Igrali smo: Runebound

Fantastična avantura u kojoj heroji, čarobnjaci i mračni orkovi pokušavaju povratiti zemlju Terinoth iz kandži opakog zmajskog gospodara Margatha i njegovih jednako mračnih pomoćnika. Zanimljiva igra koja vas vrlo lako uvlači (i zadržava) u Fantasy svijetu.

runebound-2.jpgVelika kutija osnovnog Runebounda sa 84 akcijskih karata i 84 karti predmeta i pomoćnika tek je temelj na kome ćete graditi svoje malo bogatstvo karata i likova. Nabavite li ostatak dodatnih špilova koji se trenutno nude na tržištu taj broj će se u najbolju ruku upeterostručiti. Ali i sama osnovna postavka dovoljna je da se zaljubite u igru. Četiri špila akcijskih karata koje predstavljaju čudovišta protiv kojih ćete se boriti, špil kartica predmeta i allaya koje ćete kupovati u gradovima dat će vam dovoljan broj neponovljivih partija da se upoznate sa svima njima. I zapravo kad upoznate sve karte možete reći da poznate igru. Ili barem njene osnove. Karte su izuzetno lijepo nacrtane i dok upoznajete igru nećete moći ne svrnuti pozornost na strašnu ljepotu čudovišta protiv kojih se borite. Ljepota crteža međutim nije popraćena savršenom točnošću teksta. Dok igrate otkrit ćete greške na nekim kartama. Sami odlučite kako ćete ih tumačiti. To spada u domenu kućnih pravila.

Plastične figure kojim ćete igrati i koje predstavljaju lik koji vodite nisu obojane, pa igrač ima tu privilegiju učiniti od njih vlastita mala umjetnička djela. Naravno, i neobojene su posve učinkovite.

runebound-1.jpgUz vrlo detaljna pravila na engleskom u osnovnom Runeboundu dobivate par deseterostranih kocaka za borbu, i pet kocaka za pokret sa simbolima terena igre.

Možda ćete, kad prvi put vidite ploču, ostati pomalo razočarani, jer nije velika, 55 sa 55 cm , no dovoljno je da odigrate jednu partiju da shvatite kako veličina nije sve ili barem masivna kutija ne mora skrivati jednako masivnu ploču. Vrlo brzo shvatit ćete kako je to dostatno ratište za sve vaše viteške i čarobnjačke poduhvate.
Žetoni/dragulji kojima su označeni bodovi iskustva koja dobijate pobjeđujući pojedina čudovišta u tvorničkom pakovanju načinjeni su od kartona, ali kao što vidite na slikama, možete ih zamijeniti sa staklenim kamenčićima, dajući ploči veću efektnost.
Također tijekom igre otkrit ćete kako nemate dovoljno +2 bodova nadogradnje, naročito ako vas igra više igrača, i ako 2 ili više igrača jača lik na istoj fazi. Mi smo riješili problem tako da smo isprintali +10 bonuse za um, snagu i magiju, koje igrač mijenja nakon što mu lik do te mjere ojača u toj fazi. Pomaže zbrajanju.

Igrač počinje s osnovnim postavkama lika i boreći se sa čudovištima ako ih porazi dobiva novac i bodove iskustva (experience) koje u gradovima mijenja za nadogradnju osnovnih postavki, pojačavajući snagu svog lika u napadu i obrani. U gradovima također kupuje oružja, štitove, magijske rituale i rune, te pomoćnike koji omogućavaju liku da ide na sve jača čudovišta. Zelene karte su najslabije, slijede žute, plave i potom crvene, među kojima se krije Margath i njegovi pomoćnici. Što su čudovišta
jača, to su bodovi iskustva veći, nagrade bolje.

runebound-3.jpgCilj igre je prvi pobjediti Margatha ili tri njegova pomoćnika. Ali prvo treba preživjeti sve njihove prljave trikove koji se aktiviraju čim se karta izvuče, prije nego prava borba uopće započne. Igrač se po ploči kreće bacajući kocke pokreta na kojima su naznačeni razni tereni (zemlja, put, planina, močvara, šuma, brdo) preko kojih treba prijeći, odabirući po jedan simbol sa svake kocke, da bi se došlo do željenog polja. Borba protiv čudovišta na kartama odvija se bacanjem dvije deseterostrane kocke.

Borba je podjeljena u runde, od kojih se svaka sastoji od tri faze: um, snaga, magija. Dobitak na kockicama zbraja se s osnovnim postavkama lika uvećanim za osvojene bodove iskustva, te modificirane kartama predmeta koje je igrač kupio u gradu. U svakoj rundi igrač ima pravo jednom napadati i dva puta se braniti, a ako igrač ima pomoćnike (allies) oni umjesto njega mogu napadati u fazama u kojima bi se igrač inače branio. Nakon što prođe prva runda ako čudovište ili igrač nisu mrtvi (na svakoj fazi naznačeno je koliko životnih bodova čudovište oduzima igraču ako je neuspješno napao ili se nije obranio), kao što to piše i na kartici lika koji igrač vodi, kreće nova runda u kojoj se sve ponavlja do konačne smrti čudovišta ili igrača. Igrač po svom nahođenju odabire kad će prijeći na jaču boju karata protiv kojih će se boriti, procjenjujući svoju snagu.

Najveća prednost, ali ujedno i najveća mana igre što je apsolutno podložna kućnim pravilima, do kojih ćete doći sami, igrajući. Samo jako dobro zapamtite promijenjena pravila jer različita tumačenja istih mogu dovesti do sukoba među igračima. Navest ću samo jedan primjer: mada u pravilima piše da ako je zbroj kocaka + bodova lika sa nadogradnjom na pojedinoj fazi, jednak ili veći od broja napada čudovišta, napad se smatra uspješnim. Mi smo uveli pravilo da, ako je broj isti dolazi do onoga što zovemo „nikom-ništa“. Time smo ponešto otežali igru jer ponekad to „nikom-ništa“ može značiti razliku između pobjede i poraza.

Stalan ritam igre igraču ulijeva sigurnost, a sposobnost da sam bira kad će prijeći na jače karte daje mu slobodu volje. Obzirom da nije sve na kockama i sreći, već su igračeve sposobnosti procjene jednako bitne, ovo je igra koja će vas natjerati da vam krv jače kola žilama. Istovremena ona je i timska, i možete zajedno sa drugim igračima raditi na zajedničkom cilju oslobođenja zemlje Terinoth, ali konkurencija među igračima jača kako je ostvarenje cilj bliže. Borba među igračima, koja se odvija po sličnim pravilima kao i borba protiv neprijatelja, stoga će možda postati najbitnija faza, prije kulminacije konačne faze pobjede Margatha ili trećeg crvenog Margathovog pomoćnika koji označava pobjedu.