To je to .kockica je napisao/la:Ok, to mi je jasno. Naručio sam prve dvije ekspanzije od Zupija pa im se nadam krajem mjeseca. Tako da stignemo još dobro upoznati osnovnu igru da se uvježbamo S time da, naravno, nećemo srljati da obje istodobno koristimo nego idemo redom svladavati jednu po jednu ekspanziju i onda tek levelirati.
Izvijesti nas s dojmovima kad pređete na ekspanziju .
Prva ekspanzija The Gathering Storm dodaje jednog dodatnog igrača u igru i mogućnost da se igra solo protiv robota. Dobijete 4 nova startna svijeta, 18 novih karata, 7 karata za petog igrača, dodatne countere za petog igrača, 17 praznih karata za izradu vlastitih te zamjenu postojećih ako se koja izgubi, te dodaje mehaniku misija.kockica je napisao/la:E sad, na brzaka sam prošao pravila za 1. ekspanziju, ali kako vidim, ona suštinski najviše unosi nova pravila za solo igranje, dok za 2 player varijantu ne unosi previše promjena? Nisam naletio, ali pretpostavljam da napredna verzija igre za 2 igrača iz osnovne verzije ostaje jednaka u svim ekspanzijama?
Misije su opcionalne i možete ih ukomponirati u igru ili ne. Imate velike i male misije. Male nose po 3 boda, velike 5. Na početku se nasumično odabiru 4 male misije i dvije velike. Manje misije osvajate u trenutku kada zadovoljite neki njihov kriterij, npr. u trenutku kada neki igrač po prvi put skupi 5 VP chipova, osvoji tu misiju od 3 boda. Ako oba igrača zadovolje ovaj kriterij istodobno, obojica dobivaju po 3 dodatna boda. Veće misije su malo teže i također se dobivaju u trenutku kada se njihov kriterij zadovolji. Npr. za veliku misiju u kojoj se mora skupiti 6 ili više vojne moći, prvi igrač koji dođe do 6 ili preko, dobiva tu misiju i njene bodove. No caka je kod velikih misija da mogu prelaziti od jednog igrača do drugog. Npr. recimo da si ti prvi zadovoljio kriterij od 6 vojne moći i uzeo tu misiju s 5 bodova, ako ja u jednom trenutku skupim više, tada ti ja to preuzimam i sada je moja. Ako pak netko treći do kraja igre skupi više i od mene, tada ju pak on preuzima. Caka je da bodove dobiva onaj igrač kod kojeg je velika misija ostala.
Ponekad ovo s misijama zna malo zasmetati ako su neke civilizacije više predodređene da lakše dođu do nekih misija koje budu u toj dotičnoj partiji na raspolaganju. Npr. bude izvučeno da u dotičnoj partiji bude izvučena velika misija tko god će na kraju imati najviše ratne snage i mala misija da 3 boda dobi tko god prvi osvoji 3 ratna planeta, a tvoj protivnik već počinje igru s New Sparta startnim svijetom koji mu već u startu daje +2 na ratnu snagu i mogućnost da već u startu počne s osvajanjima. Tada takve stvari znaju malo zasmetati. No meni to nije neki big deal, isto je i s kartama i kako se kome koje pogode u kojem trenutku. Generalno su mi dobre misije jer dodaju još jednu dimenziju i nešto što treba paziti u igri.
Igra ostaje manje više nepromijenjena, kako za dvoje, tako i za više igrača. U trećoj ekspanziji svatko od igrača dobiva još jednu posebnu fazu na odabir koja malo mijenja neke stvari.
Eh da, taj sam nezadovoljnik 4. ekspanzijom .kockica je napisao/la:Inače svakako jednom mislim nabaviti i 3. ekspanziju, ali ne žuri mi se, kao što si i sam rekao, ne bi se htjeli zagubiti u bezbrojnim nedovoljno upoznatim kombinacijama. Ali zanima me još nešt, ne znam je li to bio tvoj post na koji sma negdje naletio na forumu, ali nekako mi se čini da nisi bio zadovoljan 4. ekspanzijom?
Nije mi legla nikako. Ne znam možda je do mene, pa ću reći svoje mišljenje o ekspanziji.
Dakle dodaje 46 skroz nove karte koje se pridodaju samo baznoj igri i te nove karte nisu kompatibilne s preostalim ekspanzijama. Mislim može ih se ukomponirati u igru, no i sam dizajner igre - Tom Lehmann je rekao da ne preporučuje jer da igra nije namijenjena da tako funkcionira niti su ju testirali. Jedan prijatelj, neki ga možda poznaju od vas - Mado, je išao testirati baš da vidi kako bi igra testirala i došao je do nekih totalno divljih kombinacija s kojima bi ako igrač ima određene karte u rukama mogao u naprednoj igri u jednoj fazi spustiti i do 10 karata odjednom. No čak i kada igra funkcionira kako bi trebala, imam osjećaj da su neke od novih karata koliko god super bile jednostavno prejake i nebalansirane u odnosu na neke karte iz bazne igre.
