Igrali smo: Thebes

Ako volite arheologiju, iskopine, kopanje i lopate, ili ako ste veliki obožavatelj Indiana Jonesa onda bi vam se Theba mogla dopasti. Naime, riječ je o igri koja će vas baciti u kožu istraživača – arheologa koji traga po okolnom svijetu za vrijednim iskopinama i usput odradi po koji seminar ili izložbu. Ako ništa drugo igra ima neke vrlo zgodne elemente mehanike igranja, pa bi vas mogla i zbog toga privući.

Kutija i pribor igre

Igra dolazi u malo nezgrapnoj i čvrstoj kutiji, oslikanoj prigodnim motivima. No, kako od pribora igre ima podosta većih komada nije ni čudo da je takva, kakva jest. Bitno je da se sav pribor može uredno smjestiti u njenu unutrašnjost.

Od pribora tu je ploča za igru, koja je po našem mišljenju ipak mogla biti malko veća. U kutiju bi sigurno stala, a igrači se ne bi trebali previše posezati za centrom stola kako bi pomicali svoje figure. Svakako, ploča je lijepa i jasna, te je također oslikana u stilu same igre.

Nadalje, tu su kartice koje se dijele na nekoliko skupina:

thebes-2.jpg

  • Karte prikaza iskapališta s pomoću kojih se lakše orijentiramo kolike su nam šanse da na određenom mjestu nešto i iskopamo
  • Karte vozila (auto i cepelin) koje donose benefite na lakše i brže kretanje po ploči što, vidjeti ćete kasnije može jako pripomoći prilikom raznih putovanja
  • Karte izložbi s kojima možemo odrađivati razne izložbe eksponata po svijetu (i time skupljati pobjedničke bodove)
  • Karte seminara koje također donose pobjedničke bodove, posebice ako skupimo (odradimo) više seminara u igri
  • Karte znanja: Ovih karata ima raznih, kao što su specifična znanja (obojane knjige), opća znanja (otvorene knjige), urbane legende (šaptači), koje su vrlo bitne za uspješno pronalaženje starina.
  • Pomoćne karte kao što su karte asistenata i lopata s kojima možemo povećati šanse pronalaženja iskopina.

Sve su te karte oslikane u skladu s tematikom igre i lijepo se uklapaju u cijelu atmosferu.

thebes-1.jpg U priboru se nalaze i specifični brojači s pomoću kojih igrači određuju koliko blaga smiju iskapati na nekoj iskopini u ovisnosti o znanju koje su skupili i vremenu koje su si odredili za iskapanje.
Napravljeni su od čvrstog kartona, pa se neće lako pohabati od čestog okretanja. Vrlo zgodna ideja kako igru dodatno učiniti interesantnijom.

Uz sve ovo tu su i same pločice iskopina, zgodne platnene vrećice iz kojih se kopaju ovi eksponati, drveni istraživači i pločice dozvola za kopanje, jer kao ograničavajući faktor imate pravo iskapati samo jednom na pojedinom iskapalištu unutar jedne godine.

Dojam i tijek igre

Igra je po svojoj prirodi prilično jednostavna i nezahtjevna, pa je toplo možemo preporučiti i onima koji se s ovakvim igrama još nisu susretali. Za malo zahtjevnije igrače, možda će biti malo pretrivijalna iako daje prostora za razvijanje strategije, tim više što je i kretanje igrača ovdje pomalo posebno.

Igra teče tako da igrači putuju po raznim lokacijama svijeta, skupljaju potrebna znanja, te iskapaju na arehološkim nalazištima. Kako bi bili uspješni u iskapanju igrači moraju skupljati kartice znanja i ostalih benefita. Svaka kartica znanja može se pokupiti na određenoj lokaciji (gradu), a da bi se do grada došlo treba i određeno vrijeme. I za skupljanje znanja potrebno je vrijeme, pa se tako dolazi do zaključka da je platežno sredstvo u igri upravo provedeno vrijeme. Svi igrači imaju jednako mnogo vremena kako bi završili igru, a na što će to vrijeme utrošiti ovisi upravo o njima samima.

Karticama automobila i cepelina moguće je vrijeme putovanja skratiti, te će ga ti igrači imati više za neke druge akcije po ploči. Interesantno je napomenuti kako se vrijeme bilježi na traci vremena koja okružuje ploču za igru, a na redu je uvijek onaj igrač koji je na vremenskoj traci zadnji. Stoga nije čudno ako neki igrač ima pravo na par uzastopnih poteza jer su njegovi vremenski intervali kratki. Dakle, pomicanje igrača po ploči u ovoj igri nije propisano redosljedom igranja nego utroškom vremena svakog pojedinog igrača.

thebes-1.JPG Kada igrač skupi dovoljno znanja kako bi iskapao na određenoj lokaciji (ovo “dovoljno” je subjektivan pojam i svaki igrač sam određuje što je njemu “dovoljno”), odlazi na lokaciju nalazišta i prema broju skupljenih znanja konzultira svoj brojač tako da ga okrene na broj koji predstavlja količinu skupljenog znanja. Sada na pokazivaču određuje koliko vremena misli utrošiti na iskapanje, te prema tome određuje broj pločica koje smije na slijepo izvuči iz vrećice dotičnog iskapališta. Ne moramo napomenuti kako među pločicama iskopina postoji i nemali broj pločica pijeska, pa igrača treba poslužiti i sreća kako bi pronašao nešto vrijedno. Pijesak se uvijek vraća u vrećicu, te se tako smanjuju šanse idućem igraču na toj iskopini. Vrijedne iskopine donose pobjedničke bodove.

Osim samih iskopina, igrači mogu skupljati pobjedničke bodove i temeljem kartica seminara i izložbi. Što više skupljenih seminara donosi više bodova. Za izložbe je potrebno skupiti određeni broj pločica iskopin au bojama koje propisuju kartice. Ovisno o broju potrebnih iskopina postoje male i velike izložbe i donose manje ili više pobjedničkih bodova.

Nakon što svi igrači prođu vremensku traku igra završava i igrači zbrajaju svoje osvojene bodove, te onaj koji ih je skupio najviše pobjeđuje u igri.

Kao što rekosmo, interesantna igra s tematikom arheologije koja sadrži vrlo interesantnu mehaniku igre koja za redoslijed pomicanja po ploči upotrebljava vrijeme potrebno za neku akciju. Simpatična tematika koja je dobro uklopljena u izgled i mehaniku igre mogla bi vas privući da se bar preko nje okušate u ovoj interesantnoj struci, a kako uz igru dolazi i kratki povijesni pregled iskopina koje u igri iskapate, ponešto će te i naučiti.

 

VEZANI ČLANCI: