Igrali smo: Identik

Izdavač Asmodee poznat je po naslovima igara koje su u pravilu vrlo popularne, a ne baziraju se na strategiji i taktici, nego na kreativnosti i vještini igrača. Tako su polučili izvrsne naslove kao što su Dixit, Fabula, Jungle Speed, te i ovaj Identik.

Iako je mehanika igre skoro pa već viđena u legendarnom Pictionary-u, koji je tada kada je izašao stekao veliku slavu iz jednostavnog razloga što je tada predstavljao poprilčnu svježinu u načine igranja niti Identik nije za baciti.

identik-1.jpg Kutija u kojoj igra dolazi je kvadratna i poprilično velika u odnosu na sav pribor koji se unutra nalazi. Da, mogla je biti i manja, ali što je tu je. Oslikana je u stilu slikarija koje će te i sami crtati za vrijeme igranja, pa sve izgleda poprilično šareno i veselo. Unutra se smijestio pribor igre koji se sastoji od velikog broja kartica sa zadacima. Kartice su dvostrane i prikazuju motive koje će trebati uz pomoć objašnjavanja igrača crtati, te po deset ključnih točaka koje će igrači trebati zadovoljiti u svojim crtežima. Tu su i blokovi na kojima se crta i bilježe bodovi, pa jedna deseterostrana kocka kojom se u igru unosi i malo sreće, obavezni pješčani sat kako ne biste u nedogled crtkarali svoje kreacije. Tu su i poprilično male olovčice kojima će te crtati za vrijeme igre. Na žalost, poprilično su kratke, pa će već par šiljenja istih dovesti do toga da potražite nove.  Uz jedno kartonsko pokrivalo za kartice zadataka to bi i bio sav pribor igre. Naravno, s obzirom na veličinu kutije – vrlo uredno složen.

Naravno, kao što smo i ranije naveli igra po mehanici podsjeća na Pictionary, s tom razliko što je ovjde koncept obrnut. U Pictionaryu igrate tako da se zadani pojam crta, a igrači moraju pogoditi taj pojam iz crteža. U Identiku je pojam zadan crtežom, a jedan igrač mora opisati taj pojam, te ostali na temelju njegovog usmenog opisa pokušavaju nacrtati to što je zadano.

identik-2.jpg Da stvar ne bi bila pretrivijalna, svaki motiv koji se crta ima 10 ključnih točaka koje igrači moraju zadovoljiti na svojim crtežima. Tih 10 točaka ne znaju niti igrač koji zadaje pojam, niti igrači koji pogađaju, pa je u cilju pripovjedača da što bolje opiše crtež. Naravno, tu je i vremenski limit od 3 minute koji cijelu stvar dodatno komplicira.

Igrač koji zadaje motiv mora stoga dobro i jednostavno objasniti glavne karateristike motiva, kako bi igrači mogli u tako malo vremena što točnije nacrtati zadano. Igrači pak moraju u isto vrijeme i crtati i slušati pripovjedača i pamtiti ono što u tom trenutku pripovjedanja ne mogu nacrtati.

Dodatni začin unosi kocka koja određuje koji će se od deset ključnih zadataka bodovati s dodatnih dva boda. Bodove, inače osvajaju svi, a prema zadanim točkama. Igrač koji je motiv zadavao osvaja također bodove u koliko je bar jedan igrač nacrtao ključni zadatak.

Vremenom, igrači će popamtiti sve likove s kartica i većinu zadataka, pa će s te strane igra postajati sve manje interesantnom. Naravno, postoje proširenja koja unose nove kartice, ali ipak je ovo klasični hendikep kod ovakvog tipa igara.

Sve u svemu vrlo zgodna party igra i sigurno će u zabavu unijeti novi element. Nas je podosta podsjetila na Pictionary, pa nam s te strane nije donijela neku novinu. S druge strane, ako postoje igrači koje crtanje jednostavno frustrira, onda definitivno zaobiđite ovu igru jer vremena je malo, a treba i slušati pa nevješti crtaći vrlo brzo izgube nit igre i sve postaje naporno.