunarodna natjecanja nacionalnih timova koja traju 15-tak dana (europsko prvenstvo, svjetsko prvenstvo, bridž olimpijada)
Detaljno
Question mark
7.47771 Stars
Ocjena: 7.48/10 (12482 glasova)

Catan: Cities & Knights

3 - 4
Najbolje: 4
Težina: 2.8981 Stars Question mark
12 god.
90 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Drugo proširenje za Settlers of Catan se zove Catan: Cities and Knights, a u igru uvodi brojne nove dodatke i mogućnosti.

TIJEK IGRE

Iz bazne igre se koriste svi dijelovi osim karata troškova, razvoja i najjače viteške moći. Igrači uz dobro poznate resurse imaju prinos u papiru, tkanini i novcu. Svaki igrač dobije po šest viteza u tri različite boje tj. jačine. Oni se koriste za obranu od lopova i barbara, za blokiranje gradnje drugim igračima, kao i prekidanje najduže ceste. Baca se i treća kockica koja određuje koji će se dodatni događaj odigrati. Cijene gradnje su različite ovisno o napretku igrača, a moguće su i gradnje novih građevina. Cijene su grupirane u tri područja u kojima igrači mogu napredovati: trgovina, politika, znanost. Visoki stupanj razvoja u nekom području omogućuje gradnju metropolisa koji donosi dodatna 2 boda. Nove karte razvoja su grupirane po područjima napredovanja. Mogu donijeti igračima skrivene bodove kao i razne mogućnosti. Tako znanstvene karte omogućuju igračima da direktno određuju ishod kockica, pomiču brojeve na otoku, jeftinije grade i nadograđuju ili čak da im neke radnje budu besplatne. Političke karte utječu na lopova, svoje i protivničke viteze, direktno na protivničke ceste i karte resursa u rukama. Trgovačke karte omogućuju bolju trgovinu, donose besplatne resurse od banke ili protivnika. Igrači imaju mogućnost gradnje zidova kojima brane svoje gradove. Dok se igrači razvijaju i šire svoje posjede, cijelo vrijeme im se približava brod sa barbarima. Kad oni napadnu, u opasnosti je cijeli otok, a neuspješna obrana vodi do gubitaka gradova. Za pobjedu je potrebno imati 13 ili više bodova.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • za igranje je potrebno imati baznu igru Settlers of Catan
  • uvodi kompleksnost i veće strateške mogućnosti
  • sadrži i nekoliko varijanti igranja
  • sadrži tekst na nekim kartama

Copyright: Mayfair Games / Catan GmBH (1998.)

Detaljno
Question mark
7.18526 Stars
Ocjena: 7.19/10 (11679 glasova)

Catan: Seafarers

3 - 4
Najbolje: 4
Težina: 2.4185 Stars Question mark
10 god.
60 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Društvena igra Naseljenici otoka Catan (1995.) ima 3 velika proširenja, a prvo se zove Catan: Seafarers (1997.) (u Sloveniji je izdavač Laser plus izdao igru pod imenom Mornarji). Za igru je potreban original čija pravila vrijede i dalje, a Seafarers donosi 1 novi resurs i veće mogućnosti širenja i igranja.

TIJEK IGRE

Igra koristi sve elemente originalne igre, a donosi brojne novosti. Igrači i dalje grade svoje ceste, naselja i gradove, ali je poželjno da grade i brodove. Njima istražuju more, traže nove otoke i naseljavaju ih. Otok više nije samo jedan. Minimalno su u igri dva, a može ih biti i preko 5. I dalje se trguje s drugim igračima. I dalje se sakupljaju resursi, ali je dodan novi resurs: zlato. Ono se mijenja za bilo koji resurs po želji. Voljeni lopov i dalje pljačka po kopnu i blokira resurse, a pridružuje mu se gusarski brod koji slično radi na moru.

Zamišljeno je 9 scenarija igranja, od kojih svaki donosi razne varijacije morskog igranja. Broj bodova za pobjedu se mijenja sa svakim scenarijem i potrebno ih je 10 do 14. U nekim scenarijima je moguće pobijediti bez obzira na bodovno stanje, npr. pronalaženjem izgubljenih plemena na otocima, osvajanjem gusarskih utvrdi, izgradnjom jednog od 5 svjetskih čuda. Ovisno o scenariju igranja, polja s resursima mogu biti poznata sva unaprijed ili okrenuta naopačke, pa se otkrivaju tek kad do njih doplovi neki brod. Ovo unosi zabavni element istraživanja. Moguće je složiti i vlastiti scenarij, vlastiti arhipelag, tj. kreirati otočja koja sliče na ona iz realnog svijeta, što daje poseban čar igranju.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • Ovo proširenje svojim novinama i mogućnostima značajno proširuje originalnu igru, te donosi sate i sate nove zabave.

