Učlani se u udrugu!
Question mark
7.45284 Stars
Ocjena: 7.45/10 (6092 glasova)

A Few Acres of Snow

2
Najbolje: 2
Težina: 3.0285 Stars Question mark
  • TOP igra: 183
  • TOP strateška: 119
  • TOP ratna: 58
12 god.
30 - 120 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Tokom 17-tog i 18-tog stoljeća, u sjeveroistočnoj Americi, na području Montreala, Quebeca, New Yorka, Bostona, Detroita i njihovoj široj okolici, francuske i britanske snage su se borile za prevlast nad tim teritorijima. Obje strane su otkrivale nova područja za nova naselja; nove riječne, morske i kopnene putove za promet ljudi i robe. Obje strane su koristile vojsku i Indijance za špijuniranje i napadanje protivnika. U igri A few acres of snow, dva igrača će raditi sve to i mnogo više od toga. Ovo je igra na ploči sa jakim korištenjem deck-buildanja. Donekle je asimetrična, jer igrači počinju sa drugačijih startnih pozicija, drugačijim početnim kartama, načinima zarade novca, a i tokom igre im nisu dostupne iste karte. I jedan od ciljeva igre im je drugačiji, a to je osvajanje protivničkog glavnog grada (ili jednog od njih 2 u slučaju Francuza). Moguća je i pobjeda na bodove.

TIJEK IGRE

Igra se sastoji od igraće ploče na kojoj su kojoj su mjesta za kupove karata kojima igrači igraju kao i mapa na kojoj se igrači bore zaz prevlast. Zatim je tu preko 100 oznaka novca, naselja, gradova i utvrdi, te stotinjak karata podijeljenjih u nekoliko kupova. Karte se dijele na imperijske i lokacijske. Imperijske predstavljaju vojsku, Indijance, trgovce, brodove i razne likove sa dodatnim mogućnostima. Lokacijske karte predstavljaju lokacije na kojima igrač ima selo ili grad, a donose mu mogućnost daljnjeg širenja, zarade novca, vojne pomoći i sl. Svaki igrač započinje igru na svojoj strani ploče. Manji dio karata je zajednički, a veći dio karata je specifičan za stranu za koju igrač igra. Igra se odvija na poteze, a igrač na svom potezu može odigrati 2 akcije od 20-tak dostupnih. Tako igrači mogu naseljavati nove lokacije, razvijati ili utvrđivati postojeće. Interakcija s drugim igračem je direktna na mapi ili kroz karte. Prepadima i zasjedama se napadaju protivnička naselja, igračeve karte u ruci ili karte na rezervi. Napadnuti igrač se može braniti kartama iz ruke ako to želi. Moguće su i dugotrajne opsade lokacija koje predstavljaju direktnu vojnu borbu. Moguće je i ukrasti protivniku karte iz ruke. Ovisno koju stranu igra, igrač može zarađivati novac na više načina: direktno s lokacija, trgovinom krzna, brodovima ili piratstvom. Igraču su dostupne i brojne deck-builderske akcije kao što su odbacivanje karata iz ruke, kupovina karata, stavljanje karata u rezervu ili povlačenje karata iz rezerve, uzimanje karte iz hrpe za odbacivanje ili dodatnih sa svog kupa itd. Igra može završiti na više načina. Igra završava odmah pobjedom britanskog igrača ako osvoji Quebec, a francuski igrač pobjeđuje ako osvoji Boston ili New York. Ako se ne dogodi ništa od toga, onda igra završava kada jedan igrač osvoji protivnička sela i gradove vrijedne barem 12 bodova ili kada igrač izgradi sva svoja sela ili gradove. U tom slučaju, igrači prebrojavaju svoje bodove (lokacije koje su naselili + lokacije koje su osvojili od protivnika). Pobjeđuje igrač sa najviše bodova.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • karte sadrže tekst na engleskom jeziku
  • strateška kartaška igra sa igraćom pločom
  • jaka direktna interakcija među igračima, brojne mogućnosti upravljanja kartama u rukama kao i svojim kupom

Copyright: Treefrog Games (2011.)

