Učlani se u udrugu!
Question mark
6 Stars
Ocjena: 6/10

Donosimo vam pregled nove kartaške dječje igre hrvatskog autora Ivora Gorete. Igru krase vrlo kvalitetne i prekrasno oslikane karte, a sama mehanika je izuzetno jednostavna i prilagođena najmlađim igračima, koji će jednom stasati u prave igrače (za sve ljubitelje engleštine: čitaj gamere). Da ne duljimo uvodom, pogledajmo u detalje što je autor zamislio svojom igrom.

Već pri pregledu pribora ostali smo vrlo ugodno zatečeni ovim proizvodom. Naime, vrlo rijetko se autori potrude igru za najmlađe ulickati do ove mjere kako je ulickana Zemlja Kaosa. Također, vrlo rijetko se igra za klince radi u ovako visokoj kvaliteti. Stoga, već samim promišljanjem autora kako su i djeca ljudi koji zavrjeđuju visoku kvalitetu izrade igre kod nas ima veliki plus.

zemlja kaosa-2.jpg Da konkretiziramo: Ako ste ikada igrali domaću igru USKOCI, onda znate o kakvoj je kvaliteti izrade karata riječ. Za one druge, reći ćemo kako su karte izrađene u visokokvalitetnoj plastifikaciji, te bi se usudili tvrditi kako im protektori nisu niti potrebni. Karte su vrlo čvrste i otporne na habanje. Kutija je izrađena od standardnog kartona i također lijepo tematski oslikana.

Tematski je igra u blago fanatasy stilu s likovima i stvarima koje pripadaju ovoj tematici. Igru su oslikavali redom: Josipa AbramovićAnton Magdalin i Izet Seferagić

zemlja kaosa-1.jpg Karata sveukupno ima 55, a dijele se na karte boraca i karte oružja. Sasvim dovoljno za vrlo laganu strategiju i taktiku pogodnu mališanima koji se tek uče zbrajanju i čitanju.

Kad smo već dotakli čitanje, napomenimo i kako su svi tekstovi na kartama napisani zaista velikim slovima i lako su čitljivi svima.

Eh, sada dolazimo do glavnog – same igre. Već smo na početku naglasili kako je ovo igra za mališane koji uz nju mogu učiti zbrajati, ponešto i čitati, te se lagano uvoditi u prve korake strategije i taktiziranja.  Ali zaista lagano i umjereno, baš onako kako treba, a da djeca ne zamrze igranje ovakvog tipa. I sama duljina trajanja igre od nekih 10 do maksimalno 20 minuta prilagođena je za ovaj uzrast.

Kao prvo u ruci se drže samo tri karte tijekom igre (opet pažnja autora prema malenoj dječjoj ruci). Karata ima dva tipa i mogli bismo reći u dvije boje:

• Borci – glavne karte koje u igri nose štihove temeljem svoje snage u crvenoj ili zelenoj boji
  • Oružja – pomoćne karte koje igraču omogućuju pojačanje snage borca, a kako bi izvojevao pobjedu na bojnom polju i odnio štih. Vrijednosti oružja su također iskazane u spomenute dvije boje.

Sama igra teče u krugovima gdje igrači prvo bacaju iz ruke po jednog borca (ako ga imaju). Onome tko prvi baca kartu je najteže jer ne zna kakve karte imaju njegovi protivnici, te zapravo riskira sa svojim borcem. No, da bi se ovo ublažilo, igrač koji započinje krug bira boju pod kojom će se krug igrati. Na taj način postavlja sebe u ravnopravan položaj s drugim igračima koji će imati neku mogućnost izbora pri borbi. Ostali igrači bacaju borca kojeg imaju, a u boji koju je zadao početni igrač. Ako mogu birati, onda će biti u mogućnosti i lagano taktizirati kojeg će borca baciti, a kojeg zadržati za daljnji tijek igre.

Nakon kruga igre s borcima kreće krug igranja oružja. Igrači, ako su u mogućnosti i želji bacaju dodatne karte oružja na svog borca (u istoj boji u kojoj je i borac početnog igrača), a s ciljem povećanja njegove snage. I ovdje se može lagano taktizirati pri odlučivanju kojeg i koliko se oružja želi baciti. Kako se u ruci drži tek po tri karte, mogućnosti za taktiziranje nema previše, ali za djecu više od toga nije niti potrebno i samo bi djelovalo zbunjujuće i stvaralo kontraefekt.

Igrač koji je pobijedio na bojnom polju uz pomoć svog borca i oružja nosi štih (bačene karte). U slučaju izjednačenja, igra se novi krug igre, a karte ostaju na stolu. Pobjednik prve neizjednačene bitke nosi sve karte sa stola. Nakon ovoga slijedi dopunjavanje do tri karte iz kupa u ruke. Igra završava kada su izvučene sve karte s kupa, a igrač koji je tijekom igre prikupio najviše karata jest pobjednik.

Igru je moguće i dodatno olakšati izbacivanjem karata oružja, te tada djeca samo uče brojeve i odnose između brojeva, a za njih možda još pre kompleksno zbrajanje ovime je izbačeno iz igre.

Zaključak

Iz svega gore navedenog vidljivo je kako igra nema previše težak karakter za mlađariju, a gotovo sigurno će djelovati edukativno. U odnosu na svu moguću plastikariju koja se djeci nudi na tržištu, ova je igra jedno veliko osvježenje i jedna je od rijetkih koja poštuje dječji intelekt (koji, uzgred budi rečeno zna vrlo često premašiti i onaj kod odrasle osobe 😉 )

Još ako se spomene i cijena igre koja je u trenutku pisanja ovog članka 50 kn, zaista možemo reći kako je ista dobar omjer uloženog i dobivenog.

Autor najavljuje i proširenja igre koja će unijeti nove momente u igru, te je kao takvu prilagoditi i za stariju djecu. Držimo fige!