Copyright: Mayfair Games / Catan GmBH

Detaljno
Question mark
7.04854 Stars
Ocjena: 7.05/10 (2737 glasova)

Catan: Traders & Barbarians

2 - 4
Najbolje: 4
Težina: 2.5578 Stars Question mark
8 god.
120 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Catan: Traders & Barbarians je treće proširenje popularne igre Naseljenici otoka Catan. Seafarers je prvo proširio originalnu igru uvodeći veći prostor i više putovanja, a drugo proširenje Cities & Knights veću dubinu i kompleksnost igranja. Treće proširenje je zbirka nekoliko varijacija originalne igre i nekoliko scenarija. Neki od njih su bili objavljeni ranije samostalno, a ovdje se nalaze u proširenom obliku. Može ih se koristiti pojedinačno s baznom igrom ili u kombinaciji sa ostalim proširenjima ili u raznim međusobnim kombinacijama. U uputama igre, a još više na stranici www.catan.com se nalaze pravila za kombiniranje dodataka.

Varijacije: 1. The Friendly Robber 2. Catan Event Cards 3. Harbormaster 4. Catan For Two

Scenariji: 1. The Fishermen of Catan 2. The Rivers of Catan 3. The Caravans 4. Barbarian Attack 5. Traders & Barbarians

TIJEK IGRE: Prijateljski lopov je jednostavno pravilo da lopov ne može pljačkati i blokirati igrače koji imaju dva boda ili manje. I dalje je potrebno odbaciti polovinu resursa ako igrač u ruci ima više od sedam kartica.

Kartice događaja su zamjena za kockice. Ima ih 36 i na svakoj je broj od 2 do 12. Predstavljaju pravilnu distribuciju svih mogućih ishoda bacanja dviju kockica. Trećina kartica sadrži i posebne događaje koji se odigravaju prije dijeljenja resursa. Igrači s najviše luka, najviše viteza ili najviše cesta mogu biti nagrađeni dodatnim resursom. Neki događaji nagrađuju sve igrače dodatnim resursom ili ih kažnjavaju blokiranjem gradnje cesta, smanjuju prihod u gradovima na 1 ili tjeraju lopova da pobjegne u pustinju.

Harbormaster ili Gospodar luka je odličan mali dodatak koji se lako koristi u svim igrama. Donosi 2 dodatna boda igraču koji je najjači u lukama, tj. ima minimalno 3 lučka naselja ili 1 grad i 1 naselje u lukama. Isto kao i s karticom najjače viteške moći i najduže ceste, za preotimanje je potrebno biti jači za 1. Uvođenjem ovog dodatka broj bodova potrebnih za pobjedu se povećava za 1.

Catan za dvoje donosi prilagođena pravila igranja za dva igrača. Kockice se bacaju dva puta čime se ubrzava prinos resursa. Svaki igrač gradi svoja naselja, ali u igri sudjeluju i dva neutralna igrača. Pravi igrači njima grade cestu i naselje nakon što sebi izgrade naselje ili cestu. Time mogu blokirati drugog igrača. Na početku igre igraču dobivaju 5 žetona. Njih dobivaju i gradnjom naselja uz more ili pustinju. Žetoni se troše za tjeranje lopova u pustinju ili prisilno trgovanje resursima s drugim igračem. Ostali scenariji i proširenja imaju dodatna pravila za igru u dvoje i navedena su u uputama.

Pet scenarija je najbolje učiti redom kako su i opisani u uputama, jer je svaki kompleksniji od prethodnog. Tako su prvi na redu Ribari Catana. Riječ je o novom resursu, ribama. Umjesto pustinje se u igru stavlja jezero, a uz more se stavljaju morske ribe.  Prinos je kao i kod ostalih resursa, ali troši malo drugačije. Dvije ribe su dovoljne da se lopova otjera u pustinju, 3 za izvlačenje kartice resursa od nekog igrača, za 4 ribe banka daje resurs po želji, za 5 se može sagraditi jednu cestu, a za 7 se može kupiti kartica razvoja. Umjesto ribe igrač može dobiti i Staru čizmu. Ako je ne uspije predatu drugom igraču, treba skupiti 1 bod više za pobjedu.

