Učlani se u udrugu!
Question mark
7.41304 Stars
Ocjena: 7.41/10 (3313 glasova)
2 - 4
Najbolje: 3
Težina: 3.5266 Stars Question mark
  • TOP igra: 333
12 god.
180 - 240 min.

OPIS IGRE

Sauron, Tamni Gospodar Mordora se vratio u svoju drevnu tvrđavu Barad-Dur. Od tamo opet širi zlo i korupciju cijelim Međuzemljem. Nažalost, na Zapadu je preostalo malo snage. Skoro svi vilenjaci su napustili Međuzemlje, a krv Numenora je toliko razrijeđena da preostali sad žive u Minas Tirithu ili kao usamljeni šumari obilaze ruševine u divljim zemljama Arnora.
Ali još ima nade. Gandalf Sivi je saznao da je Prsten moći kod hobita Froda u Shire-u. Taj Prsten je gospodar svih ostalih prstena, a Sauron ga želi više od svega. A tu su i heroji. Oni pomažu Gandalfu u njegovoj potrazi za izgubljenim znanjem o Isildurovoj Propasti – Prstenu i u lovu na Goluma. Heroji snažnim rukama brane Shire od neprijatelja, istražuju šume Mrkodola i Ithiliena ili se čak drznu otići u samu Zemlju sjenki da bi poremetili Sauronove planove, makar bili otkriveni.
Radnja igre je smještena u 17-to godišnje razdoblje između Bilbove rođendanske zabave i Prstenovog odlaska iz Shirea, kao što je opisano u romanu Gospodar prstenova J.R.R.Tolkiena.
Jedan igrač preuzima ulogu Saurona i pokušava dominirati Međuzemljem svojim opakim zavjerama i zlim podanicima. Ostali igrači, do njih tri, preuzimaju uloge heroja koji se moraju oduprijeti tami dok ne sazriju Gandalfovi planovi. Da bi im to uspjelo moraju se upustiti u opasne potrage, poraziti brojne neprijatelje i konzultirati se sa poznatim likovima u Međuzemlju da bi dobili njihove usluge i znanje.

TIJEK IGRE

Igra se sastoji od ogromne igraće ploče (oko 70x100cm), desetak detaljnih plastičnih figurica, preko 470 karata u 15-tak različitih kupova, preko 220 kartonskih oznaka. Na početku igre obje strane dobiju skriveni cilj za pobjedu. Sauronov može biti napredovanje oznake korupcije, rata ili potrage za Prstenom do treće faze igre i drugi. Igrači Slobodnih naroda moraju poraziti određeni broj neprijatelja, biti što manje korumpirani i slično. Oni na početku igre biraju koje će heroje igrati između 5 dostupnih.
Igra se odvija na poteze, s time da je prvo na redu Sauron. On upravlja svojim podanicima i čudovištima. Dostupne su mu karte Sjene koje odigrava na svom potezu, na protivničkom ili u bitkama. Sauron koristi karte spletki na kojima su opisani posebni događaji iz knjiga. Njihovom aktivnošću sauronove oznake napreduju svaki krug za 1-3 mjesta, dok oznaka heroja napreduje uvijek za 2 mjesta. On širi svoj utjecaj po Međuzemlju svojim oznakama utjecaja koje izviru iz njegove 3 utvrde (Barad-Dur, Dol Guldur, Mount Gundabad).
Heroji se kreću po Međuzemlju trošeći svoje akcijske karte. Istražuju lokacije. Susreću se sa poznatim likovima iz knjiga. Ispunjavaju razne potrage. Ako heroj uđe u opasnu lokaciju, otkrivaju se karte susreta koje mogu biti jako porazne po heroja. Može doći do sukoba s nekim čudovištem, heroj može pretrpiti neku štetu, a često Sauron dobije neku direktnu korist od takve karte.
Sama borba heroja i čudovišta ili podanika se odvija istovremenim odabirom i otkrivanjem akcijskih karata. Borba može biti prsa o prsa ili na daljinu. Karte se mogu međusobno poništavati, pojačavati, ovisiti o onome što je odigrao protivnik, itd. Poraženi heroj nikad ne umire, nego odlazi do najbliže sigurne lokacije (kao što je Rivendel, Lothlorien, Minas Tirith, Edoras itd.) u kojoj ozdravljuje. Kada god heroj mora koristiti akciju ozdravljenja, tj. vraćanja potrošenih karata na svoj kup, jedna sauronova oznaka napreduje za jedno mjesto. Napredovanje oznaka heroja i Saurona je moguće ubrzati ili usporiti, a njihova udaljenost od finala određuje koja je strana dominantna. Dominantnost utječe na karte događaja koji se otkrivaju na početku sauronovog poteza. Događaji su najčešće korisni za jednu stranu, a štetni za drugu. Heroji na kraju svog poteza otkrivaju karte svoje lokacije koje mogu biti jako korisne za njih, ali poneke mogu biti i štetne, ovisno na kojem djelu Međuzemlja se heroj nalazi.
Igra završava kad oznaka jedne strane dođe do finala ili sve tri sauronove oznake prijeđu polovicu trake priče. Za pobjedu se gleda dominacija i ispunjenje tajnog zadatka. Ako postoji izjednačenje, dolazi do posljednje borbe između jednog heroja i trojice nazgula na konjima.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • tematski odlično povezana i vizualno atraktivna
  • jedan igrač igra protiv ostalih
  • kompleksna pravila sa puno detalja, zauzima puno prostora (potreban je veliki stol)
  • karte su bogate tekstom na engleskom jeziku

Copyright: Fantasy Flight Games (2009)

Nagrade:

  • Nominacija Golden Geek

Komentari