7.9 out of 10 stars Question mark

Ocjena: 7.88/10 (30007 glasova)

2
Najbolje: 2
14 god.
Po iskustvu: 12
45 min.
Težina:
3.4 out of 5 stars Question mark
  • TOP igra: 72
  • TOP prilagodljiva: 4

Android: Netrunner je igra s kartama za dva igrača tvrtke Fantasy Flight Games, i reimplementacija TCG (Trading Card Game) igre Netrunner iz 1996.g. koju je dizajnirao Richard Garfield (autor igara Magic: The Gathering i Vampire: The Eternal Struggle). U odnosu na original promijenjen je svijet u kojemu se igra dešava (preseljena je u Android svijet FFG-a), nazivi i efekti većine karata, te su promijenjena neka pravila i dodani novi elementi.

Android: Netrunner je smješten u distopijsku cyberpunk budućnost u kojoj ogromne korporacije posjeduju i kontroliraju većinu ljudskih dobara i aktivnosti. Korporacije pokušavaju pobijediti ispunjavanjem svojih ciljeva i dugoročnih operacija (“agendi”), istovremeno ih štiteći od elitnih i subverzivnih hakera poznatih pod nazivom netrunneri.

Ovo je asimetrična igra s kartama, u kojoj se dva igrača natječu koristeći različite pristupe igri i mogućnosti igranja, kao i potpuno različite špilove karata. Cilj igre su agende, predstavljene posebnim kartama koje se nalaze samo u špilu korporacije, tako da svaka karta nosi određeni broj agenda bodova (agenda points).

Jedan igrač igra korporaciju (corp) i pobjeđuje ispunjavanjem svojih agendi, što zahtijeva vrijeme i novac (credits tj. kredite). Sve njegove karte su dio nekog servera tj. podatkovne tvrđave (baš sve – čak i ono što drži u ruci, ono što je odbacio ili već odigrao, i špil iz kojega vuče nove karte). Da bi osigurao vrijeme i uspio nabaviti kredite, štiti svoje servere postavljajući ICE (Intrusion Countermeasures Electronics, ili jednostavno “led”). Ovi sigurnosni programi dolaze u raznim oblicima, od jednostavnih zidova i barijera (barriers) do raznih kodnih vrata (code gates) ili agresivnih čuvara tj. umjetnih inteligencija (sentries). To su oči, uši i oružja korporacije na mreži. Igrač korporacije igra većinu svojih karata licem prema dolje, tako da su nepoznate protivniku – barem dok ne plati ili riskira kretanjem u run da bi ih vidio.

Nasuprot tome, drugi igrač je netrunner (runner) i on osvaja bodove sa agenda karte čim joj pristupi (čime i “krade” tu kartu protivniku). Da bi pristupio kartama, često mora proći kroz opasni ICE, a za to mu treba posebni hardver (čipovi, konzole itd.), specijalizirani i skupi programi za probijanje ICE-a (icebreakers) i razni drugi resursi (npr. opasne ali potrebne veze u podzemlju, dodatni izvori zarade sa strane, i slično). Kada se runner “ušteka” svojim umom u mrežu i krene na run, uvijek poduzima rizik – zaštitne protumjere mu mogu uništiti najbolje programe ili ga programi “tragači” mogu pronaći i označiti na mreži i u fizičkom svijetu (što onda znači da mu korporacija može npr. poslati naoružane plaćenike na vrata, da se “pozabave problemom”). Nespremni runneri mogu pretrpiti trajna oštećenja mozga i živčanog sustava, ako nalete na snažni program čuvar kojeg ne uspiju zaobići.
Čak i kad runner prođe kroz sve zaštite, ne postoji garancija da će na serveru pronaći agendu – često je najviše što može učiniti samo uništavanje nekog resursa u razvoju, a moguće je i kako je cijeli server bio zamka postavljena baš za njega.

Igrači naizmjenično poduzimaju svoje krugove, tijekom kojih imaju određeni broj jedinica rada i vremena – “klikova” (clicks – 4 za runnera, 3 za korporaciju ali uz obavezno izvlačenje nove karte na početku kruga), uz potpunu slobodu kako ih potrošiti tj. što odigrati. Neke akcije su jednake za obje strane: za jedan klik se može uzeti jedan kredit, vući nova karta, ili odigrati neka karta (obično uz dodatni trošak u kreditima). Ostale akcije su specifične za korporaciju ili runnera, a karakteristična akcija runnera koja obilježava igru je run – za jedan klik runner može krenuti na neki server, prilazeći svakom ICE-u redom (pri čemu korporacija ima priliku aktivirati ga, uz trošak u kreditima); dok ga neki ICE ne prekine tj. izbaci, dođe do onoga što server sadrži ili dok sâm ne odustane zbog prevelikog rizika.

Cilj igre jest skupiti sedam agenda bodova u svojem bodovnom području. Također, ako korporacija ostane bez karata za izvlačenje odmah pobjeđuje runner, a ako runner pretrpi vitalna oštećenja, pobjeđuje korporacija.

 

NAGRADE:
  • 2012 Golden Geek Best 2-Player Board Game Nominee
  • 2012 Golden Geek Best 2-Player Board Game Winner
  • 2012 Golden Geek Best Card Game Nominee
  • 2012 Golden Geek Best Card Game Winner
  • 2012 Jocul Anului în România Advanced Finalist
  • 2012 Jogo do Ano Nominee
  • 2012 Meeples’ Choice Nominee
  • 2013 Fairplay À la carte Runner-up
  • 2013 International Gamers Award – General Strategy: Two-players Nominee
  • 2013 JUG Adult Game of the Year Finalist
  • 2014 Ludoteca Ideale Official Selection Winner
  • 2014 Lys Passioné Finalist

VEZANI ČLANCI:
BoardGameGeek link