Rijeke Catana donose igračima zlatnike gradnjom cesta, mostova i naselja uz rijeku. Najbogatiji igrač dobiva dodatni 1 bod, a siromašnim igračima se oduzimaju 2 boda. Kako se mijenja broj zlatnika među igračima, mijenja se se stanje kome se dodaje bod, a kome oduzimaju dva.

Karavane uvode oazu koja se stavlja umjesto pustinje, te tri karavane koje putuju po Catanu, a kreću iz oaze. Kad igrač izgradi naselje ili grad, kreće licitacija za smjer kretanja karavane. Svaki igrač potajno odluči koliko žita i ovaca želi ponuditi. Naselja i gradovi koji se nalaze između dvije deve, tj. unutar karavane vrijede dodatni bod. Cesta na kojoj se nalazi deva, broji se za 1 više za karticu najduže ceste. Za pobjedu u ovom scenariju potrebno je skupiti 12 bodova.

Scenarij Napad barbara uvodi borbeni element u igru kroz barbare i viteze. Svaki put kad netko izgradi naselje ili grad, po 3 barbara ulazi na pločicu resursa uz obalu. Kad se treći barbar stavi na neko polje, ono postaje okupirano. Prinos resursa na takvom polju je blokiran kao i gradnja uz njega, a moguće je i da igrač ostane privremeno bez naselja ili grada na okupiranom polju, tj. izuzima se privremeno iz bodovanja. Svi ovi hendikepi prestaju vrijediti kad polje oslobode vitezi. Kartice razvoja iz bazne igre se ne koriste. Umjesto njih dolaze kartice s vitezima koje se odigravaju odmah nakon kupnje. One igraču daju viteza, zlatnike ili druge pogodnosti. Vitezi se koriste za borbu s barbarima.  Barbari nakon bitke postaju zarobljeni, te po dva barbara donose igraču jedan bod. Za pobjedu u ovom scenariju potrebno je skupiti 12 bodova.

Trgovci i barbari su posljednji i najkompleksniji scenarij. U njemu igrači koriste kola kako bi slali sirovine s jedne lokacije na drugu, a zatim vraćali gotove proizvode. Igrači korištenje tuđih cesta plaćaju zlatnicima, a za isporuku dobara dobivaju zlatnike, kao i dodatne bodove. Umjesto originalnih kartica razvoja, u igru sudjeju nove. One služe za dodatno kretanje kola, tjeranje barbara s ceste koji pokušavaju usporiti kola. Igrači također imaju kartice napretka kola, kojima određuju brzinu kretanja, kao i količinu zlatnika koji se dobiju kod isporuke dobara. Za pobjedu je potrebno 13 bodova.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • značajno proširuje originalnu igru
  • za igranje je potrebno imati baznu igru
  • razvija taktiku i pregovaranje

Copyright: Mayfair Games / Catan GmBH

Detaljno
Question mark
7.86899 Stars
Ocjena: 7.87/10 (21377 glasova)

Caylus

2 - 5
Najbolje: 3
Težina: 3.8231 Stars Question mark
  • TOP igra: 33
  • TOP strateška: 29
12 god.
120 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Caylus je kompleksna igra postavljanja radnika Williama Attie.

1289. godine francuski kralj Filip 4 Lijepi, odlučio je, ne bi li ojačao granice kraljevstva, izgraditi novi dvorac u blizinu skromnog seoceta Caylus. Privučeni novim mogućnostima, graditelji iz cijelog kraljevstva dospijevaju u mjesto i Caylus polako izrasta u prosperitetan gradić. Igrači preuzimaju ulogu majstora graditelja i sudjelujući u izgradnji dvorca i razvoju grada skupljaju bodove prestiža i kraljevu naklonost. Kad dvorac bude izgrađen, igrač koji skupi najviše bodova prestiža postaje pobjednik

TIJEK IGRE

U svakoj rundi igrači postavljaju svoje radnike na različite zgrade na ploči i time ostvaruje razne dobrobiti. Prikupljaju materijale, grade nove zgrade, i sl. Osim postavljanja radnika na zgrade, radnka je moguće poslati i graditi dvorac. Da bi igrač doprinjeo izgradnji dvorca, mora uložiti određena dobra, a zauzvrat dobiva bodove prestiža, a ako je posebno uspješan i kraljeve naklonosti, koje mu daju dodatne beneficije.  Osim na izgradnji dvorca igrači dobivaju bodove prestiža i izgradnjom zgrada. Nakon određenog broja rundi, kada dvorac bude izgrađen, igrač koji je skupio najviše bodova prestiža postaje pobjednik.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • razvija strategijske vještine
  • razvija taktičnost
  • razvija logičko razmišljanje