Detaljno
Question mark
6.53918 Stars
Ocjena: 6.54/10 (8557 glasova)

Axis & Allies

2 - 5
Najbolje: 5
Težina: 3.0346 Stars Question mark
  • TOP igra: 1114
  • TOP ratna: 541
12 god.
180 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Strateška ratna igra koja vas baca u vihor 2. svjetskog rata. Igrači igraju kao sile osovine (Njemačka i Japan) ili kao savezničke snage (Sovjetski Savez, Velika Britanija i Sjedinjene Američke Države). Igra je timska i igrači određenog saveza trebaju se dogovarati i zajednički nastupati prema protivniku.

TIJEK IGRE

Igrači upravljaju vojskama sila Osovine ili Saveznika u borbi za prevlast. Igra se u krugovima (rundama), te svaki potez igrača prolazi kroz sedam faza: Razvoj oružja, kupnja dodatnih jedinica, kretanje u bitku, vođenje bitke, pregrupiranje, mobilizacija novih jedinica i prikupljanje prihoda. Pobjeđuje onaj tim koji pod kontrolom ima određeni broj gradova (već prema težini izabrane igre).

Pravila igre na hrvatskom jeziku možete preuzeti s naših stranica.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • Razvija taktiku i strategiju
  • Igra može trajati i po nekoliko sati
  • Igrači nastupaju timski jedni protiv drugih

Copyright: Avalon Hill

Detaljno
Question mark
5.57647 Stars
Ocjena: 5.58/10 (20909 glasova)

Rizik

2 - 6
Najbolje: 4
Težina: 2.1086 Stars Question mark
  • TOP igra: 12094
  • TOP obiteljska: 1439
  • TOP ratna: 2466
10 god.
120 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Zabavna strateška igra osvajanja svijeta. Odlikuje je velika igrača ploča (karta svijeta) i mnoštvo figurica za igranje. Također, postoje i varijacije pravila pa igra tako postaje još dinamičnija.

TIJEK IGRE

Igrači kroz poteze postavljanja svojih armija, napadom i obranom svoje pozicije pokušavaju  okupirati cijeli svijet i izbaciti sve protivnike iz igre.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • Razvija taktičke i strateške vještine
  • Varijacije pravila čine ju još dinamičnijom

Copyright: Hasbro (1959)

Detaljno
Question mark
7.57698 Stars
Ocjena: 7.58/10 (1963 glasova)

Space Empires 4X

1 - 4
Najbolje: 2
Težina: 3.2982 Stars Question mark
  • TOP igra: 380
  • TOP ratna: 65
12 god.
60 - 240 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Space Empires 4X je ratna igra svemirske tematike za 1-4 igrača. 4X je skraćenica od eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate tj. Istraživanje, Širenje, Iskorištavanje i Istrebljivanje. Odlikuju ju skromnije komponente (samo kartonske oznake, nema minijatura), ali i bogatstvo mogućnosti od broja brodova, tehnologija i brojnih scenarija igranja. Igrači u njoj istražuju svemir počevši od svog matičnog zvjezdanog sustava, otkrivaju i koloniziju planete, razvijaju tehnologije, grade svemirske brodove i bore se s drugim igračima za prevlast u svemiru.

TIJEK IGRE

Igra se sastoji od veće igraće ploče (55x85cm) koja predstavlja svemir podijeljen na područja iste veličine, na popularne hexove. Tu je preko 700 oznaka koje predstavljaju planete, svemirske brodove i sve ostale dijelove igre. Svaki igrač dobije i sažetak svih tehnologija i brodova sa njihovim cijenama i mogućnostima. Svaki igrač ima i A4 list na kojima prati napredak svoje ekonomije i razvoja brodova. D10 kocke se koriste za bitke i razne druge efekte u igri.

