Igrali smo: Galaxy Trucker

Galaxy Trucker je svemirska avanturistička društvena igra koja u svoje dvije faze igre sadrži i elemente slagalice i avanture, a sve začinjeno s poprilično zabave i smijeha. Dakle, prava poslastica za ljubitelje SF tematike s ne prevelikim taktičko – strategijskim zahtjevima. Pogledajmo izbliza.

Već ovdje imamo puno toga za reći iz jednostavnog razloga što igra sadrži popriličan broj komponenti. Krenimo redom…

Kutija je vrlo lijepo oslikana, čvrsta i teška, odaje dojam punine sadržaja. S druge strane, nakon što se izvade komponente igre uočava se jedan njen veliki nedostatak: nema dovoljno pregrada, a to što ima jest napravljeno od tankog kartona, pa je upitna iskoristivost istih. Zaista je izdavač ovdje trebao malo više misliti na igrače, kako se ne bi trebalo sve to vaditi iz kojekakvih vrećica prije same igre.

Pribora ima zaista mnogo. Prvo, tu su ploče na kojima igrači slažu svoje brodove, dvostrano otisnute, po dva komada za svakog igrača (I, II, III i IIIa vrsta broda), također tu je i ploča na kojoj se bilježi trenutni poredak svemrskih brodova, kratki podsjetnik za neke radnje u svemiru, sistem bodovanja. Zatim, tu je veliki broj figurica: ljudi – austronauta, vanzemaljaca, markera u igri, baterijskih oznaka, oznaka tereta, kartonskih kredita (novčanih moneta). Tu su također i dvije kockice i jedan pješčani sat.

galaxy-trucker2.jpgOno što želimo posebno naglasiti jesu pločice od kojih se sastavljaju brodovi u prvom dijelu igre. Njih također ima veliki broj i dolaze u raznim kombinacijama spojnica (konektora) pomoću kojih se spajaju na idući dio. Lijepo su i jasno oslikane, pa konačna kreacija svemirskog broda gotovo uvijek izgleda šareno i duhovito.

galaxy-trucker3.jpgDruga važna stvar su kartice avantura koje su presudne u drugom dijelu igre. One pak određuju događaje koji se dešavaju igračima, a donose im dobre i loše stvari. Od onih dobrih tu su planeti na kojima je moguće pokupiti razne terete, napušteni brodovi i svemirske stanice koje mogu donijeti teret ili kredite, a od loših tu su: razni gusari, krijumčari i sličan ološ, meteorske oluje i ratne zone.

Za kraj ovog poglavlja u recenziji ostaju pravila igre. Knjižica s pravilima vrlo je bogato ilustrirana i opisana. Pohvaljujemo autore što su upute oplemenili sa nizom zaista duhovitih doskočica. Šteta što distributer igre za Hrvatsku nije preveo pravila, pa bi to onima koji ne poznaju engleski jezik moglo predstavljati i veći problem (upute dolaze samo na engleskom jeziku!)

Sama igra sastoji se od dvije bitne faze: slaganja broda iz niza dijelova i samog putovanja kroz svemir.

galaxy-trucker1.jpgIgrači moraju u zadanom vremenu koje određuje pješčani sat složiti svoj svemirski brod nasumičnim uzimanjem sastavnih pločica sa kupa. Pri tome ne vide koju su pločicu uzeli sve dok ruku ne primaknu svojoj ploči. Tada je postavljaju na ploču ili je odbacuju kao nepotrebnu, ali sada licem nagore kako bi je vidjeli i eventualno iskoristili i ostali igrači. Naravno, da stvar bude gora (ili zanimljivija) osim vremena igrači se moraju boriti i sa raznim tipovima konektora na pločicama i pospajati ih sve u logičnu cjelinu. Niti jedan dio broda ne smije biti odvojen od cjeline i konektori trebaju biti pravilno usmjereni jedan prema drugome. Potrebno je postaviti dovoljan broj kabina, motora i laserskih topova kako bi se u svemiru preživjelo. Uz slaganje broda igrači u ovoj fazi mogu i pogledati neke od kartica avantura koje će se pojaviti kasnije u igri i temeljem njih razviti strategiju oko izgradnje same letjelice. Ovo zvuči obećavajuće, no gledanje u kartice i sastavljanje broda dok vrijeme curi vjerujte nam, nije lako!

galaxy-trucker4.jpgUglavnom, kada ste sklepali svoje brodove i vrijeme je isteklo, kreće druga faza igre u kojoj s tom svemirskom kreacijom polijećete u svemir. Igrači se u svemiru kreću u formaciji jedan iza drugog i ovisno o karticama taj se poredak mijenja. Otvaraju se kartice avanture i izvršavaju se radnje koje one zadaju onim redoslijedom kako se krećete u svemiru. Zaista ima svakakvih stvari koje vas mogu zadesiti, no jedne od nezgodnijih su svakako meteorske oluje koje mogu poprilično devastirati vaš brod i dovesti vas do situacije da se vratite samo s “volanom i motorom”.

Na kraju kruga zbrajaju se dodatni krediti koje osvajate u ovisnosti na kojem ste mjestu u formaciji bili, te u kakvom ste stanju brod doveli kući. Za sve dijelove koje pogubite u svemiru dobivate i negativne bodove. Nakon prvog kruga, slijedi drugi, pa treći. U svakom novom krugu gradite sve veći brod, vremena za gradnju imate više, kao i kartica avanture, koje uzgred budi rečeno nose i teže zadatke. Na kraju trećeg kruga zbrajaju se krediti koje su igrači osvojili i onaj najbogatiji je i pobjednik

U cijeloj igri najveću pažnju valja posvetiti izgradnji broda, jer upravo o tome ovisi i vaš daljnji uspjeh u igri. Za vrijeme samog putovanja može se ponešto taktizirati sa poretkom u formaciji. Loše zgotovljen brod (sa premalo veza, bez štitova, lasera i sličnog) vrlo brzo će se raspasti već pri manjem udaru meteora.

U početku je svakom igraču zaista teško složiti išta smisleno u onoliko vremena koliko to dozvoljava pješčani sat, pa autor igre savjetuje sa se u početku igra bez sata. No, takva igra vrlo brzo dosadi jer svatko može izgraditi savršen brod u dovoljno vremena, pa avantura više nije avantura.

Možemo je toplo preporučiti svima koji žele relativno laku zabavu s puno smijeha. Jedinu zamjerku možemo naći u cijeni igre koja je ipak malo prevelika u odnosu na ostale i vrlo vjerojatno je rezultat velike količine pribora koji s njom dolazi.