Copyright: Ystari (2005)

Detaljno
Question mark
7.68542 Stars
Ocjena: 7.69/10 (10880 glasova)

Chaos in the Old World

3 - 4
Najbolje: 4
Težina: 3.1644 Stars Question mark
  • TOP igra: 82
  • TOP strateška: 63
13 god.
60 - 120 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Pomagani od strane skrivenih kultista, vojske demona i ljudi, posvećene razarujućim moćima, žele uništiti sve što je dobro i čisto u svijetu. Chaos in the Old World, igra dizajnirana od strane Erica M. Langa, daje ti da postaneš jedan od 4 Razarajuće moći. Upravljaj tajanstvenim kultistima, moćnim ratnicima, ili čak Višim demonima dok širiš beznađe i destrukciju kroz kraljevstva Starog kontinenta.

U ovoj igri postat ćeš jedan od zastrašujuće snažnih bogova Kaosa! Svaki bog ima svoj jedinstven stil pokoravanja svijeta, i bog kojeg odabereš daje ti jedinstven način za ratovanje protiv drugih bogova. Koji ćeš postati?

Bog krvi, Khorne, sjedi na svojem prijestolju na vrhu planine od lubanja. Njegovi poručnici, zastrašujući Bloodthirsteri, nemaju premca u bitkama. Napadaju bez upozorenja, ostavljajući iza sebe trag od leševa. Njihov borbeni poklič siječe zrak pun krikova palih: Krv za Boga krvi!

Zavodljiv i poguban, Slaanesh, Princ užitka, namamljuje mnoge moćne pojedince na put tame. Sljedbenici Slaanesha uživaju u pretjerivanju, naslađujući se u boli i perverzijama. Moć Slaanesha ne leži u snazi, već u uslugama. Potpomognuta moćnim demonicama, lijepim sirenama s opasnim kliještima, vojska Slaanesha pokušava koruptirati svijet iznutra.

Djed Nurgle, Gospodar kuge, napreduje  na račun propadanja svih stvari. Hraneći se na moćnim snagama bolesti i raspadanja, Nurgle ne želi ništa više do širiti kugu. Nurgle vodi svoje kultiste šaljući ih u svijet kako bi širili odvratne infekcije kroz Stari kontinent, uz podršku groznih Plaguebearera. Ovi groteskni demoni posjeduju mačeve koji “plaču” bolesti. Propadanje je tako prirodno, zašto ne bi bio osnažen pomoću njega?

Gospodar promjene, Tzeentch, razumije da je znanje moć, i sve stvari su njemu poznate. Potaknut tajnama i neprikosnovenim magičnim moćima, on spletkari iz sjene. Njegovi podanici su sveprisutni, no mnogi ne znaju da rade za njega. Prava poruka šapnuta u pravo uho, zavodljive tajne otkrivene u pravi trenutak, Tzeentch je brzi put do moći. No, Tzeentch je i Gospodar promjene, te je njegovo ponašanje promjenjivo. Pazi da ne zloupotrebljavaš moć koja ti je dana, jer ćeš to platiti… s vremenom.

TIJEK IGRE

Igra započinje odabirom koji bog Kaosa želite biti. Svaki bog ima svoj način dobivanja bodova: Khorne ubijanjem protivničkih figurica, Slaanesh preobraćanjem plemića, Nurgle propadanjem gusto naseljenih područja, Tzeentch propadanjem područja koja su bogata magijom. Postoje 4 načina završetka igre/pobjede:  igrač je osvojio 50 (ili više) bodova, igrač je došao do kraja na svom “zupčaniku”, uništena su 5 područja, nema više karata u Old World kupu (što znači da je igra pobjedila, tj. svi igrači zajedno gube).

U osnovi ovo je igra kontroliranja područja. Tijekom igre razrješavaju se efekti Old World karata, odabiru se  karte i figure koje će biti odigrane na određenom području, napadaju se protivnici, uništavaju se pojedina područja (ipak igraju bogovi Kaosa!), te se skupljaju bodovi.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • za napredne igrače
  • tematika nije prikladna za djecu
  • traži i razvija strateške vještine
  • sadrži karte s tekstom
  • uključuje bacanje kocaka (tijekom borbe)

Copyright: Fantasy Flight Games

Detaljno
Stranica 3 od 1312345...10...zadnja »