Igrači počinju na karti na svom dijelu svemira ovisno o scenariju igranja i broju igrača. Hexovi koji sudjeluju u igri su okrenuti licem na dolje i čine neotkriven svemir. Svi igrači počinju sa manjom flotom iste veličine. Sama igra se odvija na poteze s time da se brojne faze igre mogu odigravati istovremeno. Igranje se sastoji od 3 normalna kruga igranja i ekonomske faze. Svaki krug igranja predstavlja duže vremensko razdoblje (1 godinu). Na svom potezu igrači pomiču svoje brodove po karti. Ako uđu u hex na kojem je neotkrivena oznaka, moraju ju okrenuti i riješiti. Mogu otkriti maglicu ili asteroidni pojas koji im usporavaju kretanje i smetaju u bitkama. Planete mogu kolonizirati. Crne rupe im mogu progutati brodove, ali im i ubrzati kretanje efektom gravitacijske praćke. Moguće je pronaći područja bogata mineralima ili vrijednom svemirskom olupinom. Tu su i crvotočine koje skraćuju putovanje po svemiru. Ako brodovi naiđu na neprijateljske ili izvanzemaljske brodove dolazi do bitke. One se rješavaju bacanjem kocaka na čiji ishod utječu razne tehnologije kojima je igrač opremio brodove. Svaki brod karakterizira klasa (brzina kojom napadaju), snaga napada i jačina obrane (oboje utječe na ishod kocke), veličina trupa broda (označava koliko pogodaka može primiti, ali i koja je cijena održavanja tog broda). U ekonomskoj fazi, igrači istovremeno zbrajaju svoje prihode od matičnog planeta, kolonija, izvučenih minerala, te troškove održavanja svojih flota brodova. U ovoj fazi mogu graditi 15-tak različitih vrsta brodova, razvijati 14 različitih tehnologija. Jači brodovi su skuplji i za većinu je potrebno prvo razviti tehnologiju za njih. Neki brodovi imaju sposobnost skrivanja (cloak). Postoje i nosači brodova koji nose manje brodove. Mamci ili lažni brodovi su dobri za zavaravanje protivnika, jer je moguće igrati igru tako da se brodovi kreću svemirom licem na dolje tj. skriveni. Tako protivnici ne znaju što ih čeka do samog sukoba. Razvojem raznih tehnologija igrači mogu pojačati napad i obranu svojih brodova, ubrzati im kretanje (na početku igre je 1 hex po krugu, a moguće ga je poboljšati na 3). Teraformiranje je korisno za koloniziranje neplodnih planeta, a istraživanje za izbjegavanje iznenađenja u neistraženim sektorima. Sam cilj igre i uvjeti pobjede ovise o scenariju igranja. Ima ih mnogo, pa je moguće igrati svi protiv svih, tim protiv tima, timski svi zajedno protiv izvanzemaljaca, “last man standing” gdje treba uništiti sve protivnike, igra na bodove koji se dobiju osvajanjem tuđih planeta itd. Igra nudi brojne mogućnosti podešavanja težine i načina igranja. Moguće je uključivati pravila, nove tehnologije i brodove dio po dio, pa je time olakšano učenje igre i povećana reigrivost.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • skromniji dizajn, ali velike mogućnosti igranja
  • brojni scenariji igranja
  • kompleksnija pravila igranja
  • sadrži tekst na engleskom jeziku

Copyright: GMT Games (2011)

Detaljno
Question mark
8.35806 Stars
Ocjena: 8.36/10 (25357 glasova)

Twilight Struggle

2 - 0
Najbolje: 2
Težina: 3.5242 Stars Question mark
  • TOP igra: 3
  • TOP strateška: 3
  • TOP ratna: 1
14 god.
180 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

Twilight Struggle je igra za isključivo dva igrača izdana od strane izdavača GMT Games. U trenutku pisanja ovog teksta (početak 2012. godine) je najbolje rangirana igra na popularnom Boardgamegeek-u. Povijesno je smještena u razdoblje hladnog rata, period nakon 1945. godine u kojem su u globalnoj politici samo dvije sile vodile glavnu riječ, SAD i SSSR. Ukoliko niti jedna sila ne ostvari globalnu dominaciju ili izbije nuklearni sukob, igra završava krajem 80-ih godina. Kao što se vidi iz kratkog opisa, temeljena je na stvarnim povijesnim događajima tog razdoblja te će to biti veliki plus za starije igrače. No, potrebno je napomenuti da poznavanje istih nije nužno.

