Učlani se u udrugu!
Question mark
8.04259 Stars
Ocjena: 8.04/10 (19011 glasova)
2
Najbolje: 2
Težina: 3.3355 Stars Question mark
  • TOP igra: 19
  • TOP prilagodljiva: 3
13 god.
30 - 60 min.

OPIS IGRE

Android: Netrunner je igra s kartama za dva igrača tvrtke Fantasy Flight Games, i reimplementacija TCG (Trading Card Game) igre Netrunner iz 1996.g. koju je dizajnirao Richard Garfield (autor igara Magic: The Gathering i Vampire: The Eternal Struggle). U odnosu na original promijenjen je svijet u kojemu se igra dešava (preseljena je u Android svijet FFG-a), nazivi i efekti većine karata, te su promijenjena neka pravila i dodani novi elementi.

Android: Netrunner je smješten u distopijsku cyberpunk budućnost u kojoj ogromne korporacije posjeduju i kontroliraju većinu ljudskih dobara i aktivnosti. Korporacije pokušavaju pobijediti ispunjavanjem svojih ciljeva i dugoročnih operacija (“agendi”), istovremeno ih štiteći od elitnih i subverzivnih hakera poznatih pod nazivom netrunneri.

TIJEK IGRE

Ovo je asimetrična igra s kartama, u kojoj se dva igrača natječu koristeći različite pristupe igri i mogućnosti igranja, kao i potpuno različite špilove karata. Cilj igre su agende, predstavljene posebnim kartama koje se nalaze samo u špilu korporacije, tako da svaka karta nosi određeni broj agenda bodova (agenda points).

Jedan igrač igra korporaciju (corp) i pobjeđuje ispunjavanjem svojih agendi, što zahtijeva vrijeme i novac (credits tj. kredite). Sve njegove karte su dio nekog servera tj. podatkovne tvrđave (baš sve – čak i ono što drži u ruci, ono što je odbacio ili već odigrao, i špil iz kojega vuče nove karte). Da bi osigurao vrijeme i uspio nabaviti kredite, štiti svoje servere postavljajući ICE (Intrusion Countermeasures Electronics, ili jednostavno “led”). Ovi sigurnosni programi dolaze u raznim oblicima, od jednostavnih zidova i barijera (barriers) do raznih kodnih vrata (code gates) ili agresivnih čuvara tj. umjetnih inteligencija (sentries). To su oči, uši i oružja korporacije na mreži. Igrač korporacije igra većinu svojih karata licem prema dolje, tako da su nepoznate protivniku – barem dok ne plati ili riskira kretanjem u run da bi ih vidio.

Nasuprot tome, drugi igrač je netrunner (runner) i on osvaja bodove sa agenda karte čim joj pristupi (čime i “krade” tu kartu protivniku). Da bi pristupio kartama, često mora proći kroz opasni ICE, a za to mu treba posebni hardver (čipovi, konzole itd.), specijalizirani i skupi programi za probijanje ICE-a (icebreakers) i razni drugi resursi (npr. opasne ali potrebne veze u podzemlju, dodatni izvori zarade sa strane, i slično). Kada se runner “ušteka” svojim umom u mrežu i krene na run, uvijek poduzima rizik – zaštitne protumjere mu mogu uništiti najbolje programe ili ga programi “tragači” mogu pronaći i označiti na mreži i u fizičkom svijetu (što onda znači da mu korporacija može npr. poslati naoružane plaćenike na vrata, da se “pozabave problemom”). Nespremni runneri mogu pretrpiti trajna oštećenja mozga i živčanog sustava, ako nalete na snažni program čuvar kojeg ne uspiju zaobići.
Čak i kad runner prođe kroz sve zaštite, ne postoji garancija da će na serveru pronaći agendu – često je najviše što može učiniti samo uništavanje nekog resursa u razvoju, a moguće je i kako je cijeli server bio zamka postavljena baš za njega.

Igrači naizmjenično poduzimaju svoje krugove, tijekom kojih imaju određeni broj jedinica rada i vremena – “klikova” (clicks – 4 za runnera, 3 za korporaciju ali uz obavezno izvlačenje nove karte na početku kruga), uz potpunu slobodu kako ih potrošiti tj. što odigrati. Neke akcije su jednake za obje strane: za jedan klik se može uzeti jedan kredit, vući nova karta, ili odigrati neka karta (obično uz dodatni trošak u kreditima). Ostale akcije su specifične za korporaciju ili runnera, a karakteristična akcija runnera koja obilježava igru je run – za jedan klik runner može krenuti na neki server, prilazeći svakom ICE-u redom (pri čemu korporacija ima priliku aktivirati ga, uz trošak u kreditima); dok ga neki ICE ne prekine tj. izbaci, dođe do onoga što server sadrži ili dok sâm ne odustane zbog prevelikog rizika.

Cilj igre jest skupiti sedam agenda bodova u svojem bodovnom području. Također, ako korporacija ostane bez karata za izvlačenje odmah pobjeđuje runner, a ako runner pretrpi vitalna oštećenja, pobjeđuje korporacija.

KARAKTERISTIKE IGRE

  • relativno kompleksna pravila
  • sve karte sadrže tekst, zahtijeva dobro poznavanje engleskog jezika
  • koristi vlastitu terminologiju, na koju se treba naviknuti (2-3 igre obično dovoljne)
  • razvija analitičke i društvene sposobnosti (velik dio igre je “čitanje protivnika”, blefiranje itd., slično npr. pokeru)
  • posjetite naš podforum za ovu igru

Copyright: Fantasy Flight Games

Nagrade:

  • Nominacija International Gamers Awards
  • Nominacija Juego del Año
  • Nominacija Meeples' Choice
  • Pobjednik Golden Geek

VEZANI ČLANCI:

Komentari