U ekspanziju je dodana jedna sasvim novu opcionalna mehanika gdje se na boardu složenim od specijalnih kartica, istražuje neka stara izvanzemaljska rasa. Jako velikom broju ljudi se ova mehanika nije nimalo svidjela, uključujući i mene. Ovo sa novom mehanikom djeluje kao igra unutar igre, gdje se ona glavna kartaška igra pauzira na neko vrijeme dok se dio igre seli na taj mini board. To jako usporava igru pa više djeluje kao Slow For The Galaxy, nego li kao Race For The Galaxy.
Robot je nažalost jedina slaba karika cijele prve tri serije ekspanzija. U početku, prije nego što sam dobro proučio i pohvatao kako robot funkcionira, sam bio skroz oduševljen ovom opcijom i imao sam jako visoka očekivanja jer sam u nekoliko postova na BGG-u vidio da je robota dosta teško pobijediti. Mislio sam da je to do neke jako dobro razrađene mehanike kako se robot prilagođava igraču, no u stvarnosti to je zato što su mu neke stvari bolno olakšane u odnosu na stvarnog igrača. Ima čak jedan dio koji je po meni skroz strgan jer jednom kada robot dovoljno napreduje na svojoj traci consumea, postaje nezaustavljiv.kockica je napisao/la:E da, i kako ti se čini to solo igranje?
Robot ti izgleda ovako. Dobiješ jednu poveću karticu na kojoj su po defaultu tona ikonica kako se robot ponaša na tvojoj odabranoj fazi, a kako na svojoj, zatim tu je nekoliko tokena različitih početnih svjetova s kojima robot može započeti, ti tokeni se polažu na označena mjesta i mijenjaju neku robotovu defaultnu akciju, tako da se robot više ponaša u skladu sa startnim svijetom koji ima. Dobiju se i dva markera koja se polažu na board u ovisnosti koje faze robot odabere, te dva markera oznaka, jedan označava koliko robot može trošiti kako bi položio neke karte iz ruke, a druga označava ovisno o stadiju na kojem je marker, za koliko bodova konzumira. Dobiju se i dvije fora custom kocke s simbolima različitih faza na njima. Osim dobro znanih ikona faza tu je i oznaka robota (što znači da kada to izađe robot će se ponašati u skladu sa svojim startnim svijetom) te znakić * (što znači da ovisno o rasporedu kopira jednu tvoju fazu kao svoju).
Na početku igre se odabire težina igre - lagana 1 x6 VP, srednja 2 x 6 VP i teška 3 x 9 VP. Osim regularnih development karata koje robot može imati ispred sebe, može posjedovati i ove dodatne oznake bodova. Ovo jednostavno znači da zavisno o težini kada se po prvi puta odaberu faze develop, robot će moći spustiti do toliko oznaka bodova. Na laganoj razini jedna oznaka od 6 boda, srednjoj razini 2 po 6 bodova i teškoj 3 oznake po 9 bodova. Kada izađe develop, ako će robot imati zadovoljene uvjete da to uradi, i ako će imati te oznake bodova na raspolaganju jednostavno položiš tu oznaku bodova pokraj njega. Robot je tom akcijom u samo jednoj fazi skupio već 6 ili 9 bodova, ovisno o težini.
Svatko dobi na početku svoj startni svijet, ti dobiš 6 karata na odabir i 2 odbacuješ, a robot počinje u startu sa 4 i nema opciju odabira. Kada je sve spremno ti odabireš normalno svoje faze, te nakon toga bacaš dvije kocke da vidiš što će robot raditi u kojoj fazi. Zavisno o fazama koje su odabrane (njegove i tvoje), za svaku fazu ćeš se morati posavjetovati s boardom od robota da vidiš kako se ponaša u kojem trenutku. Karte koje robot ima u ruci su poslagane licem prema dolje jedna na drugu. Kada dođe vrijeme da robot developa (kada je potrošio svoje oznake bodova za develop ili nema dovoljno kredita da plati za te skuplje) ili kolonizira, jednostavno mu okrećeš od karata koje posjeduje jednu za drugom, karte okrećeš dok god mu ne pogodiš ono što je odabrao u toj fazi (svijet ili development). Ako se dogodi da u odabranoj fazi mu ne nađeš kartu koja odgovara toj fazi, npr. odabran je settle, a ti si mu prošao kroz sve karte i nisi naišao niti na jedan planet, tada robot ne radi ništa.
I to je manje više to. Igra i dalje završava na standardne načine, potrošnjom VP chipova ili spuštanjem 12 ili više karata.
Eh a sad o totalno strganom dijelu igre. Svaki put kada robotu na kocki dođe X2 faza, osim kaj dobiva X2 bodova ovisno na kojoj poziciji mu je oznaka za ekonomiju, uvijek mu na kraju naraste za još jedan. Može ići do max. 5 i ne može se spuštat, čak ni usprkos tome ako svaki put mu na kocki dođe X2 ili kopira sa * oznakom na kocki tvoj X2. Dakle jednom kada dođe na max. 5 svaki put s X2 može dobiti 10 bodova. Ne gledaš mu karte niti dobra koja možda ima ili nema ispred sebe, ovdje se gleda samo ta oznaka za ekonomiju.
Eto i to je robot. Ništa specijalno nažalost. Ima dijelove koji mi se sviđaju i koji su bili dobro zamišljeni, ali u konačnici ostavlja gorak okus da nije previše truda dobroj razradi pridano.