TIJEK IGRE

Ono što čini ovu igru takvom kakva jest je upotreba špila karata koji opisuju povijesne događaje. Špil je podijeljen na 3 razdoblja – rano, srednje i kasno, te kako igra napreduje tako se ubacuju dodatne kartice. Samo igranje je u suštini jednostavno, igračima se svaki potez dijeli po nekoliko karata i oni naizmjence odigravaju iste. Mogu ih odigrati kao povijesni događaj i u tom slučaju koriste tekst na kartici ili mogu koristiti njihovu bodovnu vrijednost kako bi pojačavali utjecaj u njima naklonjenim državama ili poticali revolucije u suparničkim. Naravno, to ni izbliza nije jednostavno kako izgleda iz razloga što neki događaji uzrokuju trajne promjene u igri, mora se paziti da se ne izazove nuklearni sukob, te u isto vrijeme širiti svoj utjecaj na nekoliko kontinenata, pa čak i biti nadmoćan u svemirskoj utrci. Baš ta brojnost različitih opcija donosi ogroman broj različitih strategija te je ova igra primjerenija nešto starijoj i ozbiljnijoj publici.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • Asimetrične strane
  • Karticama upravljana igra
  • Različiti putevi do pobjede
  • Bogata tekstom na kartama

Copyright: GMT Games

Detaljno
Question mark
7.3835 Stars
Ocjena: 7.38/10 (567 glasova)

Zulus on the Ramparts!

1
Najbolje: 1
Težina: 2.1111 Stars Question mark
  • TOP igra: 1323
  • TOP ratna: 173
12 god.
15 - 25 min.

Pročitaj više

OPIS IGRE

1879. preko 4000 Zulu ratnika je napalo malu vojnu postaju koju je uspješno obranilo oko 140 britanskih vojnika. Ova igra simulira tu bitku, a na igraču je da preživi dan i noć do dolaska pojačanja ili čak da proba pobijediti brojčano nadmoćnu vojsku.

TIJEK IGRE

Igra se sastoji od papirnate igraće ploče sa mapom bojišta, kupa karata za igrača, te više različitih oznaka. Za igranje treba imati i 5 običnih kockica (D6). Samo bojište se sastoji od građevina koje Zulu ratnici pokušavaju osvojiti i 4 trake od po 5 polja kojima moćna vojska napreduje. Svaka od četiri vojske je jačine 2-5. Na početku igre se na ploču postave ratnici, a igrač uzima svoje početne 3 karte. Igra se odvija u krugovima, a svaki se sastoji od nekoliko koraka: 1. otkrivanje Zulu oznake i njeno rješavanje: ovim oznakama napreduje 1-4 skupina ratnika za 1-3 polja. Neke oznake uzrokuju požare u zgradama ili pregrijavanje puški, pa vojnici lošije gađaju. Neke oznake djeluju povoljno za igrača, pa ratnici ne napreduju jedan krug ili se čak i povuku. 2. igračeva akcija: igrač može aktivirati jednog heroja ili napraviti rezervni vod ili raditi barikade koje će usporiti neprijatelja. Ili opskrbiti vojnike s municijom i vodom. Ili pucati na ratnike za što mora iskoristiti jednu kartu. Pucnjavom igrač baca 1-5 kockica. Rezultat 6 čini štetu ratnicima, a 5 ih tjera na povlačenje. Igrač može dodatno i besplatno odigrati neku akciju aktiviranog heroja. Neke karte mu daju da obavi više akcija na potezu ili neki drugi benefit. 3. uzimanje karte u ruke i besplatno aktiviranje heroja, a u nekim situacijama uzima i više karata. Na pola igre započinje noćna bitka kada su uvjeti nepovoljniji za igrača. Igra završava porazom igrača, tj. kada neki od ratnika osvoji određenu poziciju na mapi. Igrač pobjeđuje kada uspije eliminirati sve neprijatelje s mape ili kada preživi dovoljno dugo da se pojavi karta sa vojnim pojačanjem. Kako god da je igra završila, igrač izračunava bodove koje je osvojio, te provjerava razinu uspješnosti. Ima ih 6 od tragičnog poraza do epske pobjede. Igra dolazi s nekoliko varijanti igranja koja se mogu kombinirati po želji.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • strateška ratna igra
  • karte sadrže puno teksta na engleskom jeziku

Copyright: Victory Point Games (2009)

Detaljno